29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kulix 10.11.2009 10:41

Re: Dluhoši, Dluhoši

Milí Jiříčku!

Nezbývá nic jiného,než konstatovat na tvůj názor:kámen zůstane kamenem,dřevo dřevem a VŮL VOLEM.

Saul 10.11.2009 10:49

kulixi, kulixi,

z toho si nic nedělejte, že to takhle platí. I když zůstanete i nadále VOLEM, můžete prožít plný a spokojený život.

Fido 10.11.2009 17:59

Re: Dluhoši, Dluhoši

Nejen to. Prijmy z reklam na zastavkach, tramvajich a autobusech, billoardech v metru atd. take nebudou male.

dulcibelka 10.11.2009 9:19

Mistře Dluhoši,

Pražané se těší na zvyšování jízdného tak jako tak - zvyšuje se každoročně i bez stávky. A aby se zviditelnili odboráři (a vyrazili z nás a z města ještě víc peněz), máme chodit pěšky?...Dopravní podnik vozí zadarmo smrduté ožralé homelesáky, kterých si řidič ani nevšimne (zato však si otevře hubu na kdejakou babku)...tak by třeba mohl žádat dotaci, příslušející útulkům, nemá-li peněz nazbyt.

Magor 10.11.2009 12:11

Re: Mistře Dluhoši,

Přál bychti, aby sis to někdy zkusil. Dojet na konečnou, kde máš pět minut, všichni zmizí, nechají ti tam homlesáky a ty si potřebuješ odskočit. Musíš jít zvláš´t  v noci několikrát za šichtu do příjemného střetu.

Malý Aston 10.11.2009 9:14

Pražáci musíte platit více!

Nevím, kdo z Vás měl možnost vidět na hromadě 2 miliardy. Já se domnívám, že je to hromada prachů. Tak když nejsou je potřeba zvednout jízdné těm, kdo veřejnou dopravu používají nebo všem daně aby se ta díra mohla zaplácnout. Když musíme platit televizní poplatky Janečkovi i když se na jeho televizi nedíváme, není problém aby všichni občané Prahy a přilehlé oblasti nemohli platit poplatky Dopravnímu podniku i když jejich služby nepoužívají a to pěkně měsíčně. Jen nechtějte aby se v Dopravním podniku města pražského šetřilo, nebo aby se propouštěli nepotřební zaměstnanci nebo se tam udělala kontrola jak s penězi vlastně hospodaří. Jak říkají socani " Zdroje jsou" a ty se musí prožrat a když nejsou tak se musí půjčit, neboť dluhy se neplatí.;-)

Robert 10.11.2009 9:07

Veřejnou dopravu zrušt

 Proboha proč podporovat veřejnou dopravu na kterou se doplácí. Autem to přijde laciněji a stát má příjem z DPH za pohoné hmoty.:-D

Han 10.11.2009 17:51

Re: Veřejnou dopravu zrušt

Právě ta stávka Ti Roberte názorně předvede, jak to vypadá, když všichni pojedou autem.:-P

Robert 10.11.2009 18:47

Re: Veřejnou dopravu zrušt

 Já vím.;-D

eva 10.11.2009 8:48

stávku nepodporuji

Milý pane Dluhoši, tady nejde o řidiče, ti to mají opravdu v záplavě aut s jedním řidičem v Praze těžké. Jde o vedení podniku, které se teď kryje za ty dole v ulicích. Chtěla bych vědět, zda a jak dlouho trávíte denně čas v MHD? Víte, jaké to je, z pohledu cestujícího, kolik stojí jízdné ?! A k Opencard - nevím, jaké soukromí mně Bém tím sebral, když stejné údaje jsem musela poskytnou DP pri vydání legitimace na tramvaj?!! Já tedy stávku nepodporuji, právě proto, že tu MHD používám denně.

ok 10.11.2009 10:41

Re: stávku nepodporuji

Evo, vy těm problémům se soukromím moc nerozumíte, víte to? Je to skutečně bezpečnostní malér.

lucinapes 10.11.2009 12:03

Re: stávku nepodporuji

no a co???

kulix 10.11.2009 10:47

Re: stávku nepodporuji

Ůdaje jsou stejné,ale váš pohyb po Praze je perfektně monitorován!!

eva 10.11.2009 12:13

Re: stávku nepodporuji

No mám kartu bez čipu, tak nevím, jak mě monitorují. V MHD kartu nikde  nenaačítám, ani v metru. Nechápu to, jsem dle mínění přispěvatelů naivní. Možná.

O. M. 11.11.2009 0:22

Re: stávku nepodporuji

Pěkná blbost, dokud nejsou čtečky u každých dveří tramvaje či autobusu, ke kterým byste kartu strkal, nebo turnikety bv metru, není jak monitorovat. Jo, ledaže by na každé stanici metra byli revizoři a brali to šmahem, pak se to částečně dá.

Co mi víc vadí, je, že své údaje dávám pochybno soukromé firmě, a že karta má úředně životnost nějaké 3 roky, zatímco současná průkazka mi slouží bez problémů přes20 let.

m.l. 10.11.2009 8:39

Já bych řek proč souhlasíte se stávkou,

jenže redakční systém mi to pořád vrací, že prý jsou v příspěvku nepřípustná slova.

honzak 10.11.2009 9:09

Re: Já bych řek proč souhlasíte se stávkou,

existují i průchodné varianty!  Např. "Z", "M", "R", "D".

