30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Surfer 27.9.2007 17:22

Re: Díky pane Šulo,

   Materiálů je na internetu dost, ale většinou v angličtině. Alespoň jeden obsáhlejší článek je i  v české verzi, a to zde: http://amper.ped.muni.cz/gw/clanky/html.format/doba_led.html , v angičtině třeba http://www.ncdc.noaa.gov/paleo/milankovitch.html , nebo http://www.museum.state.il.us/exhibits/ice_ages/why_glaciations1.html . Poslal bych Vám mail, ale zarazilo mě, že máte nick  "nepolitik", ale adresu mepolitik@centrum.cz. Jde snad o překlep ?

honzak 27.9.2007 17:19

Re: Vyzkousene reseni?

naprosto nejvíc škody nadělají utopičtí ušlechtilci bez základního technického vzdělání. Jim všechno "v tužce chodí" a tak to tedy musí chodit i ve skutečnosti. Což je kolosální blbost. Jděte se vy teoretici všeobjímajícího jediného dobra vycpat a začněte dělat něco pořádného, na vaše platy děláme my, podle vás primitivní technokrati (na všech úrovních, nechci urážet ty, kteří se živí rukama).

ten závěrečný překlep je naprosto kouzelný!!!!

"vznikajicimu celosvetovemu hnuti za snizeni poluce."

zm 27.9.2007 17:10

trocha matematiky pro zelené fanatiky

Protože máte zelení soudruzi s matematikou trochu potíže, trochu jsem si započítal, případné drobné odchylky prosím omluvte, věnoval jsem výpočtu a hledání dat půl hodinky a nikoliv 15 let jako Vy.

 pokud chci získat ročně jednu kWh musím investovat ca 100 kč u fotovoltaiky, 30 kč u větrné elektrárny, 20 kč u úspory zateplením, 13 kč u ohřevu vody sluncem.

Nějaké závěry ;-P ?

Pete Brich 27.9.2007 17:06

Tak i v tomhle mají pazoury Němci?

Socializmus internacionální (Marx). Socializmus nacionální (Hitler). Socializmus zelený (Jakob v. Uexküll)!!;-€

PB

I. Laengsfeld 27.9.2007 17:06

Re: Re: Re: Vyzkousene reseni?

Pane sociolog, postarejte se radeji o to, aby se v tom udobi nasledujicich  50 000 let nestal nejaky Vas prapotomek nebezpecnym teroristou ba novym Hitlerem

(ze se stane nekdo z Vas  novym Pol Potem hrozi, obavam se, bezprostredneji a to

i v blizke budoucnosti). Pravdepodobnost ze budete mit takoveho pacholka  v rade potomku v nejblizsich 100 00 letech  je  totiz  nesrovnatelne vetsi, nez  risiko  zneuziti  uloziste ulozeneho jaderneho odpadu nekde  kilometr pod zemi. Kdyz uz mate takovou starost o vzdalenou budoucnost... neomezujte ten princip predbezne opatrnosti jen na jadernou energetiku! Uplatnete jej i na  sebe! Jediny 100% spolehlivy zpusob, jak zamezit vyse zminenemu je proste nebyt.

hlava22 27.9.2007 17:02

Re: Re: VOX POPULI VOX DEI

správně, a výsledky uzákonit

Pete Brich 27.9.2007 16:59

sociologu, neděláte náhodou výzkumy veřejného mínění?

Nebo děláte jen do porcelánu?;-D;-D;-D

PB

ja 27.9.2007 16:47

Re: Re: Vedecke náboženství

Sociologu, proč teda ti nejsprávnější chtějí spalovat zemní plyn v elektrárnách? K tomu je přece žádný Klaus nenutí!

Roman Šula 27.9.2007 16:40

Re: Re: Re: Vyzkousene reseni?

Co víte o radioizotopech? A proč by ty nádoby měly explodovat? Za 100 000 let už tam prakticky nebude mít co intenzívně zářit, nehledě na to, že možná za pár let nebo desítek let to z pod země budou tahat ven k přepracování.

A Finsko znovu rozjelo jaderný program a zdůvodnilo to zcela jednoznačně. Na prvním místě ekonomicky, emise plynů až místě druhém.

