Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
PRAHA: Proč souhlasím se stávkou MHD
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
jirka.s. 10.11.2009 10:30Re: Informace pro Modré fanatiky Jiříčku, tato informace je například pro doc. Chocholouška už naprosto bezcená, tebe má ve svém diáři dávno!!! |
oh 10.11.2009 10:13Re: Informace pro Modré fanatiky To se musíte zeptat Al-kajdy. |
oh 10.11.2009 10:12Re: Autorova argumentační slabost I neuskutečněná olympiáda stála dost peněz za všelijaké studie a propagaci. Přitom bylo hned od začátku jasné, že to je blbost. A ty stanice metra v polích a loukách, kde nic jiného než stanice metra není, tak ty se stavěly právě s ohledem na budoucí olympijská sportoviště a taky nebyly zadarmo. Tyhle peníze se určitě daly vynaložit účelněji. Rozhodování o organizaci MHD má v Praze na triku ROPID - podivná instituce vybavená pravomocí rozhodovat a nezodpovědná za důsledky svých rozhodnutí. A tak máme v jízdních řádech perly typu nulové doby jízdy mezi zastávkami, linky z bodu A do bodu B s různou trasou a stejnou jízdní dobou (zpoždění je pak vydáváno za důvod, proč linku zrušit) a nikomu kromě cestujících to nevadí. Stávku považujete za vydírání - no je to váš názor. Bohužel jako jeden z těch vydíraných občanů mám dojem, že pražský magistrát a odpovědní radní nemají čas nebo chuť řešit problémy průběžně a dokud nejde o velký a zdaleka viditelný průšvih, nehnou ani prstem. Praha potřebuje obojí, fungující městskou dopravu i silniční okruh. A magistrát by měl rozdělit peníze tak, aby si mohl obojí dovolit. A dohlížet, aby se potřebné dopravní stavby zbytečně neprodražovaly. Do centra se už o moc víc aut nevejde. Bez spolehlivě fungující MHD jejich počet na silnicích bude stoupat; se všemi negativními důsledky na dopravu a životní prostředí. Početné odbory jsou politickou silou prakticky vždy a všude a v demokracii se tomu prakticky nedá zabránit, jediný připad, kdy to neplatilo, bylo ROH za minulého režimu. |
dulcibelka 10.11.2009 10:03Re: Informace pro Modré fanatiky Prosím vás, kdy mi to letí z Václaváku na Anděl? |
Herdík 10.11.2009 9:57Re: moloch Auto stojí 350000 (v Hyundai Atos fakt jezdit nebudu :-)) a vydrží 6 let, čili 58000 ročně. Po 6 letech provozu musí mít auto za pořizovací cenu 350 000 zbytkovou hodnotu jen 2 000? Na druhé straně nemáte započítáno třeba povinné ručení, havarijní pojištění, servis atd. Vaše jednoduchá kalkulace je tudíž naprostý nesmysl. PŘEDEVŠÍM ALE: Původní otázka byla, zda se jízda automobilem po Praze finančně vyplatí či nevyplatí tomu, kdo již auto má a samozřejmě je již i k jiným účelům používá! |
eva 10.11.2009 9:53Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost "P.S. Do Prahy jezdím cca jedenkrát týdně, využívám MHD a platím 26,- Kč za jízdu." To věřím, že je pro tebe svátek. Co tu máme domů, aut a tramvají, a taky dokonce metro. |
eva 10.11.2009 9:51Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost Za tvý prachy, balíku, určitě nežiju. To bych si nepomohla. A všichni nad 30 do plynu, aby nepřekáželi. |
honzak 10.11.2009 9:50Re: nemáte pravdu ty bys to za ty prachy dělal? Těžko, že? |
Houmr 10.11.2009 9:43Kdysi jsme říkali odborům KSČb Teď nevím, jestli jsou "b" odbory nebo ČSSD, na který gang zbylo "c". |
Jiřík 10.11.2009 9:41Informace pro Modré fanatiky Veřejná hromadná doprava je dotována v celém světě a kupodivu nejvíc ta,kterou používají víc bohatí než chudí-letecká doprava.Je jí odpuštěna daň, která je uvalena na PHM.Tu musí ostatní dopravci platit.Cena letenek by byla příliš vysoká a nebyl by zdaleka takový zájem o její používání.Nejvíc je dotována v zemích,kde ji obdivujeme,Švýcarsko,Japonsko atd.Naši dopravci dostávají jedny z nejmenších dotací v Evropě(i té východní).Je zajímavé,že skrytá dotace letecké dopravě bohatým a mocným nevadí.Cesta na sympozium či za děvčaty do Thajska by byla lodí zdlouhavá. |
