8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 23.7.2022 8:52

O tom nevím, ale vím, že se pro metro a podobnou dopravu "přískokem vpřed" řešil setrvačník jako rekuperační prvek. Ale vypadá to, že rekuperace elektřiny do sítě funguje líp.

L. Novák 23.7.2022 8:50

To je sice pravda, ale mě zase zajímá, co lidi dokážou vymyslet za ptákovinu a předhazovat veřejnosti...

Z poslední doby mohu uvést tuhle skvělou perličku / kachnu z veřejnoprávní ČTK šířenou skrze zeleně zmagořené Aktuálně.cz:

V Číně vyvinuli miniaturní robotickou rybu, která loví mikroplasty

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/v-cine-vyvinuli-miniaturni-robotickou-rybu-ktera-lovi-mikrop/r~881169c4026f11ed8980ac1f6b220ee8/

Bavte se dobře! ;-)

Z. Lapil 23.7.2022 8:48

U nás doma by auto s denním dojezdem 100km úplně stačilo.

P. Diviš 23.7.2022 8:46

To první jo, druhé je pitomost.

P. Diviš 23.7.2022 8:45

Taky už se to zkoušelo, u městských autobusů. Že by si na každé zastávce nebo konečných přiroztočily.

P. Diviš 23.7.2022 8:44

"Evropská komise je však o snížení emisí oxidu uhličitého elektromobily plně přesvědčena, rovněž tak i automobilové koncerny, které vsadily vše na kartu elektromobility."

Přemoudrá Komise jo, automobilky ne. Ty prostě produkují to, co je nebo bude povolené.

A dopravní zátěž se s elektro"mobilitou" skutečně sníží. Hodně lidí "na to nebude mít".

Pneumobilitu ani nekomentuji. Šílenost, následek zelené šílenosti.

H. Paculová 23.7.2022 8:39

Tak proč ty jeho články čtete ? Vůbec je nemusíte otevírat. :-)

R. Meišner 23.7.2022 8:38

no, ten dojezd vzduchoauta 100 km spolehlivě odradí každého zájemce. nehodí se ani na rozvážení pošty. ( srovnej dojezd 1000 km na jednu nádrž i dieselu). kdyby to bylo nadějné, už dávno by se to intenzivně řešilo. takže není. 8-o

R. Šlapka 23.7.2022 8:37

Jak to vypadá, když se "samo spustí ABS"? ;-D

L. Novák 23.7.2022 8:30

Co má společného? Nesmysl. A autora, který nám je servíruje... ;-)

L. Novák 23.7.2022 8:26

Katastrofální energetická účinnost výroby a dalšího využití "zeleného vodíku" je hlavní překážkou, kterou nikdo nedokáže vyřešit. Zatím nás Green Deal a přidružené nesmysly ženou do trvalého nedostatku jakékoliv energie, takže "zelený vodík" je jenom další z řady neuskutečnitelných bludů Timmermansovy zelené party v EU/EK...

K. Křivan 23.7.2022 8:25

Nebylo by jednodužší, lacinější a k přírodě šetrnéjší odstranit zelené idioty ? Třeba i spalováním, pokud to jinak nepůjde.

H. Paculová 23.7.2022 8:24

A co má odčervování společného s pneumobilem? To jako ta indická firma Tata Motors obyvatelstvo pořádně neodčervila a tak tam nemohla pneumobily vyrábět?;-D

K. Křivan 23.7.2022 8:18

Já bych neprotestoval. ;-D To vypořádání by muselo být nezvratné. ;-D

L. Novák 23.7.2022 8:14

Ovšem hlavní lapsus "zeleného vodíku" je, že aby byl "zelený", musí být vyroben výhradně elektrolýzou z elektřiny dodané OZE, a to je podmínka pro kontinuální výrobu na drahém zařízení prakticky nesplnitelná. Nikdo nedokáže zajistit obrovský výkon OZE elektrárny, kterým by se dalo nahradit množství zemního plynu nepřerušovanou výrobou elektrolytického vodíku. Jedině JE, ale ta je zase prý pro zelené magory "fuj, fuj"... :-)

K. Křivan 23.7.2022 8:14

Vrátí se éra šlapacích autíček ! Teď ale pro dospělé ! Evropská Komise je banda zemských škůdců ! Na duby !

F. Zrcek 23.7.2022 8:09

Ještě mi tam chybí auto na setrvačník. Dejme tomu 200 km za 0,5 megakorun. Pérový mechanismus na natahování klikou s využitím nanostruktur a Hookeova zákona. Za příplatek pedálový mechanismus. Do města dobrý?

V. Kain 23.7.2022 8:09

Hubáčkovou bych nenechal mistrovat ani ve slepičárně.Ale z takových odborníků se skládá celá vláda,takže nula Hubáčková se tam ztratí.

V. Mokrý 23.7.2022 8:08

Aj tak možno,

aby fungoval sociální smír.

V. Kain 23.7.2022 8:06

Naprostý souhlas.

