3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vltava 4.12.2009 9:55

Re: co oko nevidí

Pokud toho Pepu Nováka znáte, tak mu to zkuste vysvětlit.

To, že "volné" minuty jsou ty nejdražší, to by Pepa snad pochopit mohl, roky na to má.

vltava 4.12.2009 9:51

Re: udržování železnice

Ano, železnice vždy vydělávala na nákladní dopravě a osobní doprava byla spíše takové "self promotion".

Na druhou stranu, pokud dokázaly v minulosti železniční společnosti vykoupit pozemky, a to bez podpory státu a bez vyvlastňování, tak to snad budou umět i v budoucnu, kdyby to bylo jednou potřeba.

Minutus 4.12.2009 9:50

Re: no, problém je, že

Tak, tak, problém je v pokrytí. Vybrat si jen to rentabilní není tak velké umění. To se to pak konkuruje. Ve vyspělých zemích je dotace vlakové dopravy běžná. Jde také o ekologii, pokud všichni z míst, kam Jančula nedojede nasednou do aut, bude na dálnicích i silnicích mnohem větší provoz.

blackblister 4.12.2009 9:49

Re: Nojo, Machu... progresivní zdanění převažuje / 21. století

DD, ty úvahy jsou sice správně rozvíjené, ale zakopaný pes je už v "počátečních podmínách". Sociální vyváženost musí vyplývat z dobrovolnosti. Pokud je diktovaná, tak jde o sociální nespravedlivost. Pokud jako výchzí myšlenku vezmete tu dobrovolnost, tak podobnými úvahami, jaké jste předestřel, se dostanete k tomu, že rovná daň je rozumná. Nicméně v dnešní době by asi bylo dobře tu rovinu pozvednout o něco výše, aby státní příjmy byly vyšší. S tím se ale pojí mnoho úvah, které tu teď nerozebereme. Co se týká dotací na dráhy: - nejezdím vlakem a přesto ta dotace z mých daní jde. To mi přijde jako nespravedlivé a vůči mě jako asociální. Ale po pravdě - je tu ta dobrovolnost a kromě tohoto příspěvku jsem za celý život neučinil nic konkrétního, že bych daně dobrovolně neplatil. A takových je nás asi většina, ne? Takže ta dobrovolnost bude asi dobrá cesta.

Sauron 4.12.2009 9:47

Re: udržování železnice

O smysluplnosti železnice obecně snad není většího sporu. Přinejmenším pro "těžkou" nespěchající  nákladní dopravu je velmi užitečná a dokonce rentabilní. Navíc má železnice i určité strategické a alternativní funkce...atd.

Průšvih není v železnici jako takové, ale v nastavení nenažraného odboráři prolezlého otesánka zvaného ČD. Kraje by měly u regionálních tratí jasně a konkrétně kvantifikovat velikost dotace připadající na jednotlivé tratě a počty cestujících této "bohulibé dotace" využívajících. Na každou trať pak jednou za čas vyhlásit jakýsi konkurs na provozovatele s co nejnižší (nebo pokud možno žádnou) dotací. Nikoliv dotovat jeden vyděračský moloch. Také by se konečně ukázalo, jak si vede ta která trať a síť tratí (navržená a vystavěná někdy v 19.století) by se dala zracionalizovat. To by se ovšem zřejmě Duškovci  zbláznili.

Malý Aston 4.12.2009 9:39

Re: udržování železnice

Pokud se dopravuje po železnici méně nákladů je potřeba se podívat proč. Dle mého je to socialistická organizace neschopná zajistit levnější dopravu než doprava kamionová. Dnes každý požaduje dodávku v přesný den a v přesnou hodinu. A to všechno není schopna železnice zajistit. Pročpak nezajišťují dopravu svými kamiony z místa nakládky na železnici a ze železnice zase ke kupujícími? Okolo našeho městečka jezdí 3 x za den motoráček a v něm max. 5 lidiček. Není levnější pro železnici zajistit pro tyto cestující taxi?;-P

Malý Aston 4.12.2009 9:32

Re: soudruh Mach ?