nepražák 10.11.2009 9:38Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost Ale jo, důchodče, klidně. Ale jen takové rýpnutí pro Tebe. Asi budeš z té generace, která vyřvávala: "Jak budeme dneska pracovat, tak budeme zítra žít!" A prostě čas oponout trhnul a dnes byste měli žít tak, jak jste včera pracovali... Mám pocit, že si za naše prachy žijete o dost lépe! |
Gerin 10.11.2009 9:38To je tak těžké sehnat jiné řidiče? aby MHD mohla dále fungovat i bez těch nenažraných "odborářů"? |
Jirka 10.11.2009 9:30Dluhoši, Dluhoši Je vidět, že vůbec nechápete, jak má dopravní podnik hospodařit. Má totiž od magistrátu na rok schválený rozpočet, dle kterého je povinen hospodařit (patří totiž ze 100% městu, jestli to nevíte) a rozpočtu přizpůsobit rozsah služeb veřejnosti. DP má dva zdroje příjmů - dotaci od magistrátu a tržbu z jízdného. A jestli DP hospodaří špatně, je třeba vyměnit vedení. A soudruzi odboráři nám připomínají, že se chtějí chovat jako za bolševika - kecat do věcí, jimž nejen nerozumějí, ale ani jim do nich nic není. Ta firma jim totiž jaksi nepatří, že... Takže sečteno a podtrženo - s vydíráním v podobě stávky MHD v Praze může souhlasit jen neználek a ultralevičák (všimněte si, pane Dluhoši, jemnosti mých závěrů). |
dulcibelka 10.11.2009 9:19Mistře Dluhoši, Pražané se těší na zvyšování jízdného tak jako tak - zvyšuje se každoročně i bez stávky. A aby se zviditelnili odboráři (a vyrazili z nás a z města ještě víc peněz), máme chodit pěšky?...Dopravní podnik vozí zadarmo smrduté ožralé homelesáky, kterých si řidič ani nevšimne (zato však si otevře hubu na kdejakou babku)...tak by třeba mohl žádat dotaci, příslušející útulkům, nemá-li peněz nazbyt. |
Malý Aston 10.11.2009 9:14Pražáci musíte platit více! Nevím, kdo z Vás měl možnost vidět na hromadě 2 miliardy. Já se domnívám, že je to hromada prachů. Tak když nejsou je potřeba zvednout jízdné těm, kdo veřejnou dopravu používají nebo všem daně aby se ta díra mohla zaplácnout. Když musíme platit televizní poplatky Janečkovi i když se na jeho televizi nedíváme, není problém aby všichni občané Prahy a přilehlé oblasti nemohli platit poplatky Dopravnímu podniku i když jejich služby nepoužívají a to pěkně měsíčně. Jen nechtějte aby se v Dopravním podniku města pražského šetřilo, nebo aby se propouštěli nepotřební zaměstnanci nebo se tam udělala kontrola jak s penězi vlastně hospodaří. Jak říkají socani " Zdroje jsou" a ty se musí prožrat a když nejsou tak se musí půjčit, neboť dluhy se neplatí. |
honzak 10.11.2009 9:09Re: Já bych řek proč souhlasíte se stávkou, existují i průchodné varianty! Např. "Z", "M", "R", "D". |
402 10.11.2009 9:09Re: nemáte pravdu V roce 2009 - rust platu 6% (odbory chteji zachovat i v roce 2010). Nastupni plat ridice autobusu v roce 2008: 26.800,-. Mam pokracovat? |
Robert 10.11.2009 9:07Veřejnou dopravu zrušt Proboha proč podporovat veřejnou dopravu na kterou se doplácí. Autem to přijde laciněji a stát má příjem z DPH za pohoné hmoty. |
402 10.11.2009 9:05Re: Přesně tak. A co turnikety? Turnikety jsou pripravou na zonove ceny v metru. Nic vic a nic min. |
děteněkam 10.11.2009 9:01Re: Autorova argumentační slabost To je ale ošklivé psaní. A ještě k tomu velice blízké skutečnosti. |
děteněkam 10.11.2009 8:58Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost Ty jsi evidentně mladej z Kladna. |
eva 10.11.2009 8:52Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost Nepražáku, přeji ti, abys jako důchodce si užíval klidu v zapadlé vísce, nejlépe na druhém konci republiky, než je tvůj současný domov. Ušetříš 26 Kč na MHD v Praze. |
m.l. 10.11.2009 8:50Re: moloch Mýlíte se - stačí jednoduchá kalkulace. Auto stojí 350000 (v Hyundai Atos fakt jezdit nebudu :-)) a vydrží 6 let, čili 58000 ročně. Po Praze najezdím 15000 km ročně, to je dalších 20000 až 30000 za benzin. Plus minus to vychází na 80000 ročně - to bych musel dát skoro 7000 měsíčně za tramvajenku aby se to vyrovnalo a tolik to opravdu nestojí :-) Přesto do tramvaje lezu jen když to jinak nejde :-( |
