29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hironu 10.11.2009 14:33

O stejném píší na aktualne.cz - Vladnou nam Jakešové

A národ jen se z posledních sil přihlouple jako za komančů směje vrchnosti-něco změnit jakoby chyběly síly..

http://aktualne.centrum.cz/domaci/clanek.phtml?id=652431#forum

Minutus 10.11.2009 14:19

PID je perfektní a relativně levná

Je to jedna z mála věcí v tomto státě, která opravdu funguje. A opravdu je to velká vymoženost. Pokud ji někdo zlikviduje, po Praze se bude jezdit tak 5 km/h. Autor má pravdu. Podporuji stávku.

jan 10.11.2009 13:02

ještě turnikety

zapomněl jste na zbytečné turnikety za miliardy - jejich neralizací by se zamázl rozpočet mhd na dva roky   - bém a spol je zlodějská sebranka - praha je zkorumpovaná až hamba

vašek 10.11.2009 13:51

Re: ještě turnikety

Turnikety by byly "dobrou" brzdou v ranní a odpolední špičce - do metra by se vešlo míň lidí a mohlo by jezdit míň souprav. Že by cesta trvala místo jedné hodiny dvě, koho by to zajímalo?

Hironu 10.11.2009 14:35

Re: ještě turnikety

Turnikety jsou podobný tunel pro aspoň 30 procent zakázky nechat vydělat kamarádům-navíc ta zakázka na turnikety je zbytečná celá. Raději méně aut a více lidí v metru-jenže to by si pak modří mafiáni nemohli prosadit tolik staveb tunelů, obchvatů,. dálnic atd. atd..A z čeho by nakupovali v  Toskánsku?;-€;-€

hafusak2 10.11.2009 19:55

Re: ještě turnikety

Nesmysl, když tam byly, tak se lidé už rovnou řadili s korunou v ruce a proběhli značnou rychlostí, žádné zdržení nebylo.

oh 11.11.2009 1:29

Re: ještě turnikety

Tehdy ovšem lidi s tramvajenkou přes turnikety NECHODILI, zrovna tak jako rodiče s kočárkem a podobné rozměrné brzdy provozu. Ale ten navrhovaný pasystém má fungovat na OPENCARD, klasické jednorázové jízdenky a SMS jjízdenky a přes turniket budou muset všichni cestující. A turnikety mají být na vstupu i na výstupu (asi aby na zakázku padlo víc peněz). Každý, kdo vleze do metra, bude muset přiložit svůj jízdní doklad nebo mobil ke snímači a počkat si, než systém jeho doklad přečte a otevře mu turniket a tutéž operaci si zopakovat při výlezu. Některé stanice (typickým příkladem je I.P.Pavlova) jsou ve špičce přetížené už teď. Přidejte k tomu turnikety a máte zaděláno na prvotřídní prů...švih. Ostatně právě z důvodů zvýšení kapacity stanic a drahé údržby původní turnikety odstranil bolševik. Stanice metra budované po zrušení turniketů navíc často nemají ani dostatečný vstupní prostor, aby se tam podobný nesmysl dal vybudovat. 

Turnikety na výstupu navíc představují závažný bezpečnostní problém, protože při nutnosti rychle stanici evakuovat (ohlášená bomba, požár), budou evakuaci zdržovat a to dokonce i tehdy, když systém  umožní kontrolu jízdenky odstavit a turnikety trvale otevřít.

Předkládaný "výpočet" výhodnosti turniketů navíc počítá s jízdným 26,-Kč. To je ovšem absurdní blbost. Většina lidí (asi 70%), co jezdí MHD pravidelně, má legitku a tudíž platí míň. A lze předpokládat, že i "černí pasažéři" si většinou pořídí tramvajenky. Navíc "výpočet" úplně pomíjí potřebu údržby a oprav jak vlastních turniketů, tak jejich řídíciho systému. A na to bude potřeba přijmout další lidi nebo si najmout externí firmu - ani jedno nebude zadarmo. V lepším případě přínos turniketů tak akorát pokryje zvýšené náklady a možná zbyde něco málo navíc, ale ne slibovaná miliarda. V tom horším to bude zase další tunel na peníze.   

vasekpav 10.11.2009 16:14

Re: ještě turnikety

Jak říká Kraus , naložit ty šmejdy z magistrátu a vyvézt za prahu !Starosta prahy 5 Jančík takový ukázkový ŠMEJD !8-o;-ODEFENESTRACI Z MAGISTRÁTU !!!!ůŘEDNICTVO ROZKRÁDÁ TUHLE ZEMI TEMPEM NEVÍDANÝM Rv

luboš 10.11.2009 12:54

DPP

je stejně jako všechny státem vedené podniky řízen "od buka do buka" a z cizího (státního) krev neteče a proto má každý rok potíže. Způsob, kterým vymáhá pokuty, rozprodává majetek, obnovuje vozový park, pronajímá reklamní plochy mi připomíná klasické vyjádřenní fotbalových komentátorů: je to taková velká malá domů!

