30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vaněk 5.5.2009 14:25

Re: Jak už ukázalo intervjú v TV, jsou to prostě

V té  Vaší první větě je patrně skryt rozdíl mezi námi dvěma.

Vy na něco věříte, já a většina skepticky myslících lidí si informace ověřuje u těch, kteří problematice rozumí.

Na rozdíl od Vás se v problematice energetiky moje maličkost vyskytoval 2 desetiletí a i nadále obor sleduji, ač podnikám v oblasti docházkových a přístupových systémů.

Vaněk 5.5.2009 14:42

Re: Jak už ukázalo intervjú v TV, jsou to prostě

Váš druhý odkaz na biology a nenašel jsem tam v rychlosti nic o energetické efektivitě.

Karel K 5.5.2009 19:40

Re: Jak už ukázalo intervjú v TV, jsou to prostě

To take nenajdete, to je energetický termín, najdete ho třeba v každé učebnici elektřiny nebo i fuyziky. 

Vaněk 5.5.2009 15:00

Re: Jak už ukázalo intervjú v TV, jsou to prostě

Co se týče odkazu na wikipedii, tak pro hodnověrnost tohoto odkazu svědčí věty tam uvedené:

Měření ERoEI nemusí být vždy jednoznačné, ale neexistují standardy nato, zahrnuty do měření ERoEI u ekonomického procesu. Při měřeníERoEI se nemusí jednat pouze o palivo, ale může jít o poměrně komplexní a sofistifikovaný technologický proces s desítkami

vstupů a výstupů. Navíc forma energie na výstupu může být zcela jiného druhu než na vstupu a taktéž není zcela jasné, do jakých detailů při

výpočtu zacházet.

Mno - vskutku zcela bezrozměrná exaktní veličina, že...

Vaněk 5.5.2009 13:52

Re: Uranu může být až na několik milionů let....

http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2008120001

;-) 5.5.2009 14:05

ale paro, Re: Jak už ukázalo intervjú v TV, jsou to prostě

před 20-i lety nám měly dojít zdroje energie do 15-i let (Římský klub).

Ne, ani zdaleka nejsem pro zbytečné plýtvání, naopak - šetřit. Ale že by stavění elektráren na slunko, které na svou výrobu sežerou 3x víc energie, než za celý svůj život vyrobí bylo šetřením? Větrníky taky. Jistě přinesou mnoho peněz provozovatelům díky vašim zákonům, ale ekonomika a úspornost??? Cha cha ;-(.

Karel K 5.5.2009 19:35

Re: Jak už ukázalo intervjú v TV, jsou to prostě

Pletete si predmet diskuze: nejde tu vubec o ekologoii, ale o skupinu pologramotu, kteri nejen ze nejsou na to, o cme mluvi, zadni odbornicii, ale ani si v detskych citankach neprectou, o cem pak "zasvecene"  kecaji.

jonas 5.5.2009 12:22

vzpomínka

 Vzpomínám si na reportáž v televizi /asi tak před 15ti lety.Tehdy členové hnutí Duha přepadli kožišinovou farmu a vypustili několik stovek norků amerických-/minků./ Dnes je to ohromný problém a velké ohrožení mnoha původních druhů.  

honzak 5.5.2009 13:03

Re: vzpomínka

u nás zase ti kreténi několikrát vběhli zívodním koním do dráhy. Ověřeno, že za peníze...

Řezat, řezat a řezat!

para 5.5.2009 13:08

Re: vzpomínka

Jo kdyby se idiocie dala vyléčit bitím - to by bylo na světě hned lépe. Ale možná jen idioti věří že to tak jde.;-)

honzak 5.5.2009 13:23

Re: vzpomínka

tebe taky málo tloukli, když jsi byl mladej. Možná by to šlo dohnat i teď.

para 5.5.2009 13:37

Re: vzpomínka

Neber to osobně honzáku. Sebemrskači přeci věří, že bitím se stanou lepší. Já věřím v cestu k Bytí přes vzdělání a pokoru s tím spojenou. Ty možná spíš v sílu rákosky, důtek .. - tak jak ti idioti sebemrskači - vid?;-)

Honza42 5.5.2009 13:53

Špatně chápete.

My si neděláme iluze, že se bitím stanete lepším. Ale jak už to bývá v každé smečce (lidskou nevyjímaje), ti potrestaní pak načas stáhnou vocas a nevotravujou. A o to jde.

