18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Cestra 4.12.2009 11:21

Proč?

Mám z mých daní formou dotací přispívat na půlmilionový plat šéfa drah Žaluda? Tento člověk by měl být placen jen a jen ze zisku ČD! Milý pane šéfe, ČD jsou ve ztrátě? Máš smůlu nedostaneš žádný plat! A ono by to fungovalo. Podívejte se kolik lidí se na tomto postu vystřídalo za poslední roky. Tak to vypadá, že šéfa ČD může dělat i cvičená opice. Za nic nezodpovídá a když je v mínusu, tak to zaplatí stát (houby stát, my občané, stát žádné peníze nemá). Za půl mega měsíčně? Neberte to. No a když přijde někdo, kdo to chce dělat levněji a efektivněji, tak ho odmítneme a ani nepřipustíme výběrové řízení. Proč asi? Že by se náhodou mohlo ukázat, že to jde i jinak? Lépe? Ale to by se asi na ČD muselo začít makat a přestat s vyhrožováním stávek když nedostanou to nebo ono! A možná by se brzy přišlo na to, že železnice je samofinancovatelná a mohla by fungovat bez dotací a být i v zisku! A ty blbé kecy o tom, že hromadná doprave je všude ve světě dotovaná. Ano, když vláda dává jen pitomec by nebral!   

Zebra 4.12.2009 11:05

„Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Kdo by byl takový blbec, aby při takových cenách MHD jezdil ? Autem ujedete za 80 Kč cca 15 km, ve třech za 240 kč cca 45 km, to po Praze bohatě stačí. Jiná otázka je, kdy by se kdo tam kam chce totálně ucpanými ulicemi dostal, že.

Petr Kunetka 4.12.2009 11:18

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

To stejne nevysvetluje - napriklad - to, proc vlada tu podporu za jezdeni MHD nedava jen "potrebnym", ale dotuje treba vlakovou jizdenku i treba managerovi jedoucimu vlakem na obchodni jednani do Vidne...

Mimochodem, znam nekolik mest, ve kterych funguje soukroma MHD a lide ni jezdi...

Zebra 4.12.2009 12:11

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Jestli ono to sortýrování na potřebné a nepotřebné by nebylo jednak další vděčné sousto pro politikusy a jednak drobek náročné a tudíž drahé a nic by se neušetřilo.

Ale to asi není podstatné dilema. IMHO jsem jej vyslovil poslední větou - současná MHD, aspoň v Praze, je primárně služba občanům i podnikatelům, něco jako udržování pořádku nebo uklízení. Auto má dneska každý, ale do pražských ulic se všechna najednou nevejdou, pěšky nebo na kole se do práce a jinam dostane jen mizivá část lidí, většina, bez MHD odkázaná na auto, by se nikam včas nedostala.

Soukromá MHD jistě leckde funguje, ale nedostává i ta dotace od města ?

Petr Kunetka 4.12.2009 13:10

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Tak proc to vubec sortyrovat a nerozdat vsem stejne, at si z tech penez sami rozhodnou, cim pojedou? A usetrime jeste vic, protoze bude realny tlak na MHD zlevnit ;)

A obavam se, ze vysledkem soucasneho pristupu, co vsechno ma stat obcanum a podnikatelum poskytovat jako sluzbu (samozrejme neprilis efektivni) je to, ze se statni dluh za nejblizsi tri roky zvysi o ca 1T CZK.

Existuji i MHD, ktere dotace nedostavaji. Namatkou mne napada Martin (Slovensko, ale snad mi to uznate).

ook 4.12.2009 12:27

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

myslite, ze pri koupi jizdenky byste prokazoval svuj prijem.

Nebo by chudi pred cestou sli na obecni urad, ktery by jim vystavil papir o socialni potrebnosti?

Neco jako na vojne (to vy samozrejme neznate), kdy vykonny praporcik vystavil poukazku na vojenskou jizdenku....

Petr Kunetka 4.12.2009 13:14

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Uplne by stacilo na to zavest socialni davku ;)

Ale to neni muj argument, to jen dotahuji absurditu toho pocatecniho "kde ma na to XY vzit"...

Zebra 4.12.2009 14:37

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Někdo se ptal, kde na to má XY vzít ?

Petr Kunetka 4.12.2009 14:51

Re: „Kolik rodin (s dvěma dětmi) by si mohlo dovolit dát 13 000 měsíčně za MHD?“

Nadpis prispevku?

