14.6.2024 | Svátek má Roland


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MGM 4.12.2009 14:07

Re: Jsem zásadně proti jakýmkoliv dotacím

A to máme tedy prokrmovat ty tisíce "Sociálně nepotřebných" za svých daní jenom proto, že vy si něco nedovedete představit? Vy si vážně myslíte, že dnes mají možnost všichni hledat práci "v okruhu" nějakých kilometrů? Omyl, vážený! Mohou hledat jenom na tratích svého dopravce! V žádném okruhu. Protože na daních (včetně spotřební za pohonné hmoty) už zaplatili tolik, že na individuální dopravu jim nezbývá. A z vesnic, pokud nejsou vyučení krmiči dobytka nebo něco podobného, se raději stěhují do měst, protože veřejná doprava je tam neúnosná a nedůstojná. Vím, o čem mluvím, sám jsem tak dopadnul již v dobách přímo zaslíbených (odešel jsem ze své rodné vísky v roce 1979 přes 300 km daleko za prací a bytem. V místě tak prakticky dopadli všichni vrstevníci, kteří něco vystudovali). A rozhodně nehrozí, že to bude lepší, i když komunisté slibovali, že pro každého bude v autobuse sedadlo, autobusy budou jezdit každému v nejlepší čas a na všechny strany (to se samosebou posmívám). Pokud si něco nedovedete představit, tak se podívejte, jak to řešili a řeší jinde. A, ukazuje se, že jejich (individuální) řešení nakonec vede k lepší životní úrovni, než jakou dosahujeme my. A i jinde chodí děti do škol, stařečci k doktorovi a na nákupy, a přesto, že mohou okopírovat náš dokonalý sociální model veřejné dopravy, nějak se jim do toho nechce. Jeden příklad: Dcerka se vrátila ze Srbska, (zničeného válkou, že?) a kulila oči, jak tam jezdí pohodlné taxíky za cenu jízdenky na tramvaj, bez přestupování, bez tlačení, bez jízdních řádů, bez ředitelství a tiskových mluvek, každý cestující má sedadlo zaručené ... ale vy si zase něco nedovedete představit, co?

No 4.12.2009 14:05

Pan Mach neví co mele

Pane Mach, větší blábol jste nemohl napsat, protože ti co nemají auto nebo žáci a důchodci budou chodit pěšky.(Y)

None 4.12.2009 14:01

Re: Než takový blábol, pane Machu,

Tak takovej blábol to není že autobusáci nedávají jízdenky. U nás je to zcela normální,že na jednu nebo dvě zastávky řiďič vezme bůra do kapsy a nevydá jízdenku. To se děje v pražské integrované dopravě na příměstských linkách úplně normálně a řidiči se kontroly moc nebojí protože nejsou řidiči a tak jim ztrhnou pouze 500 Kč a to má za pár dní zpátky vydělaný.

R 4.12.2009 13:59

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

těch se to naopak dotkne nejvíc, protože ti na rozdíl od ekonomicky činných lidí nemají v garáží osobní dopravní prostředek. A často nemají ani tu garáž.

Miloš 4.12.2009 13:52

Re: Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

....a zase jsme utoho - když na tu cenu lidi přistoupějí......až se na ně lidi vykašlou,půjde cena dolu,je to jako se vším.Podívejte jak jdou ceny aut dolů,najednou jim stačí 250 000.-.

Pete Brich 4.12.2009 13:39

Re: Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

Co se týká zkazitelného zboží (potravin), samozřejmě je lepší kamion. Ale třeba taková osobní auta, polotovary, apod. Průměrná rychlost po železnici by mohla být podstatně vyšší než u kamionů. Je to jen věc logistiky. Samozřejmě, když začnete sypat písek, tak to začne drhnout.

PB

mary 4.12.2009 13:33

Re: Nesmysl.

Jezdíte za moje peníze! Nebo snad hradíte veřkeré náklady na výstavbu a udržbu silnic, které připadají na vaši osobu?

