18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ranbow 4.12.2009 1:11

Finančně to nevychází

Když se podíváte na výroční zprávu Dopravního podniku Praha, tak zjistíte že to výhodné pro cestující nebude. Dle tam uvedených údajů :

Se během roku 2008 převezlo 1 261 839 000 osob. Takže, kdyby každý zaplatit za jízdné stovku, o kolik by dostal DP Praha víc? Počítejme každý v průměru o 80 Kč víc (někdo platí lístek, někdo předplatné), čili to máme přes 80 000 000 000 korun navíc. Přitom, současné celkové dotace jsou pouze

5 641 420 000. Tak si říkám, jestli nejste příbuzný někoho z DP Praha

eTony 4.12.2009 7:15

Re: Finančně to nevychází

a kde máte současné náklady bez dotací ?

BOMBON 4.12.2009 8:12

Re: Finančně to nevychází

jako ze denne DP prevezl 3,5 milionu osob? to je docela neuveritelne....8-o

Náhodný kolemjdoucí 4.12.2009 8:22

Re: Finančně to nevychází

Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?

80kč*2cesty*20dni*4osob=12800

robin 4.12.2009 15:54

Re: Finančně to nevychází

duchodci jezdi zadarmo a je jich dost....

Kukulín 4.12.2009 13:18

Pěkně blb.j Výborný nápad

Nepamatujete si na zápornou daň z obratu? Asi jste byl v té době o které mluvíte na houbách.

www racek 4.12.2009 0:15

no, problém je, že

právě oan jančula je příkladem podnikatele likvidujícího konkurenci velice nekalými metodami ... nicméně zatím mu to prochází. tedy, jste ouplně vedle, pane mach, s tím jančulou.

samozřejmě, konkurence musí být. nelze ji vlastně nahradit.  ale tohle není ten správný příklad  ...

jenicek 4.12.2009 0:34

Re: no, problém je, že

Kecáš kraviny, racku. Jezdím s nima mezi Prahou a Libercem za 80 Kč, v ceně je mýtné, nafta 25Kč/l, stewardka, nový klimatizovaný bus, jízdenky přes net/sms, jakési kafe/čokoláda/čaj, časopisy/noviny, batoh v ceně; všechno halda nákladů. ČSAD před 5 lety jezdila za 74-100 (nevím jak určovali cenu na konkrétní spoj) batoh za příplatek 9Kč, nevrlej dědek, místo občas na stojáka, občas ani to, internet/smsky/otevřený lístky neznali (rok 2004!), stewardka? kafe? noviny?8-o mýto nebylo, nafta stála 20Kč/l. Za korunu jezdili 14 dní (pouze směr LB-PR, nikdy jsem nejel), když jim ČSAD bránila ve vjezdu na nádraží v LB. Teď jim konkuruje DPML, služby samo horší, ale jezdí do centra na terminál a jim to nechce povolit...

mráz 4.12.2009 1:06

Re: no, problém je, že

jeníčku, zkus se s nimi svézt na malé trati!!!! Velké vzdálenosti vždy vynáší zisk a ten se musí investovat do těch menších tratí. Jen mu fanděte a plno lidí se ze své vesnice do žádného města nedostane. Národ musí zřejmě padnout úplně na hubu, aby pozřel. Není znám žádný soukromník, který by nezištně pomáhal. Takže kecáš kraviny ty jeníčku!!!!!!!!

R 4.12.2009 9:01

Re: no, problém je, že

Je to tak . Jančura vy podstatě vyžírá smetanu rentabilních dálkových tratí  a na krátké tratě kašle.  Zjišťoval jsem přímo mailovým dotazem na něho, jestli nějaké jeho autobusy stojí na severní Moravě v Příboře, potom by se mi při těch jeho cenách vyplatilo jet s ním třeba do Brna. Odpověděl mi, že tam mu zastavovat nestojí za to. Přitom do každého dálkového autobusu tam nastupuje několik lidí, protože Příbor je nástupní stanice pro dálkaře místního mikroregionu 5 - 10 kilometrů kolem. Jenže mně zas nestojí za to jet konkurencí do Nového Jičína nebo Ostravy nebo Frýdku Místku, jen abych odtamtud mohl jet Jančurovým žlutým  busem.  To jsou mnohem výhodnější obyčejní dálkaři konkurence, co v Příboře staví. ( kolik z nich tam asi bude zajíždět, až převedou linky na novou dálnici?)

