Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
PRAHA: Proč souhlasím se stávkou MHD
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
občan 13.11.2009 13:09Nepřesvědčivé. Nesouhlasím s Vámi, ne sice zcela ve všem, ale v hlavní myšlence jistě. |
Tx 11.11.2009 17:57Vážený autore, to, že odbory dají spoustu ZÁVAŽNÝCH požadavků, na něž se opravdu musí sejít dost lidí a najít řešení a žádají řešení do 2 dnů (!!!), svědčí o tom, že jsou pouhá banda vyděračů, které jde jen o tu stávku, aby ukázala svoji moc. Vůbec bych se nedivil, kdyby je podniky žalovaly o ušlý zisk. Právem. To slušná parta, i když se domnívá, že má pravdu nedělá (já jsem Bémovy argumenty slyšel a jak ho moc nemusím, nepřipadaly mi úplně vedle). |
AAA 11.11.2009 15:35To, že hňup Bém utratil z rozpočtu ... ... desítky milionů korun nijak neopravňuje autobusáky, aby vydírali cestující MHD. Ale vysvětluj to nejspíš oslovi, kterým ja patrně autor článku! |
kvetla 11.11.2009 0:35Vážení přátelé,skoukněte tohle,ekonomický propočet,jak nám DP i magistrát,každý trochu jinak čůrají na nožičky.A pokud si položíme klasickou otázku .....netřeba dlouho dumat. http://www.trolejbusyvpraze.net/blbosti_turnikety2.htm |
Pese 10.11.2009 19:32Hřebíček na hlavičku V příspěvku se objevilo sousloví "stát vykazuje známky rozkladu". Přesné, trefné, pravdivé. Slyšel někdo z vás v poslední době z médií, že stát k něčemu je. Tichá demontáž státu je realita a modla tzv. neoliberálů. Problém je v tom, že vedle moci soudní, výkonné a zákonodárné existuje ještě jedna moc a to mediální, která pochopitelně v době kdy žil Montesquieu nemohla existovat a pěkně nás masíruje ve smyslu, který jsem popsal. Jsme extrémisti. V 50tých letech zestátníme holiče abychom mohli v 90ých letech zprivatizovat dálnice. Od zdi ke zdi. |
jm 10.11.2009 19:29OSLÍ UŠI PODOBNOSTI KOCOURKOVSKÉ KRÁVY, DPP a ČSA. OSLÍ UŠI PODOBNOSTI KOCOURKOVSKÉ KRÁVY, DPP a ČSA. Trudně podobná jsou rozhodnutí kocourkovských radních, snižovat obecní krávě krmné dávky při poklesu získaného nadojeného mléka pro nárůstající zlodějnu krmiva i nadojeného mléka odpovědnými "krmiči a dojiči" z řad kocourkovských radních, s nápady krizových managerů snižováním počtu řidičů tramvají a tramvajových linek v DPP a snižováním počtu pilotů a letových linek v ČSA zacelit ztráty obou podniků dlouholetými šlendrijány, plýtváním a zlodějnami obou předcházejících managmentů, pod dohledem pražských radních DPP a partajních zástupců státu v ČSA samých radních radních. Jinak kdo se nemíníte v diskusi odkopávat za pitomce, seznamte se výsledovkou DPP - shledáte, že i kdyby odpadli výplaty tramvajákům, vlakvedoucí a podobným, tak by to bylo stejně málo!! http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=100897917&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=b4ff3a94530f412614eafd7947dbe9ed |