Eva 10.11.2009 8:17

Pro srovnání

Vážení,

městská doprava - Dopravní podniky - byly v Praze dotovány vždy. Byla to služba města Pražanům. V době, kdy průměrný plat činil 1000,-Kčs/měsíc bylo jízdné 60 haléřů, což by odpovídalo dnešním tak 15 Kč. V současnosti je téměř dvojnásobné, tramvaje jsou sice modernější, ale špinavé, není moci, která by z dopravy vyloučila obtížné elementy, jako tomu bylo v dobách, kdy v tramvajích byli průvodčí a zodpovídali za pořádek. A jak je psáno v příspěvku dříve: Jestliže jízda autem ve dvou lidech je již levnější než jízda veřejnou dopravou, je to špatně. A to do toho nezapočítávám nespolehlivost, špínu a pokud jste nuceni vícekrát přestupovat tak i delší dobu dopravy. Nepřejte si znát současné hospodaření Dopravního podniku. Takže vyhrožovat Pražanúm stávkou je poněkud mimo mísu.

lucinapes 10.11.2009 12:05

Re: Pro srovnání

Taky myslím, že je potřeba vyhrožovat DP stávkou cestujících, protože DP zjevně zapomíná, proč existiuje.

Magor 10.11.2009 12:17

Re: Pro srovnání

Dokud se nenaučíte držet při sobě budou z vás jen otroci

lubosek 11.11.2009 18:54

Re: Pro srovnání

Stručně rychle jasně.R^>-

AD 10.11.2009 7:45

moloch

DP musi pracovat efektivneji. Jizdne je na takove vysi ze se vetsinou vyplati jezdit po Praze autem (naklady na benzin jsou srovnatelne, rozhoduje spis moznost zaparkovani a prujezdnost urcitych tras). Presto jizdne tvori jen 1/3 prijmu a zbyle 2/3 dotuje mesto.

Zebra 10.11.2009 8:08

Re: moloch

Jistě, když počítáte jen benzín a jezdíte aspoň ve třech. Předpokládám, že servis, opravy, gumy, amortizaci atd, atp vám hradí Ježíšek.

m.l. 10.11.2009 8:50

Re: moloch

Mýlíte se - stačí jednoduchá kalkulace. Auto stojí 350000 (v Hyundai Atos fakt jezdit nebudu :-)) a vydrží 6 let, čili 58000 ročně. Po Praze najezdím 15000 km ročně, to je dalších 20000 až 30000 za benzin. Plus minus to vychází na 80000 ročně - to bych musel dát skoro 7000 měsíčně za tramvajenku aby se to vyrovnalo a tolik to opravdu nestojí :-) Přesto do tramvaje lezu jen když to jinak nejde :-(

Herdík 10.11.2009 9:57

Re: moloch

 Auto stojí 350000 (v Hyundai Atos fakt jezdit nebudu :-)) a vydrží 6 let, čili 58000 ročně.

Po 6 letech provozu musí mít auto za pořizovací cenu 350 000 zbytkovou hodnotu jen 2 000? Na druhé straně nemáte započítáno třeba povinné ručení, havarijní pojištění, servis atd. Vaše jednoduchá kalkulace je tudíž naprostý nesmysl.

PŘEDEVŠÍM ALE: Původní otázka byla, zda se jízda automobilem po Praze finančně vyplatí či nevyplatí tomu, kdo již auto má a samozřejmě je již i k jiným účelům používá!

m.l. 10.11.2009 10:49

Re: moloch

Zkalkulujte to lépe, co jiného? Stejně je to jen odhad, každý má jiné auto, jinak se o něj stará, má jiný proběh.

lucinapes 10.11.2009 12:08

Re: moloch

a obvykle má každý trochu jiný nárok na cestovní pohodlí - v návalu s kradoucími gangy kapsářů a páchnoucími nedotknutelnými bezdomovci má chuť jezdit málokdo.

Fido 10.11.2009 18:08

Re: moloch

Presne tak. A taky malokdo chce cestovat hodinu a pul do mista kam se autem dostane za 20 minut. Autem totiz jede primo, mhd oklikou a s prestupy spojenymi s cekanim na dalsi spoj.

Zebra 10.11.2009 12:07

Re: moloch

Vyplatí se, pokud cena za 1 km sockou je nižší aspoň než 3,90 (náhrada za použití soukr. auta na pracovní cestu) + 2,50 (cca cena paliva na 1 km) = 6,40. U nás na vsi stojí nejlevnější lüstek Kč 18, takže do 2,8 km jste v plusu. Ovšem na vzdálenost 1,4 km je snad lepší dojít pěšky, ne ?!

Petr z Tábora 10.11.2009 7:45

nemáte pravdu

Nemáte pravdu.  Fakta o hospodaření DP najdete například dnes na Centrum.cz včetně porovnání s jinými evropskými velkoměsty. Praha je kapacitně druhá v Evropě. Platy zamětnanců DP jsou nadprůměrné a ty jsou rozhodující položkou nákladů. Přístup odborářů je konfrontační. Podle Vaší logiky by už před nimi musela stávkovat většina dělníků v tomto státě.

Na druhé straně magistrát musí dát DP jistotu, že budou pokryty jeho náklady při současné úrovni racionalizace, která musí pokračovat.