15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lucinapes 10.11.2009 11:54

Re: To je tak těžké sehnat jiné řidiče?

ˇˇSpatně nehospodaří řidiči, ale management DP. S tím by si to měli řidiči vyřídit, a ne s cestujícími. Naopak cestující by měli aspoň jeden den stávkovat, aby si DP uvědomil, co je v jejich zájmu - tedy spokojenost cestujících.

j 10.11.2009 11:53

Re: Funkce odborů

tím ale odbory nevydusíte, ti mají své jisté, tam to není o práci.Až bude placen DP od toho kolik lidí a jak převezou tak to bude fungovat:-)

lucinapes 10.11.2009 11:50

Re: Informace pro Modré fanatiky

!:-D

lucinapes 10.11.2009 11:48

Re: levní cizinci = rozvrat společnosti

V nicku vám chybí -u-.

lucinapes 10.11.2009 11:46

Re: Funkce odborů

Teď už zbývá jen to sečíst odborům. Co takhle stávku cestujících? I za ty stávající peníze odvádí MHD pěkně mizernou práci - nemyslím řidiče, ale management. 

lucinapes 10.11.2009 11:44

Re: Stávka

moc by mě zajímalo, kolik už nás (tedy nás všechny v tomto státě)institucionalizované sudičství p. Olejára stálo. Možná, že na to existuje diagonosa a léčba. MHD šetřit ani hospodařit neumí - to je všem Pražanům jasné. Jenom, co stojí rekonstrukce kolejí a zastávek na Letné - přitom by stačily dva autobusy, které by se točily od Vltavské na Hradčanskou, jako už tolikrát - a mohly by to dělat už napořád k obecné spokojenosti. Doufám, že se Bém vydírat nenechá. Co takhle uspořádat stávku cestujících?

Magor 10.11.2009 11:42

Re: Funkce odborů

Milý králi Saule, z tvých keců jasně vyčuhuje fakt, že za tvého panování bylo otrocví normální. Probuď se, zahoď svou knihu blábolů a uvědom si, že králům "pracující" už dávno sečetli.

twok 10.11.2009 11:34

Re: Autorova argumentační slabost

Nepražáku, Váš slovník je ekvivalentní Vašim vědomostem. Když máte mezery v historii, použijte možnost, kterou poskytuje síť sítí a nedělejte ze sebe blbce.

lucinapes 10.11.2009 11:31

Re: Autor má pravdu v tom,

popisované znáte zřejmě od Jyrky Šuplíka, který si namastil kapsu při pronájmu putyk ještě za bolševika.

Nemodrý 10.11.2009 11:27

Re: levní cizinci = rozvrat společnosti

Vážený "j" ! To nejsou žádné moralistické kecy, tak se to může jevit snad poněkud jendodušším jedincům,. Naopak, to je naprosto přesný ekonomický postřeh, vyžadující ovšem aby stát, se neschovával, za pseudoekonomické v bláboly typu, že vše vyřeší neviditelná ruka trhu, že pouze naprostá privatizace všeho a všude, je "záchranou" a jedinou cestou, že stát je "nejhorší hospodář" atd. , atd. Ten stát musí mít totiž nějakou ekonomickou politiku a ne vše nechat jet "samospádem". Jenže to by se nedařilo tolik krást, že !

? 10.11.2009 11:25

Hm, já tedy nevím, ale když jdou do hospody, vybírám si i podle toho, kolik mám v kešeni.

Když si magistrátní ROPID objednal na letošek dopravu v ceně cca 9 miliard a v kešeni měl nějakých 7 miliard, vypadá to, že si poroučel, aniž měl na útratu.

Jako zákazník, který v hospodě spořádal víc, než na kolik měl, jsem logicky v hledáčku policejního zájmu. Varianta, kterou zvolil magistrát, je ovšem geniální - poradit majiteli podniku, aby snížil plat kuchaři a číšníkovi. To budu muset zkusit...;-D

twok 10.11.2009 11:20

Re: Autorova argumentační slabost

Souhlas. Problém je, že to něco stojí, myslím opatření na zlepšení pracovních podmínek.  A způsob vynucení je v nejzažším případě i stávka. Problém je, že i když v demokratických zemích jde o něco obvyklého, u nás jde o něco podivného, co sem nepatří. A nepatří sem, podle názoru mnohých, zřejmě ani odbory. Bohužel jejich transformace z tlup organizujících zájezdy na efektivní sdružení hájící všechno  co zmiňujete, nejde právě nejrychleji. A přispívá k tomu i poměrně masivní protiodborová kampaň.

hafusak2 10.11.2009 11:19

MHD je velice důležitá.

