3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vltava 4.12.2009 15:39

Re: udržování železnice

Problém to je jenom proto, že úředníci z městských úřadů chtějí s pozemky spekulovat. U nás takovou spekulací zablokovali stavbu obchvatu.

Jinak je to jen problém peněz. Za peníze v Praze dům. Jinde také.

Ivan Nový 4.12.2009 15:39

Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě,

No dokázali jsme vám opak. Brněnský dopravce má kalkulovanou cenu na průměrnou obsazenost autobusu 20 cestujících při ceně za Km 24 kč. A to je cena, která není dotovaná a jiní dopravci za ni jezdí i na objednávku. Což je důkaz toho, že dotace nejsou potřeba. Když s tím nesouhlasíte, jaká je skutečná průměrná obsazenost na takovém typu linky? 10 osob, nebo ještě méně? A není to zbytečný luxus, vždyť ve špičce jsou obsazena všechna místa k sezení, i k stání, kterých je zase alespoň 20, tedy dohromady 70 cestujících, takže čistý zisk je 50x24=1200Kč. To stačí na dotování nejméně 2,5 jízd prázdného autobusu. Takže pracovní spoj uživí i 4 spoje obsazené 10 osobami, a to se ziskem větším, než kalkulovaným. Zahrnutým v ceně těch 24 Kč na Km.

V. Hoffman 4.12.2009 15:38

Re: koukám, že se

Prosim vas, trochu si ujasnite pojmy;-€ Podpora v nezamestnanosti je poistne plnenie na zaklade normalneho poistneho vztahu /plati ho zcasti zamestnavatel, zcasti zamestnanec zrazkou zo mzdy. Takze podporu stat vyoplacat musi, aspon pokial ide o pravny stat.

BOMBON 4.12.2009 15:35

Re: No, od vas to neprekvapi, ale aj tak

ano, mate pravdu, ze krome toho, ze tem, kteri touzi uspokojovat sve potreby za me penize (prostrednictvim prerozdelovani), budu rikat, ze jsou v mych ocich sv*ne a ze jednaji jako dobytek, nemam moc sanci veci zmenit. jde mi predevsim o to, aby byla zpochybnena ona "nemennost" a "dannost" toho, ze kdo prerozdeluje, je dobry, kdo nechce prerozdelovani je odporny sobec. kdo chce prerozdelovani je totiz dobytek a lupic.

to, ze bez jiste formy prerozdelovani nemuze existovat zadna spolecnost jiz vyvratili chytrejsi lide nez jsem ja, racte si precist napriklad etiku svobody od M. Rothbarda. pokud se nekdo sklada na spolecny cil, neni na tom nic spatneho. pokud jmenem spolecneho cile jsou okradani a znasilnovani ti, kteri se se "spolecnym" cilem neztotoznuji, to uz spatne je...

pokud se ztotoznujete s prerozdelovanim jako takovym, je to vase pravo... bohuzel, vy k tomu vasemu prerozdelovani chcete i moje penize, zatimco ja bych vam  nebranil se spojit s ostatnimi, abyste se slozili a splnili si sve cile...

o "mych" penezich muvim kvuli tomu, aby bylo jasne, ze si stojim za svymi nazory a nepotrebuji zevseobecnovani. "me" penize, "me" zajmy.. to je to, o co jde... kazdy se schovava za nejaka hesla, za blaboly o vetsine, o civilizaci, kulture...

Petr Kunetka 4.12.2009 15:31

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Ne, vazne to neni TAK jednoduche. Kdyby bylo, tak to proste podmaznete, aby jste se k tomu zisku dostal...

Lze provozovat jakz takz ziskovou MHD v ramci mesta (nejlepe stredne velikeho, v ~100k obyvatel... Ale ne na provozu mezi vesnicemi. Proste to nevychazi.

Ivan Nový 4.12.2009 15:31

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

tato cena nevyjadřuje nic, protože cenu určuje poptávka a nabídka. Za nižší cenu byste na služební cestu svým autem nejel. A to, že je to nějak v předpise zdůvodněno, je omáčka pro hlupáky, je to maximum toho, co si může firma odečíst z daní.

R 4.12.2009 15:30

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Večerní spoje s 6 lidmi se možná budou rušit, ale denní spoje s 6 lidmi ani tolik ne. Proto se tomu právě říká dotace na dopravní obslužnost, aby se lidi, co nemají možnost osobní dopravy, vůbec dostali do města.

