15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 5.5.2008 17:39

Čumile,

jak by asi dopadl talentovaný mladý autor, kdyby mu někdo už v mládí poskytl neomezený grant a on by mohl jen tvořit a tvořit ......

fafa 5.5.2008 17:38

Balthasare:

Bohuzel stary muzi. ;-)

Ivan Nový 5.5.2008 17:36

ceskej Honzo,

nebýt USA, tak už vážná hudba je mrtvé umění :-)))))

Psí vrah Čumil 5.5.2008 17:36

Re: Čumile,

Vy JSTE ale kašpar...;-D

Ivan Nový 5.5.2008 17:33

Čumile,

no bez nějaké zpětné vazby, zprostředkované třeba emocemi strádání z nepochopení, toho mnoho individuálního a tvůrčího nevznikne, jen umělé výtvory, na pohled silné a individuální, ale prázdné, nebudící ani obdiv, ani odpor.

Psí vrah Čumil 5.5.2008 17:13

Re: Čumile,

Milý degradovaný pane Nový, když už operujete paralelou s umělými vnadami, nemělo by vám uniknout, že obdivovatelé a nositelky těchto protéz jsou nešťastníky a nešťastnicemi, kteří/é se tak obávají individuality, že raději sahají k těmto pomůckám, aby tak zachránili/y své pokleslé sebevědomí a přizpůsobiliy se masovému průměru a masovému vkusu - tedy kýči. On pan radní už od pohledu patří k těmto zoufalým stvořením s hlubokým komplexem stádní méněcennosti. Je-li kdo tedy stoupencem, tvůrcem a obdivovatelem syntetických dámských vnad v divadelním provozu, je to právě komerční divadlo páně Kratochvílovo, poskytující stejně pokleslým nešťastníkům to, co se jim líbí. Silné, individuální a tvůrčí z 99% vzniká mimo komerční sféru, závislé na dokonalosti průměru syntetických vnad i představení. Máte opravdu smůlu, váš operační systém nezvládá ani elementární logické operace. Ale srandovní jste, jen co je pravda.;-D

dulcibelka 5.5.2008 17:08

Re: No, snad aby bylo jasněji - jakože v mnoha hlavách principiálně nebude -

A co takhle ta divadla na okraji finanční propasti rovnou zestátnit? Pan ředitel spolu se svými umělci by vyfásli všichni stejně mizerný plat, a po kapitalismu by již ani nevzdechli. Patrně.

MImochodem, honosit se označením nekomerční už také leccos naznačuje...

Ivan Nový 5.5.2008 16:57

Čumile,

kulturní prostředí bez diváků je kulturní tak trochu uměle :-)))

Psí vrah Čumil 5.5.2008 16:52

Re: Re: No, snad aby bylo jasněji - jakože v mnoha hlavách principiálně nebude -

Pokud vím, nároky představení, o němž se zmiňujete, jsou kryty sponzory... Ostatně, proč se toho kusu neujala třeba rovnou Ta Fantastika?

milkom 5.5.2008 16:46

Re: No, snad aby bylo jasněji - jakože v mnoha hlavách principiálně nebude -

Co se TaF týče je to dobré k zastavení arbitráže. Archa se bohužel ohrozila především sama. Uvedením finančně náročné hry. Při finančních nárocích herců, režie a autora v tom představení může dojít pouze ke katastrofě - čím víckrát (!) odehrají (i před plným hledištěm cca 300 míst), tím větší ztáta. Trošku paradox, ne?

Psí vrah Čumil 5.5.2008 16:44

Re: Čumile,

Chudáku pane Nový, vám už ani ten restart nepomůže...;-D

josef krouman 5.5.2008 16:42

že vono v tom bude nějaký poslání

Jeden drogista z Nuslí míval taky poslání. Když vo tom začal u Banzetů po šesté sklenici vykládat, museli ho čtyři vyhodit ven, aby jim tam nechlastal na dluh.

famful 5.5.2008 16:36

Re: CINKÁNÍ

Co si pamatuji, p.Šimek (zvláště po smrti J.Grossmanna) žádné divadlo nikdy nedělal. Maximálně ´dividlo´, jakousi nízkoúrovňovou trapnou estrádu na divadelních prknech, ať na ní participovali takoví¨umělci, jako Sobota, Krampol či ta bláznivá ženská, co jí nemůžu přijít na jméno. Ubohost, nic než ubohost. Ale přitom klobouk dolů jestli se bez dotací uživili. Což je ovšem zase jenom důkazem kulturní úrovně tohoto národa. A co se týká toho vyhazování: to už je taková manýra pánů ředitelů. Museli jsme si na to zvyknout na všech úrovních (třeba i na vlastní kůži), tak proč to právo odpíráme těm divadelním?

