29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sýček 27.9.2007 13:29

Tak si to přečti přímo v tom odkazu:

'Nárůst incidencí některých vrozených vad (obvykle mírnějších) je možné vysvětlit zdokonalenou důkladnější diagnostikou, díky níž je možné tyto vady, které dříve zůstávaly skryty, odhalit. Dalším faktorem je zlepšení hlášení výskytu těchto vrozených vad Ústavu zdravotnických informací a statistiky. Obdobně incidenci vrozených vad zvyšují předčasně narozené děti mající častokrát některou z vrozených vad. Vlivem kvalitní péče o tyto předčasně narozené děti a záchranou jejich života se do jisté míry zvedá i výskyt některých vrozených vad."

L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 13:23

Re: Re: Kotče

Astronomické vlivy (resp. jejich změny) v modelech nejsou ze dvou důvodů: 1. Změny orbitálních parametrů Země jsou v horizontu 100 let bezpředmětné a 2. změny sluneční aktivity astronomové nedokážou předpovědět (jak jste správně podotkl)

Marta 27.9.2007 13:21

Re: Re: Re: VOX POPULI VOX DEI

Ne, ne ,ne. Oni dobře vědí co činí. To bude nejlepší tunel této doby na kterém si chtějí přihrábnout. Ti ostatní kteří jim to žerou se budou divit kolik je to bude stát.

L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 13:19

Re: Re: Pane Šulo

Pane Šulo, klimatologické scénáře budou VŽDY pravděpodobnostní. K rozhodování ale není třeba vždy mít informace "s pravděpodobností, blížící se jistotě". Spíše je důležité mít realistický odhad těch pravděpodobností (věrohodností).

Jinak by ale bylo dobré rozlišovat, co z té Vaší "nejistoty" je dáno skutečnou nejistotou klimatických modelů nebo scénářů a co vyplývá z Vaší neznalosti modelů a jejich výstupů...

. 27.9.2007 13:03

tak znovu

Zajímá mě nárust nádorového onemocnění  u mladších ročníků.... a nárůst počtu narozených děti s vvv. Viz graf na http://www.safebryo.cz/Statistika_vvv.htm :

Roman Šula 27.9.2007 13:02

Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

Vy jste v Číně byl?

Stredocech 27.9.2007 13:00

A pročpak je najednou takový nedostatek elektřiny na Balkáně a na Slovensku???

I u nás v rozhlase se mluvilo o tom, že tam ČEZ přesměrovává své vývozy, kvůli růstu tamních cen, způsobených nedostatkem elektřiny.

Že by chybělo těch 5 krát 440 MWe v Kozloduji a Jaslovských Bohunicích, které nařídila EU odstavit, v případě Bulharska tím dokonce podmiňovala členství v EU. A na úkor čeho se virábí biolíh a bionafta???

A samozřejmně, v případě rumunské elektrárny Cernavoda zelení ječí, že další bloky "nejsou potřeba,"

Stredocech 27.9.2007 12:54

Klaus navrhl EU v Helsinkách budování jaderné energetiky

a to bez odezvy. Logicky z toho usoudil, že globálnímu oteplování příslušní politici sami nevěří.

hlava22 27.9.2007 12:53

Re: Re: Re: Hehehe - tady navrhl někdo referendum ve věci Globálního Oteplení. To je fakt legrace

svého času drtivá většina vědců s nejlepším vědomím a svědomím a s využitím všech soudobých vědomostí tvrdila, že země je placatá.

Stredocech 27.9.2007 12:51

Re: Re: Re: Hehehe - tady navrhl někdo referendum ve věci Globálního Oteplení. To je fakt legrace

Pro scénář s vysokými emisemi projekce očekávají zvýšení mořské hladiny během 21. století o několik desítek centimetrů. V rozporu s populárními představami bude hlavní příčinou tohoto jevu tepelná roztažnost vody, tání polárních ledovců nicméně k tomuto vývoji podstatně přispěje.

Opravdu nás čeká potopa světa, jak se lidem snaží vsugerovat šašci z Greenpeace stavbou repliky Noemovy archy.

