Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z. Lapil 23.7.2022 8:52O tom nevím, ale vím, že se pro metro a podobnou dopravu "přískokem vpřed" řešil setrvačník jako rekuperační prvek. Ale vypadá to, že rekuperace elektřiny do sítě funguje líp. |
L. Novák 23.7.2022 8:50To je sice pravda, ale mě zase zajímá, co lidi dokážou vymyslet za ptákovinu a předhazovat veřejnosti... Z poslední doby mohu uvést tuhle skvělou perličku / kachnu z veřejnoprávní ČTK šířenou skrze zeleně zmagořené Aktuálně.cz: V Číně vyvinuli miniaturní robotickou rybu, která loví mikroplasty https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/v-cine-vyvinuli-miniaturni-robotickou-rybu-ktera-lovi-mikrop/r~881169c4026f11ed8980ac1f6b220ee8/ Bavte se dobře! |
Z. Lapil 23.7.2022 8:48U nás doma by auto s denním dojezdem 100km úplně stačilo. |
P. Diviš 23.7.2022 8:46To první jo, druhé je pitomost. |
P. Diviš 23.7.2022 8:45Taky už se to zkoušelo, u městských autobusů. Že by si na každé zastávce nebo konečných přiroztočily. |
P. Diviš 23.7.2022 8:44"Evropská komise je však o snížení emisí oxidu uhličitého elektromobily plně přesvědčena, rovněž tak i automobilové koncerny, které vsadily vše na kartu elektromobility." Přemoudrá Komise jo, automobilky ne. Ty prostě produkují to, co je nebo bude povolené. A dopravní zátěž se s elektro"mobilitou" skutečně sníží. Hodně lidí "na to nebude mít". Pneumobilitu ani nekomentuji. Šílenost, následek zelené šílenosti. |
H. Paculová 23.7.2022 8:39Tak proč ty jeho články čtete ? Vůbec je nemusíte otevírat. |
R. Meišner 23.7.2022 8:38no, ten dojezd vzduchoauta 100 km spolehlivě odradí každého zájemce. nehodí se ani na rozvážení pošty. ( srovnej dojezd 1000 km na jednu nádrž i dieselu). kdyby to bylo nadějné, už dávno by se to intenzivně řešilo. takže není. |
R. Šlapka 23.7.2022 8:37Jak to vypadá, když se "samo spustí ABS"? |
L. Novák 23.7.2022 8:30Co má společného? Nesmysl. A autora, který nám je servíruje... |
L. Novák 23.7.2022 8:26Katastrofální energetická účinnost výroby a dalšího využití "zeleného vodíku" je hlavní překážkou, kterou nikdo nedokáže vyřešit. Zatím nás Green Deal a přidružené nesmysly ženou do trvalého nedostatku jakékoliv energie, takže "zelený vodík" je jenom další z řady neuskutečnitelných bludů Timmermansovy zelené party v EU/EK... |
K. Křivan 23.7.2022 8:25Nebylo by jednodužší, lacinější a k přírodě šetrnéjší odstranit zelené idioty ? Třeba i spalováním, pokud to jinak nepůjde. |
H. Paculová 23.7.2022 8:24A co má odčervování společného s pneumobilem? To jako ta indická firma Tata Motors obyvatelstvo pořádně neodčervila a tak tam nemohla pneumobily vyrábět? |
K. Křivan 23.7.2022 8:18Já bych neprotestoval. To vypořádání by muselo být nezvratné. |
L. Novák 23.7.2022 8:14Ovšem hlavní lapsus "zeleného vodíku" je, že aby byl "zelený", musí být vyroben výhradně elektrolýzou z elektřiny dodané OZE, a to je podmínka pro kontinuální výrobu na drahém zařízení prakticky nesplnitelná. Nikdo nedokáže zajistit obrovský výkon OZE elektrárny, kterým by se dalo nahradit množství zemního plynu nepřerušovanou výrobou elektrolytického vodíku. Jedině JE, ale ta je zase prý pro zelené magory "fuj, fuj"... |
K. Křivan 23.7.2022 8:14Vrátí se éra šlapacích autíček ! Teď ale pro dospělé ! Evropská Komise je banda zemských škůdců ! Na duby ! |
F. Zrcek 23.7.2022 8:09Ještě mi tam chybí auto na setrvačník. Dejme tomu 200 km za 0,5 megakorun. Pérový mechanismus na natahování klikou s využitím nanostruktur a Hookeova zákona. Za příplatek pedálový mechanismus. Do města dobrý? |
V. Kain 23.7.2022 8:09Hubáčkovou bych nenechal mistrovat ani ve slepičárně.Ale z takových odborníků se skládá celá vláda,takže nula Hubáčková se tam ztratí. |
V. Mokrý 23.7.2022 8:08Aj tak možno, aby fungoval sociální smír. |
V. Kain 23.7.2022 8:06Naprostý souhlas. |
L. Novák 23.7.2022 8:05Kdyby na začátku autor porovnal hustoru energie uložené ve stlačeném plynu s hustotou energie uložené v benzinu nebo naftě, článek by nemohl být tak dlouhý... |