Vaněk 5.5.2009 13:56

Re: vzpomínka

S tím vzděláním bys měl ovšem nejenom věřit, ale něco i v tomto směru podniknout.

kája 5.5.2009 13:27

Re: vzpomínka

Taky si pamatuji na film v TV, jak stateční ekoteroristé řvali nastarého dědu - jednoho z posledních chovatelů kožešinových zvířat -"Vrahu, vrahu!" -on stál u těch kotců s vnoučkem a manželkou a oni na něj řvali hodinu megafonem, aby to dobře slyšel. Myslel jsem, že nejotřesnější záběry, které jsem ohledně týrání v 90. létech viděl, byly z jatek, ale tohle bylo ještě mhohem horší - ta nařvaná a samolibá jistota mladých debilů, nenávist, která zabíjí - lidi.

No, a pak mu norky hrdinsky vypustili a teď je ticho po pěšině. zajímalo by mě, proč je Ministerstvo zemědělství nežaluje, když jsou na to důkazy a když norek nyní decimuje stavy původních malých šelem,  volně žijících v naší přírodě. Není to proti Natuře 2000?

Jo, a k Šumavě - veterinář s teatrologem tam jistě budou mít uprostřed 200hektarové holiny památník s nápisem "Nikdy nezapomeneme", nebo tak nějak.

para 5.5.2009 13:48

Re: vzpomínka

Jo jo Kájo - nejnebezpečnější a nejhladovější predátor na týhle planetě je hold člověk. O tom je spousta reportáží - stačí si vybrat. Mnozí si svou situaci usnadnují tím, že si v hrádkách lidských vybírají jednu nebo druhou stranu aby alespon formálně věděli kam patřej.

Tyhle všechny hry ale můžem hrát jen když té energie co ji umíme transformovat bude dostatek. V opačném případě bude muset někdo s kola ven. A pan Karel Drábek to v dnešním příspěvku vidí jen jako "Havlovu bublinu" a nikoli i jako svůj problém na nějž nenabízí kýženou odpověd.;-)

Sid 5.5.2009 12:02

Globalni oteplovani??

Mam jednu otazku - Komu z Vas vadi teplo? Komu by vadilo, ze bychom meli jaro uz v breznu a zima by zacala az v prosinci?

A za to, ze bude zima mam jeste platit? Co to je za pitomost?

M. Zima 5.5.2009 12:09

GO je pod kontrolou,

kLaus referoval o úspěšném boji s GO na Hradě Komisi EU. Vždy, když je teplo, otevře Jakl všechny ledničky a v 80ti %tech případů se do týdne ochladilo.

Beldor 5.5.2009 12:17

Re: GO je pod kontrolou,

:) puste k tomu schopneho statistika a udela vam nejakou hezkou korelaci stavu lednicek Klausoida a teploty v okoli prahy;-D

portwyn 5.5.2009 12:48

Já vím, je to vtip,

ale otevření ledniček okolí oteplí. Lednička je tepelná pumpa, ne generátor zimy...a k vypumpovanému teplu ještě trochu přidá.

Asi to víte, tak jen pro úplnost :-)

Petr Kiebel 5.5.2009 12:17

Re: Globalni oteplovani??

..hm, zkuste si o tom něco přečíst. Pak Vám to začne vadit

milan007 5.5.2009 12:24

Re: Globalni oteplovani??

přečíst ?? To moc nepomůže. Chtělo by to se snažit problém pochopit :-D

portwyn 5.5.2009 12:31

Mně teplo vadí,

z vedra mne bolí hlava, jsem věčně zpocený a špatně se mi pracuje. Když mi praží slunce do očí, kýchám. Válení se po pláži mne k smrti nudí. Na dovolenou jezdím na hory nebo na severozápad.

Životní krédo nováckých rosniček "hlavně ať proboha nikdy neprší" považuju za stupidní. K zajištění obživy potřebujeme střídání ročních dob. Jo, já vím, voda je přece z kohoutku a jídlo se kupuje v hypermarketu :-P

A nebojte, zima nebude. Platit budete za klimatizaci, ta je dražší než topení (vyzkoušejte si ve Vašem autě).

P.S. Nejsem a nikdy jsem nebyl voličem Zelených ani sympatizantem hnutí DUHA, Greenpeace a spol. považuji za bandu grázlů, podporuji jadernou energetiku. Ani to mne ale nepřinutí milovat vedro.

para 5.5.2009 12:46

Re: Globalni oteplovani??

