18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 4.12.2009 15:16

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No jenže ony v průměru na těch 26 osob naplněné jsou, pracovní a školní spoje vezou až 70 lidí, večerní řekněme těch 20, autobusy s 6 lidmi téměř nejezdí. Takové spoje lze navíc zrušit. Je to dotovaný luxus.

R 4.12.2009 15:30

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Večerní spoje s 6 lidmi se možná budou rušit, ale denní spoje s 6 lidmi ani tolik ne. Proto se tomu právě říká dotace na dopravní obslužnost, aby se lidi, co nemají možnost osobní dopravy, vůbec dostali do města.

Ivan Nový 4.12.2009 15:48

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No viz výpočet nahoře, pracovní spoj obsazený 70 lidmi, zaplatí jízdu 4 autobusů obsazených 10 lidmi, tedy odpolední i noční spoj.

Robert 4.12.2009 14:45

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

 Pane pokud se přihlásíte že dudete provozovat autobusovo doprravu za 10 kč/km. Věřím, že nebude problém získat zakázku, na žádném magistrátu.

Zebra 4.12.2009 14:47

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

A zase blbej model. Provozní náklady na jízdu běžným autem jsou cca 6 Kč/km i.e. vyplatí se do cca 4 km jedním směrem. Náklady na jízdu autobusu po městě i po venku nemohou být 10 Kč na km, jsou vyšší. Takže dedukce taky špatně.

vltava 4.12.2009 15:00

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Ty náklady na autobus o moc vyšší nebudou. Znám dopravní firmu, která za 12 Kč/km jezdí s náklaďákem, a pochopitelně v ceně jsou veškeré náklady i zisk.

Zebra 4.12.2009 15:06

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Náklaďák není autobus. Náklaďák schopný se uživit za 12 Kč/km odhaduji na "nejrychlejší auto na českých silnicích" Avia A30.

Najěte si libovolný ceník libovolné firmy provozující autobusovou dopravu (zcela volný obor, žádné dotace, ceny plně tržní) a v něm cenu busu srovnatelného s městským autobusem.

Bohužel to nejde u tramvaje a metra, tam můžou Neználkové fabulovat ad libitum.

Ivan Nový 4.12.2009 15:13

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Zebro, to je ale cena pro zákazníky, ne náklady dopravce. Koncová cena se taky odvíjí od toho, kolik autobus najezdí za rok. Linkové autobusy mají zaručené množství najetých kilometrů i počet cestujících. Najdetě si na idosu dopravu z Brna do Rosic rychlíkovým autobusem, nikoliv tramvají, je to 19 km, a jízdné stojí 23 Kč. Najděte si jiný spoj, relace budou podobné.

Ivan Nový 4.12.2009 15:02

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Nejsou. A pokud jsou, tak je to způsobeno neefektivitou dopravce. Jen si to spočítejte kolik maji na kilometr. Například cesta z Brna do Rosic 19 Km stojí 23 Kč, takže při 20 cestujících to dělá (23x20)/19 = 24,21 Kč na kilometr. Při 40 cestujících - pracovní spoj, to dělá (23x40)/19 = 48,42 Kč na kilometr. Sám vidíte jak je osobní doprava zisková. A náklady? Do 15 Kč na Km. Včetně mzdy řidiče, odpisů na autobus, nafty, pojištění, ...

Zebra 4.12.2009 15:12

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

A co teprve, když vynásobíte a podělíte 60 lidí na 3 km, to bude pane vejvar !

Víte co, kupte si autobus a jděte do toho, budete ve vatě než se nadějete. Třeba tyhle vyřídíte levou zadní: Autobusová doprava » Autobusová doprava - ceník.

Ivan Nový 4.12.2009 15:20

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No ano, to jsou ceny pro zákazníky, náklady jsou i u zahraničních cest 15-17 Kč a to včetně dálničních poplatků v zahraničí. No a taky, když budete mít více cest, tak se s dopravcem domluvíte na ceně nižší, kolem 20 Kč.

Zebra 4.12.2009 15:23

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No vidíte, už se začínáte blížit realitě.

Ivan Nový 4.12.2009 15:27

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

No náklady na linku jsou nižší. 10 Kč bylo trochu slovo do pranice, ale efektivní jízdní řád a dobře řízená firma, by na takové náklady mohla dosáhnout. Ale ani náklady 15 Kč na Km nevyžadují žádné dotace a ty jsou běžné. Nabídka 24 Kč za km je nadstřelená, je pro ty, co se nevyznají a fakticky nikdo za ni nejezdí, vždy se usmlouvá nižší cena.

Minutus 4.12.2009 21:54

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Jak to počítáte?

Ivan Nový 4.12.2009 15:23

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

 No i tak sám vidíte, že při ceně 24 Kč na km, cestu  z Brna do Rosic zaplatí (19x24)/23=19,82 cestujících. Z toho vidíte, že dotace vůbec nejsou třeba, protože cena 24 Kč na Km není dotovaná.

Historik 4.12.2009 15:16

Co blbnete

Pokud někdo nenajede autem 100000 km za rok, klesá cena jeho auta ani tak ne ojetím, jako spíše časem. Takže vlastně, když to auto už má, představuje pro něj cesta NAVÍC autem pouze spotřebu benzinu a ojetí gum. A to není 6 Kč/km ani náhodou. Mimochodem, když koupíte ojetinu za 10000 Kč a najedete na ní 10000 Km, jsou celkové "odpisy" jen 1 Kč/km. Benzin vyjde na 2 Kč/km.