Tady se řeší kolik miliard potřebuje železniční doprava a soudruh Dušek z našich daní a Vy do toho pletete soudruuha prezidenta, již tady nevládne Husák a Vy to máte celé popletené.:-(

R 4.12.2009 9:32

Re: no, problém je, že

Nákladní přeprava je pro drobnější přepravu zabitá. Dříve měly dráhy rozsáhlou infrastrukturu, na počáteční stanici zasilatel jenom přivezl zboží do železničního skladu a o několik dní později adresát si to zboží jenom vyzvedl z železničního skladu v cílové stanici. Všechno ostatní, složení z auta do železničního skladu, naložení zboží ze skladu do vagónu, převezení vagonu do cílové stanice, složení zboží z vagónu do želeničního skladu, naložení zboží z železničního skladu do vozidla adresáta zajišťovala železnice. Za takových podmínek by nákladní přeprava zboží, které nemusí být přepravováno rychle, byla i konkurenceschopná. Jenže železnice to osekaly jen na vlastní přepravu vagónem. Zasilatel musí vlastními silami zařídit na výchozí stanici naložení vagónu a na cílové stanici musí adresát udržovat v pohotovosti překládací četu, aby hned, třebas o půlnoci, jak přijede vagón, svoje zboží vyložil, jinak platí penále za prostoj vagónu a blokování koleje. Železniční sklady obvyklé na každém nádraží nechali za socíku  zchátrat, dneska je prodávají jako pozemky, manipulační železniční čety dávno neexistují. Za takových podmínek by železnicí posílal zboží jen blázen, i kdyby ta doprava byla úplně zadarmo.

tich@dohoda 4.12.2009 9:29

soudruh Mach ?

neni to ten kamarad soudruha prezidenta ? Pod pojmem konkurence ma zrejme soudruh Mach na mysli "konkurenci" napr. ve skostvi , jako predvadi synacek soudruha prezidenta a jim reditelovana skola . Docela by me zajimalo, kolik soukromych skol v CR si muze vypolstarovat rozpocet vybiranim vypalneho od generalniho reditele CEZ'u soudruha Romana. Takze synacek soudruha prezidenta "konkurencne" zavodi s jinymi soukromymi skolami, ovsem startovni caru mu posunuli o tisice svetelnych let pred ostatni zavodniky. Docela legrace. Cest :-)

UL 8/09 (z Německa) 4.12.2009 9:19

Re: Nojo, Machu... progresivní zdanění převažuje / 21. století

Čtenáři mých poznámek vědí, že často dodávám, proč jsem si vybral určité aktuální téma. Tentokrát mě motivovala informace od jednoho známého v ČR, který mi řekl, že se jeho bratr prý „zamiloval“ do „rovné daně“. Tím mě trochu udivil, protože rovná daň přece ohrožuje sociální vyváženost ve státě. Pomyslel jsem ale hned na to, a vás to v první chvíli možná překvapí, že možnost spoření už vlastně spoření vytváří, protože ten, kdo žije v nouzi a nemůže šetřit, se svými finančními možnosmi vzdaluje od těch, kteří si spoření dovolit můžou – a to dokonce ve velkých částkách.

Rovná daň samozřejmě tuto nerovnost ve srovnání s progresivní daní jen zesiluje. A v dobách, kdy stát z finančních důvodů nebude možná v situaci dál nabízet základní služby ve školství a zdravotnictví je úsilí o snižování daní či o zavedení „rovné daně“ přímo asociální. Podle mého to platí i v době, kdy hospodářství roste, prosperuje a vzkvétá, ale co si o tom myslíte vy?