M. Hoblík 23.7.2022 8:04Vypořádáme se s blby z Bruselu a odprosíme Putina. Bude palivo, bude teplo a budeme jezdit...? |
L. Novák 23.7.2022 8:03Pro technicky vzdělaného člověka jsou některé nesmysly předkládané veřejnosti zjevné na první pohled. Mimochodem, autor tohoto článku v době covidové silně propagoval léčbu odčervovacím ivermectinem, dokonce se odvolával na doporučení indické ministryně zdravotnictví, která zřejmě svou aktivitou sledovala v tichosti spíše preventivní odčervení indické populace, než léčbu covidu-19. |
S. Dedic 23.7.2022 7:48Co uz se tak moc nerika je, ze vysledna smes ma mensi vyhrevnost :) takze se mozna nebudou muset upravovat trubky, ale dost minimalne firmeware v ridicich jednotkach citlivejsich zarizeni. Domaci kotel co umi akorat zapnout - vypnout asi ne, ale treba ten nas ridi i prutok plynu ... na coz ma jina "vydatnost" smesi asi vliv. A ze by mel vodik "nahradit zemni plyn" (jakoze zcela) ... to bude zajimave, protoze soucasnymi PE trubkami ty malinkate molekuly vodiku docela slusne prochazeji - nevidel jsem zadne odhady % ztrat unikem stenou, pri pouziti stavajicich rozvodu. |
V. Církva 23.7.2022 7:47To tu nedávno řešili. Zelený vodík pokud se spolu se vzdušným CO2 (nevím jak ho lapají) vytvoří metan by byl cestou (samostatný vodík je hrozně nepraktický, technologicky složité ho uložit a zajistit trubky které budou spolehlivě fungovat...). Jenže cestou pokud by byly přebytky energie z OZE. Ve špičkách by se tedy nadbytečná elektřina použila k výrobě metanu. Pak by nevadila ani nižší účinnost celého řetězce, pokud si pamatuji kolem 11% až 25%(od výroby po trakční energii) což se nevylučuje s tím co píšete. Hlavní problém který se diskutoval je, že pokud se odstraní uhelné, jaderné, plynové elektrárny, žádné přebytky elektrické energie jen tak nebudou.....! Proto je to alespoň zatím chiméra. |
V. Němec 23.7.2022 7:43Trochu o něčem jiném, o čem ale byla v článku zmínka: O invenci 60 tisíc úředníků EU, jak zlepšují bezpečnost aut. Už dnes, když jedu na křižovatce blízko za odbočujícím vpravo přede mnou, spustí se mi občas samo ABS. Až bude náledí, musím na to myslet. Teď zase přišli s "inteligentní regulací rychlosti". Podle (povrchního) doslechu z rádia se můžeme těšit na to, že nám auto začne samo brzdit při překročení povolené rychlosti daného místa. Takže i na případnou zábavu při cestě s rodičkou nebo krvácejícím v posledním tažení do nemocnice. Samozřejmě v místech a za provozní situace, kdy by si jinak překročení zkušený řidič mohl bezpečně dovolit. Zkrátka budeme více a více řízeni vyšší moci. |
V. Církva 23.7.2022 7:38Tak ekoteroristé samozřejmě vůbec nenechali chytrým lidem čas na alternativní technologie automobilů než jsou baterie. Nicméně článek byl hodně dlouhý ale, nedočetl jsem se nic o densitě pneumatické energie. Ono přece jen spalování je v tom po jádře velmi dobré. Nedávno jsem počítal potenciální energii (vodní nádrž nebo kladivo spouštěné do dolů) a tam je akumulovaná energie velmi malá. Další věcí je bezpečnost. Palivo sice hoří ale natlakovaná energie když rupne.... Prostě tyto dva body se mi moc nezdají. Nebo to byl je aprílový žert? |
F. Navrátil 23.7.2022 7:37Také pokrok v automobilismu se ubírá kupředu za doprovodu slepých uliček. |
H. Paculová 23.7.2022 7:36Tak kapsu si namastí hlavně plynaři. On totiž „zelený vodík“ je v EU považován za budoucnost plynárenství. A třeba podle firmy GasNet, která u nás zajišťuje distribuci zemního plynu, je už v současnosti jejich síť připravena na využívání takzvaného blendu (zemní plyn s příměsí zeleného vodíku), který má nabídnout nižší emise skleníkových plynů, aniž by se musely měnit současné technologie. Už dnes by do zemního plynu údajně bylo možné ve stávajících trubkách přimíchávat až 20% vodíku, který by měl zemní plyn, po vybudování patřičné infrastruktury, v budoucnu nahradit. |
V. Šťastný 23.7.2022 7:31V samotném článku je zmíněno domácí tlakování jako nevýhodná krajnost. Proč byste to dělal, když byste měl možnost si auto dofouknout z vysokotlakého vzdušníku plnící stanice v řádu minut? |