L. Novák 23.7.2022 8:05

Kdyby na začátku autor porovnal hustoru energie uložené ve stlačeném plynu s hustotou energie uložené v benzinu nebo naftě, článek by nemohl být tak dlouhý... :-P:-P

M. Hoblík 23.7.2022 8:04

Vypořádáme se s blby z Bruselu a odprosíme Putina. Bude palivo, bude teplo a budeme jezdit...?

L. Novák 23.7.2022 8:03

Pro technicky vzdělaného člověka jsou některé nesmysly předkládané veřejnosti zjevné na první pohled.

Mimochodem, autor tohoto článku v době covidové silně propagoval léčbu odčervovacím ivermectinem, dokonce se odvolával na doporučení indické ministryně zdravotnictví, která zřejmě svou aktivitou sledovala v tichosti spíše preventivní odčervení indické populace, než léčbu covidu-19. ;-D

S. Dedic 23.7.2022 7:48

Co uz se tak moc nerika je, ze vysledna smes ma mensi vyhrevnost :) takze se mozna nebudou muset upravovat trubky, ale dost minimalne firmeware v ridicich jednotkach citlivejsich zarizeni. Domaci kotel co umi akorat zapnout - vypnout asi ne, ale treba ten nas ridi i prutok plynu ... na coz ma jina "vydatnost" smesi asi vliv.

A ze by mel vodik "nahradit zemni plyn" (jakoze zcela) ... to bude zajimave, protoze soucasnymi PE trubkami ty malinkate molekuly vodiku docela slusne prochazeji - nevidel jsem zadne odhady % ztrat unikem stenou, pri pouziti stavajicich rozvodu.

V. Církva 23.7.2022 7:47

To tu nedávno řešili. Zelený vodík pokud se spolu se vzdušným CO2 (nevím jak ho lapají) vytvoří metan by byl cestou (samostatný vodík je hrozně nepraktický, technologicky složité ho uložit a zajistit trubky které budou spolehlivě fungovat...).

Jenže cestou pokud by byly přebytky energie z OZE. Ve špičkách by se tedy nadbytečná elektřina použila k výrobě metanu. Pak by nevadila ani nižší účinnost celého řetězce, pokud si pamatuji kolem 11% až 25%(od výroby po trakční energii) což se nevylučuje s tím co píšete.

Hlavní problém který se diskutoval je, že pokud se odstraní uhelné, jaderné, plynové elektrárny, žádné přebytky elektrické energie jen tak nebudou.....! Proto je to alespoň zatím chiméra.

V. Němec 23.7.2022 7:43

Trochu o něčem jiném, o čem ale byla v článku zmínka:

O invenci 60 tisíc úředníků EU, jak zlepšují bezpečnost aut. Už dnes, když jedu na křižovatce blízko za odbočujícím vpravo přede mnou, spustí se mi občas samo ABS. Až bude náledí, musím na to myslet.

Teď zase přišli s "inteligentní regulací rychlosti". Podle (povrchního) doslechu z rádia se můžeme těšit na to, že nám auto začne samo brzdit při překročení povolené rychlosti daného místa. Takže i na případnou zábavu při cestě s rodičkou nebo krvácejícím v posledním tažení do nemocnice. Samozřejmě v místech a za provozní situace, kdy by si jinak překročení zkušený řidič mohl bezpečně dovolit.

Zkrátka budeme více a více řízeni vyšší moci.

V. Církva 23.7.2022 7:38

Tak ekoteroristé samozřejmě vůbec nenechali chytrým lidem čas na alternativní technologie automobilů než jsou baterie.

Nicméně článek byl hodně dlouhý ale,

nedočetl jsem se nic o densitě pneumatické energie. Ono přece jen spalování je v tom po jádře velmi dobré. Nedávno jsem počítal potenciální energii (vodní nádrž nebo kladivo spouštěné do dolů) a tam je akumulovaná energie velmi malá.

Další věcí je bezpečnost. Palivo sice hoří ale natlakovaná energie když rupne....

Prostě tyto dva body se mi moc nezdají. Nebo to byl je aprílový žert?

F. Navrátil 23.7.2022 7:37

Také pokrok v automobilismu se ubírá kupředu za doprovodu slepých uliček.

H. Paculová 23.7.2022 7:36

Tak kapsu si namastí hlavně plynaři. On totiž „zelený vodík“ je v EU považován za budoucnost plynárenství. A třeba podle firmy GasNet, která u nás zajišťuje distribuci zemního plynu, je už v současnosti jejich síť připravena na využívání takzvaného blendu (zemní plyn s příměsí zeleného vodíku), který má nabídnout nižší emise skleníkových plynů, aniž by se musely měnit současné technologie. Už dnes by do zemního plynu údajně bylo možné ve stávajících trubkách přimíchávat až 20% vodíku, který by měl zemní plyn, po vybudování patřičné infrastruktury, v budoucnu nahradit.

V. Šťastný 23.7.2022 7:31

V samotném článku je zmíněno domácí tlakování jako nevýhodná krajnost. Proč byste to dělal, když byste měl možnost si auto dofouknout z vysokotlakého vzdušníku plnící stanice v řádu minut?