8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 23.7.2022 14:12

Hrachovou kaši, a tlačit, a tlačit, a tlačit... ;-O EU

M. Pivoda 23.7.2022 14:10

Pneu-pohon spalovacích motorů se původně používal jen pro (rychlé) nastartování závodnických automobilů.

No prosím, kam technologický vývoj dotlačí vyvíjející se lidská potřeba. Zde směrem k větší ekologičnosti.

R. Šlapka 23.7.2022 14:00

Tak mě něco podobného dělá tToyota RAV4. Když jedu na adaptivní tempomat, kamera je občas nervózní a brzdí před náklaďákem v pravém pruhu. Přede mnou prázdno. Ale nebrzdí naplno prostě jen zpomalí. Nová verze RAV 4 to nedělá.

V. Kučer 23.7.2022 13:56

Také je tam že si můžete koupit zázračný lék na zhubnutí, během 30 dnů zhubnete o 15 kg.

J. John 23.7.2022 13:56

Evropská vrchnost jistě myslí na všechno. Zdaní "uhlíkovou daní" celý životní cyklus všech vozidel, tedy i elektromobilů,.... Jen počká, až se nechá nachytat dostatečný počet řidičů.

I. Novák 23.7.2022 13:55

Až do konce jsem nepoznal zda čtu humoristickou esej či ekoseminář našeho génia Járy da Cimrmana.

J. John 23.7.2022 13:52

Očekávám, že vývoj se bude ubírat úplně jinak. Lidé se vzbouří a bruselští diktátoři budou mluvit o velkém štěstí, jestli přežijí ve zdraví.

Zajímavá by byla nějaká čísla o kompresní a expanzní práci,...

Změnu klimatu z velké části způsobují Greendealisté. Podrobněji:

Extrémním horkem a suchem Příroda vrací úder Greendealistům. Bohužel nejen viníkům na „Západě“, ale i nám. Podrobně v odkazu:

https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=727324

P.S. Trabant měl kovový rám karoserie, opláštěný díly z duroplastu.

L. Novák 23.7.2022 13:30

Stabilizátor směru jízdy... ;-D

V. Petr 23.7.2022 13:13

R^R^R^R^

V. Petr 23.7.2022 13:10

R^R^R^R^R^

L. Novák 23.7.2022 13:08

Benzínky už budou zakázané... ;-)

P. Molík 23.7.2022 13:02

Nadšený alchymista, který neúnavně se snažil rozbít kladivem atom v alchymistické laboratoři na dvoře Rudolfa II., jednal podstatně racionálněji než současní nadšení prosazovatelé uhlíkové neutrality a dalších dogmat z gretensko-klimatické věrouky. Tovarišči bolševici chtěli poroučet větru a dešti, ovšem současní eurohujerští nadšenci Uršula, Greta a spol. chtějí poroučet nejen počasí, ale i klimatickým změnám, které probíhají na povrchu Zeměkoule už několik miliard let. Šílená Uršula a další egomaniakální novátoři z vedoucích struktur nám chtějí vnutit své nerealistické představy s tím, abychom byli při svém sebevražedném počínání nanejvýš politicky uvědomělí a obětovali se k větší slávě Uršuly, Grety a spol. Já jsem politicky uvědomělý nebyl ani po příchodu okupantů 21. srpna 1968, tím spíš nebudu politicky uvědomělý nyní. Vždy jsem odmítal a budu dál odmítat nadvládu hlupáků. Eurohujeři mě neoslnili ani svojí blbostí. Hlupák může imponovat zase jen hlupákovi.

Z. Lapil 23.7.2022 12:53

Rozhodně vím, za co jsem placen já. Většinou rutinní práce, ale čas od času přijde šéf nebo zakaznik s geniálním nápadem a já je musím posadit zpátky na zem.

Já to dělám v oboru ne úplně rozsáhlém, i když jsem si temer jist, že jste se s mou troškou do mlýna osobně setkala, takže jako melouch ke své běžné práci, ale velké firmy na to mají speciál ní lidi.

Jasně, že součástí zadání je "dělat to pokud možno na stávajících strojich".

J. Chalupnik 23.7.2022 12:47

Nejvetsi ucenci dnesni doby pochybuji o tom, ze se da sestrojit perpetuum mobile... to ma jako byt dukaz cehokoliv?

L. Novák 23.7.2022 12:40

Jisté je jedno. Tlakové nádoby podléhají pravidelným revizím, třeba u LPG aut to bylo tuším po desíti letech tlaková zkouška, ale zkouška těsnosti po dvou letech (nebo už každý rok?). Potíž byla v tom, že ta tlaková zkouška byla tak drahá, že vyšlo laciněji tlakovou nádobu vyměnit za novou... :-)

J. Procházka 23.7.2022 12:40

V servisu rikaji ze je to v poradku! Rikaji tomu antikolizni system :-( Me tohle dela Nissan, zkuste si neco vygooglit na forech. Vzteka se kde kdo, ale pry je to tak v poradku. Jedina moznost je bud odpojit nebo oslepit kameru, jenze to pak nefunguje ani adaptivni tempomat, nebo to pred kazdou jizdou vypinat, coz je otrava, protoze je to dost hluboko v menu a po kazdem nastartovani se to znovu zapne. At ziji bezpecnostni prvky :-(:-(

J. Chalupnik 23.7.2022 12:39

Jako treba v lete? Obsluha "benzinky" urcite uvita, ze budou mit uvnitr 80 stupnu misto triceti...

