3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
f 4.12.2009 11:26

Re: K článku

No já nevím, ale když můžou létat letadla bez dotací, taxíky bez dotazí, lanovky ... proč ne i vlaky ?

Cestra 4.12.2009 11:21

Proč?

Mám z mých daní formou dotací přispívat na půlmilionový plat šéfa drah Žaluda? Tento člověk by měl být placen jen a jen ze zisku ČD! Milý pane šéfe, ČD jsou ve ztrátě? Máš smůlu nedostaneš žádný plat! A ono by to fungovalo. Podívejte se kolik lidí se na tomto postu vystřídalo za poslední roky. Tak to vypadá, že šéfa ČD může dělat i cvičená opice. Za nic nezodpovídá a když je v mínusu, tak to zaplatí stát (houby stát, my občané, stát žádné peníze nemá). Za půl mega měsíčně? Neberte to. No a když přijde někdo, kdo to chce dělat levněji a efektivněji, tak ho odmítneme a ani nepřipustíme výběrové řízení. Proč asi? Že by se náhodou mohlo ukázat, že to jde i jinak? Lépe? Ale to by se asi na ČD muselo začít makat a přestat s vyhrožováním stávek když nedostanou to nebo ono! A možná by se brzy přišlo na to, že železnice je samofinancovatelná a mohla by fungovat bez dotací a být i v zisku! A ty blbé kecy o tom, že hromadná doprave je všude ve světě dotovaná. Ano, když vláda dává jen pitomec by nebral!   

Petr Kunetka 4.12.2009 11:19

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Vyrok "Veškerá hromadná doprava-na celém světě je dotována" neni pravdivy.

Petr Kunetka 4.12.2009 11:18

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

To stejne nevysvetluje - napriklad - to, proc vlada tu podporu za jezdeni MHD nedava jen "potrebnym", ale dotuje treba vlakovou jizdenku i treba managerovi jedoucimu vlakem na obchodni jednani do Vidne...

Mimochodem, znam nekolik mest, ve kterych funguje soukroma MHD a lide ni jezdi...

Zebra 4.12.2009 11:05

„Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Kdo by byl takový blbec, aby při takových cenách MHD jezdil ? Autem ujedete za 80 Kč cca 15 km, ve třech za 240 kč cca 45 km, to po Praze bohatě stačí. Jiná otázka je, kdy by se kdo tam kam chce totálně ucpanými ulicemi dostal, že.

Pete Brich 4.12.2009 11:02

Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

Dnes místo aby se náklady přepravovaly po železnici, která může jezdit ve dne, v noci, v neděli i ve svátek (a ekonomičtěji než kamiony), ničí se naše silnice přeloženými kamiony a vzduch výfukovými plyny.

A zelení, místo aby se snažili to napravit, se soustředí jen na výběr výpalného!!

402 4.12.2009 11:01

Re: K článku

Kdysi, kdyz nafta stala pod 15,- za litr, musel Liberec dotovat miliony rocne autobusovou linku do Prahy. Byla naprosto ztratova a to i pri cene 99,- za jednu jizdu.

Dnes, kdyz stoji nafta vice jak 25,-, jezdi Student Agency z Liberce do Prahy za 50,- a zpet za 70,-. A BEZ DOTACI.

V doprave se krade, ale Jancura to neni.

vltava 4.12.2009 10:50

Re: koukám, že se

Odpovídám na Váš předešlý dotaz, o kolik by se Vám snížily daně, nebýt dotací pro ČD:

Snížily by se Vám daně o 3000,- Kč ročně.

( Dotace 150 miliard po dobu 10 let, při počtu cca 5 milionů pracujících v ČR. )

Já třeba opravdu nejsem odborník na železniční dopravu, ale jsem odborník na svoji peněženku. Jestli doplácím na vlak, kterým nejezdím, tak to jsou pro mne vyhozené peníze.

Sumo 4.12.2009 10:49

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

No oni jsou společné, až je někdo vybere, do té doby jsou moje. Problém ale není v tom, že se vybírá, ale v tom kolik se vybírá, a hlavně, na co se používají.

Mimochodem, v mnoha státech světa můžete rozhodnout, co se s částí od Vás vybraných daní stane. Myslíte, že to jsou hlupáci ?

Sumo 4.12.2009 10:39

Re: K článku

Pardon, samozřejmě prověřovali dodavatelé a prověřovaly nákupy. Omluva.

Sumo 4.12.2009 10:38

Re: K článku

Ono by to nebylo stokrtá, protože v ČD je kde šetřit. Je samozřejmě jednodušší a pohodlnější nešetřit a brát z obecního, ale kdyby se obecní příspěvek zatrhl, ČD by začaly šetřit.

A mimochodem, tohle je v rukou státu, ČD je státní moloch, stačí říct, od prvního končíme s dotacemi, šetřit nesmíte na rušení linek, ty lze zrušit jen vládní vyhláškou a nesmíte propustit více než 10 % výkonného personálu.

A už by se hledali skryté rezervy, prověřovali nákupy a dodavatelé a hromada mluvků a neteří by letěla raz dva.

vltava 4.12.2009 10:37

Re: Machu, jel jsi

Sníží Vám daně o 3000,- Kč ročně.