Ivan Nový 5.5.2008 16:36

Čumile,

jste zastáncem silikonových vnad u dam? Protože to co vy navrhujete, jsou právě jen takové silikonové a syntetické kulturní vnady. A to je horší než komerce.

Psí vrah Čumil 5.5.2008 16:36

Re: taky nějak nevím

Milostivá paní, jestli to třeba nebude trochu taky věkem...

bětka.báthory 5.5.2008 16:35

Re: Re: no vida, to je slovo

Neubylo by jich, mnoho měst má vhodné prostory a ne každá inscenace má náročnou scénografii; v místním publiku by se jistě našlo dost zájemců ochotných naplnit představení i divadelní kasu:-)

josef krouman 5.5.2008 16:25

somrování a pařáty v cizích peněženkách, navíc bianko, ať vytvoří cokoliv ...

měli by se vrátit ke kočování

Psí vrah Čumil 5.5.2008 16:23

No, snad aby bylo jasněji - jakože v mnoha hlavách principiálně nebude -

zdaleka přece nejde jen o Semafor, o nějž se Jiří Suchý pochopitelně stará nejvíce, neb tam hu bota tlačí. Jde o to, jakými aktivitami chce hlavní město Praha a jeho slovutný magistrát přispívat k české kultuře. Pan radní Richter a spol. mají na tu věc jasný názor, který prosazují za pomoci náramné demagogie, lží a polopravd i najímaných klak. Proč ne. Zastupují část svého voličstva, které prostě raději své masové žánry, případně žánry, prosperující bez jejich osobní účasti. Nekomerční divadla mají ovšem jednu nezastupitelnou funkci - tvoří kulturní prostředí, z něhož objevů čerpá i produkce komerční. Slovutný magistrát se rozhodl, že takovémuto prostředí jest učiniti přítrž. Spolu se Semaforem, jenž je jedním možná dnes méně významných spolutvůrců pražské kulturní atmosféry, jsou ohroženy další scény - Archa, Kašpar, Divadlo Na zábradlí, atd., podobně jako kulturní akce. Je to na vás, milí Pražané; nikdo jiný nemá možnost za vás rozhodnout, co vlastně chcete.  Nicméně pořád nějak nechápu, k čemu je ryze KOMERČNÍ páně Kratochvílově Ta Fantastice nutno dohrnout nějakých osm milionů dotací na vstupenky. Zaplaťpánbu, že jsem z Vidlákova, jinak bych musel chodit řvát k radnici hlavního města Prahy vždy, když by konšelstvo zasedalo.

ceskej Honza 5.5.2008 16:22

pan Suchý a Samafor

je nenahraditelné národní bohatství!  Nadcasové!  A budou z neho tezit dalsí generace, jako pánové S+S tezili z kumstu W+W.  Bohuzel mnoho hluscú a blbú si to jeste neuvedomuje. Trzní ekonomika a dobrá kultura nemají totiz nic spolecného. Príkladem nám mohou být USA. Kdo neví co tím myslím at si vecer pustí TV NOVA urcite se nejaké "kultury" co nepotrebuje dotaci docká. 

vita 5.5.2008 16:15

Re: Re: Re: Re: Re: Ja tak sleduju tuto diskusi,

Ten odkaz je klasický kvil, jaký po 89. předváděl kdekdo - aby ukázal, jak byl perzekvován. V každém případě Semafor v 70. a 80. letech držely TŘI ansámbly.

Pokud se Suchý rozhodl, že Semafor je on, resp. že Semafor je to, co On Sám rozhodne - bylo to (snad) jeho právo. Ve stejném smyslu, v jakém je právo radních rozdělit peníze podle jiného pravidla než je rozdělovali dosud.