pozl 10.11.2009 12:42

MHD

Nemohu s Vámi souhlasit. myslím, že do MHD teče peněz jako nikam jinam. Nabubřelé vyřazování starých dobrých tramvají apod. Viděl jste např, vozy metra v Londýně, tramvaje v Helsinkách atd. Jen mi v Praze ač holé zadky nevíme roupama jak více rozhazovat. To, že jste evidentně nepřítel soukromé automobilové dopravy mě nepřekvapuje to je prostě česká posedlost a záliba ve stádním způsobu života, ale uvědomujete si, že např., já musím jen na daních z nafty dát denně cca 60Kč, abych se dostal do práce, zatím co vy platíte směšné částky za MHD, stále čekáte na státní dotace a ještě napadáte tunel Blanka, aby se nedejbože těm krvavě vysávaným motoristů také alespoň něco nevrátilo.

žibřid 10.11.2009 16:14

Re: MHD

Trochu svoje argumenty podpořte. K Vám do práce nejede vůbec nic, že musíte autem? A musíte jedině přes Prahu, že chcete Blanku? Stáda automobilových sólistů s aktovkou na sedadle spolujezdce jsou lepší stáda, než ta v MHD? Pokud se v MHD jezdí podle Vás za směšné částky, proč nechcete, aby jezdila až k Vám do práce?

? 10.11.2009 11:25

Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

Když si magistrátní ROPID objednal na letošek dopravu v ceně cca 9 miliard a v kešeni měl nějakých 7 miliard, vypadá to, že si poroučel, aniž měl na útratu.

Jako zákazník, který v hospodě spořádal víc, než na kolik měl, jsem logicky v hledáčku policejního zájmu. Varianta, kterou zvolil magistrát, je ovšem geniální - poradit majiteli podniku, aby snížil plat kuchaři a číšníkovi. To budu muset zkusit...;-D

M.S. 10.11.2009 15:41

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

Žádné platy nemusí snižovat, pouze nepotřebné propustit a hospodařit.

Flasi 10.11.2009 15:52

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

Podstata příspěvku, na který reagujete je ale úplně jinde.

vasekpav 10.11.2009 16:20

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

JAK MŮŽETE VĚDĚT KTERÁ ZE STRAN SPORU MÁ PRAVDU ?!8-o8-oKdyž nemáte podklady !!!!!!?

Martin 11.11.2009 0:04

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

To může vidět každý kdo s tím podnikem přišel někdy do kontaktu. Myslím DP, ne ROPID. Pokud jste nepřišel, výsledovka vám nepomůže, tam to nepoznáte.

oh 11.11.2009 1:33

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

Zkuste. Když neskončíte v guláši, dejte vědět jak se na to hostinský tvářil...

hafusak2 10.11.2009 11:19

MHD je velice důležitá.

Jako příklad je možno uvést Los Angeles, kde na přelomu 50/60-tých let zrušili MHD, neboť všichni už mají auta, takže MHD je zbytečná a město za ní zbytečně vyhazuje peníze. Netrvalo to dlouho a v tichosti se MHD vrátila, neboť všechny křižovatky byly beznadějně ucpané, město plné smradu, nikde místo k zaparkování. Byla i kdysi vypracována studie, že by byla MHD zdarma: řadu investic by bylo možno odložit, zeleň by neustupovala parkovištím, zlepšilo by se ovzduší atd. Jako jeden z bodů proti byl, že pokud je něco zadarmo, lidé si toho neváží a tak by s MHD nejezdili. MHD je stejně všude dotována, takže by se jednalo jen o výši dotace, hromada úředníků by se stala zbytečnými. Ono totiž jde vždy o jednu věc: Mám-li jet dvě zastávky /jednu klidně pěšky dojdu/ a cena převyšuje náklady na jízdu vlastním autem - čím potom jet? Pak si ovšem města začnou vymýšlet šikany řidičů, jako jsou zóny kontroly parkování, zpoplatnění každé zaplivané uličky s místem pro tři osobáky a vymýšlení průkazek pro místní občany, kteří jsou pak a tak trestáni za vlastnění auta. Záleží však na tomto úředníkům magistrátů: ani náhodou, protože jsou spoluvlastníky firem, kterým jako úředníci města pronajali parkovací prostory. Občan-řidič je už jen tím: občánku - otřes se. Ale lepší už to asi nebude.