R 4.12.2009 13:24

Re: koukám, že se

Dotace do osobní dopravy jsou právě jedny z těch peněz, co vylepšují a urychlují chod kapitalistické volné soutěže.  Zrušte dotace do osobní dopravy a v celku ztratíte ročně více než ty tři tisíce, protože Vaši kolegové či zaměstnanci, co dělají špatně placenou práci nebudou moct dojíždět.  Budete muset zaplatit víc místním, protože se jich o tu práci bude ucházet méně a ještě si stát vybere další penízky na podpory těm bývalým zaměstnaným, co nebudou moct dojíždět a skončí  na podpoře.

Co se týká mně osobně, nevidím důvod, proč bych místo dotovaných vlaků jezdil třeba  nedotovaným Blbolinem, když v mé nástupní stanici na rozdíl od dotovaných rychlíků nestojí, takže cesta Blbolinem pro mě  vedle toho, že je tak 2x dražší navíc trvá obvykle o hodinu i dvě hodiny déle.

gerontusinza 4.12.2009 13:18

Vraťte se k žebřiňáku a vydlabanému kmenu člověče.....Re: Pane Machu......

mosty zrušit nebo  zavést mýtný..... pán patří mezi idioty ze současné ODS, kteří čekají na pašalík privatizace a chtějí od ostatních, aby jezdili za svoje, co? Jako pan Cabrnoch, který tvořil IZIP z veřejných prostředků (VZP,) ale provozovat je bude jen za přímou platbu a přitom bez vazby na VZP..... vy ale máte drzou zlodějskou náturu ;-D to víte i plátci daní už mají vaší zlodějské tuposti plné zuby ;-D

Kukulín 4.12.2009 13:18

Pěkně blb.j Výborný nápad

Nepamatujete si na zápornou daň z obratu? Asi jste byl v té době o které mluvíte na houbách.

Petr Kunetka 4.12.2009 13:18

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Ja na venkove ziji, a celkem to na mne sedi. Autem do prace 40 minut, MHD 1h 45 minut. Ty dve a neco usetrene hodiny denne mi za to auto stoji.

Petr Kunetka 4.12.2009 13:16

Re: Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

No, vzhledem k inflaci je 140 ted zhruba stejne, jako 120 pred tremi lety. Ale jiste neni sebemensi duvod, aby SA nezacal konkurovat nekdo dalsi, kdo bude mit to kafe v poradku (a treba bude stat na vice zastavkach).

Petr Kunetka 4.12.2009 13:14

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Uplne by stacilo na to zavest socialni davku ;)

Ale to neni muj argument, to jen dotahuji absurditu toho pocatecniho "kde ma na to XY vzit"...

LJG 4.12.2009 13:14

Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

Cesta Student Agency do Karlových Varů cca před třemi lety : zavádějící cena 50 kč!! V autobusu noviny, časopis a káva z automatu, film! Paráda!!!!!!

Konkurece za 120.

Cesta letos cena  140 nižší cena jen s přeplatným 300 kč a kartou (kdy využiju zbytek,) vyprodáno na 14 dní dopředu, noviny jsou, kávovar nefunguej, wifi nefungue, sluchátka na mém místšě nefungují, průvodkyně slibuje, že mě přesadí jesli ce nacpaném autobuse něco uvolní. Konkurece už nejezdí, bába přede mnou na to nadává celou jako špaček, prozože konkurence stavěla na zastávkách, Sudent agency ne.

Noviny stále jsou a autobus je pohodlný. Pro mě dobrý (tedy pokud si to zarezervuji 14 dní dopředu). Pro babku důvod přemluvit přiště jakéhosi Pepu aby pro ní dojel až domů.

Petr Kunetka 4.12.2009 13:12

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Nevim, mluvim o evropskych zemich. S afrikou nemam zkusenosti, a nepokladam ji za relevantni priklad.

