29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
občan 13.11.2009 13:09

Nepřesvědčivé.

Nesouhlasím s Vámi, ne sice zcela ve všem, ale v hlavní myšlence jistě.

lubosek 11.11.2009 18:54

Re: Pro srovnání

Stručně rychle jasně.R^>-

lubosek 11.11.2009 18:43

Re: Funkce odborů

Zušit managedement alespoň z 90%,pak zbydou prachy pro pracující.CESTA Z KRIZE.

lubosek 11.11.2009 18:29

Re: Před válkou

Já se na tu stávku moc těším ,až "naše"bezedná Praha uplně vytuhne.Třeba se k tomu vyjádří i On,božský to ekonom,aby podpořil mazlika.

Tx 11.11.2009 17:57

Vážený autore,

to, že odbory dají spoustu ZÁVAŽNÝCH požadavků, na něž se opravdu musí sejít dost lidí a najít řešení a žádají řešení do 2 dnů (!!!), svědčí o tom, že jsou pouhá banda vyděračů, které jde jen o tu stávku, aby ukázala svoji moc. Vůbec bych se nedivil, kdyby je podniky žalovaly o ušlý zisk. Právem. To slušná parta, i když se domnívá, že má pravdu nedělá (já jsem Bémovy argumenty slyšel a jak ho moc nemusím, nepřipadaly mi úplně vedle).

AAA 11.11.2009 15:35

To, že hňup Bém utratil z rozpočtu ...

... desítky milionů korun nijak neopravňuje autobusáky, aby vydírali cestující MHD. Ale vysvětluj to nejspíš oslovi, kterým ja patrně autor článku!

KAZ 11.11.2009 14:00

Re: Stávka DP v Brně

No jestli si vážená myslíte, že díky outsourcingu (jehož omezení je jedním ze zásadních požadavků odborů) bude doprava nadimenzovaná tak jak si představujete(sezení) a současně tak drahá jak si představujete(levnější) - jste hodně , ale hodně naivní. Outsourcing totiž znamená převod prací do soukromých firem, ve kterých magistrát DEFINITIVNÉ ztratí jakoustakous kontrolu a předtava, že když z devítimiliardového účtu za služby proplatí SOUKROMÉ firmě navzdory smluvní objednávce jen sedm a zůstane to bez zastavení takových služeb, soudního sporu a penalizací - je hodně, ale hodně zoufalá.

oh 11.11.2009 1:50

Re: Větší část jezdí na elektřinu

Všiml. Spotřebu u pražských autobusů si nedovolím hodnotit, nemám k tomu podklady. Ale podle technického stavu řady autobusů bych vám tu sázku moc nedoporučoval.

A pokaždé, když jsem okolnostmi nucen vzít auto a jet z jednoho konce města na druhý přes pražské centrum, tak v kolonách proklínám všechny politiky a zelené idioty, díky nimž nemá Praha funkční vnější okruh. A děsím se toho, že by DP svým komfortem přiměl ještě tak polovinu svých cestujících, aby přesedli do aut.

oh 11.11.2009 1:33

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

Zkuste. Když neskončíte v guláši, dejte vědět jak se na to hostinský tvářil...

oh 11.11.2009 1:29

Re: ještě turnikety

Tehdy ovšem lidi s tramvajenkou přes turnikety NECHODILI, zrovna tak jako rodiče s kočárkem a podobné rozměrné brzdy provozu. Ale ten navrhovaný pasystém má fungovat na OPENCARD, klasické jednorázové jízdenky a SMS jjízdenky a přes turniket budou muset všichni cestující. A turnikety mají být na vstupu i na výstupu (asi aby na zakázku padlo víc peněz). Každý, kdo vleze do metra, bude muset přiložit svůj jízdní doklad nebo mobil ke snímači a počkat si, než systém jeho doklad přečte a otevře mu turniket a tutéž operaci si zopakovat při výlezu. Některé stanice (typickým příkladem je I.P.Pavlova) jsou ve špičce přetížené už teď. Přidejte k tomu turnikety a máte zaděláno na prvotřídní prů...švih. Ostatně právě z důvodů zvýšení kapacity stanic a drahé údržby původní turnikety odstranil bolševik. Stanice metra budované po zrušení turniketů navíc často nemají ani dostatečný vstupní prostor, aby se tam podobný nesmysl dal vybudovat. 

