23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xxx 6.3.2007 18:53

Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

Jako laik, který tomu moc neroumí se musím spoléhat na naše čelní představitele. Místopředseda vlády a ministr životního prostředí Bursík veřejně přiznal, že neplníme dohodu z Melku. Kdo teda lže? Zeptejme se Drábové. . .

Emp 6.3.2007 18:55

Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

xxx dohodu plníme, nebojte se :)  Znám ji relativně podrobně. Dnes tu Radko Pavlovec také napada z neplnění dohody, ale nebyl schopen ocitovat jedinou pasáž, která není plněna. Ostatně to není nikdo schopen...

xxx 6.3.2007 18:58

Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

To je v pořádku. Alespoň vím , že Bursík veřejně lže.

Emp 6.3.2007 19:20

Re: Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

jinak doporučuji stránky SUJB a Melk

http://www.sujb.cz/?c_id=138

máte tam vše , co je dle mého potřebné k utvoření nezávislého názoru...  Je tam protokol i to, jak bylo postupováno... Pokud máte čas, doporučuji přečíst... Pěkný večer

h 6.3.2007 19:22

Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

Melk znam jen v obrysech, nejsem legislativec. Ale jako fyzik vim ze co se stalo to ma stupnici INES stupen 0 - prakticky nic. (Jinak to co uteklo - H3BO3 se bezne uziva jako borova voda k vyplachu oci). A co vam mohu rict, Bursikovi neverte, keca. Setkal jsem se s nazorem, ze to neni zamerne, ze to je tim, ze je tak nevzdelany. Je fakt ze clovek honosici se titulem RNDr. co neumi spocitat kolik CO2 se uvolni spalenim 1t uhli o necem vypovida.

Emp 6.3.2007 19:23

Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

"h" tato událost vůbec hodnocena INES nebyla a nebude, jelikož nesplňuje ani tu INES0

h 6.3.2007 19:35

Re: Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

A co tam chybi, aby to splnilo ines0 ?

Emp 6.3.2007 19:41

Re: Re: Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

No, máte asi pravdu, bude to zřejmě INES 0, polemizoval jsem s tím, jestli se jedná o odchylku či nikoli..  a či byla splněna podmínka INES 0 o drobném rozšíření kontaminace uvnitř KP.

Jinak to vyhodnocování INES není uplně jednoduché... ;-P

h 6.3.2007 19:49

Re: Re: Re: Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

Tak pokud na sujbu resite i zanedbatelne expozice na letisti, prijde mi divne ze byste tohle, presli. :-).

Emp 6.3.2007 19:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Leda , že by ve vládě byli samí lháři........Bursík, Čunek.......

Na tom letišti je to spíš z jiných důvodů, než z duvodů jad.bezpečnosti :)

Jinak máte pravdu :)

zirk 6.3.2007 18:26

Temelín

Vládu máme takovou, jakou si tento národ zvolil a pokud jde o rakušáky, tak jak v Temelíně tak i na státním úřadě pro jadernou bezdpečnost je tzv. "pátá kolona rakušáků" jsou to čecháčci co se nechali koupit za pár eur a práskají a dělají to co chtějí rakušáci a naše bezpečnostní orgány nic v tom nedělají  včetně našeho slavného BIS.

Emp 6.3.2007 18:51

Re: Temelín

zirku, kde berete domněnku, že je na SUJB "pátá kolona"?

LV 6.3.2007 17:31

předpodělaná civilizace

Blahopřeji autorovi k trefnému zhodnocení věci, ale bohužel na vnímání takzvaných "rizik" většinovou, neškolenou populací to nic nezmění. Lidí znalých věci je (nejen v oboru jaderné energetiky) málo a ostatní to vnímají pohledem amerického katastrofického filmu. A naše media předpodělanost dále vybičovávají "šokujícím" odhaleními. Pak může dojít k tomu, že k neznámému prášku (jetelové semeno) se z 300km řítí přivolaná speciální skupina a při nálezu "nebezpečně vypadajícího předmětu" o velikosti 3x7cm (!!!) je vyklizeno nám.Svobody v Brně. Opravdu se stalo, obojí! A TV NOVA nevysvětlí zděšenému lidu, že pro ochranu nevinných kolemjdoucích by bohatě stačilo tu "hroznou" věc 3x7cm strčit do policejní holinky...

Lidi se prostě dívají na svět prismatem tužek, bourajících výbuchem domy, aut, vybuchujících při každém nárazu a jiných zhovadilostí made in Holyvood. A bábě Novákové těžko objasnit, že lehkovodní reaktor je něco jiného než to, co bouchlo v Černobylu. Ostatně to nechce slyšet. Je to cosi nad její chápání a tak veškeré vysvětlování končí neoblomným - ale my se toho stejně bojíme!!!