ASE 10.11.2009 19:16Stávka DP v Brně Před nedávnem jsem zažila stejnou stávku v Brně. Ten den jsem měla odpolední směnu, o stávce jsem nid nevěděla. Zvažovala jsem 2 možnosti dopravy do práce - MHD nebo kolo.Naštěstí jsem zvolila kolo. Až po příjezdu do práce jsem zjistila, co se děje, to mne tak rozhodilo a rozzuřilo, že jsem měla co dělat, abych plnila své povinnosti. Proč: považuji tento způsob řešení problémů za velice drastický. Všichni lidé, kteří chtěli cestovat MHD, se stali RUKOJMÍMI Dopr. podniku. Byly jim způsobeny obrovské problémy - co já, do práce dojdu v nejhorším pěšky za 40 minut. Pokud však cestujete MHD 1 hodinu, do práce nemáte šanci se dostat. Jde o to, že se do důležitých provozů nedostanou lidé, na kterých např. záleží lidské životy. Doprava jMHD je děsivě drahá, jako za totáče nadimenzovaná, že si nesednete, všude špína. Navíc každý pracující platí MHD 2x - jednou z daní na dotace, podruhé, když kupujete jízdenku. Napsala jsem tomu molochu DP v tomto smyslu dopis, odpověď nepřišla - čekala jsem něco ve smyslu -Omlouváme se za způsobené potíže- zaslané mailem všemu tomu plebsu, co si stěžuje, ale to bych chtěla moc |
hafusak2 10.11.2009 19:46Re: Stávka DP v Brně Tohle je normální reakce sobců. Až budou v zaměstnání zametat s Vámi a budete hledat zastání a posily budete škemrat i u těch dopraváků na které teď nadáváte a budou Vám dobří. |
jirka.s. 10.11.2009 23:28Re: Stávka DP v Brně Tož od tebe, flusáku, opravdu sedí kohokoliv označovat za sobce! Nestydíš se ty šmejde??? Autor: hafusak2 IP: 88.102.122.xxx Datum: 29.06.2009 13:01 Kašlu na vás vy bando šašků i na vaše přisluhovače a hlásné trouby. Já chci konečně žít podle svého a ne podle rad nějakých politruků. A jestli mám dnes něco prožrat na úkor příštích generací - klidně to prožeru, protože vím že i ty další generace budou oblbovány úplně stejně. |
KAZ 11.11.2009 14:00Re: Stávka DP v Brně No jestli si vážená myslíte, že díky outsourcingu (jehož omezení je jedním ze zásadních požadavků odborů) bude doprava nadimenzovaná tak jak si představujete(sezení) a současně tak drahá jak si představujete(levnější) - jste hodně , ale hodně naivní. Outsourcing totiž znamená převod prací do soukromých firem, ve kterých magistrát DEFINITIVNÉ ztratí jakoustakous kontrolu a předtava, že když z devítimiliardového účtu za služby proplatí SOUKROMÉ firmě navzdory smluvní objednávce jen sedm a zůstane to bez zastavení takových služeb, soudního sporu a penalizací - je hodně, ale hodně zoufalá. |
Pavel 10.11.2009 19:08Jen malá úvaha... Někde jsem četl, že ročně je v pražské MHD přepravena 1,0 mld. lidí. DP tvrdí, že potřebuje na provoz 9 mld. Kč. Prostým výpočtem mi vychází, že kdyby každý z nás za jízdu zaplatit pouhých 9,- Kč, tak se celá ta legrace obejde bez dotací. A to za lístek platím buď 18,- nebo dokonce 26,- Kč. Tak jak je tohle možné? Kdo si tedy vozí ty zadky zadarmo??? |
kvetla 10.11.2009 23:55Re: Jen malá úvaha... Stojí za to si ten ekonomický rozbor přečíst.Jasně a jednoznačně,krok za krokem ám demagogii DP odhalí.A máslo na hlavě Magistrátu také. |
josef krouman 10.11.2009 18:38bez výjimky jsou všechny odbory vyděračské organizace. Jejich šéfové potřrbují k udržení se u koryta minimálně jednu velkou akci ročně, jak sami v okruhu známých přiznávají. |
