1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Paculová 23.7.2022 7:24

Tak to jste na omylu, zázračné baterie se mají teprve objevit. :-) Jako když kvantové baterie, které těží a skladují světelnou energii, s využitím kvantového jevu superabsorpce, by se mohly stát novým typem praktických a výkonných zdrojů energie:

https://www.osel.cz/12125-superabsorpcni-svetelne-kvantove-baterie-by-mohly-zmenit-pravidla-hry.html

Anebo - Kvantové baterie slibují, že elektromobil nabijeme během pouhých 3 minut :

https://inteligentnisvet.cz/clanky/kvantove-baterie-slibuji-ze-elektromobil-nabijeme-behem-pouhych-3-minut

J. Chalupnik 23.7.2022 7:19

Odpadni teplo mi vytopilo garaz, predpokladam. V letnich vedrech je to presne to, co nam jeste chybelo.

Ale treba by se mohla nadrz v aute upravit a pouzivat ji behem "tankovani" jako gril!

L. Novák 23.7.2022 7:18

Lidovecká zelená soudružka MŽP Anna Hubáčková Fialovy vlády ;-O tvrdí, že budoucnost vidí v "zeleném vodíku", kde na získání 1 kWh spálením vodíku musíte nejdřív spálit 4 kWh na jeho výrobu, stlačení, uložení a přepravu...

Budou na to poskytovat miliardové dotace, není lepší se přihlásit tam? "Zelený vodík" má zelenou! ;-D EU [>-]

J. Chalupnik 23.7.2022 7:16

No ono to bude jeste komplikovanejsi. Cituji: "každý pneumobil musí být vybaven filtrem, kterým se okolní vzduch, při běžícím motoru nasávaný do auta, vždy čistí"

Takze podle vseho pri jizde vzduch neexpanduje, ale stlacuje se. Asi je pneumobil zaprazeny za osla, ktery ho tahne, a jeste pri tom stlacuje vzduch, protoze to je vlastne uz potom zadarmo. Asi se tim stlacenym vzduchem pohani klimatizace? ;-D

L. Novák 23.7.2022 7:10

A to odpadní teplo ze stlačování vám uteklo kam? 8-o

H. Paculová 23.7.2022 7:08

Chce to trochu pozorněji číst: on ten vzduch do nádrže auta nenafoukne žádná zásuvka, ale vzduchový motor auta...;-)

H. Paculová 23.7.2022 7:00

Kdyby to bylo s výrobou a homologací tak jednoduché, jak si to představujete, asi by se "na to dávno jezdilo". O té "ropné lobby" jsem nenašla v článku ani řádku, zrovna tak nikdo jiný nic takového nepíše sem do diskuse...A že o něčem pochybujete, to je v pořádku, na to máte nezadatelné právo. Vždyť i ti největší učenci své doby pochybovali kdysi o tom, že mohou létat stroje těžší než vzduch....;-)

J. Chalupnik 23.7.2022 6:56

Domaci zasuvka na 230V je vetsinou omezena na nejakych 16A, takze dokaze dodat maximalne neco pres 3kW. Za tri hodiny dofouknete asi tak 10kWh. "Spotreba" elektromobilu se udava kolem 15kWh / 100 km, takze za tri hodiny si nafoukate vzduch asi na sedesat kilometru - pochopitelne pokud vyresite zakladni problem, to jest odpadni teplo pri tankovani, ktere vam sezere (znacnou?) cast dodane energie.

No a plyny se pri stlacovani zahrivaji, pri rozpinani ochlazuji, takze v lete sice budete mit klimatizaci "zadarmo", ale v zime bude v pneumobilu jeste vetsi zima nez venku.

R. Langer 23.7.2022 6:53

Aha, tak teď to budou pro změnu zázračné kompresory? ;-)

Zázračné baterie jsou tady 4x do roka, tohle bude novinka... ;-D

R. Langer 23.7.2022 6:51

Asi tak.

H. Paculová 23.7.2022 6:51

Jak u kterého výrobce elektromobilů a jak u kterého modelu...

R. Langer 23.7.2022 6:49

Upřímně řečeno, pochybuji, že za 3 minuty tlakování vzduchové nádrže ujedete následně bez problémů 200 km.

Pokud by to takhle skvěle v praxi fungovalo, tak už by se na to dávno jezdilo. A hlavně prosím nepište nic o "ropné lobby". ;-)

J. Nevrkla 23.7.2022 6:43

Já bych ten článek zkrátil. Pneuautomobil je ještě větší hovadina než ten elektrický.

R. Langer 23.7.2022 6:31

Já osobně o těch 17 % rekuperace SILNĚ pochybuji.

T. Kohout 23.7.2022 6:27

Vývoj nezastavíš...

D. Polanský 23.7.2022 6:27

Jojo, vždy ten nešťastný vzoreček o maximální účinnosti motoru od fyzika Nicolase Léonarda Sadi Carnota. A nic s tím neuděláš.