R 4.12.2009 13:10

Re: udržování železnice

Kdoví, jak to tehdy bylo. Mát o tom spolehlivé prameny? Jisté je to, že dnes jsou obrovské problémy s výkupem obyčejných polních a lesních pozemků pro dálnice a průmyslové zóny, vykupovat stovky až tisíce obytných pozemků  a domy na nich zbořit je dnes prakticky neřešitelný problém. Pokud se nechcete vrátit do doby totality, kdy diktátor nebo strana a vláda nařídí a to se potom musí splnit.

Petr Kunetka 4.12.2009 13:10

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Tak proc to vubec sortyrovat a nerozdat vsem stejne, at si z tech penez sami rozhodnou, cim pojedou? A usetrime jeste vic, protoze bude realny tlak na MHD zlevnit ;)

A obavam se, ze vysledkem soucasneho pristupu, co vsechno ma stat obcanum a podnikatelum poskytovat jako sluzbu (samozrejme neprilis efektivni) je to, ze se statni dluh za nejblizsi tri roky zvysi o ca 1T CZK.

Existuji i MHD, ktere dotace nedostavaji. Namatkou mne napada Martin (Slovensko, ale snad mi to uznate).

Stanislav Ševeček 4.12.2009 13:04

Re: když žádné dotace,

Máte pravdu, pane Zdeňku, všechno tady patří ve skutečnosti všeholidu, demokraticky zastoupenému politiky - však už v bruseli chystají směrnice o jednotných platech. Součástí bude i to, že budeme jezdit zadarmo.

(kdyby vám někdo tvrdil, že oběd zadarmo neexistuje, obraťte se na odbory)

R 4.12.2009 12:59

Re: Než takový blábol, pane Machu,

To je nesmysl, že jim nedávají lístky. Dnešní strojky evidují všechny vytištěné jízdenky, tohle by udělal jen řidič, co chce být vyhozen, protože by se na to přes ty strojky velice rychle přišlo.

éolo 4.12.2009 12:58

Re: no, problém je, že

 Jeníček, souhlas. Jel jsem do Brna zpět, zážitky identické, placení a rezervace přes terminál sazky v mé ulici, cena 200 Kč,kafíčko, bus I.A, film a stewardka s úsměvem. Prostě Jančura už ukázal, že ty neustále nasra.ý ksichty ČSD umí nahradit za půl a konečně to bude fungovat jako v Evropě a ne na balkáně, jako dosud. Ti zločinci s ČSSD odbory přisáté na ceckách státu, někdo už musí vykopnout. Jančurovi držím palce !

janoryna 4.12.2009 12:58

Re: když žádné dotace, spávně

pane zdeňku. už by taky měli bejt odstaveni funkcionáři, kteří se živí mantrou trh vše vyřeší. komunisti na to přišli dřív, takže po roce 1980 už nestačilo ke kariéře souhlasit s příchodem vojsk..

janoryna 4.12.2009 12:55

vážený pane, dotace do veřejné dopravy

je jednou z forem podpory podnikání. já vím, že žádný kamarád na tom asi takhle moc netrhne. ale pomůže to na př. v tzv. mobilitě pracovních sil a umožní to mládeži dosta se za přijatelných podmínek.  nezletlí obvykle nejezdí do školy vlastním autem, a prodavčka v supermarketu nemůže denně dojíždět manřelovým autem do zaměstnání za 10 litrů(tisíc) měsíčně. to by náklady na cestu nepokrylo. tohle chápali již páni kondelíci za císaře pána. proto si stavěli městskou vodárnu a městskou, nikoliv soukromou, aby se pak divili "ekonomickým" cenám. 

BOMBON 4.12.2009 12:50

Re: naprosty souhlas...

na vas prispevek jiz zcela vycerpavajicim zpusobem reagovali jini. presne to me stve - a) ze kazdy dement s vasimi nazory a vasim projevem ma stejny hlas ve volbach jako ja, b) primarne se hlasuje o mem majetku - kdo ho z lidi vaseho typu ma dostat vic...:-/

Robert 4.12.2009 12:49

Re: Nesmysl.