Pete Brich 27.9.2007 16:33

Pane Metelko,

1) Jak dlouhá je řada měření globálních teplot?

2) Jaké vlivy oteplovací model bere v úvahu a jaké zanedbává?

3) Jak přesně oteplovací model aproximuje relevantní naměřená data?

4) Kdy podle tohoto modelu dojde ke katastrofě?

Děkuji. PB

sociolog 27.9.2007 16:25

Re: Re: Vyzkousene reseni?

Pokud by tomu tak bylo, tak by problem uloziste byl jiz davno vyresen. Lec Finsko, coby zeme vyznnamenana Transparency International coby nejmene zkorumpovana zeme, se na rozdil od nas, jiz ted uprimne snazi ono uloziste realizovat. Vyvinula k tomu specielni medene nadoby, ktere vydrzi teplotu na 300 stupnu. Lec i tyto maji svuj hacek. Kdo garantuje, ze jejich svarene dily vydrzi dalsich 100 000 let! I kdyby to byla pravda s onemi 97 %, tak i ty zbyvajici 3 % staci na zamoreni cele planety, kdyz napr. finske tlakove nadoby pa 100 ci 200 letech exploduji...

Lec o tom to je. Vy protezujete techniku, jejiz nasledky nemusime krome KKyjevanu nest my, ci nase deti ci vnuci, nybrz treba nasi pra, pra pra pra pra atd. vnuci ,,, a vnucky, aby byl politicky korektni. O tak dalekosahlych nasledcich bioplaiv, pkud se kvuli nim nesnizuje plocha brazilskych pralesu, mi zatim nido nic konkretniho nesdelil. Muzete predat nejaka fakta k Vasim obavam?

Roman Šula 27.9.2007 16:16

Re: Díky pane Šulo,

Ono ty dlouhodobé cykly jdou dost těžko zobecnit, protože do Vámi zmíněného kolísání úhlu zemské osy se promítá ještě cyklus 26 000 let precese zemské osy, pak v ještě delších obdobých i změny excentricity, takže záleží, jak se jednotlivé cykly potkají. Pak zhruba jednou za půl milionu let dochází k pčepólování magnetického pole, takže po nějakou dobu je Země bez magnetické ochrany a atmosférou prolétává větší množství ionizujících částic, což může mít vliv na tvorbu oblačnosti. V současnosti právě geomagnetické pole slábne a chystá se v nejbližších staletích přepólovat. Tedy s velkou pravděpodobností. Ovšem ve větších časových úsecích už pak má vliv na chování klimatu i kontinentální drift, takže nelze chování klimatu na dlouhou dobu zobecnit.

sociolog 27.9.2007 16:16

Re: Vedecke náboženství

Existuje jen jedine nabozenstvi, ktere je Vam je svate a tim je nabozenstvi TECHNIKY s jeho dvema zakladnimi dogmaty formulovanymi jiz v renezanci Galileim : "Vse, co je, je meritelne" a "Co neni meritelne... neni".

Dopad 150 leteho vyuziti fosilnich zdroju s jejich od prvohor naakumulovanou slunecni energii lze, jak znamo, jen velmi nepresne vycislit. Za tohoto stavu veci citi Klaus potrebu vykrikovat. "Takovy dopad je nad mou rozlisovaci schopnost", jinymi slovy neexistuje. Tak silny projev vztahu k realite muze nsad vysvetlit jen Freud vou teorii "Potlaceni".

Jak moc musela maleho Vaska jeho prisna matka trapit, aby se vyvinul v takoveho narcistniho potlacence, ktery sve bizardni poltacenecke konstrukty dokonce exhibuje v OSN. Lec kvuli mamincine smutnemu kukuci se na strane druhe nerozpakuje hodit svuj ekomomisticky svetovy nazor pres palubu. v zajmu obrany regulovaneho najemneho...

BM 27.9.2007 16:13

smiech cez slzy

Keby to nebol smiech cez slzy, povedal by som, ze sa da na seminarke o Oteplenej cirkvi dobre pobavit.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007032201

Roman Šula 27.9.2007 16:09

Re: Vyzkousene reseni?

