29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 10.11.2009 7:51

Re: nemáte pravdu

Vtip je ale v tom, že odboráři zcela zjevně o nějaké racilonalizaci nechtějí ani slyšet. Chtějí garanci, že nikdo nebude propuštěn a platy budou růst. To by chtěli všichni.

Zebra 10.11.2009 8:03

Re: nemáte pravdu

Ale děte: mhd-odbory-splneni-pozadavku-do-stredecni-pulnoci ?

402 10.11.2009 9:09

Re: nemáte pravdu

V roce 2009 - rust platu 6% (odbory chteji zachovat i v roce 2010). Nastupni plat ridice autobusu v roce 2008: 26.800,-. Mam pokracovat?

honzak 10.11.2009 9:50

Re: nemáte pravdu

ty bys to za ty prachy dělal? Těžko, že?

Flasi 10.11.2009 11:57

Re: nemáte pravdu

Je to nástupní plat? Není to náhodou průměrný plat ridiče autobusu se všemi příplatky a přesčasy?

Předseda 10.11.2009 13:07

Re: nemáte pravdu

Všude v metru byly náborové reklamy na řidiče autobusu s nástupním platem 26.000 bez praxe, zaučíme atd. Zřejmě hrubého, sice, ale napsané to tam bylo.

Flasi 10.11.2009 15:50

Re: nemáte pravdu

Tak to jste ty reklamy špatně četl :-D Klasický marketingový trik.

eTony 10.11.2009 7:13

teda, autore,

vy jste tedy plantal, to vám povím. Důvod stávky je, IMHO, jasný - zajistit si v době krize neustálý růst platů, příklad prohlubování inflace jako hrom. Ale, kdo by mohl chtít po odborech zodpovědnost, že.

Zebra 10.11.2009 8:02

Re: teda, autore,

A na to jste přišel jak: mhd-odbory-splneni-pozadavku-do-stredecni-pulnoci ?

bruner 10.11.2009 6:54

dopravní podniky jsou soukromá společnost

a nevidím jediného důvodu, proč do nich dávat obecní peníze. Mě ve firmě také nokdo nedotuje.

karas 10.11.2009 6:57

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Nejsou soukromá společnost.

nepražák 10.11.2009 8:34

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Takže jako obvykle, jde pouze o prachy. Ale situace je zde naprosto jednoduchá. DP by měly vydat pouze tolik peněz, co získají SVÝM hospodařením. Jakékoli dotace jsou jen přeléváním peněz, sebraných - zbytečně - daňovým poplatníkům. Prostě pokud nedokáží cenou, rychlostí, pravidelností, čistotou apod. konkurovat, tak mají smůlu. Mají monopol a myslí si, že jej mohou zneužívat. Cestující tak zaplatí cca 26,- Kč za jízdné a dalších 20 až 50,- Kč prostřednictvím dotace. A těm, co mají slevy, to z daní zaplatí ostatní. Pak se nedivme, že v Praze žije 3x více důchodců, než v jiných městech. Byt s regulovaným nájemným, od 70 let doprava zdarma - takže jezdí a obrážejí supermarkety, což jim umožňuje nakupovat potraviny ve slevách, a tím vyjít. Pokud by měli náklady na jízdné zadara aspoň zčásti hradit, tak by asi v hlavním městě nežili. Je to zcela nenormální situace, v normální zemi se důchodci stěhují na stáří mimo ruch a shon hlavního města, do klidu a za levnějším prostředím. Prostě skutečnost, že každý cca čtvrtý cestující neplatí vůbec a další polovina má slevovou kartu dělají onen propad v jízdném a celé to musí zatáhnout pracující občan na daních.

P.S. Do Prahy jezdím cca jedenkrát týdně, využívám MHD a platím 26,- Kč za jízdu.

eva 10.11.2009 8:52

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Nepražáku, přeji ti, abys jako důchodce si užíval klidu v zapadlé vísce, nejlépe na druhém konci republiky, než je tvůj současný domov. Ušetříš 26 Kč na MHD v Praze.

nepražák 10.11.2009 9:38

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Ale jo, důchodče, klidně. Ale jen takové rýpnutí pro Tebe. Asi budeš z té generace, která vyřvávala: "Jak budeme dneska pracovat, tak budeme zítra žít!" A prostě čas oponout trhnul a dnes byste měli žít tak, jak jste včera pracovali... Mám pocit, že si za naše prachy žijete o dost lépe!

eva 10.11.2009 9:51

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Za tvý prachy, balíku, určitě nežiju. To bych si nepomohla. A všichni nad 30 do plynu, aby nepřekáželi.

twok 10.11.2009 11:03

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Vážený nepražáku, každá generace něco vyřvává. I když zřejmě patříte mezi mladé a úspěšné, stále platí to, co říkají naši globální sousedé: "you never know...".

Hospodaření podniků typu DP vládnou právě takoví mladí a úspěšní, mnohdy se pyšnící tituly MBA a pod, kteří nechtějí akceptovat názory starých a zkušených. Jako kdyby elán mladých a zkušenost starších bylo něco, co nemůže fungovat.

