1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www racek 8.8.2006 11:58

Re: Re: vítěz nebere vše

milý příteli, blbosti ods či socanů sklidíme my a ne papaláši ze sran ... ti budou tou dobou mít nakradeno ... nakonec, majetkové poměry a životní styl tokeše taky zdaleka neodpovídá jeho příjmům ...

I-Worm 8.8.2006 12:07

Re: Re: vítěz nebere vše

z tohoto hlediska vidím jako lepší poměrný systém, nebot kompromis je lepší, než kolísání mezi extrémy. Ale zavedl bych jedno pravidlo: poslanec není odpovědný (pokud nezískal mandát díky preferenčním hlasům) voličům,ale straně, a tudíž při změně poslaneckého klubu, at' už z důvodu opilosti, či přesvědčení, ztrácí mandát. Ale toto nebude nikdy odhlasováno.

WorryJohn 8.8.2006 12:30

Re: Re: vítěz nebere vše

Přikláním se k I Wormovi. Takhle od zdi ke zdi šla poválečná Británie a bylo to pro ni neštěstí, hlavně v hospodářství. Časté změny generovaly tzv. stop and go policy, tedy střednědobou silnou nestabilitu.

Další nevýhodou je spravedlnost, resp. nerovnost hlasů. Teď doplatili na drobnou úpravu systému d´Hondtovým číslem hlavně zelení, ale u většinového systému může čistě teoreticky propadnout i 99 % hlasů:Britský jednokolový systém, kdy jeden obvod = jeden mandát a vítěz bere vše, který prosazuje ODS, by u nás byl zajímavý. V pražském obvodě např. vyhraje kandidát ODS s 90 % hlasů. V nějaké Mimoni vyhraje o 1 hlas kandidát ČSSD. A ve Sněmovně je vyrovnáno. Takže se taky může stát, že 30 % voličů zajistí 70 % mandátů!

www racek 8.8.2006 12:58

Re: Re: Re: vítěz nebere vše

d´honta prosadila ods ... mimochodem, problémem británie bylo obrovské válečné zadlužení a ztráta kolonií a jejich ekonomik ... ale jinak máte pravdu. žádný systé, nezajistí aby nebyl pat. a ten pat u nás ani patem není, hlasy zelených jsou hlasy socanů a komoušů, vůbec ne pravice...

DD 8.8.2006 14:10

Re: vítěz nebere vše

Rád bych ještě do diskuze něco doplnil.

Z určitého pohledu se může jevit jako spravedlivá přímá demokracie - nicméně je neproveditelná v měřítku přesahující určitý region a počet účastníků. Ve větším měřítku je zkrátka takřka neproveditelná, resp. nepraktická. Zůstává zastupitelská demokracie, která v jakékoliv formě pracuje s přepočtem hlasů na mandáty - z toho vyplývá, že vždy z nějakého úhlu pohledu bude přepočet nespravedlivý.

Přirovnávat poválečnou zkušenost Velké Británie považuji za nesprávné - není po II. svět. válce, politické a ekonomické zkušenosti jsou dále. Faktem je, že většinový systém evokuje přirovnání konání "od zdi ke zdi". Nicméně základní poučka říká - většinový systém generuje dvě relevantní pol. strany a pol. stabilitu, poměrný systém generuje více relevantních pol. stran a je náchylný k nestabilitě. Otázka tedy je co chceme, jak toho dosáhnout je vyzkoušené.

Závěrem bych položil otázku : vezmeme-li v úvahu všechny klady a zápory, má Itálie stabilnější pol. prostředí než Velká Británie? Troufám si odpovědět že nemá.

Otázkou opravdu pak zůstává co chceme - pokud dvě střídající se pol. strany nebo uskupení => volme většinový systém, pokud chceme více pol. stran a mít blíže k italské "stabilitě" volme poměrný systém. Osobně bych volil verzi, kdy může být identifikován autor špatných řešení, abych se mohl v dalších volbách orientovat. Ono se totiž začíná jevit, že klasické rozdělení na pravici a levici asi nebude poplatné budoucnosti.

moebius 8.8.2006 11:03

pro pana Topolánka

doufám, že čte alespoň vlastní články a zajímá se o názory na ně.

