17.5.2024 | Svátek má Aneta


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.4.2024 16:05

Ano.

Přečtěte si Tma 2.0 od Neffa ... :-)

L. Píchová 18.4.2024 9:06

je zajímavé, jak se z konzervativní strany lidové stali úderničtí progresivisté.

J. Hruška 18.4.2024 9:31

To je ta změna (politického) klimatu. Nebo že by "klimakterium" asi přeoperovaného - Hladíka.?

L. Píchová 18.4.2024 9:04

v Evropě kvůli green šílení zařízneme průmysl - a vše se bude dovážet ze zemí, které negreenují, ještě kontejnerovými loděmi, které jsou pro životní prostředí docela masakr. Pak zeleně zařízneme zemědělství - a chybějící produkty budeme dovážet z Jižní Ameriky, kde na green deal zvysoka.. a opět hromadou kontejnerových lodí, nebo z Ukrajiny, kde se s nějakou ochranou ŽP a půdy fakt nenervují - navíc tam vlastní už cca třetinu zemědělské půdy a produkce západní korporace :) - takže těm se mastí kapsa na úkor evropských menších a středních zemědělců.* Všechno zeleně převedeme na elektromobilitu - a zároveň zařízneme výrobu elektřiny . Zajímavé je, že se moc nemluví o "zelených" kamionech - které pendlují v miliónech tam a zpět po Evropě za účelem vyšších zisků korporací. A když jsme u toho zbrojení - nějaké ty elektrotanky, budou ? :))**Celá klimahysterie vyšla z tzv hokejkového grafu (GB universita) a následně uniklé maily autorů grafu ukázaly, že se domlouvali, jaká data do grafu zahrnou a jaká ne, aby "to vyšlo". Živeno to je stády klimatologů, pro něž byla vytvořená hromada velmi dobře placených fleků - v zájmu jejich ekonomické prosperity je udržovat zelenou hysterii. **Klima se měnilo, co je země zemí - byla tu mnohem vyšší teplota a mnohem vyšší množství CO2, byly tu "malé doby ledové". I pokud by na oteplovací teorii způsobené člověkem něco bylo, Hladíkové a spol to dávno zprofanovali.

L. Metelka 18.4.2024 9:06

Ten závěr je dobrý blábol, na to jste přišla sama?

P. Rada 18.4.2024 9:16

Paní Píchová problém který pomíjíte tkví v tom, že onen průmysl funguje glob. dlouhodobě neudržitelně už zhruba století. Po celou tu dobu si konkrétně energetici slibovali, že za špinavé technologie ničící místní prostředí najdou zavčas než se znečistí i celá planeta čistší a dokonce i efektivnější náhradu zároven. Toto dříve nadějné se převážně celo-civilizačně NEPOVEDLO. V tomto smyslu jsme jako civilizace už selhaly. Nyní už jde jen o možnou míru omezení škodlivých důsledků.

Dnes už je totiž nejen Evropa ale celý svět v situaci překračování nikoliv lokálních ale už globálních mezí stability.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze

Vám osobně se ještě nejspíše nic nestane - civilizaci jde ale do budoucna o ŽIVOT!

Vám osobně by ale mohlo ještě snad záležet na tom aby měli potomci šance na život alespon trochu podobné jak Vy:

M. Šejna 18.4.2024 9:44

Paní Pechová právě předvedla, že globálnímu oteplování vůbec nerozumí. Dokonce nepochopila ani kauzu kolem hokejkového grafu, jako nakonec většina klimapopíračů.

V. Volek 18.4.2024 8:32

Možná budu za hnidopicha, ale: Tvrzení, že "...je Čína bezkonkurenčně největším světovým emitentem, který staví víc uhelných elektráren, než celý svět dohromady...." je logicky špatně. Čína je také součástí CELÉHO světa. Je škoda, že se taková chyba v článku vyskytla. Jinak plus.

P. Rada 18.4.2024 8:50

"Logicky špatně" je uvažování o okamžitých imisích jakožto příčině změny klimatu.

