Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ROZHOVOR: Elektromobily budou chtít tři nové elektrárny
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Milan 5.1.2021 15:56Do techniky se Rado raději neserte, tam jste jak Pepík montovna v ekonomii. Za blbce. |
J. Macků 5.1.2021 16:08Ona je polopravda často horší, než lež. S tou účinností elektromotoru je to více méně pravda, ale s výrobou elektřiny to zas taková sláva není. Řada okolností je v článku dobře popsaná, s nabíjením velkými výkony bude vždy problém, stejně jako s regulací zdroj - spotřebič. Těžko je možné ekonomicky provozovat elektrárnu, aby až přijede nějaký magor s velkou baterií a bude ji chtít rychle nabít, aby byla k dispozici kapacita. Když se do toho nebudou plést politici, elektromobily si sami najdou svou pozici na trhu, možná jinou, než se nyní zdá. |
L. Novák 5.1.2021 18:05Zkopírujte si váš text a uložte, zítra to sem greténovi "Rada" budete muset napsat znovu pod stejný nesmysl, který opakuje každý den... |
R. Langer 6.1.2021 5:30Zase opakuješ dokola ty své 100x vyvrácené lži, pubertální Zelený bolševiku? |
P. Milan 5.1.2021 15:54Nic proti výměně klasickou cestou: Méně výhodné nahradím výhodnějším, tedy levnějším a pohodlnějším. Státní i nadstátní nátlak a dotace jsou nutné pouze pokud se někdo snaží nahradit výhodné méně výhodným. Ve svůj prospěch a na naše útraty. |
J. Jurax 5.1.2021 17:32Ano. Ve svůj prospěch a na naše útraty. To je přímo heslo EU nejen v elektromobilitě. |
T. Hraj 5.1.2021 13:41Zajímavá idea byla (je?) Power-to-gas. Neboli výroba metanu z vodíku a CO2. Na ten metan by se pak jezdilo jako na zemní plyn (auta a infrastruktura v podstatě existují). Vodík by se ale musel vyrábět elektrolýzou (má-li to být čisté) a to je velmi drahé. Idea byla využívat přebytky el. (za nulovou nebo i zápornou cenu). Audi dělalo poloprovozní pokusy někde snad ve Švýcarsku. Od té doby ale ticho. Zavřelo by to hlavně hubu celému CO2 odpustkářskému byznisu. (asi proto se už o tom nemluví ) |
J. Ganaur 5.1.2021 13:44To je stejná energetická kravina jako elektromobilita.Navíc v článku úplně chybí náklaďáky. |
V. Novák 5.1.2021 15:19Abyste mohl získat nějakou chemickou energii, musíte použít exotermní proces. To znamená, že musíte vzít látku s vysokoenergetickými vazbami a převést ji na látku/y s vazbami nízkoenergetickými - třeba metan na CO2 a vodu. Když proces obrátíte, máte proces endotermní a musíte tedy energii naopak dodat. A to VÍCE než kolik exotermním procesem získáte, protože část vám uteče v teple. Čili výroba metanu z CO2 a H2O spotřebuje více energie, než následným spálením získáte. A to platí pro jakýkoli chemický proces. Perpetuum mobile prostě nevyrobíte a nevyrobíte, kdybyste se na hlavu stavěl a ušima odrážel... |
T. Hraj 5.1.2021 16:35O perpetu mobile nikdo nemluví. Nejde o výrobu, ale o akumulaci. Jde o to, mít akumulovanou energii ve vhodné formě. Vodík ani baterie touto formou z mnoha důvodů nejsou. Metan má všechno, co má CNG a při tom má nulové emise CO2, pokud bude H2 vyráběn elektrolýzou (její cena je ale asi právě ten problém). |
J. Lukavsky 5.1.2021 18:17"Metan má všechno, co má CNG a při tom má nulové emise CO2" Metan má vzorec CH4, takže spalováním vzniká H2O a CO2. Výhodou oproti kysličníku uhelnatému, čili CO je, že spaluje i vodík a tudíž je výhřevnější. J.L. end |
T. Hraj 5.1.2021 18:37Ten power-to-gas proces je myšlen jako cyklus. Tj. Výroba metanu (z H2 a CO2) a následně jeho pálení (za uvolňování CO2). Proto "nulové emise CO2". H2 mělo být vyráběno elektrolýzou z větrníků (v momentech přebytku, kdy cena ele klesá k nule ba i do záporu). |
R. Langer 6.1.2021 5:33A víte, jaká je účinnost výroby vodíku elektrolýzou, a proč se vlastně v podstatě nepoužívá? |
T. Hraj 6.1.2021 13:45Vím. Nízká. Ale v momentech, kdy má elektřina nulovou nebo i zápornou cenu, efektivita není tak podstatná. |
P. Zinga 5.1.2021 13:34Emise CO2 jsou příčinou oteplování (?) a proto tají ledovce a tím stoupá mořská hladina a všem nám hrozí zmar, pokud nezakážeme uhlíkoá paliva a nepřejdeme na perpetum mobile! Nebo tomu tak není? Co grónský ledovec? Představte si, ten hajzl kašle na skleník a taje (zčásti-jaké?) odspodu. Tým vědců rozumí více tání grónského ledového příkrovu. Objevili proud horkých hornin, známý jako Mantelplume, stoupající z hranice mezi jádrem a pláštěm pod středním Grónskema ze spodu roztává led..