Nevolil jsem ODS proto, aby udržovala u moci soudruha Paroubka, ale aby ho rázně vykopla i s KSČSSD na smetiště dějin. Takže pokud hodláte další čtyři roky vládnou s jeho podporou nebo pod jeho diktátem, nepočítejte v dalších volbách s mým hlasem.

O projektu Trojkoalice by neměl rozhodovat nějaký soudruh Paroubek, jestli se mu to líbí nebo ne, nechte rozhodnout voliče, to je čestné a přímé řešení. Běžte jako Trojkoalice společně do voleb, nechte rozhodnout nás. Udělejte velkou volební stranu a drtivě zvítězíte. Nebojte se současného volebního systému, ale využijte jeho přednosti, toho, že velmi zvýhodňuje velké volební strany.

Malý Aston 8.8.2006 11:09

Re: pro pana Topolánka

Souhlasím.Paroubek,pokud hodlá něco někomu diktovat,má na to svůj sekretariát. Já jsem ho nevolil ani jako představitele ČSSD ani jako představitele KSČM. Je rok 2006,je konečně nutné,když do nedovedl Havel,který komunisty potřeboval aby jsme my voliči řekli NE-bolševici v ČSSD a NE bolševici v KSČM. Máte možnost,Kuba a Bělorusko čeká na Vaši pomoc.

franta 8.8.2006 11:15

Ale Malý Astone

Vy jeden demokrate, vždyť pořád nevyhánějte své spoluobčany do emigrace jen proto, že mají jiné názory. Chováte se jako komunisti, víte to ?

Jo a správně česky se říká "abychom my voliči" a ne "aby jsme my voliči", Vy vzdělanější polovino !

Malý Aston 8.8.2006 11:23

Re: Ale Malý Astone

Já su z Moravy,a tak píši jak mi zobák narostl. Jinak ale trvám na tom,že si nepřeji ani vládu bolševiků z ČSSD ani z KSČM.Pokud považujete pana Sobotku za představitele sociální demokracie,nebo pana Ratha tak Vám skutečně není pomoci. Tak jako Lenin žil za peníze německé rozvědky,tak i ti Vaši nikdy nepracující socani ve vedení nikdy nepoznali,že napřed práce,potom zaplatit všechny účtenky a potom co zbude musí stačit na jídlo. To se jim to za naše daně pěkně mluví,že hájí zájmy pracujících. Celý život komunisti počínaje Gottwaldem a konče Jakešem a Husákem nás přesvědčovali,že se máme nejlépe na celém světě. A Paroubek nám to zase tluče do hlavy.

www racek 8.8.2006 11:59

Re: Re: Ale Malý Astone

milý zlatý, tys komouš a ani o tom nevíš ... bože, takový blábol ...

MirekTopShit 8.8.2006 12:18

Re: Re: Ale Malý Astone

Bože Astonku, Aston jste malý, ale na druhé straně jste velký...(je to na tři písmena). Vy si nevzpomínáte na opakovaná prohlášení jistého Václava Klause, že jsme ekonomickým tygrem Evropy - a tygřík pak žral úsporné balíčky.....To že je někdo z Moravy, to neomlouvá Vámi produkované jazykové hrubé chyby.  To je typická komunistická výmluva: Soudruzi, já Vám to tedy řeknu, pěkně po dělnicku, tak, jak mi zobák narostl....

franta 8.8.2006 12:21

Re: Re: Ale Malý Astone

Taky jsem z Moravy, Malý Astone, a mám zase strach z fanatiků, kteří své politické odpůrce považují za zločince a nejraději by je zakázali jako komunisti (zase) nebo nacisti. Nevím jestli se pan Sobotka někdy živil vlastní prací, vím ale jistě, že pan Langer nikdy. A sám fakt, že vás někdo o něčem přesvědčuje, neznamená, že je to zločinec. Nemusíte mu to přece věřit. A na základě čeho jste přesvědčen, že Vaše řeči o bolševické totalitě jsou v pořádku a podobné řeči o modré totalitě by měly být trestné ?

www racek 8.8.2006 12:25

Re: Re: Re: Ale Malý Astone

ale, langr přec dosti zbohatl ... že by to nebylo prací? prý mu zvýšili palt koncipienta na 160 za měsíc, aby měl stejně jako další koncipient gross...