Vážený sociologu, v ledasčem můžete mít pravdu, ovšem je tu jedna do očí bijící věc. A to ta, že kdyby politici a zelení brali opravdu antropogenní globální oteplování vážně, nenabízeli by řešení, které nic neřeší, v mnoha případech (tzv. biopaliva) mají spíše dopad na prostředí negativní a na bilanci CO2 v atmosféře to mnoho nemění, ale je zajímavé, jak tyto násilně prosazované ideje (větrníky, fotovoltaika, emisní povolenky) vydělávají značné množství peněz jednotlivcům.

Jaderná energetika není bez chyby, ale je prakticky bez emisní, co se týče plynů, co se týče Vámi zmíněného odpadu, 97% lze znovu použít pro opětovnou výrobu elektřiny. Takže až budou zelení a politické špičky podporovat jadernou energetiku a podporovat výzkum na využití neuhlíkových paliv a přestanou prosazovat spalování zemního plynu, pak uvěřím, že to s globálním oteplování myslí vážně.

nepolitik 27.9.2007 16:08

Díky pane Šulo,

Váš text rozčílil všechny klausobijce a inženýry lidských duší se zelenými mozky. A je to dobře. Je velmi nutné neustále psát a upozorňovat na nesmysly, které hlásají. Nejsem klimatolog, ale přesto vím, že v cyklu 40.000 roků se mění sklon zemské osy od 65°42´ do 68°42´ a v jiném cyklu také poloha přísluní, což ovlivňuje klimatické změny. K jakým klimatickým změnám dochází vlivem změny sklonu zemské osy a změny polohy přísluní by nám měli skuteční klimatologové vysvětlit. To jsem se zatím od nich nikde nedověděl. Pokud někdo ví, kde nalézt podrobnější informace může mi napsat na na adresu mepolitik@centrum.cz. Děkuji předem za odpověď.

sociolog 27.9.2007 16:02

Vyzkousene reseni?

i po vice nez 50ti letech ani jedno uloziste odpadu tohoto ach tak cisteho reseni, ani jedna pjistovna, ktera by pojistila pred nasedky stepeni jadra. Musi ti pojistovaci agenti byt pekne zelene zmanipulovani, ze ano?

Ekologie coby veda ciste biologicka, vynechyvajici interakci mezi clovekem a planetou? Dokonce jeji zakladatel Jakob v. Uexküll nazval svou utlou knizku, ktera jako prvni v. r. 1934 definovala "Umwelt", tedy "prostredi", tedy "eko", coby "Streifzüge durch die Umwelten von Tieren und Menschen", tedy prochazkou zivotnim prostredim zvirat a lidi. Ze by se jeho zak Konrad Lorenz, s Timbergemm prvni a zatim posledni nositel Nobelovky za ekologie, planetarni interakci mezi clovekem a prirodou nezabyval? A co jeho akce na zachranu dunajskych luhu a proti Zwentendorfu?

Dobra. Cteme nositele Nobelovy ceny. Myslite, ze mnou jmenovani laureati jsou jedini, kdo varuji pred nasledky oteplovani a retezovou reakci, ktera ach v tak ozkousenem Cernobylu nebyla dodnes a nebude na dalsi ticicileti zastavena?

Jestlize nekdo zaslepene ideologicky polemizuje, tak jste to Vy, kdo spolu s Klausem ignoruje osud ostrovnich statu vcetne Anglie a treba Benatek, i kdyz to Vasi privrzenci de facto nechteji priznat. Ano paranoidni proroci mohl v dejinach predstavovat urcita nebezpeci. Dnes jsou to ovsem technicky zpohodlneli potlacovaci a popiraci fenomenu, ktere po zcela nepripravene Praze jiz pocitil New Orleans, kteri se snazi branit vznikajicimu celosvetovemu hnuti za snizeni poluce.

Je to opravdu takova slava mit prezidenta, ktery popira Ocividne a opevuje dnesni bezohledne chovani vuci Zemi coby dlouhodoobe udrzitelnou garancii ekonomicke prosperity. Od humanisty Masaryka po cynickeho popirace vsech humanistnich idei Klause, to je opravdu vyvoj nasi celosvetove image, ktery si byvala KSC nemohla predstavit prizinvejsi! Jestlize driv zvali Masaryka tatickem, navrhuji pro dosavadni prinos Klause s jeho pisklavym hlaskem termin "macech".

nepolitik 27.9.2007 16:00

Berte,

mohl byste ten Váš blábol přeložit do srozumitelných vět? ;-)

Roman Šula 27.9.2007 15:58

Re: Re: Re: Re: Re: Hehehe - tady navrhl někdo referendum ve věci Globálního Oteplení. To je fakt legrace

"Vyřízneš-li v Zemi pruh příčně přes polární kruh, dostaneš tvar hruškový. Řez přes rovník navzdor vypadá jak brambor."

