7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 23.7.2022 11:13

Ano, ale je dost těch, co z toho mají vynikající " živnost "

H. Paculová 23.7.2022 11:09

No vidíte, tak se alespoň pobavíte ! ;-D

H. Paculová 23.7.2022 11:03

Chce to si na stránkách MDI něco přečíst o jejich vzduchovém motoru. Z toho nevychází (jako je tomu u spalovacích motorů) teplo, které by vytopilo garáž, zde výfukem odchází studený vzduch. ;-)

Z. Lapil 23.7.2022 11:00

Ale dopravní potřeby mi nezmění.

R. Polášek 23.7.2022 10:58

Rusko je tak dohadem 20 miliónů Rusů v Moskvě, Petrohradu a podobnými ruskými evropskými městy, kteří žijí na dnešní současné úrovni. A potom defakto "ruskými koloniemi", kde žije zbytek Rusů výrazě zaostaleji . V zapadlejších odlehlejších vesnicích klidně třeba i tak, jak se tam žilo před 100 lety, bez tekoucí vody, automatických praček a splachovacích záchodů . S výjimkou třeba toho, že domek místního pohlavára Putinovy vládnoucí strany je vila se zavedeným stabilním služebním telefonem a pár desítek bohatších má nějaký mobilní telefon.

A co se týká nás, my zatím necoufáme. Coufat budeme, až nebude možné dělat další dluhy a ty současné bude třeba splácet . Nebo až naplno dopadne Greten Deal.

H. Paculová 23.7.2022 10:56

Co dělat s teplem z plnících stanic? Co třeba vyhřívat budovu benzínky, u které ta plnící stanice stojí: https://www.enairys.com/clean-energy-autonomy/

Z. Lapil 23.7.2022 10:53

Tady už asi narazíme na ucinnost elektromotorů ( na jedné straně dráty, na druhé hřídel nebo tak neco) proti účinnosti elektromobilů (na začátku ty samé dráty, na druhé rozjetý automobil neboli hřídel pribrzdena kdejakým třením a tak.

L. Novák 23.7.2022 10:52

A s eurohymnou na rtech... ;-D

L. Novák 23.7.2022 10:48

A stala se z toho móda, aby hloupí novináři a ekomagoři měli o čem žvanit a psát... Příklad už jsem vám odkazoval dole...

Nebude trvat dlouho, a nanoplasty někdo objeví i na Marsu. :-P

H. Paculová 23.7.2022 10:43

Pokud si pozorně přečtete článek, určený laické veřejnosti, pak zjistíte, že tam autor píše i o energetické hustotě, což je jednoduše množství energie uvolněné na jednotku hmotnosti anebo na jednotku objemu. Z toho pak vyplývá, že i když stlačený vzduch bude laciný, má to jeden háček: „Za více peněz při naplnění nádrže kupříkladu výše již zmíněným zkapalněným ropným plynem (LPG) získá řidič více energie pro jím preferovanou vyšší rychlost a delší dojezd, než kolik by jí získal při naplnění nádrže pneumobilu vzduchem. Jde tedy o to, kdo bude preferovat trend „zelené“ dopravy a čistšího ovzduší ve městech, aby pak před vyšší rychlostí a delším dojezdem dával přednost nulovým emisím CO2 během jízdy. Na první pohled se někomu může zdát, že něco takového nemá budoucnost. Jenže každý, kdo čte noviny nebo se dívá na televizi, se již dozvěděl, že Evropský parlament sice nezakázal výrobu spalovacích motorů, ale schválil požadavek Evropské komise, podle něhož by po roce 2035 všechna vyráběná auta měla vykazovat nulové emise CO2. Což pro automobily znamená jak jistý konec nafty a benzínu, tak i fosilních paliv výše zmiňovaných, totiž CNG a LPG."

O. Kaucký 23.7.2022 10:26

Nepamatuji si, kde přesně, ale zkoušel se setrvačník u trolejbusů pro místa, kde nebylo možné natáhnout troleje. Ve Švýcarsku?

H. Paculová 23.7.2022 10:22

Nanočástice jsou v prostředí všudypřítomné a vzhledem k jejich velmi malým rozměrům mají jiné vlastnosti než částice stejného materiálu velikosti v řádech mikrometrů (chemická a fyzikální reaktivita, interakce s buňkami a živými organismy). Jejich toxické působení in vitro a in vivo zkoumá nanotoxikologie. Mnoho lidí si plete mikročástice s nanočásticemi. ;-)

J. Chalupnik 23.7.2022 10:15

Asi jako si dneska muzete nabit elektromobil kdekoliv a kdykoliv? Ostatne v clanku se pise: "majitel Airpodu od společnosti MDI, který nemá v dosahu žádnou veřejnou plnící stanici, jednoduše napojí svůj pneumobil kdekoliv na obyčejnou zásuvku 230V." O vyhodnosti nebo nevyhodnosti se nepise nic.

A nemyslete si, ze ty plnici stanice bude jednoduche postavit. Porad budete potrebovat slusne mnozstvi energie na stlacovani vzduchu. Nezapominejte, ze pneumobil bude mit podobnou spotrebu jako elektromobil, takze i spotreba takoveho vzdusniku bude podobna jako spotreba dobijeci stanice. Okamzity odber ale bude mensi a bude mene kolisat, takze nebudou zapotrebi takove tluste draty.

Jeste porad zbyva otazka, co budete delat s odpadnim teplem pri zahrivani?

O. Kaucký 23.7.2022 10:14

Přehlédl jste slovo reverzní motor.