Roman Šula 27.9.2007 12:46

Re: Re: Re: Re: Ale to, že opatření, které dělá EU v rámci "boje proti globálnímu oteplování"

Blbost, poČernobylu? V Rakousku v roce 1978, tedy 8 let před Černobylem. Nejdřív si aspoň ověřte data, než něco plácnete. Protijaderný odpor pochází už ze 70. let a Černobyl pak byl jen z jedním argumentů až později.

Kotec 27.9.2007 12:43

Re: Re: Hehehe - tady navrhl někdo referendum ve věci Globálního Oteplení. To je fakt legrace

Pokud drtivá většina vědeckých kapacit tvrdí něco jiného, pak asi nejspíš ta kvalifikace Václava Klause je správná. Kdo jiný by už měl být nejblíž pravdě, než vědci??

hlava22 27.9.2007 12:40

Re: Hehehe - tady navrhl někdo referendum ve věci Globálního Oteplení. To je fakt legrace

politici odhlasovali a vědci odkývali větší blbosti. Bursík je toho názoru, že pokud je VK se svými nápady osamocen, je to blb. Taky svým způsobem referendum.

Stredocech 27.9.2007 12:38

A opět, co takhle nahradit uhelné elektrárny jadernými

Pokud by politici na to "globální oteplování" s katastrofálními následky SAMI VĚŘILI, museli by se dát touto cestou.

Takže to celé je nejspíš tunel na kapsy občanů.

Aleš 27.9.2007 12:38

Re: Re: Re: Ale to, že opatření, které dělá EU v rámci "boje proti globálnímu oteplování"

Další polovoční lež. JAderné elektrárny se přestaly stavět po Černobylu a je nepochybné, že byl vůči nim velký odpor veřejnosti- ne u nás , ale v ostatníčásti Evropy. Zdá se , že se program jad. elektráren- zřejmě v současnosti nejlepší alternativa  vůči fodilním palivům  z hlediska snížení emisí se pomalu rozjíždí.

Roman Šula 27.9.2007 12:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

Tak nevím, ale průběhy teplot do minulosti se snad dají považovat za fakta, zatímco předpovídání budoucnosti tak složitého systému, jakým je zemské klima, bych zařadil takřka mezi věštění z kříšťálové koule.

Ivan Nový 27.9.2007 12:34

Stalo se něco jiného,

politické elity chtějí dělat opatření, která mají zachránit svět. Je zase poptávka po zachraňovaní světa, jako před každou válkou :-))) Ano, globálně společnost začíná zahřívat .....

Roman Šula 27.9.2007 12:33

Re: Kotče

S astrofyziky sdílím budovu a celý areál, s některými jsem se o tom bavil, ale je to prakticky stejné jako u klimatologů, veškeré předpovědi tohoto typu jsou velmi nespolehlivé. Může to tak být a nemusí, pravdou ale je, že klimatologové nemají v modelech astronomické vlivy vůbec započtené, ignorují je, pak se samozřejmě přeceňuje podíl jiných vlivů, třeba skleníkových plynů. Ale rozhodně bych byl opatrný v předpovědích, co udělá Slunce za několik cyklů. Nelze ani předpovědět, jak aktivní bude Slunce v nadcházejícím maximu.

Aleš 27.9.2007 12:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

A největší kvalifikací- spousta předsudků a  odvaha vyjadřovat se k problému o kterém nic nevím. Ty vaše komentáře o tom kdy a jak se oteplovalo jen ukazují, že jste opravdu exot.

Aleš 27.9.2007 12:30

Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

vidím, že jste nějaký "zapředsudkovaný".

Řealita je , žeˇzměny v Číně jsou velké a nepochybně i z hlediska zlepšování lidských práv, ale stále je to komunistická země  a vedoucí úlohou strany, ale  vaše poznámky   jen doplňují  "vaši všeobecnou kavlifikaci  v problematice GO a Číny.

