30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

JETE: Temelínský otesánek?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
franta 31.8.2007 22:30

blackouty neboli vypadky

pokud sit neni pretizena, nebo neprenasi na hranici propustnosti chcete li kapacity, vypadky tezko nastanou, protoze i kdyz nejaky moula zmackne spatnej knoflik, tak sekce sice vypadne, ale diky tomu ze sit neni pretizena, tak se ten spike hele nezlobte se nevim ted jak se tomu cesky rika, neprenese dal. Proste nepretizena sit vypadky lze rici absorbuje.

zde pred par lety, myslim dole v Michiganu spadlo kus stromu na draty, a protoze v Michiganu byla mizerne udrzovana sit, a mimo toho pretizena, tak vypadlo asi uzemi velke jako Evropa, a osidlene asi 60 +- miliony lidi, a v nekterych oblastech lidi svitili svickama asi 10 dni.

Ohledne jaderneho odpadu, no ze se jeden z nas boji, ale premyslel odkud jsme ten uran vlastne vydolovali? rozhodne ne z Marsu, tak ze co jsme sebrali davame zpatky. Pokud nekdo chce remcat, ze davame dolu nebezpecnejsi uran nez jsme vzali, je to mozna mozne, ale on sam transmutuje do ruznych U***** az se z nej nakonec stane olovo.

Myslim, ze Rakusaci nekde potajmu aby ze sebe neudelali orezavatka, melou neco o jadernych elektrarnach, on totiz ten zemni plyn, mimo toho ze zere kyslik, produkuje spoustu odpadu mezi jinym i CO2 a nemylim li se SO3 je mozne ze se ve znackach pletu ale rikavali jsme tomu kyslinik siricity.

Ac mi celkem politika doma (jsem taky cech ci spise Zahracech) moc nevadi, prece bych rad aby se dostali k veslu vetsinovi bud socdemaci ci modri ptaci, a nemuseli se spolehat na ty dva pokrivene vladni spolky, Lidovce a Ochrance prirody, a pak dostaveli dalsi dva bloky u Temelina, a nechali uhelnou panev na pozdejc ono se z uhli da delat vic, nez coud z komina

kdokoli 31.8.2007 16:42

Re: Ano, je možné, že Temelín je drahý.

Srovnejte s dnešním projektem EPR-1600, ten je mnohem dražší ... Kvůli bezpečnosti.

Zdeněk 31.8.2007 0:46

Jaderný odpad - co se děje že je klid

Už jsem dlouho neslyšel nic o jaderném odpadu. Skoro 2 roky klidu. Žádný protesty, žádný přivazovaní. Co Ti Zelení sakra dělaj.

Protože po 7 letech se dají sice krásně vyvrátit všechny ekonomické bludy, ale se dvěmi body nehnete:

1 Jednou to bouchne a co pak

2. Kam s tím vyhořelým palivem protože "Jednou to bouchne a co pak".

Jenže teď ty argumenty neslyším tak se bojím. Ale možná maj teď moc práce se záváděním větrníků a fotonovejch elekráren a navíc je tady Prius ... a v tom už se dá jezdit

Ivan 30.8.2007 22:36

Re: demagogie, bohužel na obou stranách

Výpadek podle všeho způsobilo to, že bylo třeba v síti vyrovnat nadměrné výkyvy zplsobené německými větrníky. (Bez stability české energetiky by ta německá měla s větrníky velmi těžké problémy.)

Ivan 30.8.2007 22:34

Jeden z mála rozumných příspěvků na psu.

Škoda, že propagandisté modrých ptáků nebudou rozebírat to, že Bursíka a ostatní ekologisty drží u vesla ODS. Topolánek jim odsouhlasí jakýkoliv nesmysl, jen aby se udržel u moci. Zatím co na jaderné energetice mají největší zásluhu předchozí vlády, počínaje tou komunistickou.  Kdyby nedošlo k nesmyslné změně projektu a k nesmyslnému vyhození Hezoučkého z politických důvodů, tak by nebylo ani zdržení výstavby, ani zdražení projektu. Nakonec sociální demokrat Gregr i přes pokřik ODS a jiných pravičáckých zabedněnců Hezoučkého zase dosadil do funkce a on už tu stavbu dokončil.

Ivan 30.8.2007 22:30

Re: Re: Ekolog: Obnovitelné zdroje škodí přírodě

Proč si ti ekologisté nespočítají, kolik energie na tu jejich střechu za celý rok dopadne? Sluneční konstantu si mohou najít v každých fyzikálních tabulkách. Ta ignorance je děsivá.  Co si proboha myslí, že se s tou energií děje teď?