Turnikety na výstupu navíc představují závažný bezpečnostní problém, protože při nutnosti rychle stanici evakuovat (ohlášená bomba, požár), budou evakuaci zdržovat a to dokonce i tehdy, když systém  umožní kontrolu jízdenky odstavit a turnikety trvale otevřít.

Předkládaný "výpočet" výhodnosti turniketů navíc počítá s jízdným 26,-Kč. To je ovšem absurdní blbost. Většina lidí (asi 70%), co jezdí MHD pravidelně, má legitku a tudíž platí míň. A lze předpokládat, že i "černí pasažéři" si většinou pořídí tramvajenky. Navíc "výpočet" úplně pomíjí potřebu údržby a oprav jak vlastních turniketů, tak jejich řídíciho systému. A na to bude potřeba přijmout další lidi nebo si najmout externí firmu - ani jedno nebude zadarmo. V lepším případě přínos turniketů tak akorát pokryje zvýšené náklady a možná zbyde něco málo navíc, ale ne slibovaná miliarda. V tom horším to bude zase další tunel na peníze.   

kvetla 11.11.2009 0:35

Vážení přátelé,skoukněte tohle,ekonomický propočet,jak nám DP i magistrát,každý trochu jinak

čůrají na nožičky.A pokud si položíme klasickou otázku .....netřeba dlouho dumat.;-€

http://www.trolejbusyvpraze.net/blbosti_turnikety2.htm

kvetla 11.11.2009 0:25

Re: Malý výpočet:- pouhé dva překlepy a co způsobí....?

U másla by měla být místo 1/4 správně 1/8,houska 0,45 Kčs.Jinak souhlasí.Trochu to chtělo uvést,že polobotky stály kolem 90-150 Kčs a kafe 12,-/10 dkg,kilo masa,pokud bylo ,bylo za 18-35 Kčs.A u platů to bylo také trochu jinak- prodavačky s prémiemi a přesčasy- kolem 5OO-600 Kčs,,nástupní plat vysokoškoláka kolem 700-900 Kč,ale  např.důchody od 130 Kč.Takže těch 1600,to už byl plat silně nadprůměrný. Ale stále,co jste tím příspěvkem chtěl dokázat ???

O. M. 11.11.2009 0:22

Re: stávku nepodporuji

Pěkná blbost, dokud nejsou čtečky u každých dveří tramvaje či autobusu, ke kterým byste kartu strkal, nebo turnikety bv metru, není jak monitorovat. Jo, ledaže by na každé stanici metra byli revizoři a brali to šmahem, pak se to částečně dá.

Co mi víc vadí, je, že své údaje dávám pochybno soukromé firmě, a že karta má úředně životnost nějaké 3 roky, zatímco současná průkazka mi slouží bez problémů přes20 let.

Martin 11.11.2009 0:13

Re: stávka - investiční příležitost

To je blbost, stokrát omílaná nepravda, nejsme nejhorší řidiči na světě ani v Evropě. Viděl jsem pár jiných zemí a prasata jsou tam taky. A tady se to za poslední roky dost zlepšilo, jsem na silnici denně, jenže všichni pořád jen nadávají, nikdo nevidí nic pozitivního, jsme národ flagelantů ...

A ještě z jiného soudku: nejen že si motoristi zaplatí ze svých daní silnice, ale ještě jich v některých místech polovinu zablokují vyhrazené pruhy pro autobusy, dotované autobusy, super :-))) Netvrdím že nechápu proč, ale je to pravda a tady to ještě nikdo nezmínil ...

Martin 11.11.2009 0:04

Re: Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

To může vidět každý kdo s tím podnikem přišel někdy do kontaktu. Myslím DP, ne ROPID. Pokud jste nepřišel, výsledovka vám nepomůže, tam to nepoznáte.