"Logikou" zákonů fyziky není pravda, že okamžité imise ovlivnují klima. To analogicky jako výkon ve Watech a energie v Joulech spolu mohou souviset jen přes časové poměření v Sekundách. Na klima tak "logicky" mají vliv jen kumulativní imise v čase.

Korektnější tvrzení o klimatu, Číně a světu .... proto může znít např:

Miliarda čínanů za poslední století nese za dnešní změny klimatu zhruba stejnou odpovědnost jako půlmiliarda Evropanů - tedy minimálně poloviční.

J. Hruška 18.4.2024 8:18

"Podnebí". Březen - za kamna vlezem, aha?, duben - ještě tam budem,!! Aha,?? Padá snížek bílý, máme dlouhou chvíly.! To jsou ty statistické průměry..

P. Rada 18.4.2024 9:05

Ano takováto vyjádření jsou do jisté míry statistické výsledky tradované za dlouhé generace po období relativní klimatické stability. Za posledních 10tis let se totiž glob klima měnilo jen v toleranci +-0.5C.

S tím u ž je dnes při g. oteplení +1.2C KONEC!

Takto mohly lokálně historicky vzniknout pranostiky, které s nějakou mírou pravděpodobnosti popisovaly místní počasí, jaké by ale mohlo být nejen za rok ale dokonce za mnoho let.

Pranostickou meteo-předpověd pro budoucno ale v situaci zrychlené proměny klimatu s gradientem největším za posledních 60 milionů let, nedokáží pro budoucnost nahradit ani nejdokonalejší počítače světa.

Praktický důsledek může tkvět v tom, že zemědělec, lesník... nebude zanedlouho schopen určit co kdy zasít, zasadit... aby měl úrodu relativně jistou s takovou mírou pravděpodobnosti jako v minulosti, kdy se spoléhal jen na pranostiky.

J. Hruška 18.4.2024 9:21

Ahoj Rado,! Na to, co bude se ptali (Řekové) Pýthie v Delfách, dneska "odborníků" na panelu NASA.

M. Šejna 18.4.2024 7:50

Pro pana Radu:

Loňské září a říjen byly nejteplejší v historii měření teplot na území Česka. Teplotni odchylky od normálu byly okolo 4 stupňů.

Letošní únor a brezen byly nejteplejší v historii měření na území Česka. Únor měl odchylku přes 6 stupňů, březen 5 stupnů.

Mohl by mi pan Rada sdělit, jak se toto oteplení v Česku negativně projevilo ? Já jsem žádné negativum nezaznamenal.

P. Rada 18.4.2024 8:37

Pane Šejno opakovaně "sděluji", že GW si v ČR začíná už nyní vybírat krutou dan na defoliaci až devastaci lesů, degradaci půd... atd.

Můžete mi "sdělit" proč tato fakta, která jsem zde opakovaně doložil sérií článků s oboru lesnictví doposud ignorujete?

"Zaznamenat" cosi může jen ten, který má o poznání zájem. Kdo nechce vidět - neuvidí.

https://www.vulhm.cz/lesy-poskozuje-vitr-sucho-i-snih/

M. Šejna 18.4.2024 8:42

Devastaci lesů způsobili idioti, kteří prosadili nezasahovat proti kůrovci.

Pokud tu máme uměle vysazené monokultury smrků, musíme se o ně starat, nikoli je nechat sežrat hmyzem .

P. Rada 18.4.2024 9:58

Pane Šejno je mi to dost líto ale počátky "idiocie" se projevují ignorováním obsahu textů.

Opakovaně zde přeci dokládám nikoliv jen kůrovcové poškození smrkových porostů ale i borovicových, jedlových, dubových, jilmových .... a tedy fakt, že lesníci dnes nemají jasno který z dnes nově sázených druhů se ve vitalitě může dožít konce století - tedy své dospělosti.

https://www.vulhm.cz/jaky-je-zdravotni-stav-lesu-v-ceske-republice-lesy-prochazeji-uvodnimi-fazemi-zmeny-klimatu-nadejny-je-dobry-zdravotni-stav-mladych-porostu/

https://www.agromanual.cz/cz/clanky/ochrana-rostlin-a-pestovani/skudci/aktualni-situace-v-kurovcove-kalamite-v-roce-2021-22

Zkuste se někdy pro ilustraci podívat jak složením dnes vypadají lesy v jiném klimatickém pásmu a ujasnit si zda a do jaké míry mohou rychlost proměny podnebí lesy ustát.