R 4.12.2009 9:15

udržování železnice

Problém je v tom, že železnice byla ve své době stavěna na výdělek z nákladní dopravy. Když je nyní nákladní doprava přesunuta na kamióny a železnice má žít prakticky jen z osobní dopravy, bude tak polovina tratí nyní nerentabilních a bez dotování by byla zrušena. Jenže jak se zruší tratě, pozemky se rozparcelují a zastaví a za nějakou desítku let, až se v těch oblastech zvýší hustota obyvatelstva nad určitou koncentraci, bude jen silniční doprava ty oblasti přímo dusit. Jenže železnici už nebude kde postavit a jít po většinu tratě pod zem bude neúnosné. Dotace na železniční dopravu, které udržují tratě v provozu, jsou tak smysluplnou investicí do budoucnosti. Jiná věc je to, že někdo by tu dopravu třeba provozoval efektivněji než někdo jiný.  Otázka je, kdyby se k dopravě dostal třeba Jančura, jestli by kvůli snižování nákladů neosekal ty věci, které souvisí s železniční dopravou jen nepřímo, třeba úschovny zavazadel, vytápěné noční čekárny v zimě atd.

Sauron 4.12.2009 9:07

Re: Jen tu větu dokončete

Přesně tak, figuro. Dejme "bezdotační" příležitost také českým drahám, ať odboráři ukážou, jací jsou fachmani!

České dráhy se šprajcují proti vstupu soukromých subjektů na koleje POUZE A JEN proto, že by se mohlo nedejbože ukázat, že to jde i bez dotací...

V. Hoffman 4.12.2009 9:06

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

Mily BOMBONE, pokial sa vam nepaci  mechanizmus, pri ktorom vam stat zoberie cast penazi a prerozdeli ich medzi ostatnych obcanov na zaklade rozhodovania volenych zastupcov, tak si holt najdite stat, ktory to nerobi.  Pripadne volte strany, ktore to prerozdelovanie minimalizuju, napriklad stranu pane Macha.

Ale prave predstava, ze vy osobne budete priamo rozhodovat  co sa ma robit z peniazmi, ktore odvediete do spolocnej kasy, je od zakladu pomylena. To uz nie su to VASE peniaze, ale spolocne peniaze, aj ked to slovo mozno nemate rad.

R 4.12.2009 9:01

Re: no, problém je, že

Je to tak . Jančura vy podstatě vyžírá smetanu rentabilních dálkových tratí  a na krátké tratě kašle.  Zjišťoval jsem přímo mailovým dotazem na něho, jestli nějaké jeho autobusy stojí na severní Moravě v Příboře, potom by se mi při těch jeho cenách vyplatilo jet s ním třeba do Brna. Odpověděl mi, že tam mu zastavovat nestojí za to. Přitom do každého dálkového autobusu tam nastupuje několik lidí, protože Příbor je nástupní stanice pro dálkaře místního mikroregionu 5 - 10 kilometrů kolem. Jenže mně zas nestojí za to jet konkurencí do Nového Jičína nebo Ostravy nebo Frýdku Místku, jen abych odtamtud mohl jet Jančurovým žlutým  busem.  To jsou mnohem výhodnější obyčejní dálkaři konkurence, co v Příboře staví. ( kolik z nich tam asi bude zajíždět, až převedou linky na novou dálnici?)

Sauron 4.12.2009 8:57

Re: naprosty souhlas...

"Liberalní " by bylo, kdyby se žádná banka nezachraňovala. Dotování JAKÝCHKOLIV firem (lhostejno zda bank nebo dopravních společností) je socialismus, ZLODĚJINA nebo (chcete-li) okrádání menšiny většinou. Netuším, co na tom vidíte "liberálního".

...apo, než někomu začnete nadávat do blbců, zapřemýšlejte (jste-li toho schopen), jestli tady nejste za blbce náhodou vy? ;-D

figura 4.12.2009 8:50

Re: Jen tu větu dokončete

No, oni se spíš dostali, chtě nechtě, ostatní dopravci na cenu SA.

