21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
magdalena.navratilova@pardubicky 21.12.2009 12:39

Diskuze

joleb 8.12.2009 21:47

Ano, ponecht a výběru občana

Díky naším politikům si platímě vše. Zdravotníctví, školství, dopravu, bezpečnost atd. Dokonce i úplatky, které si rozdělují.Ovšem proti tomu dostáváme velmi málo. Zkuste si zavolat policii, když vás někdo na ulici obtěžuje, zkuste se dostat na vyšetření v době, kdy je vám zle, chtějte dobrou školu a brzy nebude ani na důchody. Peníze, které odevzdáváme tomuto státu jsou použity jinak. Tu na výstavbu golfového hřiště, tu na kanalizaci od domu místního politiky, tu na předražený školní internet, na zbytečné sčítání obyvatel, a nyní se chystá další černá díra. Správa dluhopisů, které hodlá vláda vydat, aby politici měli dostatek na podivná rozdělování Jediná cesta občanům brát jen na to nejnutnější, obrana, bezpečnost, základní zdravotnictví a ostatní ať si platí sám. Proč přispívám na dráhy, jejichž služeb jsem nejméně 20 let nevyužil? Já si ty peníze raději dám na důchod nebo zdraví. Pane Machu, máte pravdu.

komar 8.12.2009 20:56

Re: Nepište

Tak to už je pro debila. Když rozbíječ zaplatil okno,neměl peníze, které by použil za jinou službu, jak tě tak pročítám tak třeba za chlast

JsemPro 7.12.2009 8:42

Re: Dotace zrušit, nejdříve ale pro kamiony.

Kdyby se "narovnaly tržní ceny", tak by především zakrátko zmizely železnice jako takové. Jejich provoz je neuvěřitelně nehospodárný, a to jak z hlediska účinnosti jednotlivých vlaků, tak z hlediska dopravní cesty jako takové.

Podívejte se, kolik aut denně projede po D1 a zkuste si představit, že by totéž množství (třeba jenom nákladu) projelo za den po po trati o 2 x 2 kolejích. Je to úplné scifi. Dále je potřeba započítat to, že třeba rozvoz pečiva, novin nebo kancelářského papíru nelze dělat po železnici, prostě proto, že kdyby měly vést ke každému baráku koleje, už by na nic jiného nezbylo místo.

"Hospodárnost železnic", stejně jako "ekologičnost železnic" jsou báchorky pro malé důvěřivé děti. Stačí se podívat kolem sebe, vzít papír a tužku, a spočítat dvě a dvě. Není co řešit.

honza 6.12.2009 20:54

Dráhy představují ca. 30 000 zaměstanců

s jejich rodinami jde nejméně o 100 000 voličů - hádejte které strany :-(. A to si socbolševická verbež v krajích i ve vládě velmi dobře uvědomuje. To je oč tu kráčí!

Míra 6.12.2009 10:42

Shodou okolností jsem právě tento týden

použil při jedné cestě jak spojení ČD, S.A. i místního autobusového přepravce. Jízdenka vlakem na trati UL -  Praha 137 Kč, soukromý bus 86 Kč. Rozdíl v kvalitě žádný, doba jízdy stejná, dráhy mají dotace zřejmě na dražší jízdné. Praha - Plzeň vlakem za 147 Kč, doba jízdy 1:47 hod.; totéž se S.A.  za 95 včetně občerstvení, časopisů a jedné průvodčí pro 60 cestujících. Plzeň - Staňkov vlakem za 56, místní autodopravce za 36 Kč. Cesta vlakem 322 Kč, cesta busem za 218 Kč plus 26 Kč metro. Dráha bratru o 80 Kč dražší. Na cestě tam a zpět o 150 Kč. A to na hl. n. v Plzni zrušili v odjezdové hale lavičky, aby zabránili pobytu nežádoucích osob!

ČD dostává dotace od státu cca 9 mld. Kč na dálkovou dopravu a od krajů dalších 15 mld. Kč na regionální dopravu. A tak se ptám, za co platím pro dráhy 2400 Kč ročně dotace (moje rodina přispívá ČD částkou 10000 Kč ročně)? Na to, aby si pan generální mohl vozit zadnici v autě za 5 mil. Kč, když má dráhu zadarmo? Nebo se tím občanům říká "kupte si radši auto, na dráhy nespoléhejte!"?

miroslav.vojta@volny.cz

Velký širý rodný lán 6.12.2009 2:47

Re: Dotace zrušit, nejdříve ale pro kamiony.

Skutečně se udává,že naložený kamion opotřebí dálnici asi jako 16000 aut typu fabia.

Je spíš otázka,jestli opotřebení fabií má hodnotu 1000Kč

Sid 5.12.2009 13:44

Re: Dotace zrušit, nejdříve ale pro kamiony.

Jak jste prisel na to 20 000x vetsi opotrebeni? To by me opravdu zajimalo.

Ivan 5.12.2009 11:40

Dotace zrušit, nejdříve ale pro kamiony.