Otázkou je, kam půjde naše civilizace, bude-li odborník na techniku, bez níž se neobejdeme považován za jakéhosi potměšilého šamana, k jehož piklům a rejdům nemáme důvěru. Nebude lepší to zakázat, né pani??

Kralupák 6.3.2007 18:12

Re: předpodělaná civilizace

Vážený pane (paní) LV,

já pracuji ve firmě, která svojí technologií připomíná alespoň částečně dotyčnou část JE. V každém případě u nás hrozí rizika stejná, tj. ohrožení životního či pracovního prostředí.

Zcela seriózně a zodpovědně Vám říkám, že to, co tu ten pán z JETE píše jako vysvětlení a obhajobu by u nás bylo pokládáno za přiznání vlastní chyby a ten pán by měl velké potíže.

Emp 6.3.2007 18:15

Re: Re: předpodělaná civilizace

ale vždyť ten technik chybu přiznal, odpovědnost vzal na sebe a je na CEZu, jak s tím naloží.. Není tu žádný "pachatel neznámý" a zamlžování. Jde o konkrétní chybu konkrétního člověka...

zm 6.3.2007 17:30

jsem zvědavej

na tu Topolánkovo smlouvu. Protože má gule místo mozgu bude to něco jako:

1)tato smlouva umožňuje ČR vláčet po soudech a vyhazovat stamiliony za právníky

2)Rakousko má právo na odškodnění za cokoliv si vzpomene

3)Temelín stejně zavřeme

Pro méně chápavé: nejsem socan

AeroKarel 6.3.2007 18:45

Re: jsem zvědavej

Opravdu ne?

zm 6.3.2007 21:39

Re: Re: jsem zvědavej

vy znáte nějaký důvod pro sepisování nějaký smlouvy, zvláště když vidíte výsledek dohody z Melku?To je pro vás každej kdo si dovolí kritizovat levičák? No až budem bez proudu, asi budu litovat, že jsem tu levici nikdy nevolil.

Pako 6.3.2007 17:20

Všem chytrolínům

co dokáží jen kritizovat vřele doporučuji návštěvu Výzkumného ústavu v Řeži u Prahy v rámci některého Dne otevřených dveří. Tam vám stejný reaktor jako v Jetelíně předvedou, popíšou a vysvělí jeho činnost. Potom můžete kázat o tom jak je tento typ reaktoru "nebezpečný". A pokud se to rakušákům nelíbí, že tu JE máme, tak bych ten jeden blok, který vyrábí energii jen pro ně s klidem odstavil, ať si svítí svíčkama ;-D

Marie 6.3.2007 17:28

Re: Všem chytrolínům

A já bych naopak ještě jedem blok přidala...........

Petr H 6.3.2007 16:20

Ty proti-blokády

nebudou tak jednoduchý.Při fotbale Rakousko-ČR v roce 03 ve Vídni si dovezli čeští fandové do Prátru transparenty v němčině Temelín s námi či Ano Temelínu,ne rakouskému fotbalu... a rakousko to hnalo dokonce před eufa jako xenofobii a rasismus a ČR dostala mastnou pokutu.Jeden může,druhý nesmí.Někdy se člověk opravdu neubrání dojmu,že rakousko je živý důkaz,že maďaři šoustali ovce.

k.k. 6.3.2007 16:53

Re: Ty proti-blokády

Tohle také už není o debatě, ale jsou to jen sprosté urážky a provokace. A ta vaše poslední věta zavání šovinismem.

Pete Brich 6.3.2007 17:17

Re: Re: Ty proti-blokády

Spíš sodomií. Ale je fakt, že někteří po ovcích ten mozek podědili - a ještě se s tím předvádějí na hranicích.

PB

SIGI 6.3.2007 16:20

pořádek v Temelíně

Pane kolego, tím, že jste dělal onu noc směnového ing. bych se moc nechlubil a to z těchto důvodů:

1.  .... "celý systém pečlivě obhlédnut a byly nastaveny všechny armatury tak.."  - lepší by bylo důkladně zkontrolovat, ale budiž

2. "...Byla udělána kontrola a ta následně objevila otevřenou armaturu na trase odvzdušnění ucpávky čerpadla. Tato armatura měla být uzavřená, ale nebyla...." - tzn. důkladná kontrola byla provedena až když se něco dělo

3. "...Strojník při kontrole zkoušel armaturu dovřít, ale ani se nehnula. Vyhodnotil to tak, že armatura byla již předtím uzavřena. Ve skutečnosti ale byla po ukončení prací na čerpadle velkou silou otevřena...."  Můžete my  vysvětlit jak dokonale máte vycvičený personál u Vás v ETE , když strojník neví, že když otevře armaturu na 100% musí otočit kolečkem min. o půl otáčky zpět aby s ní bylo možno volně otočit a tím pádem bylo jasné, že je otevřená. 4...." Po tomto zjištění se ji podařilo „silou dvou mužů“ stočit z plně otevřené polohy a potom už bez problému uzavřít."... Můžete my  sdělit Js daného odvzdušnění ucpávky čerpadla, ať víme jaké"siláky" máte na směně .