L. Novák 23.7.2022 12:33

... a pěkně si zatopíte. :-P

J. Krásenský 23.7.2022 12:20

Ve skutečnosti není důležité, jak naše Ano/Ne myslíme, nebo naše "něcomezitím", ale jak to pochopí a zneužijí ostatní. Ekology způsobená katastrofa na Srí-Lance ( https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3364988-sri-lanka-chce-byt-prvni-bio-zemi-ambiciozni-plan-muze-pritizit-hladovejicimu ) ( https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/ekologie-mrazivy-priklad.A220320_172445_p_ekonomika_wag ) varuje před nerozumnou ochranou přírody. Bohužel státy Evropské Únie kráčejí toutéž cestou, akcelerují greendeal a potíže z toho vzniklé svádějí na ukrajinsko-ruskou válku.

Řeknete Ano ekologii, a hned vás zahrnou do skupiny proti jaderné energii. Řeknete Ne a hned vás zařadí mezi neořátele přírody.

[>-]

R. Šlapka 23.7.2022 12:17

Tak to jste se pak vyjádřil přesně.

A je to tedy hodně zvláštní závada. Co říkali v servisu?

J. Jurax 23.7.2022 12:16

Ekonomicky ... to odvisí od toho, co macecha naše EU zlovolná rozkáže a taky co bude dotovat.

A protože EU v tomto punktu rozhoduje ryze ideologicky, o ekonomičnosti nemá smysl diskutovat. Na to ostatně zelení blbečkové z brusele ani nemají intelektuální kapacitu, majíce mozky prožrané zelenou plísní.

J. Chalupnik 23.7.2022 12:11

Chce si neco precist v ucebnici fyziky pro zakladni skoly o plynech. Stlacovanim libovolneho plynu se tento zahriva, rozpinanim se ochlazuje.

J. Kostelanský 23.7.2022 12:00

Žijeme v digitální době, pro kterou jsou typické jen dva stavy nebo možnosti - 0 = ne, 1 = ano. Na tom jsou založeny současné počítače, bohužel tento princíp se přenesl téměř do každé lidské činnosti. Není radno mít názor "ani-ani", to smrdí oportunismem. Třeba se rozhodnout pro jasné ANO nebo NE. A v tom je hlavní potíž současné civilizace.

Dotace jsou špatné: ANO/NE. Za komunistů bylo všechno špatně: ANO/NE. Evropská unie je zlo: ANO/NE. Rusko je zlo: ANO/NE. Ekologie je nesmysl: ANO/NE. Elektromobily jsou nesmysl: ANO/NE.

Otázek, na které se dá jednoznačně říct ANO/NE, je ovšem relativně málo. Většinou jsou to otázky na věci přírodního charakteru, které jsou objektivně prokázané a jsou podloženy důkazy: Moře je slané: ANO/NE. Země je největší planetou Sluneční soustavy: ANO/NE. Bez slunce by nebyl možný život na Zemi: ANO/NE.

O vztahu lidí k životnímu prostředí to platí také. Jsou 2 nesmiřitelné tábory: pro některé se ekologie stalo náboženstvím, nebo dokonce sektou. A podle toho se také chovají. Pro jiné je ekologie sprosté slovo, které třeba vyškrtnout ze slovníka. Ať si lidé dělají s přírodou, co chtějí, ono to nějak dopadne. Vždyť i antičtí Římané se tak chovali. A vida - lidstvo pořád existuje.

Něco mezi tím - pověstná zlatá střední cesta - prakticky neexistuje. Jestli se chce někdo po ní vydat, je osočován, a to hned z obou táborů. Rozumná a striktně věcná diskuse bez ideologických nánosů je velice vzácné zboží. Pak to funguje tak jako to funguje: každá strana najde nespočet argumentů pro podporu té své verze. Výsledkem je pak ideologická zákopová vojna, ve které každý a za každou cenu setrvává na svých pozicích.

V. Němec 23.7.2022 11:56

Promiňte, vyjádřil jsem se nepřesně. Prostě auto začalo bez mé vůle přerušovaně s vysokou frekvencí brzdit.

J. Strakoš 23.7.2022 11:53

Ono se to v tom dlouhém, předlouhém článku ztratilo, ale motor v autě měl/má fungovat i jako kompresor - takže po příjezdu domů dáte do zásuvky a "dobijete".

H. Paculová 23.7.2022 11:45

Což o to, "u všech těch Shelů a Mercedesu sedí stovky a tisíce techniku, jejichž výplata závisí na tom, aby vymysleli něco užitečného dřív, než kdokoliv z těch ostatních." Jenže sedí u rýsovacího prkna nebo dnes u počítače nad tím, co jim vedení firmy zadalo....Pokud si myslíte, že mohou vymýšlet konkurenční projekty, které by měly převrátit chod firmy vzhůru nohama, tak asi nechápete, za co jsou placeni.

Z. Lapil 23.7.2022 11:24

Inu - technika je PLNÁ slepých uliček: -).

Mě nepřestává fascinován, jak kdekdo vykrikuje něco o tom, že stát musí a neuvědomí si, že stát je skrze politiky děsivé omezený, zatímco i všech těch Shelů a Mercedesu sedí stovky a tisíce techniku, jejichž výplata závisí na tom, aby vymysleli něco užitečného dřív, než kdokoliv z těch ostatních.

Neboli nevěřím na levný a účinný motor v něčím trezoru. Kdyby ho někdo vymyslel, tak už ho máme dávno všichni pod kapotou (a v Temelíně a vůbec) a vynálezce je tak bohatý, že by mu Gates mohl závidět.

M. Drašner 23.7.2022 11:15

Taková hloubka sebekritiky je tedy na ocenění!

V. Mokrý 23.7.2022 11:14

VČERA BYLO POZDĚ !

V. Mokrý 23.7.2022 11:13

;-D