H. Paculová 23.7.2022 6:24

Když se podíváte na iDnesu na blog autora tohoto článku, pod kterým diskutujete, najdete tam článek na toto téma "Přichází další technická revoluce?". Jak autor říká, i k nám nejspíš časem dorazí další technická revoluce, spočívající ve využití stlačeného vzduchu. Systém HyPES-R společnosti Enairys jistě i u nás najde uplatnění v případě rodinných domů, kde bude majitel domu sytém stlačeného vzduchu v zimě využívat k vytápění (bez uhlí, dřeva i ruského plynu) a za horkého léta ke chlazení interiéru. Zde je původní zdroj:

https://www.enairys.com/clean-energy-autonomy/

H. Paculová 23.7.2022 6:10

Ovšem podle hnidopichů i elektomobil má nakonec finální účinnost jen 77 až 82 %, kdy plných 17 % tu dělá rekuperační brždění, bez něhož by byla účinnost ještě nižší a činila by přibližně 60 až 65 %. A to ještě nesmíme zapomínat na starší studii amerického Úřadu pro energetickou účinnost a obnovitelné zdroje, která ukazuje, že jedny z největších ztrát u elektromobilu paradoxně probíhají už v momentě, kdy se baterie vozu nabíjí. Neboť samotný proces nabíjení může znamenat ztrátu až 16 % energie. Zde jde o součet ztrát, jak elektroniky nabíjecí soustavy, tak i ztrát vlastního akumulátoru. ;-)

R. Langer 23.7.2022 5:55

Ano ano. Někde měly takové autobusy, tuším ve Švédsku.

Myslím, že se to příliš nesvědčilo... ;-)

J. Krásenský 23.7.2022 5:54

Setrvačník, nebo-li gyroskop, negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti vozidla.

L. Harvánek 23.7.2022 5:44

A co takhle auta na setrvačník? Za mého mládí se natahovala klíčkem.

R. Langer 23.7.2022 5:04

Přesně tak! Pokud nebudu mít elektřinu v autě přímo jako primární zdroj, je úplně zbytečné se bavit o nějaké účinnosti. Co ale čekáte od zelených technických analfabetů, kteří vám budou do očí tvrdit, že když ten elektromobil budete nabíjet dieslagregátem, tak v tom elektromobilu to s účinností vyjde lépe, než když tím motorem budete přímo pohánět to auto, a jako příklad, kde to přece krásně funguje, vám uvedou lokomotivu. Co chcete s takovým materiálem dělat? Vždyť ti blbci neumí ani trojčlenku!

R. Langer 23.7.2022 4:57

Co to tak rovnou používat jako teplárny? ;-)

P. Labaj 23.7.2022 3:33

Každý systém přeměny energie, v němž z principu i v ideálním případě vzniká teplo, je energeticky značně nevýhodný. Proto taky spalovací motor nikdy nebude mít extra vysokou účinnost, i kdyby byl vyroben úplně dokonale. A stejně tak akumulace energie do stlačeného vzduchu má tento handicap. Při stlačování skončí jako odpadní teplo aspoň nějakých 90% vstupní energie. Takže použitelné by to mohlo být jen tehdy, když zajistím odbyt pro to odpadní teplo. Jinak je celková účinnost stlačení/expanze tragická. A zajistit efektivní využití odpadního tepla je často dost složité.

Z. Lapil 23.7.2022 0:52

O to by ani nešlo, důvody, proč nebrat CO2 jako příčinu oteplování za prokázanou jsou zasadnejsi. Mně spíš vadí, a v tomhle článku je to krásně vidět, jak se manipuluje s účinností. Ano, elektromotor má ucinnost zhruba 3x větší než spalovací motor, ale na začátku toho všeho je a ještě dlouho bude nějaký kotel, nejspíš jaderný, uhelný nebo plynový, přeměna na elektřinu proběhne s nějakými 40% účinnosti, a i když se zbavíme toho kotle ve prospěch OZE (ha ha ha), stejně nám zbyde zdaleka nestoprocentni nabíjení a vybíjení baterie.

Neboli elektromobil je z hlediska využití primární energie možná i horší, než moderní auto spalovací. Rozhodně není výrazně lepší.

Z. Lapil 23.7.2022 0:38

Jazyková poznámka: ne protĚžovat, ale protEžovat, jako protekce, protektory i protekoři, protektorát. Z francouzského protegé neboli chránit. PROSÍM!!!

P. Pilík 23.7.2022 0:35

Na tom všem je nejsmutnější, že se bojuje s větrnými mlýny. Při 400 ppm CO2 je v atmosféře 1 molekula CO2 na 2500 molekul ostatních plynú. Nikde také nenajdete srovnání kolik energie - v joulech - dokáže absorbovat CO2 proti poměrnému množství ostatních plynů (1:2500). V rámcí zelené aktivity se ani jiné důvody oteplování nehledají.