WorryJohn 8.8.2006 12:39

Re: Re: Re: Ale Malý Astone

R^ Máte úplnou pravdu. A  obdivuji Vaši výdrž diskutovat s takto silně o neomylně přesvědčenými lidmi. Znáte to jistě přísloví o perlách a sviních...

Vocílka 8.8.2006 12:59

Re: Re: Ale Malý Astone

Je z Moravy - zakuklený komunista!!

franta 8.8.2006 11:11

Pokud si dobře pamatuji

tak naposledy vykopával své oponenty na smetiště dějin nějaký Mečiar na Slovensku. Dnes ho nevzali ani do vlády, i když jeho strana tam je. A trojkolka společně do voleb ? Taky bych si to přál. Obávám se ale, že ani tady asi nebudete spokojen. Chcete se vsadit ?  

eTony 8.8.2006 11:01

Václave Maixnere,

politici musí respektovat názory svých voličů, proto byli také zvoleni. Pokud by to neplatilo, máme tu národní frontu hájící zájmy všech všemi a volby můžeme zrušit.

Malý Aston 8.8.2006 11:14

Re: Václave Maixnere,

Souhlasím,ODS+KDU+Zelení nechť hájí zájmy svých voličů,ČSSD nechť hájí zájmy soc.dem.voličů a KSČM nechť hájí zájmy bolševiků. Pokud ale Paroubek hájí zájmy své a ještě bolševiků v KSČM,tak něco není dobré. Dle mého je Paroubek řízen Filipem a Grebeníčkem aby za ně udělal tu špinavou práci. Bez KSČM nemá ČSSD žádnou sílu někomu a něco diktovat.

Václav Maixner 8.8.2006 11:21

Re: Re: Václave Maixnere,

Toto mu umožnil právě Topolánek svým odmítnutím jednat s komunisty. Kdyby s nimi jednal, třeba i jen na oko, tak by Paroubek nikdy nemohl mluvit za stovku a musel by jednat úplně jinak. Jinými slovy jasná ukázka, jak se nevyplácí odsunout velkou stranu z jakýchkoliv jednání již předem. Prostě Topolánek sklízí plody své předvolební kampaně ... A bohužel nevěřím, že pokud budou nové volby, že to dopadne jinak ... a bohužel tímto jednáním posunul ČSSD ještě více doleva ...

Mirek Šejna 8.8.2006 11:26

Astone

jak může pravičák Topolánek hájit zájmy levicových zelených? A jak může meloun Bursík hájit zájmy katolických lidovců? Ta troj-koalice je stejný guláš, jako současná vládní ČSSD+KDU+US. Mimochodem, Paroubek hájí pouze zájmy voličů ČSSD. Má na to 74 mandátů, které mu na blokaci stačí. O těch 26 mandátů bolševiků se ani starat nemusí. Patvar zvaný "troj-koalice" totiž neustále tvrdí, že KSČM není demokratická a že s komunisty jednat nehodlají. Pak ale troj-koalice může jednat jen se socany, kterým v tom případě stačí opravdu jen 74 mandátů.

Mirek Šejna 8.8.2006 11:15

milý eTony,

když nabídla troj-koalice socanům, aby vstoupili do jejich koalice, tak Vám to nevadilo? A když to Paroubek odmítl a označil za formu Národní fronty, tak byl Vámi pravičáky považován za destruktivní živel. No vidíte, dnes máte podobný názor, jako Paroubek.

eTony 8.8.2006 11:30

Re: milý eTony,

veškeré vstřícné kroky od ODS směrem mě sakra vadí, protože to znamená omezování volebního programu. Zároveň to ale dovedu pochopit, protože Topolánek chce vyčerpat všechny možnosti, vyjma KSČ, které je mluvčím a majitel právě Paroubek. A z tohoto pro mne vyplývá jedno : ze žádným z návrhů Paroubka ( tzn. celková likvidace programu ODS a navíc, plnění něco jako programu ČSSD ) Topolánek nemůže souhlasit a naopak, Paroubek nebude už vůbec s ničím souhlasit ( nehledě ani k nenávrhu na šéfa sněmovny, jen plácání blbostí ), což denně dokazuje, a vše skončí u možných předčasných voleb, nebo přeběhnutím někoho ze Zelených při dalším kole jednání o vládě ( nebo až v posledním kole těchto jednání ). A že Paroubek žvaní o Národní frontě ?  Jistě, tak už to je - sám obviňuje politické soupeře z vlastních praktik, což je naprosto čin, který automaticky vylučuje takto jednajícího člověka ze slušné společnosti.