Minutus 4.12.2009 9:50

Re: no, problém je, že

Tak, tak, problém je v pokrytí. Vybrat si jen to rentabilní není tak velké umění. To se to pak konkuruje. Ve vyspělých zemích je dotace vlakové dopravy běžná. Jde také o ekologii, pokud všichni z míst, kam Jančula nedojede nasednou do aut, bude na dálnicích i silnicích mnohem větší provoz.

ascari 4.12.2009 12:02

Re: no, problém je, že

systém dotací spočívá v tom,že kraj objedná u dopravce určité množství spojů na určitých tratích a za to zaplatí dopravci formou dotací.Takže jestli kraj chce např. 5 spojů na lokálce,10 na reginální trati a 10 na hlavním tahu, tak za tyto spoje zaplatí dotaci dopravci.Jiné spoje prostě dopravce nejezdí, leda dobrovolně na komerční bázi.Tedy kraj si objedná 25 spojů a ČD mu nabídne cenu a Student agency mu nabídne cenu.OBA DVA za 25 krajem určených spojů!Je věcí kraje ,zda jsou vytíženy .Dopravci je to zásadně jedno.Jestli Jančura za těch 25 spojů nabídne míň,tak je to pro kasu kraje lepší.Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.

ranbow 4.12.2009 1:22

Re: no, problém je, že

Mají zajímavou kalkulaci cen - jak jsem se teď díval na jejich ceník : kreditová jízdenka Praha - Liberec 70Kč, Liberec - Praha 50 Kč. Že by bylo delší a dražší spojení z Prahy do Liberence než z Liberece do Prahy???

Ještě zajímavější je ceník Karlovy Vary - Praha : Kreditní jízdenka 80Kč, Jízdenka na pevné datum 140Kč. Skutečně tím že si objednám jízdenku přes internet ušetřím SA 60Kč?? A bylo by Student Agency schopno a ochotno udržet takové zajímavé kalkulace, pokud by dostalo od státu přiklepnuty nějaké regionální, nízkoprofitové tratě???

KROKODYL 4.12.2009 6:52

Re: no, problém je, že

Proc by ti mel soukromy subjekt neco vysvetlovat ? Zvlast neco co je tak jasne... tedy pokud mas v hlave mozek a ne socanskou zavist. Ale prozradim ti to: Cena je zavisla na POPTAVCE a proto cena TAK muze byt jina nez cesta ZPET....

Takze preji soudruhu nebo priteli ? zalezi jakeho jsi levicoveho vyznani, zaloz si sam dopravni firmu a natri to tomu Jancurovi... Jenze na to nemas, hlavne odvahu. Ale nadavat na netu a u piva , to jsi jiste mistr...(Y)

Střelec 4.12.2009 7:25

Re: no, problém je, že

Průser drah je, že ruší regionální tratě, ale odmítají je prodat soukromým zájemcům o jejich provozování. A pokud je nakonec na nátlak obcí prodají, pak za nehorázné ceny, s totálně rozkradeným vybavením (včetně kolejí). Přepravní podmínky pro nákladní dopravu byly nastaveny tak, aby se přeprava po dráze nevyplatila. A cestující, Odbory v dojemné spolupráci s vedením dělají všechno proto, aby vlakem nikdo nejezdil.....

R 4.12.2009 9:32

Re: no, problém je, že

Nákladní přeprava je pro drobnější přepravu zabitá. Dříve měly dráhy rozsáhlou infrastrukturu, na počáteční stanici zasilatel jenom přivezl zboží do železničního skladu a o několik dní později adresát si to zboží jenom vyzvedl z železničního skladu v cílové stanici. Všechno ostatní, složení z auta do železničního skladu, naložení zboží ze skladu do vagónu, převezení vagonu do cílové stanice, složení zboží z vagónu do želeničního skladu, naložení zboží z železničního skladu do vozidla adresáta zajišťovala železnice. Za takových podmínek by nákladní přeprava zboží, které nemusí být přepravováno rychle, byla i konkurenceschopná. Jenže železnice to osekaly jen na vlastní přepravu vagónem. Zasilatel musí vlastními silami zařídit na výchozí stanici naložení vagónu a na cílové stanici musí adresát udržovat v pohotovosti překládací četu, aby hned, třebas o půlnoci, jak přijede vagón, svoje zboží vyložil, jinak platí penále za prostoj vagónu a blokování koleje. Železniční sklady obvyklé na každém nádraží nechali za socíku  zchátrat, dneska je prodávají jako pozemky, manipulační železniční čety dávno neexistují. Za takových podmínek by železnicí posílal zboží jen blázen, i kdyby ta doprava byla úplně zadarmo.

éolo 4.12.2009 12:58

Re: no, problém je, že

 Jeníček, souhlas. Jel jsem do Brna zpět, zážitky identické, placení a rezervace přes terminál sazky v mé ulici, cena 200 Kč,kafíčko, bus I.A, film a stewardka s úsměvem. Prostě Jančura už ukázal, že ty neustále nasra.ý ksichty ČSD umí nahradit za půl a konečně to bude fungovat jako v Evropě a ne na balkáně, jako dosud. Ti zločinci s ČSSD odbory přisáté na ceckách státu, někdo už musí vykopnout. Jančurovi držím palce !

Jakub S. 4.12.2009 0:08

Držím p. Jančurovi všecky palce!