Když budou  muset kamiony a jiná těžká automobilová doprava platit skutečné náklady tak, jak to dělají dráhy, tak se okamžitě 90% automobilové kamionové přepravy přesune na železnici. Kamion opotřebuje silnici 20000x více než průjezd osobního auta, ale nepřispívá na údržbu silnice 20000x více než osobní auto. Má dálniční známku jen nevýznamně dražší než osobní auto. Když ve škodovce zaplatíte za známku 1000Kč, tak kamion by měl platit 20 milionů. Kamiony taky nemají 20000x vyšší daň na naftu, jak by měly mít. 

Takže až se zruší tyto skryté dotace kamionů a jiné těžké automobilové dopravy, bude možno bez obav zrušit dotace drahám, protože železnice bude bezkonkurenčně nejlevnější přepravou. A bude si moci pořídit moderní vozový park a silně zlepšit kulturu cestování.  Jenže zatím co státní úředník z drah nemůže upácet politiky jako to dělá lobby soukromých automobilových přepravců, tak poslanci ponechávají kamionům nehorázné výhody.

Zrušením dotací kamionům by se narovnaly tržní ceny a zmizela řada jiných problémů, třeba dotace v zemědělství, snížily by se podstatně náklady na údržbu silnic, některé dálnice by se nemusely rozšiřovat a jiné vůbec stavět. Úplatky ovšem zmůžou v politice mnoho a tak i propagandisté na psu o dotovaných kamionech nepíší, protože se bojí ztráty penízků. I když se jedná o jednoduchou aritmetiku, která je zcela jasná a mimo jakékoliv zpochybnění.

BOMBON 5.12.2009 8:38

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

vite, pane hoffmane, diskuse s vami je jako diskuse s hluchym... ja neco napisu, vy to prekroutite a vyvracite to, co jsem nenapsal...

navic vas pristup "ber vsechno nebo tahni, protoze ti nic nedame" je sobecky, nelogicky, hloupy, primitivni a nevyhodny pro vsechny. vy timto pristupem totiz chcete trestat, vam nejde o co co nejvyhodnejsi (pro vsechny) souziti.

nicmene i tak bych to risknul - stacilo by totiz, aby nas bylo par procent ve spolecnosti a jednak se vase solidarni, civilizovana spolecnost bez nasich penez zhrouti a jednak bychom se o sebe jiste dokazali postarat. a to lip nez se o nas stara "vase" spolecnost.

pojdme tuto diskusi ukoncit s tim, ze se shodneme, ze se neshodneme. pokracovani stejne nema cenu.

preju prijemny den

stínový občan 5.12.2009 7:18

Re: Člověk,

Nikoli, všechny peníze jsou ždímány z 'vděčných' daňových poplatníků...

Jenda 5.12.2009 0:14

Re: Nepište

A v cem ma to nove okno vetsi hodnotu nez to stare?

Jenda 5.12.2009 0:12

Re: Nepište

Fajn. Tak to okno trochu zvetsime. Jo? Takze ... nekdo rozbil Temelin. Ovsem spolecnost jako takova o nic neprisla. Vzdyt ho prece nekdo postavi. A koupi si za to topanky.

tich@dohoda 4.12.2009 22:48

Re: No, jak byste cenu jízdného, kalkuloval vy?

tak zkuste vymenit gumy na mikrobusu a na velkem autobusu, nebo rozdil v cene umyti mikrobusu a velkeho autobusu  :-) , samozrejme ty rezie u maleho mistniho soukromnika jsou nepatrne ve srovnani s firmou typu CSAD. Cest :-)

Ada 4.12.2009 22:28

Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

Podmínkou nutnou, ne však dostačující, je umět počítat.. ;-P

josef krouman 4.12.2009 22:08

Re: No, jak byste cenu jízdného, kalkuloval vy?

pokud nemas cerne bryle, jsi blby jak daleko vidis.

Minutus 4.12.2009 21:58

Re: No, jak byste cenu jízdného, kalkuloval vy?

Kalkulace by byla prospěšná. Možná by se zjistilo, že palivo je jen 20% výdajů a mikrobusy tak moc nezmění. Důležitá je režie, u malé firmy by měla být nižší.

V USA je levný benzín.

Minutus 4.12.2009 21:54

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Jak to počítáte?

Minutus 4.12.2009 21:48

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Mzdové náklady na šoféta cca 200 Kč/h, v městské doprave neujede v průměru víc, než 30 km, tj. cca 6 Kč/km. No a kolik asi nafty na těch 30 km spotřebuje? 10 l? to by bylo další 300 Kč, to je 10 Kč/km, autobus tak 6 mil Kč, vydrží 1 mil Km? to je dalších 6 Kč. Kolik údržba, to nevím, dejme tomu 2 Kč/km a už jsem na 24 Kč/km. A kde jsou režie? Management a řízení dopravy něco stojí. Takže náklady mohou být spíše 30 - 40 Kč/km autobusu.