Martin 10.11.2009 23:58

Re: MHD je úpříliš drahá, je třeba stavět okruh, radiály a parkování

Nechápu co to tady řešíte. Silnice jsou taky potřeba a ne málo. Přes Prahu jezdí celá republika a ještě dost dopravy z okolních států, mají snad všichni jezdit přes Václavák? A taky ne každý veze jenom sebe do práce. Že je ve státě bordel je jasné, je všude, nejen u nás. Ale otázka nestojí, jestli DP, nebo silnice, musí přece fungovat oboje, jinak to nejde. Kdo ví něco málo o způsobu jak hospodaří DP, tak tam by se určitě uspořit dalo a nemám na mysli mzdy obyčejných tramvajáků, za které se to všechno schovává .....

kvetla 10.11.2009 23:55

Re: Jen malá úvaha...

Stojí za to si ten ekonomický rozbor přečíst.Jasně a jednoznačně,krok za krokem ám demagogii DP odhalí.A máslo na hlavě Magistrátu také.;-€

http://www.trolejbusyvpraze.net/blbosti_turnikety2.htm

jirka.s. 10.11.2009 23:28

Re: Stávka DP v Brně

Tož od tebe, flusáku, opravdu sedí kohokoliv označovat za sobce! Nestydíš se ty  šmejde??? (Y)

Autor: hafusak2 IP: 88.102.122.xxx Datum: 29.06.2009 13:01

 Kašlu na vás vy bando šašků i na vaše přisluhovače a hlásné trouby. Já chci konečně žít podle svého a ne podle rad nějakých politruků. A jestli mám dnes něco prožrat na úkor příštích generací - klidně to prožeru, protože vím že i ty další generace budou oblbovány úplně stejně.

Flaskowec 10.11.2009 23:03

Re: Informace pro Modré fanatiky

Jiříku, prosím o nějaký odkaz na údaje o tom, jak jsou dotováni japonští přepravci. To musí být super dotace, když si uvědomím, jak se mi hluboce omlouvali, sotva vlak nabral 3 minuty zpoždění, o cestování po Tokiu ani nemluvím. A ta cena jízdenek nebyla, po přepočtu a porovnání s platy, nikterak závratná

J.S. 10.11.2009 20:56

Re: jirko. s.

Asi Ta cedulka byla k mání na tehdejší centrále ROH nebo jak se ta organizace jmenovala. A nebo na UV KSČ nevím zda jsem to napsal ohleduplně. jirko.s. tak které pracoviště to vlastně bylo?

hafusak2 10.11.2009 19:55

Re: ještě turnikety

Nesmysl, když tam byly, tak se lidé už rovnou řadili s korunou v ruce a proběhli značnou rychlostí, žádné zdržení nebylo.

hafusak2 10.11.2009 19:50

Re: bez výjimky

To je přesně uvažování toho, který se prohlásil za voliče pravice aby se považoval za chytrého a teď tu plácá nesmysly. ;-D

hafusak2 10.11.2009 19:46

Re: Stávka DP v Brně

Tohle je normální reakce sobců. Až budou v zaměstnání zametat s Vámi a budete hledat zastání a posily budete škemrat i u těch dopraváků na které teď nadáváte a budou Vám dobří.

Peterka 10.11.2009 19:46

Re: Malý výpočet:

Ještě do 1960 stála jízdenka v Praze  60 hal, potom korunu. Dalo se jet třemi tramvajemi a na okraji města městkým autobusem. Lístek  1 Kčs, 1/4 másla 5 Kčs, brambory zimní cca 0,80 Lčs, rohlík 0,30 Kčs, houska 0, 50 Kčs, nejnižší plat    cca 500 Kčs, běžný 1500Kčs.  Takže cena  jízdenky se rovnala třem rohlíkům ,  dnes cca 5-8 rohlíkům. Že máme metro, to pro mnoho lidí neslouží, příklad: jet ze Střešovic do Troje metro použijete tak na   jednu stanici,  do nedávna ani to ne!  ! 