hafusak2 10.11.2009 19:50Re: bez výjimky To je přesně uvažování toho, který se prohlásil za voliče pravice aby se považoval za chytrého a teď tu plácá nesmysly. |
huhu 10.11.2009 18:17MHD je úpříliš drahá, je třeba stavět okruh, radiály a parkování kromě jízdného chce DPP od každého z milionů Pražanů Kč. 9000 ročně (750 měšíčně) dotaci - celkem 9 mld. Za tyhle peníze si strčte MHD někam. To je levnější stavět okruh, radiály a parkovací domy/garáže, aby auta zmizla z ulic a doprava auty byla plynulejší. Už dnes jezdí, kdo může autem - je to pohodlnější a jak vidno i "společensky" levnější. Mimochodem za méně nežli 8 mld je dálniční úsek okruhu 514 Slivenec - Lahovice s 2 km tunelů, 2 km mostní estakády přes údolí Berounky a obří křižovatkou Zbraslav. |
Minutus 10.11.2009 18:22Nesouhlasím Autem se po Praze dá jet jen v určitých časech jinak je to utrpení. A kdyby nebylo MHD, asi by se po Praze nedalo autem jezdit vůbec. |
Han 10.11.2009 18:27Re: MHD je úpříliš drahá, je třeba stavět okruh, radiály a parkování Ano, ano ,ano, vybudovat třípatrové vozovky po šesti proudech, pak to bude v Praze motoristický ráj. |
Martin 10.11.2009 23:58Re: MHD je úpříliš drahá, je třeba stavět okruh, radiály a parkování Nechápu co to tady řešíte. Silnice jsou taky potřeba a ne málo. Přes Prahu jezdí celá republika a ještě dost dopravy z okolních států, mají snad všichni jezdit přes Václavák? A taky ne každý veze jenom sebe do práce. Že je ve státě bordel je jasné, je všude, nejen u nás. Ale otázka nestojí, jestli DP, nebo silnice, musí přece fungovat oboje, jinak to nejde. Kdo ví něco málo o způsobu jak hospodaří DP, tak tam by se určitě uspořit dalo a nemám na mysli mzdy obyčejných tramvajáků, za které se to všechno schovává ..... |
Tx 10.11.2009 16:57Před válkou byly Elektrické dráhy v Praze vysoce ziskový podnik, měli vlastní sanatorium (to pak za komančů sloužilo jako vládní a stranický SANOPZ) a dotovali kdejaké aktivity magistrátu (tchán byl pův. řidičem tramvaje, posléze úředníkem tamtéž). To ovšem nedělali pitomosti typu Porsche... Teď se handrkují u výši dotací. |
Lojza 10.11.2009 17:26Re: Před válkou No jo, ale to tehdy jezdili i tři průvodčí a neměli tak kvalitní management! A tramvaje měli kladku, dalo se do ní naskakovat a vyskakovat za jízdy. |
huhu 10.11.2009 18:19Re: Před válkou především se platilo jízdné, které bylo tržní, žádné dotace. Kdo jel, tak si to plně zaplatil. |
Peterka 10.11.2009 19:46Re: Malý výpočet: Ještě do 1960 stála jízdenka v Praze 60 hal, potom korunu. Dalo se jet třemi tramvajemi a na okraji města městkým autobusem. Lístek 1 Kčs, 1/4 másla 5 Kčs, brambory zimní cca 0,80 Lčs, rohlík 0,30 Kčs, houska 0, 50 Kčs, nejnižší plat cca 500 Kčs, běžný 1500Kčs. Takže cena jízdenky se rovnala třem rohlíkům , dnes cca 5-8 rohlíkům. Že máme metro, to pro mnoho lidí neslouží, příklad: jet ze Střešovic do Troje metro použijete tak na jednu stanici, do nedávna ani to ne! ! |