Ivan 30.8.2007 22:24

Re: Rakouští magoři

Vyjádření není projevem strachu, jak si mnozí myslí. Naopak, je projevem nebojácnosti, protože pokud od někoho hrozí nebezpečí, tak od USA, ne od Ruska.  Stavba radaru je nehorázností a s plynem z Ruska nemá nic společného. Nehorázností by zůstala, i kdyby se z Ruska nedováželo nic.

beldor 30.8.2007 11:04

Re: politika je ve všem

http://www.ceps.cz/detail.asp?cepsmenu=3&IDP=418&PDM2=426&PDM3=0&PDM4=0

jak uz tady nekdo postoval.oni v rakousku prece nemusi odebirat "temelinskou" energii z ceske republiky,ze?Rozdil mezi planovanymi prenosy a realnymy ve smeru cr->rakousko jsou markantni..:-P

R 30.8.2007 7:05

Re: Re: demagogie, bohužel na obou stranách

Vlastně to je práce pojistek, projevem nedostatku elektřiny v síti je snížené napětí nebo vzácněji snížený kmitočet. Jenže to by se některé spotřebiče mohly poškodit. Proto pokud se to v některé části sítě objeví, pojistky ji vypnou. Výpadek je přijatelnější než plošné poškození spotřebičů kvůli dodávce elektřiny neodpovídající normám.

R 30.8.2007 7:02

Re: demagogie, bohužel na obou stranách

Primárně nebyl, protože black-outy byly vesměs způsobeny rozpojením přenosových soustav. Sekundárně ano, protože někde místně elektřina chyběla a bylo ji nutno dopravit  odněkud z mnohasetkilometrové dálky. A chyběla tak moc, že ta přenosoví soustava to nezvládla.

radek 29.8.2007 8:48

demagogie, bohužel na obou stranách

 Přečetl jsem jen první komentář k výpadkům, ani jeden z black-outů neyl způsoben nedostatkem elektřiny.

Škoda, že na obou stranách barikády jsou fanatici, který se nebrání demagogii.

kupecké počty 29.8.2007 0:08

Re: Re: K rozpočtu a ceně elektřiny

Spotřeba se bude blížit horní hranici grafu. Počítače poběží celý den stejně jako TV s více programy. Vzroste počet mrazáků a již dnes si kdejaký magor kupuje klimatizaci. Průmyslové investice nepůjdou do montáže hodinek a doprava bude experimentovat s elektrickými pohony nejen na železnici.

baltahsar 28.8.2007 23:55

Re: Re: zelené střechy v Norsku

.. se zeptejte Jasana

kupecké počty 28.8.2007 23:52

Re: Re: Re: První!

Jó, maturita z matiky to by byla revoluce jako řemen. Stačila by trojčlenka a procenta.

Sebaus 28.8.2007 22:11

Re: Ale kdeš, chce to klíííd, člověče. To je jen ten švejk v nás, Kuchtová je to, co nás potká, když "volíme odborníky"!!

Ta "lina pruvodkyne" stihla podepsat pro svuj vzdelavaci fond smlouvy na dost dlouho dopredu, aby ji to vystacilo do duchodu ... Inu, odesacka.

Mr.Owcrope 28.8.2007 20:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekolog: Obnovitelné zdroje škodí přírodě

ale toho Durrela byste si moh' přečíst. Není to špatná kniha. (A sprostých slov je tam méně, než v hlavním večerním programu libovolné české televize)

pavel 99 28.8.2007 20:29

Re: Re: dotace

a není stejnou "údržbou krajiny", když se na ní nepostaví větrník?

pavel 99 28.8.2007 20:23

Re: Re: Re: Re: Pro qwert_a

máte pravdu, není jediný. Dalšími jsou, že zelení blokují vodní elektrárny, tepelné elektrárny, přečerpávací elektrárny, dopravní cesty atd.atd.atd.

pavel 99 28.8.2007 20:16

Re: Re: Re: Re: Re: Ekolog: Obnovitelné zdroje škodí přírodě

to srovnání se nabízí pouze tomu, kdo přenosu a distribuci mnoho neví. Ráčil jste se kouknout na daňový doklad (fakturu) za elektřinu? Pokud byste tak učinil, zjistil byste, že (na rozdíl od vodného) je zvlášť účtován poplatek za přenosy/distribuci, zvlášť paušál za "rezervovaný příkon" a zvlášť samotná el. energie. Tudíž celkem transparentně víte, kolik můžete šetřením ušetřit a kolik platíte za onen samotný "luxus", že jste napojen na rozvodnou síť. (K čemuž Vás ostatně nikdo nenutí - pořiďte si OZE a můžete se od sítě klidně odpojit.)

