29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
krmič 5.5.2009 14:29

Re: Globalni oteplovani??

Přirozená smrt stářím? V kolika letech? To snad někdy v historii existovalo? Aha, Abrahám...  Mimochodem, za mých mladých let kouřil každý muž, prakticky bez výjimky. Cigarety se na vojně fasovaly.

žaba(k) na prameni 5.5.2009 11:38

klídek,

Jestli-že se ten duhový spolek magorů rozhodl podporovat sám pan  exprezident,

Tak brzo Duhoví makovci skončí na smetišti dějin.

Jako všechny strany a spolky, které náš pan ex kdy v minulosti podpořil......

para 5.5.2009 11:50

Re: klídek,

No můžeš mít žabaku i kus pravdy. Vyhlídky lidstva nejsou valné a smetišt přibývá...Lidstvo se opravdu často chová jak spolek magorů... http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/scenare-soumraku-civilizace-rustu

Beldor 5.5.2009 12:07

Re: klídek,

Pokud mate trochu casu tak doporucuji na tu stranku zajit a mrknout se na tu "uvahu".Celkem se pobavite a zamyslite se kdo muze takove zvasty paneboze napsat.R^Aneb neni nad podvedomy pocit ze zeme se riti do zahuby(asi prepadne pres okraj sveta).nabozenstvi na todle chytaly lidi tisice let s5 tak proc by se to neuchytilo dnes,ze ano?apocalypsa stale... tahne;-D

para 5.5.2009 12:53

Re: klídek,

Země se do záhuby neřítí. Pro lidstvo je ale období nějakých 200 let  technické civilizace závislé na fosilech oproti 10tis let  historie jen epizodním výkřikem. Nebo umí Beldor jinak vysvětlit dynamiku posledního století a ví jak vyzrár na konečnosti zdrojové tak sby se dnešní společnost nemusela velmi radikálně změnit?

Stredocech 5.5.2009 13:05

Stačí přejít na atom a není co řešit

akorát problém, co by pak dělali obchodníci s emisnímji povolenkami...

para 5.5.2009 13:15

Re: Stačí přejít na atom a není co řešit

Víš asi  Středočechu stejně dobře jak já, že dnes je největší problém s tím kde vzít na eliminaci dopadů světové stagnace. Jen spojené Státy to stálo víc jak druhá světová válka. Tam se notoričtí finanční kutilové vyřáděj až až...

Já osobně jsem pro tvrdší řešení v podobě přímého zdanění které by platilo pro všechny hromadně produkované externality. Změnilo by to lecos ve prospěch pravdivějšího obrazu metabolizmu tohoto světa.

PPP 5.5.2009 11:05

Jsme hosty na Zemi

Kdo je hostitelem? Jistě sama matička Země. Jenomže Země jako planeta nemůže vybírat daně, blokovat stavby, kontrolovat lidem topení. Může sice diktovat zákony, ale bohužel jenom ty přírodní. V podstatě je chudinka bezmocná. Naštěstí může pověřit zastupováním hnutí Duha a Nesehnutí. Ti na rozdíl od Země mohou všechno. S pověřovacím dekretem od samotné Země, jsou oprávněni nařizovat i trestat. Háček je snad jenom v tom, že pověření k zastupování si vydali sami. Země totiž nemá podpisové právo.

para 5.5.2009 11:42

Re: Jsme hosty na Zemi

Někteří mají vyvážený pocit svobody i pocit odpovědnosti kdeřto např ultraliberálové toto pojetí neuznávají a kladou svobodu nade vše - viz kniha VK co je ohroženo... To jsou morální aspekty ležící naprosto mimo podpisová práva či dogmata různých hnutí, stran či skupin.

Další problémek je jak PPP správně připomíná v těch zákonech a jejich event  nedodržování. Lidé si ty společenské šijí sami sobě na míru a jak malé děti, co s oblibou boří své hrady s písku, je porušují. Ty zákony přírodní jsou něco jiného nevím o tom, že jdou porušit a jen člověk si to pojmenování vypůjčil k těm svým. Až bude mezi těmito typy zákonů soulad - bude daleko větší stabilita v celém systému.;-)

Sid 5.5.2009 12:00

Re: Jsme hosty na Zemi

Pak se radite hned vedle komunistu a nacistu. Ti take hlasali, ze svoboda musi ustoupit "spravnym" idealum.

Jsou za nimi stovky milionu mrtvych. Ne, uz nikdy podobne nazory. Svoboda je nade vse.

Beldor 5.5.2009 12:00

Re: Jsme hosty na Zemi

boze vy jste presny priklad filozoficky vzdelaneho ekologickeho blba.Technicke znalosti mimimalni ,ale okecat dokaze snad vse;-DNeuveritelny.Nestudoval jste nahodou bulharstinu?:-PRv

i.h. 5.5.2009 17:07

Ne blba.

