25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Elektromobily budou chtít tři nové elektrárny

Zaplatíte za plnou baterii, ale ve skutečnosti ji budete mít nabitou jen z poloviny. Pokud budete v létě „krmit“ elektromobil rychlonabíječkou, musíte s tím počítat. Úskalí, spojených s tímto typem dopravy je však víc. Oficiální místa v Bruselu i Praze o nich ovšem mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Rohovský 5.1.2021 10:51

Myslím, že se mýlíte pane Mertle. Smůlu budeme mít nejspíš úplně všichni.

P. Lenc 5.1.2021 10:51

Mertl, je úžasné jak vytrvale dokazujete vlastní blbost.Jen tak dál ...;-D

V. Novák 5.1.2021 10:51

A bude jich zlomek oproti dnešku...

P. Milan 5.1.2021 11:31

Možná budou, ale průser bude, jestli budou z úředního nařízení a zvýhodnění, nebo proto, že souhrn jejich parametrů bude příznivější než u spalovacích motorů. Zatím tomu tak zdaleka není a žádný zásadní objev, který by to zvrátil, není. Nerad bych používal něco horšího jen proto, že mi to nějaký zelený fanatik nařídil (obvykle v prospěch jeho vlastní kapsy na úkor mé kapsy).

V. Mokrý 5.1.2021 13:09

Pokud u toho bude fungovat ovšem neviditelná ruka trhu = budou nejlacinější.

R. Langer 5.1.2021 14:03

Neviditelná ruka trhu je pro komouše největší zlo. Taky je to skoro to jediné, co si pamatují z Klausových projevů... ;-D

J. Ganaur 5.1.2021 13:53

Přál bych si, abyste tu ještě za deset let byl.;-DZa deset let už nebude žádná Tesla.

J. Jurax 5.1.2021 17:58

Taky jsem technooptimista, nikoliv však progresivní zelený technoblbec.

Takže se po mém soudu hluboce mýlíte. I ten vodík, o němž se sní dobře třicet let, ne-li déle - jsa postarší pamatuju si - má svá úskalí dodnes nepřekonaná zejména v potřebně masové ekonomické výrobě, skladování a distribuci.

M. Pivoda 5.1.2021 10:23

Správný nadpis článku by měl znít: "Elektromobily budou chtít novou průmyslovou architekturu!"

Patřičný nadhled nad širším problémem (planety Země, nejen pupku světa, České republiky) měl "jakýsi" Bill Gates již v roce 2010: Innovating to zero.

Zdarma výuka pro české důchodce je dostupná zde:

https://www.ted.com/talks/bill_gates_innovating_to_zero?language=en#t-1690

R. Langer 5.1.2021 10:39

Jo jo, zase samé bláboly jako obvykle, že, ty naše malá hloupoučká UI. Už ses dala i na architekturu, co? Jenom ještě vědět, co to vlastně znamená... ;-D

P. Zinga 5.1.2021 10:44

Jo-jo, virtuální inteligence...

V. Novák 5.1.2021 11:47

A to jakou?

Nebo by nesmíte ani naznačovat, nečeský nedůchodče?

Z. Lapil 5.1.2021 12:42

Píšou tam: "Na veletrhu TED2010 představil Bill Gates svou vizi energetické budoucnosti světa, popisuje potřebu „zázraků“, aby se zabránilo planetární katastrofě, a vysvětluje, proč podporuje dramaticky odlišný typ jaderného reaktoru. Potřebný cíl? Nulové emise uhlíku globálně do roku 2050."

Jste si jist, že je to k věci?

J. Jurax 5.1.2021 13:49

Kladete na Pivodovu UI nepřiměřeně vysoké nároky ...

M. Pivoda 5.1.2021 14:37

Bill Gates to vysvětlí i Pepíkům. samozřejmě. pokud jsou schopni si jeho projev vyslechnout.

V. Novák 5.1.2021 15:31

Jste si jist, že jste pochopil, o čem Gates vlastně mluvil?

Pokud ano, pak máte značné vyjadřovací nedostatky...

R. Langer 6.1.2021 5:37

Nepochopila... ;-D

P. Zinga 5.1.2021 10:21

Masová elektromobilita rovná se žádná mobilita.

A vo to gou.

J. Nevrkla 5.1.2021 10:12

Elektromobil je ekonomický i praktický nesmysl, který zákazníci nechtějí. To už je přání lidí pro vládnoucí elity dokonce méně důležité než za socialismu? Nezbývá než opět zazvonit klíči.