V. Hoffman 4.12.2009 15:29

Re: Pan Mach neví co mele

Fajn, suhlasim s priamymi platbami, ale potom by sa prislusne mal navysit danovy odpocet na dieta /da sa odovodnene predpokladat, ze vacsina deti do skoly chodi/. Vzhladom na to, ze sa peniaze nestratia prietokom cez statny aparat, bude to vyhodnejsie pre rodicov aj pre nas ostatnych.

Ivan Nový 4.12.2009 15:27

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No náklady na linku jsou nižší. 10 Kč bylo trochu slovo do pranice, ale efektivní jízdní řád a dobře řízená firma, by na takové náklady mohla dosáhnout. Ale ani náklady 15 Kč na Km nevyžadují žádné dotace a ty jsou běžné. Nabídka 24 Kč za km je nadstřelená, je pro ty, co se nevyznají a fakticky nikdo za ni nejezdí, vždy se usmlouvá nižší cena.

Historik 4.12.2009 15:26

Re: Než takový blábol, pane Machu,

Platí se (nebo alespoň platilo) pokud někdo měl normální tramvajenku a jel autobusem č. 3XX mimo pásmo, kde platí.

Ivan Nový 4.12.2009 15:23

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

Zebra 4.12.2009 15:23

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No vidíte, už se začínáte blížit realitě.

Ivan Nový 4.12.2009 15:23

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

 No i tak sám vidíte, že při ceně 24 Kč na km, cestu  z Brna do Rosic zaplatí (19x24)/23=19,82 cestujících. Z toho vidíte, že dotace vůbec nejsou třeba, protože cena 24 Kč na Km není dotovaná.

R 4.12.2009 15:23

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Já to mám do práce autobusem hodinu plus takových 25 minut pěšky. Autem to mám za takových 40 minut plus 20 minut hledám místo na parkování plus potom nejméně 10 minut jdu pěšky, protože blíž parkování nenajdu. A ještě hodinu se z té blbárny uklidňuji.  A to ještě pěšky se uvolním a v autobuse občas studuji, co je potřeba. Jako řidič je pro mně ta hodina ztracená.

Petr Kunetka 4.12.2009 15:22

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Kdyby to byla pravda, vznikla by tam konkurence. Prilis mala koupeschopna poptavka.

Zebra 4.12.2009 15:21

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Plus benzín. No a ta cestovní náhrada vyjadřuje náklady na provoz (kromě paliva) přepočtené na 1 km: odpisy, servis, pojištění, opravy, pneumatiky, náplně, dálnici ...

Ivan Nový 4.12.2009 15:20

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No ano, to jsou ceny pro zákazníky, náklady jsou i u zahraničních cest 15-17 Kč a to včetně dálničních poplatků v zahraničí. No a taky, když budete mít více cest, tak se s dopravcem domluvíte na ceně nižší, kolem 20 Kč.

Zebra 4.12.2009 15:17

Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě,

jen neustávám žasnout nad tím, jak zde její zastánci dokonale ignorují nejprostší rozvahu nákladů a výnosů. Takhle na trhu uspějete leda jako obveselující element.

Nicméně, užijte si Svatého Mikuláše a bacha na čerta, někteří jste fakt dost zlobili !

Historik 4.12.2009 15:16

Co blbnete

Pokud někdo nenajede autem 100000 km za rok, klesá cena jeho auta ani tak ne ojetím, jako spíše časem. Takže vlastně, když to auto už má, představuje pro něj cesta NAVÍC autem pouze spotřebu benzinu a ojetí gum. A to není 6 Kč/km ani náhodou. Mimochodem, když koupíte ojetinu za 10000 Kč a najedete na ní 10000 Km, jsou celkové "odpisy" jen 1 Kč/km. Benzin vyjde na 2 Kč/km.

Ivan Nový 4.12.2009 15:16

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No jenže ony v průměru na těch 26 osob naplněné jsou, pracovní a školní spoje vezou až 70 lidí, večerní řekněme těch 20, autobusy s 6 lidmi téměř nejezdí. Takové spoje lze navíc zrušit. Je to dotovaný luxus.

R 4.12.2009 15:14

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Pokud jedete na pracovní cestu vlastním autem, máte dnes podle vyhlášky nárok na nějak 3,50 nebo 4,50 Kč za ujetý kilometr.