Svine.

honzak 5.5.2009 10:59

doporučuji skalním

melounistům zapůjčení osobního auta z dob WWII s funkčním generátorem na dřevoplyn a svoje "úžasné" teorie vyzkoušet v praxi.  Nějaké muzeum jim to jistě (proti prohlášení o provedení GO motoru i generátoru na jejich náklady) zapůjčí. A biomasy je všude spousta, takže pár pytlů suchých bukových špalíků seženou ajncvaj. Možná to pojede i na sušenou mrkev, kačena žakesová jistě pár pytlů nastrouhá a usuší  za domácí úkol..

Než pojedete, tak dejte vědět na internetu - přijedu se podívat!

BJ von Wolfenstein 5.5.2009 11:14

Re: doporučuji skalním

Dejte vědět. Pojedu se podívat s váma;-).

Bubranik 5.5.2009 11:24

Re: doporučuji skalním

  Rad bych se k tomu vyjadril, ale nicemu nerozumim a tak radsi budu drzet   usta.  Vsak ono to nakonec nejak dopadne a ja si nemusim delat nepritelkyne a take nepratele.  Kdovi, co by se mnou ze msty udelali! (nerikejte to ale dal!)

para 5.5.2009 11:46

Re: doporučuji skalním

Jo vzpomínám na ten zážitek honzáku - jako kluci jsme za tím běhali když to supělo do kpečka...  Jmenovalo se to Sentinel;-)

Dnes se jezjdí spíše na plyn - propan, zemní a i bioplyn... už i ve Švédsku. jen to zvenku není tak nápadné. nápadné se to může stát ale časem až dojde ropa - za nějakých 50 let.;-)

honzak 5.5.2009 11:55

Re: doporučuji skalním

zase blbě - Sentinel byl náklaďák, poháněný PARNÍM STROJEM!!! Auto na dřevoplyn je klasický čtyřtakt, který místo benzínu používá dřevoplyn ( v ptydepe melounistů BIOPLYN). Vozí si bukové špalíky a kotel zpravidla za zadní nápravou, neb tehdejší auta měla motor vepředu a náhon na zadní kola kardanovým hřídelem (přes rozvodovku s diferenciálem).

V navrženém případě nejde o prověrku funkce strojního vybavení )což ostatní pochopili), ale o prověrku REÁLNÝCH SCHOPNOSTÍ MELOUNISTŮ REALIZOVAT SVOJE ŠÍLENÉ TEORIE.

Beldor 5.5.2009 12:02

Re: doporučuji skalním

Problem je ze z humanitniho hlediska je slovo parni stroj definovano mirne jinak nez z hlediska technickeho popisu. :d

Aneb stoleti páry;-D;-D

Hacker Rudolf 5.5.2009 12:25

Re: doporučuji skalním

Nejen náklaďák Honzáku- i autobusy byly Sentinel:-D

honzak 5.5.2009 12:57

Re: doporučuji skalním

To jsem nevěděl, jsa trapně mlád. Ale taky je poháněl parní stroj, že? Tehdá konstruktéři ctili tzv. dědičnost. Tudíž nevymýšleli vymyšlené a zvyšovali sériovost. A šetřili životní prostředí, neb se nemusely kopírovat další výkresy (úspora papíru a čpavku), naopak se původní fasovaly ve výdejně společně s technologickým postupem a  případným přípravkem.

Studenti humanitních oborů by měli mít povinné prázdninové praxe ve fabrikách. Aby viděli, jak je to doopravdy. V pomocných profesích (manipulant, pomocný skladník) by poznali, že sebeinteligentnějšími kecy paleťák polotovarů nenaložíš.... 

Historik 5.5.2009 13:11

Re: doporučuji skalním

R^R^R^

emersonskej 6.5.2009 12:21

Re: doporučuji skalním

;-DR^

krmič 5.5.2009 14:42

Re: doporučuji skalním

Parní autobus? U nás? Snad v zemi původu, v Anglii? I o tom bych pochyboval. Na parní nákladní automobily Sentinel měla Škodovka licenci, to ano, svého času byl Sentinel k vidění v NTM.

Lukas B. 5.5.2009 13:34

Re: doporučuji skalním

auto (nebo spíš traktůrek) na dřevoplyn je můj sen. mám úžasnou knížku, jmenuje se to rukovjeť pro řidiče automobilu, vydal to výzkumný ústav vojenský (?) někdy na počátku třicátých let, a vážně se tam zabývá improvizovanou přestavbou seriových automobilů na dřevoplyn (kalkuluje se strategickou hrozbou přerušení přísunu ropy) a improvizovanou úpravou motorů na méně oktanové palivo (z uhlí). na obrázcích se to zdá jako docela brnkačka, ovšem pro kováře a zámečníka, nutný je ovšem robustní motor s výkonem patnáct koní na litr zdvihového objemu.

mimochodem, víte, že pro úžasně ekologickou vodní a železniční dopravu neplatí emisní limity platné pro automobily? (ono taky ty pomaloběžné diesely s čtvrtkubíkovými válci a třiceti otáčkami za minutu jedou i na kejdu z prasečáku a emisní limity by je donutili kupovat opravdickou naftu)

honzak 5.5.2009 17:37

Re: doporučuji skalním

lodní motory znám jen z encyklopedie československé mládeže 1936, o drážních něco málo vím. Dnešní Perkinsy by na "vodu z fuseklí" nejely. Zato dvoutaktní diesel z ponorky, který byl v "sergejích" by patrně jel i na ovarovou polívku!