Protože nežiji v Praze, přeji pražákům, aby byli v případě stávky trpěliví a tolerantní. Není nic příjemného zažít dopravní kolaps, ale mohlo by to aspoň trochu pozitivního přinést.

děteněkam 10.11.2009 8:58

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

Ty jsi evidentně mladej z Kladna.

eva 10.11.2009 9:53

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

"P.S. Do Prahy jezdím cca jedenkrát týdně, využívám MHD a platím 26,- Kč za jízdu." To věřím, že je pro tebe svátek. Co tu máme domů, aut a tramvají, a taky dokonce metro.

lucinapes 10.11.2009 12:13

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

a já pořád, že je to chyba DP, a ejhle- oni to důchodci!!! Nojo, vy si asi pamatujete - DĚDEČEK A BABIČKA UJÍDAJ NˇAM CHLEBÍČKA. To si jednou týdně jezdíte do Prahy kopnout do důchodců?

. 10.11.2009 13:36

Re: dopravní podniky jsou soukromá společnost

a těch 26 kč je podle tebe málo, nebo hodně?

Miroslav Zikmund 10.11.2009 6:47

Autorova argumentační slabost

Když už musí autor pro obhajobu stávky používat argumenty typu olympiáda (neuskutečněná), auto*mat či dokonce plzeňská práva, tak je vidět že pro odborářskou stávku skutečně seriozní argumenty nemá. Pokud ovšem nechce přiznat, že se jedná o stávku politickou. Jistě, na rozdělení peněz na magistrátu se můžeme dívat kriticky a odlišně, můžeme preferovat hromadnou dopravu třeba před dotacemi na kulturu či výstavbou městského silničního okruhu. Ale pokud dovolíme, aby do této debaty mohli vstoupit odboráři a vydírat zbylé občany Prahy škodami, které stávkou napáchají, tak také dovolíme, aby se odboráři stali politickou silou se zvláštními pravomocemi. Aby se tak stali občany první kategorie, kterým se tak zbytek, občané druhé kategorie, musí podřizovat (jinak si to vyžerou).

Odbory mají jistě svou funkci a v dopravním podniku určitě. Ať se tedy odboroví vůdci zklidní, přestanou si hrát na politické lídry a persony a raději se starají o co mají - o to, aby zajistili řidičům bezpečnost i na nočních linkách, aby řidiči měli i v letních dnech snesitelné pracovní prostředí, stravu a pití, aby jim poskytli pořádnou právní ochranu, když už dojde k nehodě atd. Jenomže to už není tak viditelné, to by se tak snadno neobjevili na obrazovkách.

#13 10.11.2009 6:53

Re: Autorova argumentační slabost

R^R^(Y)(Y)

karas 10.11.2009 6:56

Re: Autorova argumentační slabost

Myslím, že o bezpečnost, stravu a pití se má starat zaměstnavatel a ne odbory. Dokonce je to i v nějakém zákonu.

Miroslav Zikmund 10.11.2009 7:04

Re: Autorova argumentační slabost

Samozřejmě že ano. A odbory jsou od toho, aby to kontrolovaly a popřípadě vynutily.

karas 10.11.2009 7:11

Re: Autorova argumentační slabost

A jak to mají vynutit, když ne stávkou?

eTony 10.11.2009 7:18

Re: Autorova argumentační slabost

odbory jsou, obecně, výpalnická organizace, bohužel, ze zákona. Odbory zrušit. Mohou vzniknout např. Odbory s.r.o. a mohou poskytovat kvalitní právní servis zaměstnancům, ale za své a na svoji odpovědnost. Jenže, to by bylo po odborech.

nepražák 10.11.2009 8:43

Re: Autorova argumentační slabost

Stačí se podívat na toho odborářského předáka, co žvanil v televizi. Vyžraná držka, slovník barového vyhazovače. Hned jsem si připomněl podobné zjevy, které šéfovaly odborům za komančů. Prostě odbory jsou nesmrtelné za každého režimu - u nás je založil Heydrich (Národní odborová ústředna zaměstnanecká), převzali je komouši (Revoluční odborové hnutí) a i s mamutím barákem na Žižkově zůstali dodnes, přičemž je zastupují stále stejní nemakačenkové a žvanilové. ještě jsem neviděl odborářského bosse, který by neměl desítky kil nad váhu, nefuněl za každým druhým slovem a hovořil aspoň trochu spisovně. Prostě vyžraná a nevzdělaná pakáž, co si nedokáže vážit práce, protože nikdy nepracovala a jen tyla z práce druhých. Politiky si aspoň můžeme zvolit (že ne všichni volíme, naše věc), ale odborové hoffy nám dekretuje ta méně sebevědomá část spoluobčanů, kteří v odborech ještě zůstali. Takže mandát odborářského bosse v MHD a na železnici činí asi tak 1-2 %, čímž může vyhrožovat zbytku občanů.

děteněkam 10.11.2009 9:01

Re: Autorova argumentační slabost

To je ale ošklivé psaní.

A ještě k tomu velice blízké skutečnosti.

lucinapes 10.11.2009 12:18

Re: Autorova argumentační slabost

bohužel, odbory jsou jen pro Paroubkovy voliče, ostatní je nepotřebují. Místo toho, aby se zastaly třeba prodavaček v supermarketech, vydírají celá města nesmyslnými požadavky. Měli by se obracet na svůj management, který neumí hospodařit, tím méně šetřit, ale jen natahovat ruku a tahat peníze nejen z cestujících, ale ze všech, kdo platí daně.

twok 10.11.2009 11:34

Re: Autorova argumentační slabost

Nepražáku, Váš slovník je ekvivalentní Vašim vědomostem. Když máte mezery v historii, použijte možnost, kterou poskytuje síť sítí a nedělejte ze sebe blbce.