Saul 10.11.2009 11:01

Funkce odborů

Odbory v pražské MHD - přesněji řečeno jejich bosové - fungují tak, jak je v této oblasti lidské činnost obvyklé: Vynucují si výhody využívajíce toho, že mohou brát jako rukojmí značnou část veřejnosti. Nechci omezovat jejich svobodu a "lidská práva" v tomto směru, ale soudím, že by měly být povinni nahradit potenciálním cestujícím újmu vzniklou neuskutečněním služby, kterou se vstupem do pracovního poměru v MHD zavázali vykonávat.

Magor 10.11.2009 11:42

Re: Funkce odborů

Milý králi Saule, z tvých keců jasně vyčuhuje fakt, že za tvého panování bylo otrocví normální. Probuď se, zahoď svou knihu blábolů a uvědom si, že králům "pracující" už dávno sečetli.

lucinapes 10.11.2009 11:46

Re: Funkce odborů

Teď už zbývá jen to sečíst odborům. Co takhle stávku cestujících? I za ty stávající peníze odvádí MHD pěkně mizernou práci - nemyslím řidiče, ale management. 

j 10.11.2009 11:53

Re: Funkce odborů

tím ale odbory nevydusíte, ti mají své jisté, tam to není o práci.Až bude placen DP od toho kolik lidí a jak převezou tak to bude fungovat:-)

hafusak2 10.11.2009 12:09

Re: Funkce odborů

A co tím vyřešíte? Tady vůbec nejde o odbory. Tady jde o magistrát, který se chová jako okupační armáda v dobytém městě - plení a drancuje a na vedoucí místa podniků podléhajících městu si dosadí své kamarádíčky - ředitele z povolání, kteří když neuspěji na jednom místě, jdou ředitelovat jinam /mj. to byla jedna z věcí, která všem před plyšákem hodně vadila/. Management pohořel, ale odnést to mají řadoví zaměstnanci dole - že se pak sdružují do odborů a brání se? Vždyť je to normální. Jaké řešení se však nechá čekat: Zruší se některé linky, jiné se omezí, propustí se část řidičů, omezí se údržba a úklid vozidel a zdraží se jízdné - dopad? Ještě méně spokojených cestujících a cestujících vůbec, Ulice ucpané auty a všude plno smradu. Zisk opět menší, takže se scénář bude opakovat až do úplného krachu.

j 10.11.2009 12:44

Re: Funkce odborů

vůbec nechápu o čem to píšete. Možná to ale vysvětlíte těm co pracují v takových podnicích kde si na sebe musí vydělat a pokud nevydělají, sbohem odměny, sbohem pracovní místa.O pracovní kázni raději nemluvě. Bohužel jim nehrozí úděl skláren, chytili by se včas za nos a jinak by si vážili své práce

hafusak2 10.11.2009 13:51

Re: Funkce odborů

Samozřejmě - to nemůže pochopit člověk tzv. nedotčený realitou života. Srovnávat výrobu a služby nesvědčí o možnosti pochopení složitějších věcí jako je pak služba občanu a služba veřejnosti. Chápu Vaše modré ideologické zanícení, ale k některým věcem jsou potřeba i znalosti a inteligence.

j 10.11.2009 14:34

Re: Funkce odborů

ježiš marja to jsou kecy

Lojza 10.11.2009 17:34

Re: Funkce odborů

Tobě evidentně ty znalosti a inteligence chybí.

M.S. 10.11.2009 15:47

Re: Funkce odborů

Tady nejde ani o magistrát, ale o DP. Přesně to co připisujete magistrátu (oprávněně) se děje v DP. Právě současný ředitel si obsadil management svými kamarádíčky.

lubosek 11.11.2009 18:43

Re: Funkce odborů

Zušit managedement alespoň z 90%,pak zbydou prachy pro pracující.CESTA Z KRIZE.

ok 10.11.2009 10:59

levní cizinci = rozvrat společnosti

Já opravdu nestojím o to, aby v MHD řídili Ukrajinci za 8000 hrubého, a naši průměrní chlapi seděli doma na dávkách, protože za 8000 hrubého by neměli na údržbu domu a auta, a tak jsou nezaměstnaní a usilovně hledají lépe placenou práci, která ovšem už neexistuje - zlikvidovali jí totiž levní cizinci ze zemí mimo EU.

To je cesta do pekel. Ty problémy se musí řešit lokálně, jinak dojde k rozvratu společnosti.