10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

DOKUMENT: Matěj Stropnický píše Lipavskému o Drulákovi

Vážený pane ministře, v uplynulých měsících jste se prostřednictvím Vám svěřeného ministerského úřadu opakovaně pokoušel dehonestovat prof. Petra Druláka za jeho veřejně přednesené názory na téma války na Ukrajině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 18.10.2022 14:57

Právě že ten Váš kdekdo neumí ani pojmenovávat problémy, natož je řešit - což je důsledkem toho nepojmenovávaní.:-P

J. Ptáček 18.10.2022 14:55

Uvažuji, že přestanu kupovat babišova čtvrtečního "Mladýho Frantu" (kvůli programu TV), kde jsou nyní pravidelně zveřejňovány Drulákovy politické komentáře, zejména k ukrajinské válce. Je to dost šílené čtení a připomíná mi to výplody jistého děkana Ševčíka. Drulák je taková softová verze názorů z Parlamentních listů, Protiproudu či Institutu Václava Klause.

P. Khail 18.10.2022 14:21

Jo, Veronika Žilková to také říkala. :-)

J. Anděl 18.10.2022 14:19

No, pokud považujete svobodu slova za obecnou, tak hraje. Musí platit pro širší paletu názorů. Ostatně tak to píše i pan Stropnický - "svoboda slova je nedělitelná".

J. Anděl 18.10.2022 14:16

To je zajímavé.

Já v textu rozlišoval, kdo nekonzistentní debil je a kdo není, takže pro mě není debilem každý. Kam jste se zařadil vy, to už neovlivním.

J. Anděl 18.10.2022 14:14

Prezentuje to jako své osobní názory a tudíž je jedno, jestli se týkají LGBTQ nebo mezinárodních vztahů. V podobné situaci byl broukolog Konvička, který se vyjadřoval k islámu a ten s brouky, nepletu-li se, taky moc nesouvisí.

J. Anděl 18.10.2022 14:13

Zajímavá série reakcí ...

Meze loajality je daná zákonem a předně ústavou, ano. To nám nebrání o tom diskutovat nad konkrétními případy.

Ne, není taková instituce, ani nepíšu, že by byla taková instituce, jsou ale takoví diskutéři.

Mně soukromý pohled pana Druláka nevadí.

Můj zaměstnavatel do určité míry určuje, o čem smím mluvit a jakým způsobem.

P. Diviš 18.10.2022 14:10

To jsem rád, že mi to povolíte! :-P

P. Diviš 18.10.2022 14:09

Možná ne, ale do té doby o zaměstnancích rozhoduje, v rámci zákona, ředitel.

P. Diviš 18.10.2022 14:07

Zajímavá kategorie, " není zaměstnanec v klasiclém slova smyslu, ale vědecký pracovník vědecké instituce". Nemá smlouvu s institucí? Je "soukromý učenec"? Tato půvabná kategorie se už prakticky nevyskytuje.

P. Sura 18.10.2022 14:06

Takových vás tady je ..... ! Zkuste se poradit s ředitelem BIS Koudelkou.

P. Sura 18.10.2022 14:03

Však mu ty jeho referáty nikdo nezakazuje. Jenom ho můžou vyhodit, pokud je šíří jako představitel dané instituce, protože jsou v rozporu s náplní a účelem funkce její činnosti. To asi těžko pochopíte, pokud míníte vážně všechno, co jste tady zveřejnil.

P. Sura 18.10.2022 13:55

Zajímavé, že Vám na Švihlíkové nevadí ta její hraběcí ekonomie. Pojmenovávat problémy umí kde kdo, ale nabízet jejich řešení způsobem - ".... musí se vzít peníze a za ně nakoupit...." to není velké umění. A vyznačují se jím právě levičáci.

P. Hák 18.10.2022 13:51

Kdybych to já řekl veřejně - a nemyslím vyloženě v rámci práce, tam by mluvit o politice bylo neetické, tak by mne možná nějaký akční výbor časem vyštval. A to jsem asi docela oblíbený.

Ś. Svobodová 18.10.2022 13:47

Čím je postup Drulákova nadřízeného jiný?