Roman Šula 27.9.2007 15:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu

A má CO2, kde je atom 13C, větší "skleníkový" vliv? Pokud ano, má samozřejmě smysl se tím zabývat, pokud ne, tak je to jedno.

L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

To jistě. Impakty určitě mohou zásadně ovlivnit klimatický systém, ale moc s nimi (deterministicky) počítat nejde...

nashle, budu možná večer...

L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu

Ano, v atmosféře roste "deficit" 13C, jak se do atmosféry dostává CO2 z fosilních paliv, chudší na 13C. Spalování fosilních paliv je zatím jediné (i kvantitativně vyhovující) vysvětlení toho jevu.

Roman Šula 27.9.2007 15:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

To je právě to. Chtělo by to také více dat, celá problematika je poměrně mladá, korektně jsou zpracovány impakty pouze od začátku 20. století, což při četnosti těch impaktů je docela málo. A pak také ještě není vyloučeno, že se může jednat i trochu o cyklický jev, nepotvrditelných a nevyvratitelných hypotéz jsem četl docela dost, ovšem ta cyklika se týkala řádu 100 milionů let a obvykle se vztahuje na oběh Slunce kolem jádra Galaxie, což je perioda čtvrt miliardy let. Argumentem obvykle je (i když ne zcela přesně) cyklické hromadné vymírání druhů.

Double_K 27.9.2007 15:39

Re: VOX POPULI VOX DEI

Napadají mě ještě další témata pro referendum, například jestli operovat slepé střevo zprava nebo zleva, případně v kolik má zítra vyjít slunce.

Roman Šula 27.9.2007 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu

Takže asi takhle, ale berte to s rezervou, je to můj názor. Uhlík 13 je stabilní stejně jako C12, tedy se nerozpadá. Jelikož spalováním fosilních paliv, i když ho obsahují méně, než je ve vzduchu, tak nějaký obsahují a ten samozřejmě se stane součástí atmosféry. U fotosyntézy probíhá reakce CO2 s obsahem C12 rychleji než s C13, takže většina C13 zůstane v atmosféře. Je to vlastně stejný princip, jako zvyšování koncentrace těžké vody ve vodě elektrolýzou, kdy pro lehkou vodu tato reakce probíhá rychleji. Možná by to tak mohlo být, ale zkuste se ještě zeptat někoho, kdo se profesionálně zabývá fotosyntézou.

L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu

13C i 12C jsou stabilní...

L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

Nojo, ale do modelu byste stejně vždycky musel zadat konkrétní impakt s konkrétními parametry. To už byste ale předpokládal něco, co se s vysokou pravděpodobností nestane... Nebo alespoň ne v dané době a s danými parametry...

Roman Šula 27.9.2007 15:29

Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu

Musel bych se kouknout na poločas rozpadu C13 a také na to, jak jakým principem vzniká, každopádně na to kouknu, protože mě to zajímá. To že fotosyntéza preferuje konkrétní izotop není až tak překvapující (i když izotopy daného prvku mají stejné chemické vlastnosti), protože třeba u výroby těžké vody se využívá faktu, že při elektrolýze se těžká voda rozkládá nižší rychlostí než voda lehká, a tím se zvyšuje koncentrace těžké vody v dané nádobě.

Honza42 27.9.2007 15:25

Re: Re: Zelené náboženství

R^

Roman Šula 27.9.2007 15:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Šulo

No právě, každé těleso je jiné, každé se chová jinak, pak záleží zda dojde v nějaké výšce k fragmentaci (Tunguzka) nebo zda dojde k impaktu. Je tam příliš náhodných jevů a nemám představu, jak to nějak zprůměrovat, aby se to dalo jako nějaká pravděpodobnost zahrnout do modelu.