Jako příklad je možno uvést Los Angeles, kde na přelomu 50/60-tých let zrušili MHD, neboť všichni už mají auta, takže MHD je zbytečná a město za ní zbytečně vyhazuje peníze. Netrvalo to dlouho a v tichosti se MHD vrátila, neboť všechny křižovatky byly beznadějně ucpané, město plné smradu, nikde místo k zaparkování. Byla i kdysi vypracována studie, že by byla MHD zdarma: řadu investic by bylo možno odložit, zeleň by neustupovala parkovištím, zlepšilo by se ovzduší atd. Jako jeden z bodů proti byl, že pokud je něco zadarmo, lidé si toho neváží a tak by s MHD nejezdili. MHD je stejně všude dotována, takže by se jednalo jen o výši dotace, hromada úředníků by se stala zbytečnými. Ono totiž jde vždy o jednu věc: Mám-li jet dvě zastávky /jednu klidně pěšky dojdu/ a cena převyšuje náklady na jízdu vlastním autem - čím potom jet? Pak si ovšem města začnou vymýšlet šikany řidičů, jako jsou zóny kontroly parkování, zpoplatnění každé zaplivané uličky s místem pro tři osobáky a vymýšlení průkazek pro místní občany, kteří jsou pak a tak trestáni za vlastnění auta. Záleží však na tomto úředníkům magistrátů: ani náhodou, protože jsou spoluvlastníky firem, kterým jako úředníci města pronajali parkovací prostory. Občan-řidič je už jen tím: občánku - otřes se. Ale lepší už to asi nebude.

j 10.11.2009 11:19

Re: levní cizinci = rozvrat společnosti

ale když půjdete do obchodu nebo si objednat službu, sáhnete po te levnější variantě. Je to lidské a logické, zbytek jsou moralistické kecy

jirka.s. 10.11.2009 11:04

Re: Datpys

No vidíš, já například coby zaměstnanec  nechci a nebudu nikoho zastupovat a naopak si přeji, aby se každý takový samozvanec, co by chtěl zastupovat mne, na mne zvysoka....! Co potřebuji já, to jsem si většinou vykecal sám a nepotřeboval jsem na to prostředníka, kterýby mne případně klidně stáhnul i z kůže!!! 

BTW: Ten tebou vzpomínaný majitel hokejového klubu, co neměl, chudák, s kým jednat, tož to je tedy opravdu exot! Pokud jsem pro změnu zase já informován, tak každý hokejista má svého managora, který vyjednává a sjednává podmínky hráčovy smlouvy! Ale to jen tak na okraj!

twok 10.11.2009 11:03

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Vážený nepražáku, každá generace něco vyřvává. I když zřejmě patříte mezi mladé a úspěšné, stále platí to, co říkají naši globální sousedé: "you never know...".

Hospodaření podniků typu DP vládnou právě takoví mladí a úspěšní, mnohdy se pyšnící tituly MBA a pod, kteří nechtějí akceptovat názory starých a zkušených. Jako kdyby elán mladých a zkušenost starších bylo něco, co nemůže fungovat.

Protože nežiji v Praze, přeji pražákům, aby byli v případě stávky trpěliví a tolerantní. Není nic příjemného zažít dopravní kolaps, ale mohlo by to aspoň trochu pozitivního přinést.

oh 10.11.2009 11:03

Re: stávka - investiční příležitost

Myslíte, že DP neplatí spotřební daň z pohonných hmot? Chcete srovnávat dotaci v řádu jednotek miliard ročně s mnohonásobně většími příjmy ze spotřební daně? Myslíte si, že množství aut pohybující se v Praze (a kterémkoli jiném městě) lze zvyšovat do nekonečna? Pak si jako slušně vydělávající člověk někde kupte vlastní ostrov a můžete si na něm provozovat každou blbost, jaká vás napadne.

Saul 10.11.2009 11:01

Funkce odborů

Odbory v pražské MHD - přesněji řečeno jejich bosové - fungují tak, jak je v této oblasti lidské činnost obvyklé: Vynucují si výhody využívajíce toho, že mohou brát jako rukojmí značnou část veřejnosti. Nechci omezovat jejich svobodu a "lidská práva" v tomto směru, ale soudím, že by měly být povinni nahradit potenciálním cestujícím újmu vzniklou neuskutečněním služby, kterou se vstupem do pracovního poměru v MHD zavázali vykonávat.

ok 10.11.2009 10:59

levní cizinci = rozvrat společnosti

Já opravdu nestojím o to, aby v MHD řídili Ukrajinci za 8000 hrubého, a naši průměrní chlapi seděli doma na dávkách, protože za 8000 hrubého by neměli na údržbu domu a auta, a tak jsou nezaměstnaní a usilovně hledají lépe placenou práci, která ovšem už neexistuje - zlikvidovali jí totiž levní cizinci ze zemí mimo EU.