Pese 10.11.2009 19:32

Hřebíček na hlavičku

V příspěvku se objevilo sousloví "stát vykazuje známky rozkladu". Přesné, trefné, pravdivé. Slyšel někdo z vás v poslední době z médií, že stát k něčemu je. Tichá demontáž státu je realita a modla tzv. neoliberálů. Problém je v tom, že vedle moci soudní, výkonné a zákonodárné existuje ještě jedna moc a to mediální, která pochopitelně v době kdy žil  Montesquieu nemohla existovat a pěkně nás masíruje ve smyslu, který jsem popsal. Jsme extrémisti. V 50tých letech zestátníme holiče abychom mohli v 90ých letech zprivatizovat dálnice. Od zdi ke zdi.

jm 10.11.2009 19:29

OSLÍ UŠI PODOBNOSTI KOCOURKOVSKÉ KRÁVY, DPP a ČSA.

 OSLÍ UŠI PODOBNOSTI KOCOURKOVSKÉ KRÁVY, DPP a ČSA.

Trudně podobná jsou rozhodnutí kocourkovských radních, snižovat obecní krávě krmné dávky při poklesu získaného nadojeného mléka pro nárůstající zlodějnu krmiva i nadojeného mléka odpovědnými "krmiči a dojiči" z řad kocourkovských radních, s nápady krizových managerů snižováním počtu řidičů tramvají a tramvajových linek v DPP a snižováním počtu pilotů a letových linek v ČSA zacelit ztráty obou podniků dlouholetými šlendrijány, plýtváním a zlodějnami obou předcházejících managmentů, pod dohledem pražských radních DPP a partajních zástupců státu v ČSA samých radních radních.     Jinak kdo se nemíníte v diskusi odkopávat za pitomce, seznamte se výsledovkou DPP - shledáte, že i kdyby odpadli výplaty tramvajákům, vlakvedoucí a podobným, tak by to bylo stejně málo!! http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=100897917&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=b4ff3a94530f412614eafd7947dbe9ed

ASE 10.11.2009 19:16

Stávka DP v Brně

Před nedávnem jsem zažila stejnou stávku v Brně. Ten den jsem měla odpolední směnu, o stávce jsem nid nevěděla. Zvažovala jsem 2 možnosti dopravy do práce - MHD nebo kolo.Naštěstí jsem zvolila kolo. Až po příjezdu do práce jsem zjistila, co se děje, to mne tak rozhodilo a rozzuřilo, že jsem měla co dělat, abych plnila své povinnosti. Proč: považuji tento způsob řešení problémů za velice drastický. Všichni lidé, kteří chtěli cestovat MHD, se stali RUKOJMÍMI Dopr. podniku. Byly jim způsobeny obrovské problémy - co já, do práce dojdu v nejhorším pěšky za 40 minut. Pokud však cestujete MHD 1 hodinu, do práce nemáte šanci se dostat. Jde o to, že se do důležitých provozů nedostanou lidé, na kterých např. záleží lidské životy. Doprava jMHD je děsivě drahá, jako za totáče nadimenzovaná, že si nesednete, všude špína. Navíc každý pracující platí MHD 2x - jednou z daní na dotace, podruhé, když kupujete jízdenku. Napsala jsem tomu molochu DP v tomto smyslu dopis, odpověď nepřišla - čekala jsem něco ve smyslu -Omlouváme se za způsobené potíže- zaslané mailem všemu tomu plebsu, co si stěžuje, ale to bych chtěla moc

Pavel 10.11.2009 19:08

Jen malá úvaha...

Někde jsem četl, že ročně je v pražské MHD přepravena 1,0 mld. lidí. DP tvrdí, že potřebuje na provoz 9 mld. Kč. Prostým výpočtem mi vychází, že kdyby každý z nás za jízdu zaplatit pouhých 9,- Kč, tak se celá ta legrace obejde bez dotací. A to za lístek platím buď 18,- nebo dokonce 26,- Kč. Tak jak je tohle možné? Kdo si tedy vozí ty zadky zadarmo???

Robert 10.11.2009 18:47

Re: Veřejnou dopravu zrušt

 Já vím.;-D

josef krouman 10.11.2009 18:38

bez výjimky

jsou všechny odbory vyděračské organizace. Jejich šéfové potřrbují k udržení se u koryta minimálně jednu velkou akci ročně, jak sami v okruhu známých přiznávají.