Malý Aston 4.12.2009 8:34

Černá díra " České dráhy"

Miliarda sem, miliarda tam jenže to jsou vážení, naše daně. Chápu ty co žádné daně neplatí i když platí. I ta socka na Pracovním úřadě platí DPH i důchodce platí DPH a spotřební daň a poplatky na úřadech. Takže je pravdou, že napřed stát ukradne a pak rozdává. Již nějaký pan Baťa měl zájem o koupení Železnice neboť se nemohl dívat jak se tam prachy rozhazují.Když není zájem o železniční dopravu tak proč tam cpát a cpát aby Dušek a Rudé železniční odbory mohli žít? Když se sníží doprava na silnici, tak řada firem jde pod kytičky, proč také nedostanou dotaci? Když se sníží přeprava na železnici tak tam stát z našich daní nacpe prachy ať se přepravuje nebo nepřepravuje. Trošku šetření a zdravého rozumu bez dotací by železničářům neuškodilo.;-)

AG0 4.12.2009 8:33

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

Stát sníží daně většina lidí přesedlá na auta ( obrovská svoboda / zvýšení ekolog.zátěže) ,flákači přestanou pracovat a začnou krást.

AGO 4.12.2009 8:30

Peníze,penízky,penízečky.

Všechny druhy peněz (státní,krajské,obecní ,rodinné i vlastní )jsou naše osobní peníze záleží jen na nás  jak hospodaříme. Cožpak je morální, aby člověk seškrtal rodinný rozpočet a na druhé straně sám žral plným pyskem ? Jaké jsme si to zvolili hospodáře ,když za obecní peníze stojí 1 m2 chodníku  1000,-Kč,   1/3  z 800 mioKč pražské zakázky "opencardˇ" jde na právní služby, kraje protizákoně proplácejí 30 Kč a stát dotuje znehodnocování nafty a větrné a fotovoltaické nesmysly. Bože rač zdravý rozum zachovati nám !

Harry 4.12.2009 8:30

co oko nevidí

"Uvědomme si ale, že peníze, které železničním a autobusovým společnostem rozdávají kraje a stát, jsou naše bývalé peníze, které nám stát sebral." To maj recht, ALE ty chechtáky za jízdenku Pepa Novák musí vytáhnout vlastní rukou z měšce, takže vidí kolik to je a přijde mu to líto. Ty dotace nevidí a co oko nevidí - to srdce nebolí. Pro ty jednodušší povahy to je tak lepší a těch je většina, drtivá.

apa 4.12.2009 8:25

Re: naprosty souhlas...

jojo, ukradené peníze se mají dát na záchanu bank, zkrachovalých nenažraností majitelů;-D Bože, je každý "liberál" takový blbec?

Náhodný kolemjdoucí 4.12.2009 8:22

Re: Finančně to nevychází

Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?

80kč*2cesty*20dni*4osob=12800

apa 4.12.2009 8:22

Nojo, Machu...

...doufám, že si tvé kecy nikdo neobjedná a ty zemřeš politickým hlademRv

BOMBON 4.12.2009 8:15

naprosty souhlas...

... stat ci obce nemaji vyuzivat ukradene penize na "dopravni obsluznost".

R^

BOMBON 4.12.2009 8:12

Re: Finančně to nevychází

jako ze denne DP prevezl 3,5 milionu osob? to je docela neuveritelne....8-o

eTony 4.12.2009 8:11

Re: Jančurovi jde o to,

a co řekl, že chce jen ty lukrativní ??

BOMBON 4.12.2009 8:08

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

no, ale ono neni nic divneho ci spatneho na tom, ze kdyz nekdo na neco nema, tak si to proste nekoupi...

tyto argumenty, ze kdyz je nekdo duchodce, ma automaticky narok na to vlezt mi do penezenky (resp. uspokojovat "sve potreby" za moje penize), jsou zcela pomylene...

mate-li pocit, ze duchodci a studenti a janevimkdojeste jsou chudaci, vezmete sve penize a pomahejte jak je libo... a me penize nechte na pokojji!!!

ucitelas 4.12.2009 8:02

Re: machu, machu

pro monopolistu dokonce nikdy.Pro spotřebitele je prospěšná vždy!

ladik53 4.12.2009 7:51

Re: Jančurovi jde o to,

Protože to řekl! Nechtěl všechny!

:-: 4.12.2009 7:40

machu, machu

ne vždy je konkurence prospěšná.