Auto na dřevoplyn = destilační kotel ústředního topení. Na dobré (tedy bukové a suché) dřevo to opravdu jede. Ale pohotovost je trochu horší než a dieselu Volha...

MPL 5.5.2009 19:26

Re: Parní mašinky jsou občas k vidění

Sentinel, parní válec, menší parník převážející lidi po Labi, malý dětský vláček s parní lokomotivou, různé modely parních strojů, modely Stirlingova motoru atd. byly k vidění na výstavě Parní stroje a modely "Nábřeží paromilů" v Hradci Králové. Informace a fotky z této výstavy jsou na http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=lgb_akce_HK2007 . Bohužel nevím, zda tato krásná výstava proběhla i v r. 2008 a jestli bude letos.

viktor 5.5.2009 10:20

Prospěchářství a amatérizmus

Slušně řečeno jde o výnosný obchod s lidskou hloupostí. Také zelení "odborníci"  na problematiku životního prostředí a energetiku přesvědčují veřejnost o své pravdě zelené energie. Sází na jedinou možnou kartu a to že občan musí být ještě hloupější než předkladatel těchto omílaných eko-nesmyslů. Nevyčítám technickou negramotnost lidem s humanitárním vzděláním, ale jde už jen o prostou inteligenci . Jinak by nemohla tato hnutí do omrzení omílat opodstatněnost úplné náhrady jaderné energie a energie z uhlí pálením biomasy a energií získanou z přírody.  Už prostá otázka , kolik biomasy s nízkou výhřevností by se muselo vypěstovat, spálit nebo přeměnit na bioplyn normálnímu inteligentovi napoví, že se energetická potřeba v náhradě rozchází řádově a to s mnoha nulami.  Svým způsobem by  mi těch naivků bylo líto, kdyby si je nepěstovali lobisté, těžící z jejich schopnosti oblbnout neznalé věci a z jejich technické tuposti. Jde o mnohamiliardové zelené kšefty ať to stojí co to stojí z našich kapes a bohužel z kapes a životní úrovně našich potomků. Podceňování jaderné energie jež dle dnešních znalostí a technických možností dává zatím jedinou reálnou alternativu nás přijde zítra o to dráž.

para 5.5.2009 10:44

Re: Prospěchářství a amatérizmus

Jediná reálná alternativa je zhubnout a otužovat se aby jsme byli schopni vyjít s takovými prostředky jakonaši otcové, dědové... a žili přitom na úrovni dnešních znalostí. Pro příklad - dnešní ČR má takovou energetickou spotřebu jako celá nacistická říše v době největšího rozmachu. Američané přitom na hlavu spotřebovávají ještě dvojnásobek toho co průměrný Evropan a ten zas 10X víc jak ind. Ti Indové, Čínani a další 3/4 světa nakročily k dohnání alespon té Evropy....  Tato čísla a víra v neomezené zdroje, rozlohy i rozvoj jsou naopak o lidské sebezahleděnosti - chceli někdo necht tomu říká třeba "schopnosti oblbnout neznalé věci a z jejich technické tuposti".;-)

Vaněk 5.5.2009 10:52

Re: Prospěchářství a amatérizmus

Technickou tupostí se především vyznačují jedinci, najmě združení do vyděračských spolků ekoterorismu, kteří neumí počítat a zjistit si jaké jsou reálné zásoby paliva do jaderných elektráren a jaké jsou náklady vč. externalit. Natož si zjistit kolik paliva je pro reaktory rychlé vč. Thoria, zásob v mořské vodě.  Za těch řádově 500 - 1000 let než tyto paliva a citované metody výroby elektřiny budou pasé lze s hodně velkou dávkou skepse tvrdit, že se zvládne i fuze se zásobami paliva srovnatelnými s dobou existence sluneční soustavy.

Vše řádově levnější než sebelepší větrný zdroj náhodných poryvů elektrického proudu.

para 5.5.2009 11:23

Re: Prospěchářství a amatérizmus

Vanku sám asi si ty externality idealizuješ. Thorium se dnes spaluje jen pokusně a spočítanou efektivitu JE dnešních typů uvádí řada zdrojů podobně jak ta Wiki.. http://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI Rač si laskavě povšimnout, že je to jen zlomek toho co dnes dávají fosily. Tedy právě naopak než tvrdíš. Osobně jsem přesto pro dostavbu JETE s prostředků ČEZU a to proto, že se tím dnešní zdrojové pozadí prodlouží o několik desetiletí. Souhlasím ale s tím, že pokud by lidé byli velmi kultivovaní a nebylo potřeba řady bezpečnostních opatření kolem celého uranové průmyslu, byla by energie s jádra podstatně levnější. Levně to nakonec umělii ale i Rusové už v elektrárnách černobylského typu.;-)