R. Polášek 23.7.2022 10:04

To platilo kdysi, když se brzdové destičky dělaly z azbestu. Ale už dávno se na brzdové destičky používají materiály, které v tom směru nejsou rakovinotvorné.

A nanočástice nejsou zatím ve smysli tvorby rakoviny relevanrní.

U azbestu způsobovaly rakovinu úlomky azbestových vláken o délce tak 1 - 5 mikronů, které se zapíchly do plicních sklípků a díky velké stálosti a chemické odolnosti azbestu vydržely v těch plicích mechanicky dráždit okolní tkáně a tak vyvolávat rakovinu 10 - 20 let, než se rozpustily a organismus je vstřebal. Dnešní vláknité náhražky azbestu podobné velikosti se v plicích rozpustí během pár měsíců, tudíž riziko rakoviny prakticky nevyvolávají. Z tohoto pohledu jsou spíš horší částice z otěru pneumatik, protože guma pneumatik se plní sazemi a to je taky potencionálně karcinogenní materiál.

Co se týká nanočástic, to je dnes módní pojem, ale v podstatě, co se týká jejich toxicity, nový. Působení nanočástic na lidský organismus, ať těch stávajících vytvářených třeba z prachu a z opotřebení běžně používaných materiálů nebo přímo nově připravovaných nanočásticových materiálů, není zatím téměř vůbec známo. Obecně se ví, že nanočástice jsou tak malé, že běžně pronikají mezerami a otvory v buňkách a obecně tkáních a mohou pronikat bez problémů defakto prakticky všude do organismu a tam nějak působit.

Obecně je ale jasné, že přírodní nanočástice či nanočástice dosud produkované mimoděk lidskou činností nejsou, aspoň nijak zvlášť, pokud jich člověk nedostane nějaké nadměrné množství, toxické.

O. Uživatel 23.7.2022 10:02

Uživatel požádal o vymazání
H. Paculová 23.7.2022 10:00

R^:-)

O. Uživatel 23.7.2022 9:59

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 23.7.2022 9:58

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 23.7.2022 9:55

Uživatel požádal o vymazání
R. Polášek 23.7.2022 9:49

R^

J. Ganaur 23.7.2022 9:48

???

R. Polášek 23.7.2022 9:47

A z čeho usuzujete, že je třeba, aby auto tankovalo při každé jízdě nebo při každé druhé jízdě?

Lidi používají auta tak, že natankují a potom jezdí a mají třeba půl měsíce od tankování pokoj.

To jen u elektromobilu to je částečně ospravedlnitelné, protože "tankovací stanici" si můžete snadno provozovat doma. A potom "tankovat" když auto doma stojí. Ale tankovací stanici na vysokotlaký vzduch doma nijak snadno a levně nepostavíte, musíte jednoznačně tankovat u komerčních stanic.

O. Uživatel 23.7.2022 9:46

Uživatel požádal o vymazání
R. Kupec 23.7.2022 9:45

to trvalo tak dlouho editace ?8-o🍀

M. Vaněk 23.7.2022 9:45

Proč se neustále diskutuje o jakési EKOLIGII? Opravdu nikomu nedochází, že jde pouze o devastaci Evropy po ekonomické, finanční i materiální stránce, a následné zotročení jejích obyvatel? zakazují auta, ale výroba nejen baterií ale i elektromobilů, a předevěším jejich "ekologická" likvodace je tak šíleně nákladná, že je za hranicí únosnosti. Jak to že ekologičtí teroristé nedemonstrují v docích a v přístavech - lodní doprava je mnohonásobně škodlivější nejen pro vzduch, ale především pro moře a oceány. Jak to že nedemonstrují před továrnami na plasty, které zamořují planetu přirozeně neodbouratelnými látkami a částicemi? Inu, jde o kamufláž, která nás má zmást, že se jako "něco dělá"...

H. Paculová 23.7.2022 9:44

Těmi se asi zabývá i Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera. Viz: Lukáš Hřebíček - Analýza vlivu vozidel s alternativními pohony na životní prostředí, Bakalářská práce 2010, kde byla zpracována problematika alternativních pohonů. https://dk.upce.cz/handle/10195/36306

O. Uživatel 23.7.2022 9:43

Uživatel požádal o vymazání
R. Polášek 23.7.2022 9:42

Statisticky to dokážou bez problémů, protože 2/3 - 4/5 lidí prostě na elektromobil nebudou mít. Nebudou mít na to vynakládat na dojíždění do práce měsíčně místo 2 - 6 tisíc třeba najednou 15 - 30 tisíc Kč, podle úrovně dnešních mezd. Proto bude budoucím elektromobilkám stačit vyrobit a prodat tak pětinu čtvrtinu elektromobilů než kdysi vyráběly a prodávaly klasických aut. A trh bude zaplněn a všichni zájemci o elektromobily budou spokojeni.

Ti pracující potom budou dojíždět třeba 30 kilometrů denně do práce. a za každého počasí například na elektrických kolech, koloběžkách a skůtrech.

R. Polášek 23.7.2022 9:34

A z jakéhože důvodu musí být u vodíku tlaková nádrž s maximálním tlakem 700 barů, zatímco u tlakového vzduchu tlaková nádrž "jenom" s 250 bary?

Nebo nechcete zkusit třeba vzít naplněnou potápěčskou nebo záchranářskou láhev, tam je maximální tlak tuším jenom pouhých 100barů a klepnout na ni pořádným kladivem? Jako že to nebude bomba, když ta láhev povolí? podobně jako může povolit tlaková nádrž pneumatického auta?