eva 10.11.2009 8:48stávku nepodporuji Milý pane Dluhoši, tady nejde o řidiče, ti to mají opravdu v záplavě aut s jedním řidičem v Praze těžké. Jde o vedení podniku, které se teď kryje za ty dole v ulicích. Chtěla bych vědět, zda a jak dlouho trávíte denně čas v MHD? Víte, jaké to je, z pohledu cestujícího, kolik stojí jízdné ?! A k Opencard - nevím, jaké soukromí mně Bém tím sebral, když stejné údaje jsem musela poskytnou DP pri vydání legitimace na tramvaj?!! Já tedy stávku nepodporuji, právě proto, že tu MHD používám denně. |
nepražák 10.11.2009 8:43Re: Autorova argumentační slabost Stačí se podívat na toho odborářského předáka, co žvanil v televizi. Vyžraná držka, slovník barového vyhazovače. Hned jsem si připomněl podobné zjevy, které šéfovaly odborům za komančů. Prostě odbory jsou nesmrtelné za každého režimu - u nás je založil Heydrich (Národní odborová ústředna zaměstnanecká), převzali je komouši (Revoluční odborové hnutí) a i s mamutím barákem na Žižkově zůstali dodnes, přičemž je zastupují stále stejní nemakačenkové a žvanilové. ještě jsem neviděl odborářského bosse, který by neměl desítky kil nad váhu, nefuněl za každým druhým slovem a hovořil aspoň trochu spisovně. Prostě vyžraná a nevzdělaná pakáž, co si nedokáže vážit práce, protože nikdy nepracovala a jen tyla z práce druhých. Politiky si aspoň můžeme zvolit (že ne všichni volíme, naše věc), ale odborové hoffy nám dekretuje ta méně sebevědomá část spoluobčanů, kteří v odborech ještě zůstali. Takže mandát odborářského bosse v MHD a na železnici činí asi tak 1-2 %, čímž může vyhrožovat zbytku občanů. |
m.l. 10.11.2009 8:39Já bych řek proč souhlasíte se stávkou, jenže redakční systém mi to pořád vrací, že prý jsou v příspěvku nepřípustná slova. |
nepražák 10.11.2009 8:34Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost Takže jako obvykle, jde pouze o prachy. Ale situace je zde naprosto jednoduchá. DP by měly vydat pouze tolik peněz, co získají SVÝM hospodařením. Jakékoli dotace jsou jen přeléváním peněz, sebraných - zbytečně - daňovým poplatníkům. Prostě pokud nedokáží cenou, rychlostí, pravidelností, čistotou apod. konkurovat, tak mají smůlu. Mají monopol a myslí si, že jej mohou zneužívat. Cestující tak zaplatí cca 26,- Kč za jízdné a dalších 20 až 50,- Kč prostřednictvím dotace. A těm, co mají slevy, to z daní zaplatí ostatní. Pak se nedivme, že v Praze žije 3x více důchodců, než v jiných městech. Byt s regulovaným nájemným, od 70 let doprava zdarma - takže jezdí a obrážejí supermarkety, což jim umožňuje nakupovat potraviny ve slevách, a tím vyjít. Pokud by měli náklady na jízdné zadara aspoň zčásti hradit, tak by asi v hlavním městě nežili. Je to zcela nenormální situace, v normální zemi se důchodci stěhují na stáří mimo ruch a shon hlavního města, do klidu a za levnějším prostředím. Prostě skutečnost, že každý cca čtvrtý cestující neplatí vůbec a další polovina má slevovou kartu dělají onen propad v jízdném a celé to musí zatáhnout pracující občan na daních. P.S. Do Prahy jezdím cca jedenkrát týdně, využívám MHD a platím 26,- Kč za jízdu. |
Eva 10.11.2009 8:17Pro srovnání Vážení, městská doprava - Dopravní podniky - byly v Praze dotovány vždy. Byla to služba města Pražanům. V době, kdy průměrný plat činil 1000,-Kčs/měsíc bylo jízdné 60 haléřů, což by odpovídalo dnešním tak 15 Kč. V současnosti je téměř dvojnásobné, tramvaje jsou sice modernější, ale špinavé, není moci, která by z dopravy vyloučila obtížné elementy, jako tomu bylo v dobách, kdy v tramvajích byli průvodčí a zodpovídali za pořádek. A jak je psáno v příspěvku dříve: Jestliže jízda autem ve dvou lidech je již levnější než jízda veřejnou dopravou, je to špatně. A to do toho nezapočítávám nespolehlivost, špínu a pokud jste nuceni vícekrát přestupovat tak i delší dobu dopravy. Nepřejte si znát současné hospodaření Dopravního podniku. Takže vyhrožovat Pražanúm stávkou je poněkud mimo mísu. |
Zebra 10.11.2009 8:08Re: moloch Jistě, když počítáte jen benzín a jezdíte aspoň ve třech. Předpokládám, že servis, opravy, gumy, amortizaci atd, atp vám hradí Ježíšek. |
Han 10.11.2009 8:05Miroslave Zikmunde, a OH v Praze není svým způsobem vydírání? Vy si myslíte, že by doprava během pořádání OH v Praze byla lepší než za stávky ? Nehledě na zadlužení? viz. Liberec, Sazka. |