Roman Šula 27.9.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

V čem? Že je třeba situaci nadále zkoumat. Má totiž pravdu, že oteplení v minulých letech nebylo nijak velké, mezi lety 2005/06 se dokonce ochladilo, v zásadě posledních 8 let nijak teplota nestoupá, což je ale na nějaké závěry krátká řada, může se jednat o fluktuaci. Konstruktivní je v tom, aby výsledky výzkumu byly zveřejňovány objektivně bez monopolního vlivu IPCC a bez tlaku melounů.

gerontusinza 27.9.2007 12:26

Je to velice mnohomluvné i když pravdivé.

Agitátora GO to nepřesvědčí a člověk znalý takový polopatismus nepotřebuje. Ale nešť, třeba se nad tím 2-3 lidi zamyslí.... Přeji hezký den.

čtenář zdrojů 27.9.2007 12:24

edisone, nemáte pravdu

ostatní planety se sice oteplují, ale planeta Země se neotepluje. Aspoň to tvrdí Klaus a hradní poradci. A pokud se náhodou Země opravdu přece jen otepluje, tak jen hypoteticky, jak nám dnes sdělil Roman Šula.;-D;-D

Bert 27.9.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

Děkuji za odpověď. Ohledně Kuchtové s Vámi souhlasím.

Ale proč se vyhýbáte odpovědi:v čem je podle Vás V.Klaus konstruktivní a realistický?

čtenář zdrojů 27.9.2007 12:17

Kotče

tohle není vtip. Astrofyzikové tohle tvrdí už několik let. Okolo roku 2012 nastane maximum nového slunečního cyklu. Další cykly pak mají být opravdu slabé a mělo by to trvat asi do roku 2090. Současné globální oteplování způsobené růstem skleníkových plynů je vlastně takovou pojistkou proti globálnímu ochlazení, které by nám za normálních okolnosti způsobilo Slunce.

Kotec 27.9.2007 12:13

Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

A jaká opatření navrhuje pan Klaus? (Souhlasím s tím, že většina dosud navržených a zejména těch skutečně realizovaných opatření je jen plivnutí.) Pokud vím, tak leda tak sedět na zadku a počítat diskontování, protože se vlastně nic neděje a i kdyby se náhodou něco dělo, je to normální a zase se to vrátí samo zpátky. Tohle některým lidem moc vyhovuje, a proto na to slyší.

Roman Šula 27.9.2007 12:12

Re: Re: Ale to, že opatření, které dělá EU v rámci "boje proti globálnímu oteplování"

Elektřina v Evropě zdražuje, protože je jí nedostatek, díky aktivitám zelenistů. Toť vše, kdyby se na nátlak nepřerušily jaderné programy, bylo by elektřiny dost a nebyla by tak drahá. Toť vše.

Roman Šula 27.9.2007 12:10

Re: Re: Re: Pane Šulo

Za odborníka snad ani ne, ale když vidím diletanty typu Bursík a jeho vrtule a Kuchtová a její protijaderná lobby, tak mi to nedá, abych se nevyjádřil. Nejde vůbec o to, zda bude za pár let o něco tepleji či nikoliv, na toto stejně nikdo kvalifikovaně neodpoví, jde o to, že těžce vydělané peníze se na nátlak zelenistů budou sypat do jejich kapes. Navrhovaná opatření totiž nic neřeší, je to jen podfuk. A o to mi jde na to poukázat.

Bert 27.9.2007 12:03

Re: Re: Pane Šulo

Pane Šulo, dololte otázku, Vy sám sebe považujete za odborníka, že se v této problematice tak zasvěceně angažujete? Nesedí s Vámi u klávesnice náhodou některý z poradců V.Klause? Váš příspěvek na mě totiž působí jako agitace ve prospěch šéfa kuponové privatizace.

Kotec 27.9.2007 11:56

Re: Ale to, že opatření, které dělá EU v rámci "boje proti globálnímu oteplování"

Potraviny zdražuje především poptávka z Číny (stejně jako ropu). Elektřina v ČR zdražuje kvůli "vyrovnávání s evropskými cenami".