http://www.tohoku.ac.jp/en/press/greenland_plume_drive_thermal_activities.html |
J. Ganaur 5.1.2021 13:46To tady píšu už několik let, že klimatické změny způsobuje periodicky proměnný tok geotermální energie.A všichni mě mají za podivína. |
R. Langer 5.1.2021 13:59Já ne. A ve skutečném globálu se bude vždycky jenom ochlazovat, všechno postupně vychládá... |
J. Ganaur 5.1.2021 14:02To ano, ale není to konstantní.Slunce také nehoří konstantně, má cykly, totéž platí z planetárních jádrech. |
R. Langer 5.1.2021 14:05Berme to v kosmických rozměrech. V globále to vychládá (než se z toho stane supernova). |
P. Rada 5.1.2021 15:13Opravdu? Radioaktivní rozpad uranu, thoria, draslíku... který je podstatou ohřevu jádra planety je pro Vás cyklický proces? Nebo spíše rád cyklicky trolíte? |
V. Novák 5.1.2021 15:46Ohřev vody v kotli taky není cyklický - a přitom parní stroj pracuje cyklicky. O spalovacím motoru nemluvě... |
L. Novák 5.1.2021 21:24Osel "Rada" myslí "lineárně". Proloží si stoupající křivku přímkou a hned vykřikuje o budoucí katastrofě... |
J. Sinnreich 5.1.2021 14:31Pokud se urputne propaguje prechod na elektricka auta, nikde tito bojovnici nezminuji prechod na elektricke vytapeni domacnosti, coz by bylo logictejsi, nez pouzivani automobilovych baterii. |
P. Brich 5.1.2021 16:35Přímotopy se prodávaly, ale krachlo to na efektivitě ... |
J. Ptáček 5.1.2021 12:30Trapně se opakuji, ale jaderný fyzik, Andrej Dmitrijevič Sacharov (1921-1989), otec sovětské vodíkové bomby už nežije: "Jaderná energetika je podmínkou, pro zachování svobody Západu." |
O. Horký 5.1.2021 12:28Pane Rado, a vy jezdíte elektromobilem nebo autem na benzín/naftu, nebo chodíte pěšky? Odpovězte prosím, abyste dokázal, že nekážete vodu a sám pijete víno. Děkuji. |
P. Moravčík 5.1.2021 12:37Budete si musieť počkať, kým sa poradí s právnikom. |
V. Mokrý 5.1.2021 13:05
|
P. Rada 5.1.2021 15:06Pane Horký těžko Vám dokáži, že už jsem jel ve všech typech dopravních prostředků a že ještě denně nachodím pěšky několik kilometrů. Venčí mě totiž pes co nerad jezdí autem. Příznačné pro položenou otázku ale je, že nezajímavé jsou pro ní imise/tunokilometry. S hlediska středoevropana pak ale patřím do české společnosti která doposud rekordně produkuje ročně 12tCo2/osobu ale zdaleka není rekordmanem v produkci HDP/imise. https://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=t2020_rd300&plugin=1 |
V. Novák 5.1.2021 15:24Odppvídáte hezky, ale na jinou otázku. Já taky už jel v/na lecčems (taky na velbloudovi a kdysi v dětství na praseti, prý...) - ale to neznamená, že v/na tom JEZDÍM... |