kvetla 11.11.2009 0:25Re: Malý výpočet:- pouhé dva překlepy a co způsobí....? U másla by měla být místo 1/4 správně 1/8,houska 0,45 Kčs.Jinak souhlasí.Trochu to chtělo uvést,že polobotky stály kolem 90-150 Kčs a kafe 12,-/10 dkg,kilo masa,pokud bylo ,bylo za 18-35 Kčs.A u platů to bylo také trochu jinak- prodavačky s prémiemi a přesčasy- kolem 5OO-600 Kčs,,nástupní plat vysokoškoláka kolem 700-900 Kč,ale např.důchody od 130 Kč.Takže těch 1600,to už byl plat silně nadprůměrný. Ale stále,co jste tím příspěvkem chtěl dokázat ??? |
lubosek 11.11.2009 18:29Re: Před válkou Já se na tu stávku moc těším ,až "naše"bezedná Praha uplně vytuhne.Třeba se k tomu vyjádří i On,božský to ekonom,aby podpořil mazlika. |
Kája 10.11.2009 16:45Vytloukání klínu klínem! Dnes volí pražská ODS nového předsedu (lídra, řekl by pán Hradu). Jednoho profláklého předsedu možná nahradí jiný - Blažek! O jeho lumpárnách se zatím málo ví, ale nenechte se vy, voliči pražské ODS zmást! Zde je jenom malý příklad jeho lumpáren: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209452801240039-reporteri-ct/ |
Schumacher 10.11.2009 16:38Za co všechno platíme... Za experimenty typu Porsche, drncající, cukající, s málo místem, nevhodné do ulic města, za neudržovatelné polstrované sedačky prochcané od bezdomovců, za černé pasažéry a chybějící turnikety v metru, které by se brzy zaplatily, za vandaly ničící tramvaje a vybavení zastávek a stanic metra... |
Slapsky Proud 10.11.2009 15:58MHD Mnoho lidi zde kritizuje verejnou dopravu, nevim jaka je jejich predstava ale mne se to nezda zas az tak spatne(Praha) Udelam male srovnani Londyn x Praha. Cena: Praha 550KC/mesic X Londyn 1000/Tyden.Rychlost: Praha - Za dobu mych studii jsem musel cekat jen jednou na zpozdene metro X Londyn - Nekolikrat ze mesic vypadek signalizace a nasledne znacne zpozdeni a precpani souprav, denne vlak stavi mezi zastavkami v tunnelech a ceka od nekolika sekund az po minuty. Comfort: Praha - Soupravy nikoho neurazi, vetsina po modernizaci, prostorne s prijatelnou teplotou. Autobusy ukazuji zastavky X Londyn O poznani mensi vnitrni prostor diky starym tunelum,absolutni absence jakehokoliv mechanismu kontrolovani teploty v lete 45-50 stupnu ve vagonech.Autobusy uz zacinaji hlasit zastavky(novinka),Druheposchodi v autobusu v lete diky teplote nesnesitelne a nebezpecne nehlede na rocni dobu vzhledem k nebezpeci padu ze schodu. To je jen zlomek toho co mne napadlo, ja jen tak ze obcas je dobre mit prehled... |
Minutus 10.11.2009 18:30Re: MHD Ano, londýnskou dopravu jsem měl tu čest vyzkoušet, dávám vám za pravdu. V Miláně to bylo podobné. Kupodivu ještě lepší doprava (i když o komfortu se dá diskutovat) byla v Petrohradě. Velmi spolehlivá i v zimě. |
Jirka,Tábor 10.11.2009 14:45Moc tomu nerozumím. Primátor Prahy tvrdí, že si Praha objednala stejný rozsah dopravních služeb jako v roce 2008, tedy za 7,2 mld Kč. Odborářští bosové tvrdí, že si Praha objednala služby za 9,2 mld Kč. Chtějí tedy za stejný rozsah dopravních služeb o 2 mld více. Přidat chtějí dokonce 2,5 mld Kč. Někdo lže a podvádí. Odboráři tvrdí, že Bém, ale podklady k hospodaření DPP mu odmítají vydat ke kontrole. |
RomanL 10.11.2009 14:46Re: Moc tomu nerozumím. Tak ta částka je snad uvedena v nějaké smlouvě, ne? |