18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emil XX 4.12.2009 20:59

Jakmile bude ekonomika trochu reálná, škoda zůstane škodou

Hodnota okna byla zničena.

V. Hoffman 4.12.2009 21:18

Re: Jakmile bude ekonomika trochu reálná, škoda zůstane škodou

Nie, bola nahradena hodnotou ineho okna, ktore by inak nebolo vzniklo.

Jenda 5.12.2009 0:12

Re: Nepište

Fajn. Tak to okno trochu zvetsime. Jo? Takze ... nekdo rozbil Temelin. Ovsem spolecnost jako takova o nic neprisla. Vzdyt ho prece nekdo postavi. A koupi si za to topanky.

tich@dohoda 4.12.2009 16:12

No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

viz titulek, modrobolsevik, soudruh Vana Novy./ Vy jste skutecne gumka k pohledani soudruhu Novy, vase modrobile videni sveta je naprosto dokonale :-). Dosti se divim, ze vas dosud modrobolsani nenominovali jako ministra dopravy eventualne rovnou predsedu vlady. To by se to budovaly svetle modre zitrky soudruhu, jedna radost. Cest :-)

Ivan Nový 4.12.2009 17:17

Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

S kterými parametry mé kalkulace nesouhlasíte?

xtz 4.12.2009 18:01

Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

haha, on te ideologicke blitce jeste rika kalkulace, no to me podrz...:-D:-D

Ivan Nový 4.12.2009 18:07

Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

No, jak byste cenu jízdného, kalkuloval vy?

Ada 4.12.2009 22:28

Re: No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

Podmínkou nutnou, ne však dostačující, je umět počítat.. ;-P

Zebra 4.12.2009 15:17

Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě,

jen neustávám žasnout nad tím, jak zde její zastánci dokonale ignorují nejprostší rozvahu nákladů a výnosů. Takhle na trhu uspějete leda jako obveselující element.

Nicméně, užijte si Svatého Mikuláše a bacha na čerta, někteří jste fakt dost zlobili !

Ivan Nový 4.12.2009 15:39

Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě,

No dokázali jsme vám opak. Brněnský dopravce má kalkulovanou cenu na průměrnou obsazenost autobusu 20 cestujících při ceně za Km 24 kč. A to je cena, která není dotovaná a jiní dopravci za ni jezdí i na objednávku. Což je důkaz toho, že dotace nejsou potřeba. Když s tím nesouhlasíte, jaká je skutečná průměrná obsazenost na takovém typu linky? 10 osob, nebo ještě méně? A není to zbytečný luxus, vždyť ve špičce jsou obsazena všechna místa k sezení, i k stání, kterých je zase alespoň 20, tedy dohromady 70 cestujících, takže čistý zisk je 50x24=1200Kč. To stačí na dotování nejméně 2,5 jízd prázdného autobusu. Takže pracovní spoj uživí i 4 spoje obsazené 10 osobami, a to se ziskem větším, než kalkulovaným. Zahrnutým v ceně těch 24 Kč na Km.

R 4.12.2009 15:49

Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě,

Ono to s tou kalkulovanou cenou nebude tak jednoduché. Jedna věc jsou náklady a režie čistě na jeden autobus a druhá věc jsou náklady a režie na jeden autobus za celou firmu.  Nechci to dál rozebírat, ale rozdíly v tom mohou být dost velké. Záleží i na obchodní politice firmy, jakou kalkulaci dopravce použije na smluvně zajištěné služby neboli linky a jakou kalkulaci použije na objednávky.

Ivan Nový 4.12.2009 15:54

Re: Nemám naprosto nic proti nedotované dopravě,

No zájezdové autobusy jezdí za 20-24 Kč, nejsou nijak dotovány, a taky ty firmy mají třeba 40 autobusů, vlastní oprávárenské dílny, účetní, a jiné zaměstnance. A to ještě v ceně je pojištění sedadel, a nemalé dálniční poplatky u nás i v zahraničí. V tom to není. Dopravní podniky měst jsou větší, takže režijní náklady na jednotku produkce mají menší a ne větší.

Veselý 4.12.2009 14:33

Asi se přidám

k těm, kteří toto považují za nesmysl. Zkuste se z vesnice na Vysočině dostat do práce. Ne všichni mají auta. A o dětech, které jezdí do školy, ani nemluvě.

Ivan Nový 4.12.2009 14:35

Re: Asi se přidám

No za cenu dnešního jizdného bude tato linka zisková i bez dotací.

Ivan Nový 4.12.2009 14:38

Re: Asi se přidám

Dnešní ceny jízdného umožňují ziskovélinky. No a jestliže je dotace 4 Kč na Km, tak na 100 km to udělá pouhých 400 Kč. To je při obsazeném autobuse 10 Kč na cestujícího. A školní a pracovní autobusy obsazené jsou.