5. Můžete mi sdělit jaký byl finanční postih Váš a Vašeho zaměstnance.Děkuji.

Jaroslav 6.3.2007 16:36

Re: pořádek v Temelíně

Naprosto s Vámi souhlasím. Jeden JIŽ DŘÍVE (jak a proč, probůh?) UZAVŘENÝ ventil není jen tak - to je bez diskuze. To je v chemičce, nebo v JE bez dalšího na prokurátora. Nevím, jak se mám potom vyrovnat s nátlakem Rakušanů: nebýt jejich bengálu, tak co?! Opravdu mne z toho polévá hrůza: "Strojník VYHODNOTIL !!!" Co má strojník co hodnotit?! Strojník měl HLÁSIT, ŽE ARMATURU NELZE UZAVŘÍT !!! Tečka.         

Kralupák 6.3.2007 17:46

Re: Re: pořádek v Temelíně

VÝBORNĚ !!!

Konečně se diskuse přesouvá do věcné roviny.

Jiří Tyc 6.3.2007 20:34

Re: Re: pořádek v Temelíně

Jaroslave, nevěřím tomu, že v chemičce je na prokurátora, když někdo neúmyslně způsobí vytečení vody někam, kde nikomu neublíží. Nebo Vy o takovém případě víte? Jiná věc je lajdáctví, to ano!

Jinak strojník na Temelíně má povinnost hlásit, když mu nejde armatura uzavřít. Operátor a vedoucí bloku na to reagují tak, že přeruší práce na daném systému a pozvou údržbáře. Strojník ale VYHODNOTIL, že je armatura uzavřená. Kdyby vyhodnotil, že armaturu nelze uzavřít, ihned by to samozřejmě hlásil. Tečka.

pet 6.3.2007 18:22

Re: pořádek v Temelíně

Kamo.ač jsi asi suchar,stačí když svojí Vší silou utahneš kohoutek na vodu v otevřené poloze na radiatoru, za desret minut ti bude vedro-tak ho zkus zavřít-vem si sebou ale francouzák-promiň, ale kecej do věcí kerejm rozumíš.ne-li jdi do politiky

to Pet 6.3.2007 19:38

Re: Suchar

Kamaráde v energetice pracuji nejaký pátek, tak vím o čem hovořím. Jestli víš, co je ucpávka a odvzdušnění tak si muzeš udělat představu, jak velká resp. malá je to armatura. A aby se nemohlo stát, že nevíš jestli je otvřena , musí se udělat to co popisuji výše.

Ale ty toho asi o energetice víš hodně. Nejsi náhodou Temelínský taťka?

Jiří Tyc 6.3.2007 20:27

Re: pořádek v Temelíně

SIGI, nechytejte mě za slovíčko! Mohl jsem to popsat jinými slovy a Vy jste mohl napadnout slova jiná, ale odpovídám: 1. slovem obhlédnout myslím důkladně zkontrovat a to jak vizuálně, tak hmatem. Tedy sáhnout na každou komponentu. 2. Celý systém byl důkladně zkontrolován, ale zmíněná armatura se jevila jako uzařená. Strojník ji zkoušel otočit po směru hodinových ručiček (na zavřeno) vší silou. Předešlých šest let provozu mu dalo zkušenost že je to v pořádku a silou uzavřené. 3. Personál ví, že má otevřenou armaturu kousek otočit zpět. (Vidím, že se vyznáte!), ale čerpadlo bylo předáno z generální opravy a kdo naposledy na zmíněnou armaturu sahal nevím. 4. míněná trasa má Js cca 0 mm. V nerezu s nerezovou kuželkou armatury. Křidélko, které je tam místo kolečka má poloměr cca 40 mm. Zkuste si to někdy s úplně nataženou rukou (je tam málo místa) otočit. 5. Událost neměla ani pro mě ani pro mého strojníka finanční dopad. Možná Vás s tím zklamu. Jsem zvyklý trestat lidi za nedbalost, za lajdáctví. Ale ne proto, že bylo něco jinak, než uplynulých několik let. Nápravná opatření byla učiněna v oblasti technické a organizační. Ale i kdyby byl nějaký finanční postih, nebyla by to informace pro Vás. Není to Váš problém. Nebo Vy byste snad sdelil někomu, kdo se skrývá pod nějakým nickem třeba svůj měsíční plat?