Ivan Nový 4.12.2009 15:13

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Zebro, to je ale cena pro zákazníky, ne náklady dopravce. Koncová cena se taky odvíjí od toho, kolik autobus najezdí za rok. Linkové autobusy mají zaručené množství najetých kilometrů i počet cestujících. Najdetě si na idosu dopravu z Brna do Rosic rychlíkovým autobusem, nikoliv tramvají, je to 19 km, a jízdné stojí 23 Kč. Najděte si jiný spoj, relace budou podobné.

Zebra 4.12.2009 15:12

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

A co teprve, když vynásobíte a podělíte 60 lidí na 3 km, to bude pane vejvar !

Víte co, kupte si autobus a jděte do toho, budete ve vatě než se nadějete. Třeba tyhle vyřídíte levou zadní: Autobusová doprava » Autobusová doprava - ceník.

R 4.12.2009 15:11

Re: Chudí Češi prosází ročně 160 miliard,

R^ S tímhle bych neměl problém souhlasit.

R 4.12.2009 15:10

Re: Jsem zásadně proti jakýmkoliv dotacím

Když já vezmu denní jizdné tam a zpátky do stovky, tak můžu dojiždět do asi šesti měst o velikosti 20 a víc tisic obyvatel plus Ostrava plus množství vesnic a pár menších městeček na trasách, takže celkem do oblasti, kde žije takových 400 - 500 tisíc obyvatel. Stovku denně  považuji za jakousi hranici, do které se ještě vyplatí dojíždět lidem s málo placenou prací. A uvedený rozsah už je pro úspěšné hledání práce pěkně velkou oblastí se spoustou firem apracovních příležitostí.. Nevím, jak moc je místní autobusové jízdné dotováno, kdyby cena jízdenky například stoupla dvakrát, plocha té oblasti by se zmenšila tak na čtvrtinu nebo pětinu. A vypadla by Ostrava, což by znamenalo dost velký výpadek v možnosti zaměstnání. Takže dotace na dojížděšní mají pro ty, co nemají vlastní přibližovadlo, dost velký význam. 

Mimochodem, ty taxíky v Srbsku zničenému válkou  jezdí oficiálně, platí všechny daně a poplatky? A "umí" na delší trasu jízdné k 1 koruně za kilometr ujeté vzdálenosti?  Jako mají autobusy na delší tratě a trochu i vlaky u nás?

Historik 4.12.2009 15:10

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Stačí se na ty spoje podívat. Plné autobusy a vlaky se zaplatí, když ale nemají cestující, vyplatit se nemohou. Když jede v autobuse 5 lidí, jsou PALIVOVÉ náklady na hlavu stejné, jako když v autě sedí jeden.

Mám dojem, že se psalo, že autobus se vyplatí, pokud veze 26-28 platících cestujících.

Ivan Nový 4.12.2009 15:08

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Ale platí, děti od 10 let platí, a ti hlavně jezdí. Důchodci taky platí, neplatí ti nad 70 let, ale s rostoucím věkem méně cestují. Podle mě je možno najít model, aby linka byla zisková. U nás autobusová linka jezdila už od roku 1923 a byla zisková. A to do míst, kde lišky dávají dobrou noc.

Historik 4.12.2009 15:06

Re: Chudí Češi prosází ročně 160 miliard,

To by se dokonce dalo zařídit, ala začít by se muselo defenestrací prodejných politiků, kteří ten hazard podporují.

Zebra 4.12.2009 15:06

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Náklaďák není autobus. Náklaďák schopný se uživit za 12 Kč/km odhaduji na "nejrychlejší auto na českých silnicích" Avia A30.

Najěte si libovolný ceník libovolné firmy provozující autobusovou dopravu (zcela volný obor, žádné dotace, ceny plně tržní) a v něm cenu busu srovnatelného s městským autobusem.

Bohužel to nejde u tramvaje a metra, tam můžou Neználkové fabulovat ad libitum.

vltava 4.12.2009 15:05

Re: Pan Mach neví co mele

"Teraz" je to z kapes rodičů jen částečně, z části (a té větší) je to z kapes nás všech. Tedy i těch, jejichž děti ještě (nebo už) autobusem nejezdí.

Problém je, že každá koruna přecezená přes stát musí být 4x přepočítána a 8x schválena úředníky, kteří chtějí plat, a stejně se dost korun ztratí. Takže přímá platba je mnohem efektivnější.