Ivan Nový 4.12.2009 14:27

Chudí Češi prosází ročně 160 miliard,

lepší by bylo, kdyby ty peníze utratili za něco jiného.

Historik 4.12.2009 15:06

Re: Chudí Češi prosází ročně 160 miliard,

To by se dokonce dalo zařídit, ala začít by se muselo defenestrací prodejných politiků, kteří ten hazard podporují.

R 4.12.2009 15:11

Re: Chudí Češi prosází ročně 160 miliard,

R^ S tímhle bych neměl problém souhlasit.

Ivan Nový 4.12.2009 14:21

Dotace do dopravy jsou nesmysl.

osobní doprava může být vysoce zisková. Vždyť cena jízdenek je stejná jako provozní náklady na jízdu osobním autem. Náklady na jízdu autobusu po městě a okolí mohou být tak 10 Kč na 1 Km. Má-li linka 40 Km, zaplatí ji 10 cestujících na meziměstských linkách, ve městě 40 cestujících.

V. Hoffman 4.12.2009 14:44

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No, a preco potom sa dedinske linky rusia/obmedzuju ako na beziacom pase/, ked to je ziskove? Zapocitali ste aj mzdu sofera?

Robert 4.12.2009 14:47

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

 Cenu autobusu?:-D

Ivan Nový 4.12.2009 14:53

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Jistě, že jsem započítal. Zájezdové autobusy za takové náklady víceméně jezdí, jen zvýšené o dálniční poplatky. Do 15 kč na Km se vleze každá linka, i s mzdou řidiče i s odpisy na autobus. zakopaný pes je v jízdním řádu, dotace umožňují více spojů. Školní a pracovní autobusy, a ranní a noční autobusy ziskové jsou.

Minutus 4.12.2009 21:48

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Mzdové náklady na šoféta cca 200 Kč/h, v městské doprave neujede v průměru víc, než 30 km, tj. cca 6 Kč/km. No a kolik asi nafty na těch 30 km spotřebuje? 10 l? to by bylo další 300 Kč, to je 10 Kč/km, autobus tak 6 mil Kč, vydrží 1 mil Km? to je dalších 6 Kč. Kolik údržba, to nevím, dejme tomu 2 Kč/km a už jsem na 24 Kč/km. A kde jsou režie? Management a řízení dopravy něco stojí. Takže náklady mohou být spíše 30 - 40 Kč/km autobusu.

Petr Kunetka 4.12.2009 14:54

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Protoze ve vetsine nesezenete ani tech deset platicich zakazniku; deti a duchodci neplati, a lide v produktibvnim veku vetsinou zvoli auto kvuli rychlosti a cene jejich casu.

Ivan Nový 4.12.2009 15:08

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Ale platí, děti od 10 let platí, a ti hlavně jezdí. Důchodci taky platí, neplatí ti nad 70 let, ale s rostoucím věkem méně cestují. Podle mě je možno najít model, aby linka byla zisková. U nás autobusová linka jezdila už od roku 1923 a byla zisková. A to do míst, kde lišky dávají dobrou noc.

Petr Kunetka 4.12.2009 15:22

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Kdyby to byla pravda, vznikla by tam konkurence. Prilis mala koupeschopna poptavka.

Ivan Nový 4.12.2009 15:23

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No musíte získat licenci, a tu získají jen kamarádi :-))))

Petr Kunetka 4.12.2009 15:31

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Ne, vazne to neni TAK jednoduche. Kdyby bylo, tak to proste podmaznete, aby jste se k tomu zisku dostal...

Lze provozovat jakz takz ziskovou MHD v ramci mesta (nejlepe stredne velikeho, v ~100k obyvatel... Ale ne na provozu mezi vesnicemi. Proste to nevychazi.

Ivan Nový 4.12.2009 15:58

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Ale vychází, jen podniky jsou pohodlné, a proto vyžadují dotace. Možná v některých řídce osídlených oblastech dotace jsou potřeba, ale jinde ne. Jinak MHD i příměstské linky provozují velké zahranoiční firmy, které ovládly dopravu v celém kraji.

Historik 4.12.2009 15:10

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Stačí se na ty spoje podívat. Plné autobusy a vlaky se zaplatí, když ale nemají cestující, vyplatit se nemohou. Když jede v autobuse 5 lidí, jsou PALIVOVÉ náklady na hlavu stejné, jako když v autě sedí jeden.

Mám dojem, že se psalo, že autobus se vyplatí, pokud veze 26-28 platících cestujících.