Nepopírám, že katastrálně (tedy lidsko-vlastnicky) přitom může jít o "les" i v dalších staletích.

R. Langer 18.4.2024 9:56

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku, lžeš jako když Rudé právo tiskne! ;-€

L. Metelka 18.4.2024 10:00

Pořád si myslíte, že tyhle Vaše výkřiky tady někoho zajímají?

L. Novák 18.4.2024 12:33

To je jenom stručná reakce na jednoho ;-O dementního zeleného magora, který svými žvásty zamořuje komentáře pod články NP nejmíň 20 let. ;-)

F. Navrátil 18.4.2024 7:48

Nejprve se vyselektuje problém a prohlásí se za metlu lidstva. Pak se do řešení fiktivního problému nalijí stovky miliard od daňových poplatníků. Nakonec ministerská nula typu Hladíka vyhlásí koneční vítězství a pasuje se na zachránce světa.

J. Basler 18.4.2024 7:28

Najděte si starší Hladíkův rozhovor na NP. Je to, a teď nevím co použít? Pochopil jsem, že každá blbost má u něj šanci projít.

Fyzika, chemie, meterologie a zdravý rozum, to stačí... Jo a trochu ekjonomie a počítání. V Evropě je těchto znalostí minimum, hlavně u politiků.

Jsem zvědav, jak se budou dívat moje vnoučata zpětně na naši dobu tak za 50 let? Nejsa věřící, tak se to nedozvím ;-(

M. Pecina 18.4.2024 6:32

On ani ten freon není jasný viník ozónové díry:-/

R. Langer 18.4.2024 7:11

Přesně tak...

L. Metelka 18.4.2024 7:47

A co jiného ještě ničí ozon? Víte?

M. Šejna 18.4.2024 7:56

Prý ho ničí mimořádně nízké teploty ve stratosféře .

A protože stratosfera se díky globálnímu oteplování ochlazuje, může za to lidstvo. ;-)

L. Metelka 18.4.2024 8:04

Teploty samotné ne, ale při teplotách pod -78 st,C. se tvoří polární stratosférická oblačnost I. typu (z kyseliny dusičné, sírové a vody) a při -88 st.C. oblačnost II. typu (jen z vody). Na částečkách oblačnosti začnou heterogenní reakce, které rozkládají ozon. Na to vše je ale třeba ještě reaktivní chlor (Cl nebo ClO), který pochází z freonů. Pokud se bude stratosféra ochlazovat, budou se lepšit podmínky pro vznik stratosférické oblačnosti a tedy i pro destrukci ozonu, pokud tam bude stále dostatek reaktivního chloru.

M. Šejna 18.4.2024 8:29

Stratosfera se bude ochlazovat určitě, pokud se bude dál oteplovat troposfera. Takže za tu díru v ozónu lidstvo může tak jako tak.

L. Metelka 18.4.2024 8:31

Ano, ale až se stratosféra vyčistí od chloru z freonů, ozonová díra se, podle všeho, tvořit nebude.

M. Šejna 18.4.2024 8:49

Každopádně to ochlazování stratosfery je důkazem, že za globální oteplování mohou skleníkové plyny.

Pokud tyto plyny zadrzuji teplo v troposfeře, musí to teplo chybět ve stratosféře.

Tedy za předpokladu, že sluneční záření je víceméně konstantní.

L. Metelka 18.4.2024 8:52

Skoro konstantní je, je to už 50 let měřeno z družic. A kdyby bylo oteplování způsobeno růstem příkonu slunečního záření, stratosféra by se oteplovala a ne ochlazovala.