Ladislav N. :-))) 28.8.2007 19:19

Re: dotace

A na "údržbu krajiny"... ;-D

Ladislav N. 28.8.2007 19:15

Re: zelené střechy v Norsku

A jak to sovisí s energetikou? ;-P

Ladislav N. 28.8.2007 19:14

Re: Re: Re: qwert IP: 81.30.232.xxx - další nesmysl

"Lokální zdroje" žádnou "podporu" nepotřebují. Ty se budují podle ekonomických potřeb a zdravého selského rozumu (trhu). Na rozdíl od "alternativních"...

Toni 28.8.2007 19:12

Re: Re: Re: Re: Ekolog: Obnovitelné zdroje škodí přírodě

Pro příklad nemusíte chodit daleko, nabízí se srovnání s pitnou vodou.  Lidé byli přinuceni šetřit., klesla spotřeba. Ukázalo se, že i zdroje (v Brně) jsou předimensované. A cena za m3 se vyšplhala na cca 50 Kč za kubík. S elektřinou je to stejné - máte pravdu.

cca1 28.8.2007 19:11

Re: Re: že o tom nic neví v Norsku...

to je tam co mají zelené střechy

Ladislav N. 28.8.2007 19:09

Re: Re: Re: qwert IP: 81.30.232.xxx

Tady nikdo žádnou soutěž o počet příspěvků nevypsal. Ale vítězem o největší blábol ještě být můžeš. ;-P

Ladislav N. 28.8.2007 19:06

Re: že o tom nic neví v Norsku...

To je tam, co mají "v každém fjordu" přehradu s vodní elektrárnou? ;-P

Talián 28.8.2007 19:06

Re: Re: že jim nevadí budování tepelných (uhelných) elektráren...

Část své profesní kapacity prodávám pro doučování zájemcům o rekvalifikace podle různých standardů EU. Jedná se technické profese. Je pozoruhodné, jak hluboce zakořeněné jsou různé pověry a představy. Ono dříve školství na vědách opřených o přírodní zákony moc nebazírovalo, protože jak řekl jeden osvícený: Kde začíná platit matematika a fyzyka končí ideologie. Tak tedy většina lidí nemá ani potuchu o zákonech o zachování hmoty a energie, nic jim neříká první, druhá ani třetí věta termodynamická. Věří, že lze sestrojit perpetum mobile a přeměna hmoty v energii je jen ukrytý způsob hoření. Při přednášce o polopropustných vrstvách na skle jsem obdržel titul sedmilháře s tím, že teplo se šíří vedením a nějaká průhledná nanovrstva ho nemůže zastavit a ani přitlumit. Stejná neznalost fyziky vytváří nebožtíky na silnicích, protože povědomí o setrvačnosti, odstředivé síle a kinetické energii je blízké nule. Pochopitelně podobné to bude s ekonomikou. Škoda, že se toho nedožil pan Šouček. Opravník obecně oblíbených omylů lze psát průběžně. Ještě doplňující otázka. Jak velký musí být betonový sokl v základech větrníku aby odolal větru o rychlosti 250km/h, kolik je na něj třeba cementu a kolik energie je třeba na jeho výrobu?

Cedr 28.8.2007 18:54

A pravicoví dogmatici jsou buřt?

Pokud vím, Temelín se dostavěl za vlád ČSSD.

cca 28.8.2007 18:52

Re: zelene strechy...

ještě že o tom nic neví v Norsku...

Jura Jurax 28.8.2007 18:50

Re: Re: Re: Re: Re: Ekolog: Obnovitelné zdroje škodí přírodě

No tak tohohle se tedy opravdu nebojíme ... se současnými technologiemi ... pokud tedy bohové, jsou-li jací, aspoň část lidstva při zdravém rozumu zachovati ráčí a samozřejmě nedojde-li k nějakému zásadnímu, dosud netušenému technologickému zlomu (ale to bychom se pak nemuseli taky bát).

Nebo jinak: jestli hlupci prosadí, aby OZE podpořené dopingem zelené politické zákonodárné blbosti daly na p*del JE svázané řetězy téže blbosti - tak toho se tedy bojíme; mimochodem četl jste TMA 2.0 od Neffa?