J. Kalina 5.1.2021 10:00

kdyby, jako že si říkám: raději ne, tak: baterie budou muset být vyměnitelné jak u "pump", tak při různých nehodách, odstávkách vozidla, zácpách na D1 - aby vůbec auto dojelo po svých. Rychlo nabíjení je provozně na nic a jen nouzově a ne pro každého dostupné. Představa, že rychle nabíjím 30 minut u pumpy je pro blby. z druhé strany, kolik ujedu na jedno tankování dnes a co se děje s palivem, když týden nejezdím? Pohon na elektřinu je dobrý tam, kde nutně potřebuji zajistit čistý vzduch v místě provozu (uzavřený prostor, centra měst a pod.), NA ÚKOR ZNEČISTĚNÍ NĚKDE JINDE, kde je to přijatelnější.

Podvod, dotace. Kdyby to bylo tak výhodné, rozvíjí se to za své a formou závodu, kdo dříve.

V. Mokrý 5.1.2021 10:07

!! Tak jest

Z. Lapil 5.1.2021 13:04

Taky tam, kde mám po ruce "zásuvku". S uzavřenými prostorami to dost koreluje, ať už je řeč o skladových vysokozdvižných vozících, nebo - v širším pojetí - tramvajích, trolejbusech nebo extrémně železnici.

Mezi námi - ani ta železnice není extra jednoznačná, viz dieselový provoz extratěžkých extradálkových vlaků. Viz Thompson River, uhelný vlak

společnosti Canadian Pacific: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/can/can002.html. Fotku si, prosím, rozklikněte, dal jsem takový odkaz, aby si případný zájemce mohl počíst v zasvěcené diskusi o provozu podobných příšer (vzduchové brzdy v několik kilometrů dlouhém vlaku fakt neuřídíte z jednoho místa).

Hodně se mi líbí myšlenka zkoušená v Praze mezi Palmovkou (pod kopcem) a metrem Letňany (na kopci): trolejbus jede do kopce "po drátech", při té příležitosti si dobije baterky a pak už jede placatým terénem samostatně. Jistě to lze použít tak, že se část trasy společná pro více linek (hvězdicové jízdy od konečné metra, například) zadrátuje a druhou část cesty jede každá linka po svých po obyčejných silnicích. Stabilní nabíječka na konečné by neměl být problém.

V. Novák 5.1.2021 15:39

Samozřejmě, že když neměníte elektřinu na energii chemické vazby a zase zpátky, neztrácíte tolik. Ovšem přenos elektřiny po drátech není zrovna v souladu s představou svobodné elektromobility, ekvivalentní té se spalovacím motorem.

Před pár lety se ze mě dělali Prokop s Homarysem srandičky, když jsem psal o nákladních tramvajích nebo jsem připomněl desítky kilometrů dlouhé meziměstské trolejbusové tratě na Krymu.

Ta koncová nabíjecí stanice byla před pár lety na Želivského a elektrobus jezdil kamsi směrem na Běchovice.

Z. Lapil 5.1.2021 13:12

Taky si myslím, že snaha podobat se rychlostí nabíjení rychlosti tankování je odsouzena k nezdaru. Naopak - k dobíjení "odstavených" baterek by se mohly hodit větrníky a spol.

Problémem je pochopitelně unifikace baterií a bateriových prostorů a skutečnost, že baterie je v elektromobilu málem to nejdražší, takže kupovat další sadu baterií - byť postupně skrze dobíjecí společnost - nevypadá ekonomicky moc schůdně. Nerad to říkám, ale skoro to vypadá, že ČEZ a spol. v téhle souvislosti vědí, co dělají.

M. Miky 5.1.2021 9:29

Predpokladam, ze i v Ceskoslovensku na konci 40.let bylo nemalo inteligentnich lidi, kteri dokazali spocitat, ze prechod na tezky prumysl bude narodo-hospodarska katastrofa. Ale vladli tehdy komunisti se SSSR za zady a do toho jeste jasali ruzni Radove, jak budujeme novy lepsi svet. Nic noveho neni pod sluncem.

P. Rada 5.1.2021 9:43

Pokud se otíráte o mě - pak rozhodně falešně!

L. Novák 5.1.2021 10:10

Ty jsi nefalšovanej. A teď ještě přemalovanej na "zeleno". Meloun. ;-D

R. Langer 5.1.2021 10:41

Takže ses přece poznal, že, Zelený bolševiku? ;-D

P. Lenc 5.1.2021 11:00

Ale má nějaký deficit co se týče psaní, asi hledá kde zelenorudí soudruzi udělali chybu s tím nejsuším rokem za posledních pětset let.I když to bych asi po Radovi chtěl moc, on jak objeví nějaký článek angažovaného "vědce", tak nám vysvětlí, že jde pouze o "anomálii".

Z. Lapil 5.1.2021 13:16

Už je to tady.

Nebyl to nejsušší rok, ale největší sucho (nejvysušenější půda a tak). To, že začalo lejt v den tiskové konference je indicie, že bůh nejenom že existuje, ale přímo si ze zelených dělá srandu. Rozhodně mohl pár dní počkat :-).