V. Hoffman 4.12.2009 21:20

Re: Nepište

Ano, to suhlasim, je to klasicke prerozdelenie. Len tvrdim, ze tie peniaze z ekonomiky nezmizli ale stimulovali vznik novej hodnoty /co pri prehadzovani kopy piesku neplati/.

V. Hoffman 4.12.2009 21:18

Re: Jakmile bude ekonomika trochu reálná, škoda zůstane škodou

Nie, bola nahradena hodnotou ineho okna, ktore by inak nebolo vzniklo.

V. Hoffman 4.12.2009 21:17

Re: Nepište

Dobre. Ja mam auto, nicitel ma peniaze /v hodnote auta/, vyrobca nema nic.

Variant 1 - neurobime nic. stav sa nemeni, ja s nicitelom mame hodnotu /auto a peniaze/, vyrobca nema nic.

Variant 2  -  nicitel mi znici auto, zaplati peniazmi, ja si za ne kupim auto. Ja mam auto, vyrobca ma peniaze, nicitel nema nic.  

Variant 1 - nic sa nerobi a Variant 2 - vznikne novy produkt znicenim stareho su bilancne totozne. 

Stanislav Ševeček 4.12.2009 21:13

Re: když žádné dotace,

Vidíte, pane Zdeňku, ani jste se na odbory nemusel obracet, potrefený odborový bafuňář se ozval sám.

Emil XX 4.12.2009 21:05

Re: Nepište

Zrovna tak by mohli dělníci jeden den přehazovat písek zleva doprava a druhý den zase zpět. Ten, chudák co mu rozbili okno dotuje jinak zbytečnou práci sklenáře. Je to totéž, jako by mu platil podporu.

Emil XX 4.12.2009 20:59

Jakmile bude ekonomika trochu reálná, škoda zůstane škodou

Hodnota okna byla zničena.

tich@dohoda 4.12.2009 20:59

No, jak byste cenu jízdného, kalkuloval vy?

viz titulek, modrobolsan, soudruh Vana Novy/. Soudruhu Novy, tady nejde o to, jak bych cenu jizdneho kalkuloval ja ci kdokoliv jiny. Nechapu proc se pri vasich "kalkulacich" neridite tim co kazdemu tolik doporucujete, tedy volnym trhem . Jednoduse totiz zjistite ze do osobni hromadne prepravy se nikdo nejak nehrne, pokud by vse bylo dle vasich kalkulaci, potom vezte, ze autobusaci/azenbonaci by se rvali o cestujici a rozsiroval by se pocet spoju, nikoliv rusil. Ja jsem byl vzdy velkym zastancem zeleznic, ovsem zivot v USA me dosti zviklal. Americane rikaji; "kam dojede vlak, tam dojede auto/autobus taky" . Zejmena s mene vytizenymi zeleznicnimi tratemi si myslim, ze prechod na male autobusy, eventualne dokonce mikrobusy provozovane nejakym mistnim obcanem/podnikatelem jsou urcite ekonomictejsim resenim a dopravni obsluznost zajisti take. Nebo vytizene spoje muze jezdit velky autobus a v "hluchem" case klidne jen mikrobus,  rozdil ve spotrebe je obrovsky.Teoreticky bych jeste navrhnul riksu , ovsem jedine ze by ji slapali modrobolsevici.  Cest :-)

V. Hoffman 4.12.2009 20:49

Re: Nepište

Ale ono JE na boty, tie boty si totiz kupi sklenar /miesto toho nestasnika s rozbitym okno/. Z hladiska obovnika je situacia v obidvoch pripadoch rovnaka. Pokial ide o to, ze spolocnost stratila hodnotu stareho okna, ziskala hodnotu okna noveho, ktore by bez rozbitia stareho nikdy nevzniklo /v sulade s Bastiatom si ho dovolim nazvat "okno, ktore nie je vidiet".

Pokial ide o to, ci by bolo pre spolocnost ekonomicky prospesne vsetko roztrieskat a postavit, tak jednoznacne nie. Takisto to vsak nie je jednoznacne ekonomicky stratove. V pripade ze by robotnici stavajuce roztrieskane statky inak neziskali pracu, z hladiska celkovej bilancie by to bolo ekonomicky neutralne. Dufam ze chapete, ze neonhajujem vojny ani roztrizkavanie sklenenych tabuli. Tvrdim len, ze z ekonomickeho hladiska moze skoda jedneho znamenat zisk druheho.

míla dvořáková 4.12.2009 20:36

Re: Vážený pane Machu!

Pokud jsem ten článek dobře četla, tak pan Mach je proti dotacím a dost podrobně to vysvětluje, tak na co se ptáte????

míla dvořáková 4.12.2009 20:34

Re: Nepište

Abych to ještě upřesnila - společnost přišla přesně o tu okenní tabuli, nejde o to, kam se co přesouvá, ale o to, že ta tabule prostě přestala existovat...když vám někdo rozmlátí auto na kaši, i kdyby vám ho 100x zaplatil, tak to auto už prostě není..

Ivan Nový 4.12.2009 20:32

Re: Vážený pane Machu!

No kdo donutí dopravce k efektivitě? Dotace?