Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŽELEZNICE: 150 miliard pro České dráhy mimo zákon
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Emil XX 4.12.2009 20:59Jakmile bude ekonomika trochu reálná, škoda zůstane škodou Hodnota okna byla zničena. |
V. Hoffman 4.12.2009 21:18Re: Jakmile bude ekonomika trochu reálná, škoda zůstane škodou Nie, bola nahradena hodnotou ineho okna, ktore by inak nebolo vzniklo. |
Jenda 5.12.2009 0:12Re: Nepište Fajn. Tak to okno trochu zvetsime. Jo? Takze ... nekdo rozbil Temelin. Ovsem spolecnost jako takova o nic neprisla. Vzdyt ho prece nekdo postavi. A koupi si za to topanky. |
tich@dohoda 4.12.2009 16:12No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-)))) viz titulek, modrobolsevik, soudruh Vana Novy./ Vy jste skutecne gumka k pohledani soudruhu Novy, vase modrobile videni sveta je naprosto dokonale :-). Dosti se divim, ze vas dosud modrobolsani nenominovali jako ministra dopravy eventualne rovnou predsedu vlady. To by se to budovaly svetle modre zitrky soudruhu, jedna radost. Cest :-) |
Ivan Nový 4.12.2009 17:17Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-)))) S kterými parametry mé kalkulace nesouhlasíte? |
xtz 4.12.2009 18:01Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-)))) haha, on te ideologicke blitce jeste rika kalkulace, no to me podrz... |
Ivan Nový 4.12.2009 18:07Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-)))) No, jak byste cenu jízdného, kalkuloval vy? |
Ada 4.12.2009 22:28Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-)))) Podmínkou nutnou, ne však dostačující, je umět počítat.. |
Zebra 4.12.2009 15:17Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě, jen neustávám žasnout nad tím, jak zde její zastánci dokonale ignorují nejprostší rozvahu nákladů a výnosů. Takhle na trhu uspějete leda jako obveselující element. Nicméně, užijte si Svatého Mikuláše a bacha na čerta, někteří jste fakt dost zlobili ! |
Ivan Nový 4.12.2009 15:39Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě, No dokázali jsme vám opak. Brněnský dopravce má kalkulovanou cenu na průměrnou obsazenost autobusu 20 cestujících při ceně za Km 24 kč. A to je cena, která není dotovaná a jiní dopravci za ni jezdí i na objednávku. Což je důkaz toho, že dotace nejsou potřeba. Když s tím nesouhlasíte, jaká je skutečná průměrná obsazenost na takovém typu linky? 10 osob, nebo ještě méně? A není to zbytečný luxus, vždyť ve špičce jsou obsazena všechna místa k sezení, i k stání, kterých je zase alespoň 20, tedy dohromady 70 cestujících, takže čistý zisk je 50x24=1200Kč. To stačí na dotování nejméně 2,5 jízd prázdného autobusu. Takže pracovní spoj uživí i 4 spoje obsazené 10 osobami, a to se ziskem větším, než kalkulovaným. Zahrnutým v ceně těch 24 Kč na Km. |
R 4.12.2009 15:49Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě, Ono to s tou kalkulovanou cenou nebude tak jednoduché. Jedna věc jsou náklady a režie čistě na jeden autobus a druhá věc jsou náklady a režie na jeden autobus za celou firmu. Nechci to dál rozebírat, ale rozdíly v tom mohou být dost velké. Záleží i na obchodní politice firmy, jakou kalkulaci dopravce použije na smluvně zajištěné služby neboli linky a jakou kalkulaci použije na objednávky. |
Ivan Nový 4.12.2009 15:54Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě, No zájezdové autobusy jezdí za 20-24 Kč, nejsou nijak dotovány, a taky ty firmy mají třeba 40 autobusů, vlastní oprávárenské dílny, účetní, a jiné zaměstnance. A to ještě v ceně je pojištění sedadel, a nemalé dálniční poplatky u nás i v zahraničí. V tom to není. Dopravní podniky měst jsou větší, takže režijní náklady na jednotku produkce mají menší a ne větší. |
Veselý 4.12.2009 14:33Asi se přidám k těm, kteří toto považují za nesmysl. Zkuste se z vesnice na Vysočině dostat do práce. Ne všichni mají auta. A o dětech, které jezdí do školy, ani nemluvě. |
Ivan Nový 4.12.2009 14:35Re: Asi se přidám No za cenu dnešního jizdného bude tato linka zisková i bez dotací. |