Václav Maixner 8.8.2006 11:35

Re: Václave Maixnere,

Zde mám ještě připomínku .. respektovat názory voličů .. ano, ale znamená respektovat to, že je plně prosadím a když se to nepovede odejdu dobrovolně do opozice a nebo je lepší, když se ukáže, že plně to nejde, neb další třetina národa má jiný názor, pokusit se prosadit alespoň část z mých představ a tak nenechat zemi padnout na dno? Co je dle vás zodpovědnější přístup?

eTony 8.8.2006 11:53

Re: Re: Václave Maixnere,

Oba dva způsoby jsou možné, těžko říci, který je čestnější, pokud se to netýká tedy volebního krachu. Tam je určitě žádoucí odstoupení vedení strany, a i čestnější.

V tomto případě je mi proti srsti slevení z programových bodů ODS, ale v návrhu trojkoaličního vládního programu se zachovala velká část programu ODS a byl "obohacen" některými programovými požadavky dalších koaličních stran. Hlavní je, že programově obsahuje tak nutné změny, které musí přijít. A za čestné jednání považuji to, že volební vítěz předstoupí před své voliče a další občany a sdělí jim skutečnosti, které se nepovedly a které se povedly prosadit a vše zdůvodnit. Takto by měli jednat i ostatní lídři vládních i nevládních stran.

Václav Maixner 8.8.2006 12:12

Re: Re: Re: Václave Maixnere,

Ano takhle tomu rozumím.

Buvol 8.8.2006 10:52

Já si myslím, že president moc dobře ví, proč Topolánka nepověřil sestavením vlády!

A já rozhodně víc věřím presidentovi!

F. Čech 8.8.2006 10:45

Volby nevyhrál ten, kdo dostal nejvíc hlasů, ale ten, kdo je schopen sestavit vládu

A to Topolánek zjevně není. Podle jeho teorie "vítěz bere všechno" by mohl např. (v případě velkého počtu stran) nárokovat moc ten, kdo získal třeba 10 %. Topolánek musí opustit bolševické myšlení a uvědomit si, že nemá v parlementu, bez ČSSD, většinu. Pokud se podle toho chovat nebude, vládu nesestaví a pověření bude muset dostat někdo jiný.

Milas 8.8.2006 10:54

Re: Volby nevyhrál ten, kdo dostal nejvíc hlasů, ale ten, kdo je schopen sestavit vládu

Paroubek měl jen 74 hlasů proti 100 trojkoalice..a bránil zuby nehty jako by měl stovku taky....

ostruháček 8.8.2006 11:12

Re: Re: Volby nevyhrál ten, kdo dostal nejvíc hlasů, ale ten, kdo je schopen sestavit vládu

ale to říkal už Zižka - nepřátel se nelekejte - na množství nehleďte ;-P ... Paroubek to ubránil i proti přesile - což opět Topolánkovi dobré jméno rozhodně nedělá (i když obrana jde většinou snáze než útok - nutno přiznat) :-)

eTony 8.8.2006 10:54

F.Čechu,

Paroubek, při vyřčení této věty, si ve své "neomylnosti" neuvědomuje, že Topolánek to ani být nemůže, protože tím nebyl prezidentem pověřen. Hlavně že to další nechápající neustále omílají do nekonečna. Dál nemá cenu s vašimi 10%-ními spekulacemi polemizovat, protože je to bavení se o nesmyslech.

Ještě jedno bych měl - neobolševici hledají 100 způsobů, aby mohli tvrdit, že něco nejde nebo aby něco nešlo. Vůbec je nenapadne, aby jasně řekli jeden jediný důvod aby to šlo. Jen politikaření, prázdné fráze, spekulace a upocené žvanění je z tohoto tábora slyšet za hlučného sborového bučení bezmozků.