A pokud Semafor dle Suchého netáhne,a Suchý neutáhne Semafor - je to jeho věc a jeho škoda. Pro mě byl Semafor vždycky divadlo, které mluvilo více hlasy. Tím být přestalo - a jeho skomírající hlas mě už moc nezajímá.

alena 5.5.2008 16:14

taky nějak nevím

jsem z generace, která na divadlech malých forem vyrostla a nějak si nedovedu představit, že v době Semaforské slávy, kdy se na představení stály fronty přes noc (např. Jonáš, Zuzany nebo později Besídky), by bylo třeba provoz divadla dotovat. Nepřipadám si stará a nekulturní a můj vkus se nezměnil (staré nahrávky stále poslouchám), ale jít dnes do Semaforu mě prostě nějak nenapadne, právě tak jako do Národního divadla, které v jeho skvělých šedesátých letech spolykalo spoustu mého kapesného.

balthasar 5.5.2008 16:13

Re: Re: Re: Re: náhle ? spíše důsledek arbitráže

Ovšem já ho bojkotovat nemůžu, protože bych na ty sra4ky s Bílou stejně nešel.

samoživitelka ze šumperka 5.5.2008 16:10

Re: Re: Zebro,

  Všichni máme nárok, jen kříčme a řvěme, kdo neřve, nedostane nic. Proč  mám já platit semafor,Já nemám peníze na cestu do Prahy, ani vstupenku. A ti nóbl co ten Semafor chtějí, tak ať si jej proboha zaplatí ze svýho proč si mám já a svým dětem utrhovat od huby. Každá celebrita má vilu, ze zahradou, pejska, co je na tom lépe než moje děti a kvílí, jak prostitutka. Já mám co dělat, abych zaplatila byt, oblékla, nakrmila  děti, věnovala se požadavků děti do školy. Daně..daně...ti co umí hr nA NĚ!!  

balthasar 5.5.2008 16:06

Re: Re: Re: náhle ? spíše důsledek arbitráže

A o bu bu bu až se richter po$ral? Se prej vyděračům neustupuje, no holt jak kterejm.

balthasar 5.5.2008 16:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ja tak sleduju tuto diskusi,

A co tam vyváděli Šimek s Krampolem v osmdesátym pátym si jistě pamatujete taky. Jenže tehdy je ještě nakopat do zadku nešlo.

Hobo 5.5.2008 16:03

Re: zete,

Řekněme, že se počítám k oné vysokokulturní hrstce. Z toho důvodu jsem také ochoten si za vysokou kulturu zaplatit. Po dotacích, resp. dotovaných vstupenkách, volají nekulturní žebráci.

Nicméně, přijdu-li na Kulturu sám, mám prostě smůlu. Kromě toho si nemyslím, že nízký počet konzumentů je důkazem vysoké úrovně Kultury. Stejně tak ovšem vysoký počet konzumentů nedokazuje nekulturnost.

Vojtěch 5.5.2008 16:03

Re: Re: náhle ? spíše důsledek arbitráže

Arbitráž s Kratochvílem zažehnána - na úkor koho?

http://www.radio.cz/cz/clanek/100827

Kulturní granty Prahy vyvolaly mezinárodní arbitráž

http://www.radio.cz/cz/clanek/100737

Nejde o EU, ale ochranu amerických investic.

vita 5.5.2008 16:02

Re: Re: Re: Re: Re: Ja tak sleduju tuto diskusi,

Vím co si z té doby pamatuju. A pamatuju si, že tam hráli a taky si pamatuju CO hráli. A co psali Šimek s Grossmannem kolem 68. - i když to už spíš ze samizdatových a přepisovaných hadrů, případně nikdy nikomu nepůjčovaných starých knížek.

bětka.báthory 5.5.2008 15:58

Re: Pozrite si článok o Spenglerovi v dnešnom NP

Spengler spáchal sebevraždu, máme se jím nechat inspirovat i v tomhle? 8-oJá žiju ráda!:-)

vita 5.5.2008 15:57

Re: Re: Re: Tohle jste, pane Suchý, podělal

Mimochodem - přesně stejně postupovali revolucionáři během VLSR.

Tenkrát se to ovšem považovalo za politicky korektní, napsat, kolik bere takový generální tajemník KSČ nebo premiér. Samozřejmě bez možnosti ověření.

Tak by mě zajímalo, kde byl tenkrát Jiří Suchý a jak proti tomu vystupoval.