M. Drobil 18.10.2022 13:43

Souhlhla s panem Kosteleckým.Prof. Drulák jako vědecký pracovník není zaměstnanec v klasiclém slova smyslu, ale vědecký pracovník vědecké instituce. Současný ministr zahraníčí je jen nabupřelý fanatik, kterému byla tána moc aníž by někdo posoudil jeho k vality. Bohužel není jediný v naší současné vládě

A. Renjascu 18.10.2022 13:40

Já jsem pravičák, ale naštěstí to v životě tak jednoduché nemám. Třeba Švihlíková dokázala mnohdy popsat problémy naší ekonomiky lépe než ti ekonomové, kteří se prezentují jako pravicoví a dokonce i její zpočátku tragický projev se zlepšil

A. Renjascu 18.10.2022 13:37

Vypadá to logicky (k většině jsem se vyjádřil níže), ale... Meze loajality je daná zákonem a předně ústavou.

To co píšete o LGBTQ či gendru je nesmysl. Nebo snad o podobném jednání máte nějaké bližší info? Je nějaká státní instituce, která by chtěla někoho vyhodit za propagaci těchto názorů? Já naopak vidím, že tyto názory se směle i ve školství propagují a nezmůže s tím nic ani případný negativní názor rodičů. Taktéž nevím nic o tom, že by někdo požadoval ať tyto lidi stát propustí.

A posledním problémem je, že Prof Drulák opakovaně zdůrazňuje, že se jedná o jeho soukromý pohled vycházející z jeho diplomatický zkušeností, vyhodnocování dat a že nevyjadřují ani nereprezentují postoj úřadu. Nebo vy snad toužíte po tom, aby váš zaměstnavatel určoval o čem smíte mluvit a jakým způsobem?

P. Kotyza 18.10.2022 13:28

Pokud tím míříte na mne, tak jste hodně vedle. Já jsem své mládí prožil v totalitě a nechci se dočkat další. Omezování svobody slova je jen začátek.

M. Benda 18.10.2022 13:28

...a třetí se směje...

S. Kalužík 18.10.2022 13:21

I kdybych měl nějakou nejistotu, jméno autora a prakticky všech spolupodepsaných mluví jasnou řečí - levičácký "výkvět"!

M. Valenta 18.10.2022 13:12

Jasně. Staří bolševici typu Zemana, to je Váš recept.

R. Langer 18.10.2022 13:11

Jo, klidně vám to tak může připadat. No a? 8-o

R. Langer 18.10.2022 13:10

Dočkejte času, dlouho to trvat nebude... :-P

R. Langer 18.10.2022 13:09

No, ano, kdyby se vyjadřoval k LGBT či gender vzdělávání ve škole, asi by to bylo divné, ale vzhledem k tomu že se jako profesor v oboru mezinárodních vztahů vyjadřuje k mezinárodním vztahům, tak bych považoval za celkem směrodatné. :-P

J. Farda 18.10.2022 13:05

Skunku Vaňku, smrdíš, a du, Langře, též! Drulákovy kvality okamžitě využijí v MGIMO, vy dva idioti z bolševické líhně ... ;-)

J. Kostelanský 18.10.2022 13:00

Pro debila je každý debil. ;-D

K. Krumlovský 18.10.2022 13:00

Skvělé.R^

A. Renjascu 18.10.2022 12:59

Drulaka jsem si občas poslechnul, ale nic na podporu nepřítele jsem tam neslyšel

J. Kostelanský 18.10.2022 12:58

Lipavský je už z generace, která si toho z dob pred Listopadem 89 moc nepamatuje (nar. 1985). Ukazuje se - a platí to nejen o České republice, že tahle generace politiků už často demokracii nechápe v původním smyslu slova, ale tak bolševicky. Máme většinu (boľšoj znamená v ruštině velký), a tak si můžeme dělat, co se nám zamane. Stejné je to i na Slovensku, kde k této generaci patří prezidentka Čaputová, premiér Heger, bývalý premiér a současný ministr financí Matovič. A také prodloužená ruka amerického Pentagonu na Slovensku ministr obrany Naď (nar. 1981). Všechno to jsou politici, kteří s velkým nadšením oklešťují občanské svobody. A čím mladší, tím méně úcty k demokratickým principům.