Pete Brich 4.12.2009 11:02

Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

Dnes místo aby se náklady přepravovaly po železnici, která může jezdit ve dne, v noci, v neděli i ve svátek (a ekonomičtěji než kamiony), ničí se naše silnice přeloženými kamiony a vzduch výfukovými plyny.

A zelení, místo aby se snažili to napravit, se soustředí jen na výběr výpalného!!

ascari 4.12.2009 11:36

Re: Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

co je to ekonomičtěji? Zkuste si objednat 22 tun zboží např.z Barcelony( nebo i Budějovic) do Pardubic a zkuste si zjistit, za jak dlouho a za kolik vám ji přiveze kamion a za jak dlouho a za kolik vlak.Mám osobní zjušenosti a ty vydají na 1000 znaleckých článků v novinách.Můžu vám tedy říct, že v zásadě dopadnete tak,že dráha vám řekne,zboží dorazí mezi pondělkem v 8.00 a pátkem 13.00.Mějte připraven jeřáb a vykladací partu na nádraží.Pokud do 18 hodin o oznámení,že vlak přijel zboží nesložíte,platíte penále.A dopravné samotné je taky dražší, o rychlosti nemluvím,to je ztráta času.Takže je li tohle pro vás ekonomičtější,nic vám nebrání si služby u dráhy zajistit.Hodně štěstí a přeji snadný průběh konkursního řízení až zbankrotujete.

vltava 4.12.2009 11:45

Re: Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

Ano. Mám podobnou zkušenost. To, co auto ujede za 3 hodiny, osobní vlak podle jízdního řádu za 6 hodin, jsem jel s nákladním vlakem 3 dny, a to jako vojenský transport jsme prý měli nejvyšší prioritu.

Pete Brich 4.12.2009 13:39

Re: Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

Co se týká zkazitelného zboží (potravin), samozřejmě je lepší kamion. Ale třeba taková osobní auta, polotovary, apod. Průměrná rychlost po železnici by mohla být podstatně vyšší než u kamionů. Je to jen věc logistiky. Samozřejmě, když začnete sypat písek, tak to začne drhnout.

PB

vltava 4.12.2009 11:42

Re: Domnívám se, že osobní doprava je ztrátová vždy a všude a byla dotována zisky z dopravy nákladní.

Kamiony snad ve dne v noci v pátek svátek jezdit nemohou? Mohou, jenom nesmí.

Pepa Jetel 4.12.2009 11:57

V případě dopravy silniční je to zcela naopak.

Silniční nákladní doprava je nehorázně dotována osobní dopravou. Pokud by dopravci měli platit podle toho, jak ničí silnice (1 kamion zničí silnici stejně jako desítky tisíc osobních aut), to by se ukázalo. Třeba by se už nevyplatilo vozit sem jablka ze Španělska...

ascari 4.12.2009 12:09

Re: V případě dopravy silniční je to zcela naopak.

víte ty jablka se rozváží po celé Evropě a nejen jablka.Občas zůstává nad logistikou rozum stát,alke to není problém dopravců,Co je problémem železnice je 1.pomalost2.nepředvidatelnost příjezdu 3.cena4.jen málo příjemců má železniční vlečku,takže by museli použít auto z vykládky a na nakládku,což se zase prodražuje.5.vysoká míra poškození zboží nebo ztráty.A pokud se týká ničení silnic,nikdo nepochybuje,že kamion je větší zátěž než osobní auto.Taky toho víc přepraví a platí silniční daň a mýtné.A nekvalita silnic je rozdílná třeba u nás a ve Španělsku,ve Švédsku.Že by to bylo tím,že tam kamiony nejezdí? Nebo možná kvalitou povrchu?Jinak vám dopručuji nechat si dovézt jablka drahou,po příjezdu je budete moci z vagonu nechat odtéci.

R 4.12.2009 12:32

Re: V případě dopravy silniční je to zcela naopak.

Když se podíváte na jednotlivá nádraží nebo ještě lépe na nějaké fotky nádraží staré nejméně 20 let, najdete u každého nádraží staré železniční sklady. Kdysi každé vlakové nádraží, i to nejmenší kdesi na vesnici, disponovaly skladovými prostory pro zboží a příslušnými zaměstnanci nebo tehdejšími "brigádníky" . Zasílatel  jenom dovezl na nádraží zboží  a adresát, až došlo, si ho vyzvedl ze železničního skladu v cílové stanici. Všechno ostatní udělali zaměstnanci nákladní železniční dopravy.  Taková doprava, když nevadila delší doba o nějaký den proti kamiónům, by už šla, jen by se to muselo trochu marketingově doladit.