Ivan Nový 4.12.2009 14:38Re: Asi se přidám Dnešní ceny jízdného umožňují ziskovélinky. No a jestliže je dotace 4 Kč na Km, tak na 100 km to udělá pouhých 400 Kč. To je při obsazeném autobuse 10 Kč na cestujícího. A školní a pracovní autobusy obsazené jsou. |
Ivan Nový 4.12.2009 14:27Chudí Češi prosází ročně 160 miliard, lepší by bylo, kdyby ty peníze utratili za něco jiného. |
Historik 4.12.2009 15:06Re: Chudí Češi prosází ročně 160 miliard, To by se dokonce dalo zařídit, ala začít by se muselo defenestrací prodejných politiků, kteří ten hazard podporují. |
R 4.12.2009 15:11Re: Chudí Češi prosází ročně 160 miliard, S tímhle bych neměl problém souhlasit. |
Ivan Nový 4.12.2009 14:21Dotace do dopravy jsou nesmysl. osobní doprava může být vysoce zisková. Vždyť cena jízdenek je stejná jako provozní náklady na jízdu osobním autem. Náklady na jízdu autobusu po městě a okolí mohou být tak 10 Kč na 1 Km. Má-li linka 40 Km, zaplatí ji 10 cestujících na meziměstských linkách, ve městě 40 cestujících. |
V. Hoffman 4.12.2009 14:44Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. No, a preco potom sa dedinske linky rusia/obmedzuju ako na beziacom pase/, ked to je ziskove? Zapocitali ste aj mzdu sofera? |
Robert 4.12.2009 14:47Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Cenu autobusu? |
Ivan Nový 4.12.2009 14:53Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Jistě, že jsem započítal. Zájezdové autobusy za takové náklady víceméně jezdí, jen zvýšené o dálniční poplatky. Do 15 kč na Km se vleze každá linka, i s mzdou řidiče i s odpisy na autobus. zakopaný pes je v jízdním řádu, dotace umožňují více spojů. Školní a pracovní autobusy, a ranní a noční autobusy ziskové jsou. |
Minutus 4.12.2009 21:48Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Mzdové náklady na šoféta cca 200 Kč/h, v městské doprave neujede v průměru víc, než 30 km, tj. cca 6 Kč/km. No a kolik asi nafty na těch 30 km spotřebuje? 10 l? to by bylo další 300 Kč, to je 10 Kč/km, autobus tak 6 mil Kč, vydrží 1 mil Km? to je dalších 6 Kč. Kolik údržba, to nevím, dejme tomu 2 Kč/km a už jsem na 24 Kč/km. A kde jsou režie? Management a řízení dopravy něco stojí. Takže náklady mohou být spíše 30 - 40 Kč/km autobusu. |
Petr Kunetka 4.12.2009 14:54Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Protoze ve vetsine nesezenete ani tech deset platicich zakazniku; deti a duchodci neplati, a lide v produktibvnim veku vetsinou zvoli auto kvuli rychlosti a cene jejich casu. |
Ivan Nový 4.12.2009 15:08Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Ale platí, děti od 10 let platí, a ti hlavně jezdí. Důchodci taky platí, neplatí ti nad 70 let, ale s rostoucím věkem méně cestují. Podle mě je možno najít model, aby linka byla zisková. U nás autobusová linka jezdila už od roku 1923 a byla zisková. A to do míst, kde lišky dávají dobrou noc. |
Petr Kunetka 4.12.2009 15:22Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Kdyby to byla pravda, vznikla by tam konkurence. Prilis mala koupeschopna poptavka. |
Ivan Nový 4.12.2009 15:23Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-)))) |
Petr Kunetka 4.12.2009 15:31Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Ne, vazne to neni TAK jednoduche. Kdyby bylo, tak to proste podmaznete, aby jste se k tomu zisku dostal... Lze provozovat jakz takz ziskovou MHD v ramci mesta (nejlepe stredne velikeho, v ~100k obyvatel... Ale ne na provozu mezi vesnicemi. Proste to nevychazi. |
Ivan Nový 4.12.2009 15:58Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Ale vychází, jen podniky jsou pohodlné, a proto vyžadují dotace. Možná v některých řídce osídlených oblastech dotace jsou potřeba, ale jinde ne. Jinak MHD i příměstské linky provozují velké zahranoiční firmy, které ovládly dopravu v celém kraji. |
Historik 4.12.2009 15:10Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl. Stačí se na ty spoje podívat. Plné autobusy a vlaky se zaplatí, když ale nemají cestující, vyplatit se nemohou. Když jede v autobuse 5 lidí, jsou PALIVOVÉ náklady na hlavu stejné, jako když v autě sedí jeden. Mám dojem, že se psalo, že autobus se vyplatí, pokud veze 26-28 platících cestujících. |