8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 23.7.2022 9:34

Tenhle článek vyšel s téměř čtyřměsíčním zpožděním.;-D;-D;-D

F. Kusák 23.7.2022 9:33

Jak žili lidé u nás v oněch letech, to si ještě pamatují a tehdy to bylo možná lepší než v sousedním Rakousku, tehdy nazývaného Hungerlandem (a víme také proč). Jaký to má smysl, ten život tehdy a dnes srovnávat. Je úroveň života dána počtem nových mobilů za časovou jednotku nebo velikostí mrazáku nebo mírou osobní svobody? Nenechte se mýlit, i v tomto ohledu Rusové poskočili dopředu a Západ zase o něco couvl zpět. Nebo ne? Nedělám si iluze ani o jedné ani o druhé straně, jen mně vadí demagogie. Chtěl bych se starat o svobodu našich lidí, o kvalitu politiků a demokracie u nás, což jsem schopen trochu ovlivnit. Rus mě visí u zadnice, s jeho kvalitou života nic neudělám.

R. Polášek 23.7.2022 9:28

Krátkodobě se setrvačník jako rekuperační prvek řešil třeba tuším ve formuli F1. Setrvačník umožňoval během jízdy nabrat mechanickou energii a potom ji během několika sekund třeba při předjíždění zase vydat. Tím se na těch pár sekund dosáhlo výrazně vyššího výkonu auta než mohl dodat spalovací motor formule. Ale na víc než pár sekund výkonu to bylo příliš těžké a i tak je to dost drahé. A je vidět, že pro kolejová vozidla, kde už může být vyšší hmotnost setrvačníku a tím i vyšší akumulovaná energie a rozmezí nižších jednotek minut mezi akumulací a výdejem naakumulované energie to není konkurenceschopné.

K. Křivan 23.7.2022 9:27

Pitomost jsou bruselští zelení a naše fialová vláda.

H. Paculová 23.7.2022 9:27

Chce to jen nastudovat, co je to "perpetuum mobile".

H. Paculová 23.7.2022 9:25

A to jako mají ty pneumobily kromě nádrže se vzduchem i nádrž s vodíkem ? :-)

J. Novak 23.7.2022 9:25

Cas vystoupit z EU

H. Paculová 23.7.2022 9:23

Nejde o klasifikaci pohonu. Jde tu o to, která verze je ta údajná "bomba". :-)

P. Diviš 23.7.2022 9:23

Leda jako druhé auto do rodiny, "nákupní kabelku pro zelenou vdovu".

K. Křivan 23.7.2022 9:22

Obojí. Když obojí smícháte, .... tak se smíchy neudržíte. ;-D

P. Diviš 23.7.2022 9:22

To sice jo, ale málokdo chce auto schopné j͇e͇n͇o͇m͇ takových jízd.

P. Diviš 23.7.2022 9:21

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus

H. Paculová 23.7.2022 9:20

Četl jste tu studii Centra dopravního výzkumu při ministerstvu dopravy z roku 2019 ? U nás jízd autem bylo ve skutečnosti 55% na vzdálenost do 10 km, nad 100 km pak 3,9% a nad 200 km jen 1,3% jízd.

https://www.cdv.cz/cs/rozvoj-elektromobility-v-cr

P. Diviš 23.7.2022 9:19

Budou vyrábět povolené, cpát do toho nařízené p͇í͇č͇o͇v͇i͇n͇y͇, tolik, na kolik lidé budou mít. Co jiného jim v téhle pakárně zbývá?

L. Novák 23.7.2022 9:19

To máte jedno. Obé může fungovat, ale ekonomicky je to nesmysl.

L. Novák 23.7.2022 9:16

Však to taky byly automobilky, které zveřejnily studii, podle které přechod k elektrode(mo)bilitě není cesta ke snížení emisí CO2, ale nejspíš ke zvýšení.

Jsem zvědav, jak prodeje aut se spalovacími motory dokážou nahradit hromadnou výrobou elektromobilů. :-P

K. Křivan 23.7.2022 9:15

Levné uhlí, plyn a nafta v potebném množství nejsou pitomost.

H. Paculová 23.7.2022 9:15

Co je tedy víc - 250 barů u vzduchu v autě, nebo 700 barů u vodíku v autě? No a který plyn je hořlavý – vzduch, nebo vodík?

P. Pepax 23.7.2022 9:14

R^:-)

M. Salaquarda 23.7.2022 9:13

Ten vzduch se bude tlakovat motorem na stlačený vzduch? Krásné perpetuum mobile.

L. Novák 23.7.2022 9:11

Nebojte se, vláda vám dokáže zdanit spotřební daní + DPH i stlačený vzduch... ;-)

L. Novák 23.7.2022 9:10

Vy taky ráda sbíráte novinářské kachny? :-)

H. Paculová 23.7.2022 9:07

Bingo ;-D

R. Polášek 23.7.2022 9:03

Pneumobilita je tankovat za podobné nebo vyšší peníze než benzín nebo než je nabíjení elektromobilu a přitom podstaně častěji. A současně jezdit na bombě, protože vysokotlaká nádrž o obstojném objemu s velmi vysokým tlake vzduchu a přitom dostatečně lehká bomba je.

H. Paculová 23.7.2022 9:02

S tou "hustotou energie uložené v benzinu nebo naftě" bude konec a tom to celé je...:-(

R. Polášek 23.7.2022 9:00

Elektromobily množství emitovaného prachu nesnižují. Jen malá část prachu emitovaného , dopravou je ze sazí a dlších emisí spalovacího motoru. Zvláště to platí pro ty modnější. Podstatná část emisí prachu je z opotřebení pneumatik a vozovky, z prachu a nečistot na vozovce anebo z brzd auta. A elektromobil je kvůli bateriím těžší, tudíž množstí emitovaného prachu je snadno i vyšší.

P. Pepax 23.7.2022 8:58

:-)R^

J. Novotný 23.7.2022 8:57

Taky mi ta hodnota připadá podezřele nízká!

R. Polášek 23.7.2022 8:57

A myslíte, že Putin bude dělat dobrotu, i když mu milostivě začneme lízat paty? Když 4/5 rusů dnes žijí podobně jako u nás žili lidi tak v roce 1960 - 1970? A Russko nejeví snahu to modernizací svých regionů a podporou zvyšování kvalifikace zlepšovat?

Že půjde na ruku zemím, kde si žijí podstatně blahobytněji než se žije v Rusku?

R. Tichý 23.7.2022 8:54

Jenze clanek je oponenturou na ekoauticka nucena EU!