Jenže ty sklady přestali provozovat už tak někdy před 50 lety, lidi zmizeli a po nástupu kapíku se začaly i bývalé železniční sklady  rozprodávat coby lukrativní  parcely.  Výsledek je takový, jaký je.

Jiřík 4.12.2009 10:30

Machu,Vy jste retardovaný

Veškerá hromadná doprava-na celém světě je dotována-i v USA.ČD dostávají jedny z nejnižších dotací v Evropě a mají nejhustší síť.Jančura má zájem jen o vytížené linky kde taktéž počítá s dotací.Ty nelukrativní nechá ČD či jiným.Stejně se chová v autobusové dopravě.V podstatě likviduje dopravní obslužnost státu.Když víte h....,aspoň se s tím nechlubte.Bože,tak mladý a tak postižený...

Stredocech 4.12.2009 10:36

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Milý pane, naskýtá se otázka, kdo o tuto obslužnost vlastně stojí a zda by nebylo lepší mu zaplatit již zmiňovaný taxík. "Venkované" stejně většinou jezdí do práce autem, protože zajistit pro každého extra autobus jaksi nejde a pracovní doba je dána požadavky zaměstnavatele. A nějakých 10000 Kč na ojetého favotita sežene skoro každý, opravit si to ti venkované většinou umí sami. Jistě, jsou mezi nimi i bohatí, ale chtěl jsem říci, že na hromadnou dopravu jsou odkázáni leda důchodci, kteří už nezvládnou řízení auta.

Slava 4.12.2009 11:55

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Co takhle se jet skutečně na ten venkov podívat? Zřejmě ho znáte jen z vyprávění. ;-D

Robert 4.12.2009 12:02

Re: Machu,Vy jste retardovaný

 A to ještě nedával pozor.:-D

Petr Kunetka 4.12.2009 13:18

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Ja na venkove ziji, a celkem to na mne sedi. Autem do prace 40 minut, MHD 1h 45 minut. Ty dve a neco usetrene hodiny denne mi za to auto stoji.

Robert 4.12.2009 14:39

Re: Machu,Vy jste retardovaný

 Předpokládám, že manželka má svoje auto a děti budou chodit do školy v místě. Případně každému koupíte kolo. Pokud jste, ale pro zrušení veřejné dopravy, tak vám to nevyvracím.

Petr Kunetka 4.12.2009 14:52

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Na obe otazky ano. I kdyz vzhledem k stavu a miry indoktrinace v ramci naseho skolstvi stoji za zvazeni domaci vyuka ;)

R 4.12.2009 15:23

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Já to mám do práce autobusem hodinu plus takových 25 minut pěšky. Autem to mám za takových 40 minut plus 20 minut hledám místo na parkování plus potom nejméně 10 minut jdu pěšky, protože blíž parkování nenajdu. A ještě hodinu se z té blbárny uklidňuji.  A to ještě pěšky se uvolním a v autobuse občas studuji, co je potřeba. Jako řidič je pro mně ta hodina ztracená.

mary 4.12.2009 18:01

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Moje řeč! Jezdím vlakem, ač auto vlastním. Ze stejných důvodů. Navíc představa, že každý v našem úzkém údolí Berounky vsedne do svého auta a vyrazí ku Praze do práce je absurdní.

Petr Kunetka 4.12.2009 11:19

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Vyrok "Veškerá hromadná doprava-na celém světě je dotována" neni pravdivy.

ook 4.12.2009 12:30

Re: Machu,Vy jste retardovaný

v oblasti africkeho rohu pry neni, pokud se nepocitaji nakladaky ukradene z UN pomoci a nafta ukradena pri rozvazeni pytlu s rejzi potrebnym.

Petr Kunetka 4.12.2009 13:12

Re: Machu,Vy jste retardovaný

Nevim, mluvim o evropskych zemich. S afrikou nemam zkusenosti, a nepokladam ji za relevantni priklad.

ascari 4.12.2009 11:28

Re: Machu,Vy jste retardovaný

jak je Mach retardovaný nevím.Pravdou je že hromadná doprava je dotována ve všech vyspělých zemích.Kolik dostávají ČD nevím taky, ale jestliže někdo nabízí o 20 mld méně,pak je mi to jedno.Soudě podle stavu souprav ČD, dostávají tak 5 korun ročně.Jančura nemá a nemůže mít zájem jen o některé linky,neboť ten tendr,který měly kraje vypsat se týkal všech osobních a spěšných vlaků v regionech, ne tedy jen vlaků na některých tratích.Když o tom tak zasvěceně mluvíte tak sdělte,které linky chtěl Jančura a které ne.