To je cesta do pekel. Ty problémy se musí řešit lokálně, jinak dojde k rozvratu společnosti.

ok 10.11.2009 10:54

Re: stávka - investiční příležitost

Nepochopil jste, že tolik osobních aut se do Prahy prostě nevejde? Absolvoval jste prosím Vás alespoň základní školu?

jirka.s. 10.11.2009 10:50

Re: Autorova argumentační slabost

"Početné odbory jsou politickou silou prakticky vždy a všude a v demokracii se tomu prakticky nedá zabránit, jediný připad, kdy to neplatilo, bylo ROH za minulého režimu."

Kristepane, ty jsi pako !!!! Ještě dnes si maně vzpomínám na kouzelné cedulky na všech dveřích "bílého domu" naší fabriky: " Na tomto pracovišti jsme všichni členy ROH, proto se oslovujeme soudruhu a zdravíme Čest práci !"  ;-( 8-o ;-( 

m.l. 10.11.2009 10:49

Re: moloch

Zkalkulujte to lépe, co jiného? Stejně je to jen odhad, každý má jiné auto, jinak se o něj stará, má jiný proběh.

Saul 10.11.2009 10:49

kulixi, kulixi,

z toho si nic nedělejte, že to takhle platí. I když zůstanete i nadále VOLEM, můžete prožít plný a spokojený život.

P.P. 10.11.2009 10:48

stávka - investiční příležitost

Stávka MHD v Praze by ohromně zvýšila prodej motocyklů, protože autem se nikam nedojede. Takže koupit akcie motocyklových prodejců a výrobců na krátkodobou spekulaci.

Co se týče automobilové dopravy tvrdit, že se bere hromadné dopravě ve prospěch automobilové je naprosto nehorázná drzost. Autorovi možná uniklo, že automobilová doprava je naprosto nehorázně ZDANĚNA spotřebními daněmi na paliva, kdežto MHD je DOTOVÁNA. obrovskými částkami.

To, co je nesmysl je fakt, že STÁT daně z provozu automobilů UKRADNE a ZPRONEVĚŘI v sociální oblasti, takže město si musí na vybudování silnic pro auta PŮJČIT a z toho vzniká mylný dojem, že motoristi jsou rovněž dotováni.

NAVRHUJI ať si každý jezdí za své, daně, které platí motoristé ať jdou rovnou do budování silnic a tunelů pro jejich vozidla a MHD ať není dotováno a cenu tramvajenky a jízdenky ať si určí DP dle svého uvážení tak, aby byl v zisku. Jenomže to by se najednou ukázalo, že motoristé si své stavby ufinancují ze svých daní zcela pohodlně, kdežto socky by najednou platili za jízdenku stvoku a ještě by to nestačilo. To by potom kret*ni jako autor tohoto článku řvali, že povinností slušně vydělávajícících lidí je platit daně pokud možno 90% příjmu a jezdit MHD se smrdutými bezdomovci.

kulix 10.11.2009 10:47

Re: stávku nepodporuji

Ůdaje jsou stejné,ale váš pohyb po Praze je perfektně monitorován!!

m.l. 10.11.2009 10:45

Re: To je tak těžké sehnat jiné řidiče?

Problém je, že DP nesmí sehnat jiné řidiče - takový pěkný zákon o stávce si totiž prosadila ČSSD(b).

kulix 10.11.2009 10:41

Re: Dluhoši, Dluhoši

Milí Jiříčku!

Nezbývá nic jiného,než konstatovat na tvůj názor:kámen zůstane kamenem,dřevo dřevem a VŮL VOLEM.

ok 10.11.2009 10:41

Re: stávku nepodporuji

Evo, vy těm problémům se soukromím moc nerozumíte, víte to? Je to skutečně bezpečnostní malér.

ok 10.11.2009 10:36

zeleň v Praza 4 = katastrofa !!!

Potvrzuji, že zeleň v Praza 4 = katastrofa !!!

Zastupitelé jednají, jak kdyby byli zaměstnanci developerských firem a stavařů, jednají přímo proti zájmům občanů, znehodnocují kvalitní čtvrti příšernou panelákovou výstavbou jak v sedmdesátých letech, jak v časech nejhorší normalizace!

oh 10.11.2009 10:36

Re: Přesně tak. A co turnikety?

Turnikety jsou tunel na peníze a nesmysl po technické a zřejmě i ekonomické stránce. A poměrně spolehlivý prostředek, jak dostat opět část lidí z MHD do vlastního auta.