Dotace 150 miliard po dobu 10 let, při počtu cca 5 milionů pracujících v ČR.

Ano, možnost odečíst si náklady prokazatelně vynaložené na dopravu do zaměstnání od daní by byla rozhodně správná věc. Dotace drahám ale zrušit v každém případě.

Sauron 4.12.2009 10:37

Re: udržování železnice

Železniční odboráři mají BOHUŽEL stále ještě vyděračský potenciál, zejména díky tomu, že k určitým službám (doprava těžkých surovin, regionální hromadná doprava, některé dálkové spoje) nemá díky dotací alternativního konkurenta. Proto může nárazově vydírat a vláda má tendenci si neznepříjemňovat život a ustupovat jim. Bohužel, dokud budou ČD dotovány paušálně bez návaznosti na výdělek, odvedenou službu, počet zákzníků a podobně, budou Dušci vydírat dál.

K té prestižnosti: Připadne mi, že si komanči železničáře docela hýčkali, věděli stejně jako současné vlády, že mohou režimu docela zatopit. Systém bez motivace, zlepšování, konkurence atd. vychoval z železničářů ony flákaly, za které je má podstatná část národa. Tam bych viděl jednu z hlavních příčin žalostného stavu personálu. Nikoliv v malých platech, ale v zasmrádlém klídku bez vnitřní i vnější konkurence.

Stredocech 4.12.2009 10:36

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Milý pane, naskýtá se otázka, kdo o tuto obslužnost vlastně stojí a zda by nebylo lepší mu zaplatit již zmiňovaný taxík. "Venkované" stejně většinou jezdí do práce autem, protože zajistit pro každého extra autobus jaksi nejde a pracovní doba je dána požadavky zaměstnavatele. A nějakých 10000 Kč na ojetého favotita sežene skoro každý, opravit si to ti venkované většinou umí sami. Jistě, jsou mezi nimi i bohatí, ale chtěl jsem říci, že na hromadnou dopravu jsou odkázáni leda důchodci, kteří už nezvládnou řízení auta.

Historik 4.12.2009 10:31

Re: udržování železnice

Milý pane, za komunistů byly zákony nastaveny tak, že NUTILY firmy, aby se přizpůsobily železnici. Když se železnici hodilo NEOHLÁŠENĚ dopravit vagón do stanice ve 3 v noci ze soboty na neděli, musela nastoupit pohotovostní parta a ten vagón vyložit, jinak se platilo tučné penále a i když to vyložili hned, platila se doba vykládky jako "stojné."

Je jasné, že když si dnes může firma objednat dopravu kamionem, na takovouto "vstřícnost" kdysi monopolního dopravce se může vykašlat.

Mimochodem, do stejné situace se mohl dostat občan, který si koupil montovanou chatu. Jednomu známému ji dodali vagonem na stanici (obvyklá praxe) v pátek odpoledne a ČSAD mu to přes všechny jeho snahy byla ochotna naložit a odvézt až v pondělí ráno. Takže se chudák "prohnul."

Jiřík 4.12.2009 10:30

Machu,Vy jste retardovaný

Veškerá hromadná doprava-na celém světě je dotována-i v USA.ČD dostávají jedny z nejnižších dotací v Evropě a mají nejhustší síť.Jančura má zájem jen o vytížené linky kde taktéž počítá s dotací.Ty nelukrativní nechá ČD či jiným.Stejně se chová v autobusové dopravě.V podstatě likviduje dopravní obslužnost státu.Když víte h....,aspoň se s tím nechlubte.Bože,tak mladý a tak postižený...

MGM 4.12.2009 10:30

Jsem zásadně proti jakýmkoliv dotacím

neboť dotace jsou výhoda pro jedny na úkor druhých. Neboli totéž co úplatek a ten je trestným činem. A dotace jsou dokonce úplatek i z mých peněz, protože já jsem daňový poplatník a daně platím řádně, kdežto úplatek jde z kapsy někoho jiného. Proto se mě dotýká méně. Ale na jednu věc se pravidelně zapomíná. A to je sociální rozměr. A tady je nutno doplnit, že dotace jsou výrazně antisociální prostředek, protože se poskytují plošně bez ohledu na sociální potřebnost. Zvlášť u dopravy (veřejnoprávní mám chuť doplnit) je to do očí bijící. Dotace je poskytnuta firmě a žijí z ní ředitelé, generální ředitel, smečka vedoucích odborů, sekretářek a tiskový mluvka. Všichni ti jsou velmi dobře honorovaní, ale ze SOCIÁLNÍCH důvodů žijí z dotací. Také cestující nejsou rozlišeni podle sociální potřebnosti. I když ředitelé a generální ředitelé jezdí vlaky, autobusy a tramvajemi (v Brně šulinami) vyjímečně, přesto je zde velmi mnoho cestujících, které není třeba dotovat ze sociálních důvodů. Všechny tyto peníze pak ovšem chybí pro opravdu sociálně potřebné. Proto jsou dotace antisociální. To ovšem vůbec nevadí levicovým stranám, aby vykřikovaly demagogické bláboly o vykořisťování těch nejchudších (jejich voličů). Proto je VŽDY, když je řeč o rušení dotací, je SOUČASNĚ nezbytné zmínit řešení problémů těch opravdu sociálně potřebných, ale vždy komlexně, prostřenictvím úřadů práce, a ne chaoticky v rámci každého ministerstva. Potom budou argumenty levice o vykořisťování těch nejslabších členů společnosti prázdné bubliny.

honzak 4.12.2009 10:29

koukám, že se

sešla spousta odborníků na železniční dopravu! Na infrastrukturu i technologii. Jen to vypadá, že vystudovali na ZČU....