Side vidíš to příliš zúženě hlavně s úhlu časového. mám také rád teplo kolem 20st venku ale zároven vím, že už 30 let soustavně klesá hladina spodní vody. V poslední době odumírají smrkové porosty ve výškách do cca 500m. Takové stoleté smrky ale jsou ještě tu a tam i kolem Prahy ale čím dál tím víc jak rarita.... Jde totiž o ten pozvolný trend a jeho konce či spíše vliv na biosféru na které jsme všichni závislí ale tuplovaně to pocítí až naši následníci. Zvýšení průměrné teploty o stupínek odpovídá posunu vegetačních pásem o cca 150 až 200m výše. Dnes jsme zhruba o ten stupínek dál jak před 50 lety. Čtyřstupnový nárůst koncem století už nebude o poklesu spodních vod ale o kolapsu celých ekosystémů a propadu zemědělské produkce. Často se  oteplení přiřazuje jakoby jsme začli žít jižněji - to je ale fikce a mýlka velmi nebezpečná v tom, že v našich zeměpisných šířkách zůstane výška slunce nad obzorem v zimě nízko a tak i zimní mrazy  zde budou pořád hrozit a jižní plodiny tu pěstovat kvůli vymrzání nebude možné. Ještě podstatně hůře dopadnou země s menší výškovou diverzitou svého reliefu. Migrace lidí vykořeněných ze své domoviny jsou už dnes celoevropským problémem a to ještě netlačí důvody klimatické. Vše by se možná dalo nějak ustát pokud by byl dostaek zdrojů energetických a surovinových. GO ale nedopadne na silné lidstvo ale na radikálně oslabené. Celkové dopady budou pro mnohé pak až fatální. Né tedy pro letošní dovolenou jak si lidé oteplování s odpočinkem obvykle spojují.:-(

portwyn 5.5.2009 12:52

Re: Globalni oteplovani??

Jo, jakási dáma mi kdysi napsala, že by chtěla, aby krajina u nás vypadala jako ta ve Středomoří. Nevím, jestli tím myslela degradovanou půdu zarostlou macchií, kterou nežerou ani kozy, ale je to dost drsná představa.

Spodní voda opravdu klesá, i v Podkrkonoší.

honzak 5.5.2009 13:01

Re: Globalni oteplovani??

dámy už takové bývají... Ušlechtilé a blbé.

Jednou z příčin poklesu hladiny spodních vod je proražení vodních horizontů kanalizací - dělá se gravitační, takže na konci úseku jsou trubky i více než 5 metrů pod zemí. A fungují jako drenáž a lidi prohlubují studny...

para 5.5.2009 13:21

Re: Globalni oteplovani??

Ano ve městech tomu tak částečně může být. Něco mají na svědomí i studny a rostoucí spotřeba vody.... Ale pro příklad s volné krajiny - konkrétně vím o lokalitě kde jsem si jako kluk hrál desetíletí prakticky celoročně na potůčku - dodnes tam žádná výstavba není ale potok jaksi zmizel i když to seismicky ani těžebně narušená oblast rozhodně není.:-(

I.Laengsfeld 5.5.2009 14:17

Re: Globalni oteplovani??

Kouknete na prehledy srazkovych uhrnu za poslednich 100

let. Odkudkoliv: Zugspitze, Jizerky, Praha. Je tam videt jedna vyrazna vec - je to natolik "chaoticke" ze prokladat tim "trendy" muze skutecne jen blahovy clovek (matematicky hlupak, ktery mermomoci chce videt "trendy" i tam, kde nejsou resp. meni se divoce na ruznych skalach) pripadne ten, ktery za takovouto "intelektualni" cinnost dostane dobre zaplaceno ci muze tim ziskat pocit "porucime vetru desti roku 2100". Tohle pisu s vedomim, ze takhle suchy duben tu skutecne nebyl jiz dlouho (a ze dubny v poslednich

2 desetiletich byvaji teple a suche)

para 5.5.2009 13:05

Re: Globalni oteplovani??

Přitom srážky spíše přibývají a budou přibývat dále - ale přívalově a sezoně. To je další problém. V okolí Dukovan tak nebude ani dost vody pro event rozšíření JE. Pro Temelín snad ještě vystačí. V letních vedrech pro nedostatek vody ale už odstavovali jaderky i francouzi a to se zatím nic moc neděje.

Člověk se náhlému nebezpečí umí postavit a semknout - na pozvolné trendy je ale pravidelně až apatický i když to může znamenat  jeho konec. Vzpomenme jen na kuřáky... a důvody kardiovaskulárních chorob...Přirozenou smrtí stářím se dnes ze světa odchází jen vyjímečně. Oteplování se proto nebojím přiřadit k dalším civilizačním nemocem které vesměs ignorujem....:-(

Historik 5.5.2009 13:07

Re: Globalni oteplovani??

Netřeba připomínat, že problém přívalových srážek v sezóně uměly řešit už starověké civilizace, ovšem nedokonale.