 Máte pravdu podrážděný nejsem. spíš mi to přišlo k smíchu. Omlovám se.R^

MGM 4.12.2009 12:46

Re: Nesmysl.

Proč reagujete na mou připomínku pro pana Pepu Jetela a ještě tak podrážděně? Vám snad prohlížeč nezobrazuje hierarchii diskuzních příspěvků?

BOMBON 4.12.2009 12:45

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

vas argument "najdi si jiny stat" je trochu pochybny... to je jako kdyz byste romum rekl - kdyz se vam nelibi, ze vas vetsina nema rada, tak si najdete stat, kde vas radi mit budou... pripadne kdyz byste znasilnovanym zenam v kongu rekl, ze pokud se jim to nelibi, tak at se prestehuji jinam... v kazdem pripade mi pripada zcela uchylne "demokraticky hlasovat" o me penezence, mem zdravi, o mem (i sexualnim) zivote, o tom, co mam ci nemam jist pit ci kourit atd atd...

jinak samozrejme nejmensi zlo se snazim vzdycky volit, jakkoliv moc neni na vyber a treba i strana pana macha ma k libertarianum realne dost daleko...:-/

a tezi, kterou mi podsouvate - totiz ze bych chtel rozhodovat o jiz spolecnych penezich - tu jste v mem textu vycetl kde??8-o

I. 4.12.2009 12:43

Než takový blábol, pane Machu,

bylo by lepší se zamyslet nad způsobem dotací a podmínek výběr. řízení na dopravu vůbec. Kraj dotuje veškeré náklady dopravce ( vč. 1/8 ceny autobusu!),  dopravci jsou tržby zcela ukradené (o dosaženou tržbu se mu sníží dotace). Ukradené jsou mu  doslova -  řidiči busů vozí lidi a často jim nedávají lístky- nikomu to nevadí.

R 4.12.2009 12:41

Re: Jsem zásadně proti jakýmkoliv dotacím

Nedovedu si představit, jak by se bez veřejné dopravy řešily problémy s dopravou sociálně potřebným. Že by každý z nich dostal 10 tisíc na ojetou fabii? Uvědomte si, že když výrazně zdražíme dopravu, prostě jen další velká část sociálně potřebných přestane hledat práci v okruhu 30 kilometrů a bude ji hledat jen v okruhu 3 - 5 kilometrů? A když ještě ještě zkrouhnete podpory, tak zase jinou část těch potřebných, co mají smůlu nebo jsou na pobírání dávek neobratní, prostě jen připravíte o možnost platit nájmy a další nezbytné výdaje?

Robert 4.12.2009 12:34

Re: Nesmysl.

 Poznámka. Městkou dopravou, autobusem, vlakem jsem nejel 5 let. Nemusíte mě podezírat, že jezdím za "vaše peníze"

R 4.12.2009 12:32

Re: V případě dopravy silniční je to zcela naopak.

Když se podíváte na jednotlivá nádraží nebo ještě lépe na nějaké fotky nádraží staré nejméně 20 let, najdete u každého nádraží staré železniční sklady. Kdysi každé vlakové nádraží, i to nejmenší kdesi na vesnici, disponovaly skladovými prostory pro zboží a příslušnými zaměstnanci nebo tehdejšími "brigádníky" . Zasílatel  jenom dovezl na nádraží zboží  a adresát, až došlo, si ho vyzvedl ze železničního skladu v cílové stanici. Všechno ostatní udělali zaměstnanci nákladní železniční dopravy.  Taková doprava, když nevadila delší doba o nějaký den proti kamiónům, by už šla, jen by se to muselo trochu marketingově doladit.

Jenže ty sklady přestali provozovat už tak někdy před 50 lety, lidi zmizeli a po nástupu kapíku se začaly i bývalé železniční sklady  rozprodávat coby lukrativní  parcely.  Výsledek je takový, jaký je.