R 4.12.2009 15:14

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Pokud jedete na pracovní cestu vlastním autem, máte dnes podle vyhlášky nárok na nějak 3,50 nebo 4,50 Kč za ujetý kilometr.

Zebra 4.12.2009 15:21

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

Plus benzín. No a ta cestovní náhrada vyjadřuje náklady na provoz (kromě paliva) přepočtené na 1 km: odpisy, servis, pojištění, opravy, pneumatiky, náplně, dálnici ...

Ivan Nový 4.12.2009 15:31

Re: Dotace do dopravy jsou nesmysl.

tato cena nevyjadřuje nic, protože cenu určuje poptávka a nabídka. Za nižší cenu byste na služební cestu svým autem nejel. A to, že je to nějak v předpise zdůvodněno, je omáčka pro hlupáky, je to maximum toho, co si může firma odečíst z daní.

No 4.12.2009 14:05

Pan Mach neví co mele

Pane Mach, větší blábol jste nemohl napsat, protože ti co nemají auto nebo žáci a důchodci budou chodit pěšky.(Y)

vltava 4.12.2009 14:30

Re: Pan Mach neví co mele

Ano. Auto, to je dnes zcela nedostupná věc. A ti chudáci žáci, ty by asi zvláštní školní autobus neodvezl, že.

V. Hoffman 4.12.2009 14:50

Re: Pan Mach neví co mele

Zvlastny skolsky autobus by asi tiez musel niekto zaplatit, ze? Cize opat bud dotacia alebo priamo z kapies rodicov, tak ako je to teraz.

Petr Kunetka 4.12.2009 14:56

Re: Pan Mach neví co mele

Mam za to, ze proti tomu, aby to bylo z kapes rodicu nikdo nic nenamita.

vltava 4.12.2009 15:05

Re: Pan Mach neví co mele

"Teraz" je to z kapes rodičů jen částečně, z části (a té větší) je to z kapes nás všech. Tedy i těch, jejichž děti ještě (nebo už) autobusem nejezdí.

Problém je, že každá koruna přecezená přes stát musí být 4x přepočítána a 8x schválena úředníky, kteří chtějí plat, a stejně se dost korun ztratí. Takže přímá platba je mnohem efektivnější.

V. Hoffman 4.12.2009 15:29

Re: Pan Mach neví co mele

Fajn, suhlasim s priamymi platbami, ale potom by sa prislusne mal navysit danovy odpocet na dieta /da sa odovodnene predpokladat, ze vacsina deti do skoly chodi/. Vzhladom na to, ze sa peniaze nestratia prietokom cez statny aparat, bude to vyhodnejsie pre rodicov aj pre nas ostatnych.

vltava 4.12.2009 17:04

Re: Pan Mach neví co mele

Už jsem psal, že dotace 150 miliard během 10 let pro ČD znamená 3000,- Kč roční daňová úspora pro každého daňového poplatníka. Jistě by bylo možné, aby rodiče, kteří mají vyšší příjmy, přispívali dobrovolně na dopravu dětí do školy i více.

R 4.12.2009 15:58

Re: Pan Mach neví co mele

Školní autobus nemůže být jeden, protože by musel žáky svážet z širokého okolí  zleva i z prava kolem školy dvě tři hodiny ze vzdálenosti, kterou normální přímá linka ujede za půl hodiny. Školních autobusů by muselo být několik, každý z nich by musel mít trasu paprskovitě od školy, aby nenajel zbytečné množství kilometrů a dovoz žáků zvládnul rychle. Využití autobusů by bylo taky mizerné, ráno tak hodinu, odpoledně nadvakrát snad taky po hodině a po zbytek času a o víkendu by stály.  Zkrátka mít jen čistě školní autobusy by asi byla dost drahá sranda a dovolit by si je mohla jen skutečně velká škola.

LJG 4.12.2009 13:14

Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

Cesta Student Agency do Karlových Varů cca před třemi lety : zavádějící cena 50 kč!! V autobusu noviny, časopis a káva z automatu, film! Paráda!!!!!!

Konkurece za 120.

Cesta letos cena  140 nižší cena jen s přeplatným 300 kč a kartou (kdy využiju zbytek,) vyprodáno na 14 dní dopředu, noviny jsou, kávovar nefunguej, wifi nefungue, sluchátka na mém místšě nefungují, průvodkyně slibuje, že mě přesadí jesli ce nacpaném autobuse něco uvolní. Konkurece už nejezdí, bába přede mnou na to nadává celou jako špaček, prozože konkurence stavěla na zastávkách, Sudent agency ne.

Noviny stále jsou a autobus je pohodlný. Pro mě dobrý (tedy pokud si to zarezervuji 14 dní dopředu). Pro babku důvod přemluvit přiště jakéhosi Pepu aby pro ní dojel až domů.

Petr Kunetka 4.12.2009 13:16

Re: Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

No, vzhledem k inflaci je 140 ted zhruba stejne, jako 120 pred tremi lety. Ale jiste neni sebemensi duvod, aby SA nezacal konkurovat nekdo dalsi, kdo bude mit to kafe v poradku (a treba bude stat na vice zastavkach).

Miloš 4.12.2009 13:52

Re: Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

....a zase jsme utoho - když na tu cenu lidi přistoupějí......až se na ně lidi vykašlou,půjde cena dolu,je to jako se vším.Podívejte jak jdou ceny aut dolů,najednou jim stačí 250 000.-.