Tím nechci obhajovat zjevnou molochovitost ČD a.s. (SŽDC už tolik lidí zdaleka nemá!).

vltava 4.12.2009 10:28

Re: K článku

To je otázka, jestli by ta jízdenka stála opravdu 100x tolik. Před lety u nás z jednoho maloměsta do druhého začal jezdit soukromník autobusem, a byl i bez dotací levnější než do té doby jediný přepravce ČSAD.

Historik 4.12.2009 10:23

Re: Peníze,penízky,penízečky.

R^R^R^

vltava 4.12.2009 10:22

Re: naprosty souhlas...

Ne. Ukradené peníze nemá stát vůbec ukrást.

vltava 4.12.2009 10:20

Re: udržování železnice

No a? To, že by výkup pozemků dnes byl podstatně dražší než v minulosti, je bez debaty. Na druhou stranu, i v minulosti to neměla dráha vždy lehké, viz. např. Brno, kde z hlavního nádraží vyjíždí vlaky (např. směr Veselí nad Moravou) na druhou stranu, aby pak obkroužily část Brna a teprve se dostaly do "svého" směru. Prostě lepší pozemky tenkrát dráha nesehnala.

Historik 4.12.2009 10:20

Re: K článku

Naskýtá se otázka, zda by nebylo lepší ten vlakový spoj zrušit. Opravdu jezdí často prázdné vlaky, vážící 100x více, než jejich cestující dohromady.

Jara 4.12.2009 10:18

Samozřejmě...

Samozřejmě ten článek míří přesně na podstatu problému.Dotace obecně je jedna z největších hrůz,která nakonec přispěje i ke konci EU.

Al 4.12.2009 10:17

K článku

Bez dodací by jízdenka stála 100 x tolik.Pokud by si měl pan Jančura zaplatit dopravní cestu s její obsluhou ,údržbou atd.Pak by jízdné měl ještě vyšší než ČD.Ono provozovat železnici není jako nakoupit autobusy.Všude ve světě je státní-např.DB,OBB,SNCF apod.Jen pan mach je neoliberální trdlo.Chtěl bych ho vidět jak by zajistil průjezd rychlíku z Prahy do Ostravy(Brna) vyšlo by ho to na min na mega.To by byla pak pěkná cena jízdenky.

vltava 4.12.2009 10:15

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

No tak snížení "dopravní obslužnosti" se nezaměstnaných, žen na mateřské a důchodců dotkne málo, protože zrovna ti moc vlakem nejezdí.

R 4.12.2009 10:09

Re: udržování železnice

S těmi odboráři bych to bral. Kdysi byla práce na železnici přestižní, s vysokým platem a se zajištěnou definitivou. Za socíku se stala práce na železnici mizerná, plat taky nic moc, ale výhody, deputátní uhlí, volná jízdenka a jiné projevy zajištěného bydla zůstaly. A to až dodnes  přežívá skrz odborářské železniční dinosauří organizace.  Tito lidé si myslí, že práce na železnici je stále nafurt bez ohledu na to, jak pracují.

R 4.12.2009 10:04

Re: udržování železnice

Podle mně je to tím, že železnice přestala provozovat nákladní infrastrukturu, sklady a lidi. Dneska musí zasilatel sám naložit vagón a adresát v cílové stanici ho sám ihned, jak vagon přijde, ho vyložit. To je možné jedině u extrémně malého přepravce, který prostě přijede s dodávkou a ty malé krabice je schopen sám donést ručně do vagónu nebo to udělá pokladní nebo nějaký jiný zaměstnanec železnice. A na cílové stanici podobně.  Viz zasílání soukromým osobám  třeba živých kuřat , malých včelích oddělků a podobných malých zásilek.

Nebo naopak  u extrémně velkého přepravce, který vlastní soukromou železniční vlečku a vykládá a nakládá toho tolik, že trvale provozuje  manipulační techniku i partu lidí .

Didi 4.12.2009 9:59

Re: co oko nevidí

Právě ty zmiňované "jednodušší povahy" by konečně po zrušení dotací pochopily, co jejich přeprava z A do B skutečně stojí.

R 4.12.2009 9:55

Re: udržování železnice

Železnice se v minulosti stavěla výhradně na nezastavěných pozemcích. Baráky a podobně se vykupovaly snad jen výjimečně.  Dneska by to bylo pravidlo, protože osídlení se mnohonásobně rozrostlo.