25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Elektromobily budou chtít tři nové elektrárny

Zaplatíte za plnou baterii, ale ve skutečnosti ji budete mít nabitou jen z poloviny. Pokud budete v létě „krmit“ elektromobil rychlonabíječkou, musíte s tím počítat. Úskalí, spojených s tímto typem dopravy je však víc. Oficiální místa v Bruselu i Praze o nich ovšem mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 5.1.2021 14:04

Jo, to se dalo čekat. Vloni bylo takové sucho, až bláto čvachtalo, a spodní vody se skoro vrátily do normálu... ;-D

V. Cícha 5.1.2021 9:07

Ono je tohle všechno, domnívám se, celkem prosté: na vyrobení větrných mlýnů, elektroautomobilů, nabijecích stanic je třeba energie. Pokud touto "čistou" energii je elektřina, pak je to ono psí honění vlastního ohonu! Jediným řešením,které by uspokojilo tyto požadavky, klimatologů je energie nukleární, vysoce účinná, která z pošetilých rozhodnutí politiků vypadla ze hry, ne tak ale kupř.ve Francii.

P. Rada 5.1.2021 9:24

Ano na vyrobení i provoz zdroje energie - je potřeba vynaložit energii. To "prosté" tkví v jejich porovnávání. To Vám ale právě "vypadlo ze hry":

https://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2008/cislo-9/ceka-nas-drasticka-zmena-zpusobu-zivota.html

https://medium.com/insurge-intelligence/the-new-economic-science-of-capitalisms-slow-burn-energy-collapse-d07344fab6be

https://ourfiniteworld.com/2019/01/30/how-the-peak-oil-story-could-be-close-but-not-quite-right/

V. Cícha 5.1.2021 9:37

Samozřejmě, ale to porovnání , zdá se mi, není jako ta houska na krámě všeobecně známo. Pokud existuje, nic to nemění na tom, že k výrobě enerie jedné je třeba energie jiné

J. Svoboda 5.1.2021 8:53

"Ujedete-li denně 60 kilometrů při dojíždění do práce a nákupech" Kde jste sebral tohle číslo? To je těžko nějaký průměr, to jsou nadsazená čísla, aby vám "něco" vyšlo ...

Pěkný den.

R. Langer 5.1.2021 9:13

Máš snad nějakou jinou podloženou statistiku, Hnusný dne, nebo z čeho ve svém tvrzení vycházíš ty? :-P

T. Hraj 5.1.2021 9:50

Jak víte, že je to "těžko nějaký průměr"?

J. Svoboda 5.1.2021 14:05

Zdrojování toho tvrzení mi od autoraq chybí, proto se vzpěčuju.

Pěkný den.

Z. Lapil 5.1.2021 13:23

No... u nás to zhruba sedí.

Nevím, z čeho vycházel autor, ale mám za to, že neexistující auta (měšťané dopravující se pěšky nebo hromadně) autor do průměru nepočítá. Taky nezapomeňte, že denní kolečko paní vesnického domu vypadá nejspíš nějak jako odjezd - škola (dítě) - práce - škola - 2x týdně nákup - domů. Což těch 30 km tam a zpět může hodit i za předpokladu, že pán se vozí nebo chodí pěšky.

J. Svoboda 5.1.2021 14:03

To ano, ale ne denně.

Pěkný den.

R. Langer 5.1.2021 14:09

Ale jistě že denně, Hnusný dne... :-P

Z. Lapil 5.1.2021 14:15

Denně. Respektive ve všední dny.

J. Svoboda 5.1.2021 14:21

Našel jsem to na opojisteni.cz a je to 25 km za den vlastním vozem. Kazí to ovšem cesty na dovolenou a podobně, což jistě ten průměr do práce a do konzumu ještě srazí.

Pěkný den.

Z. Lapil 5.1.2021 14:29

Díky.

Já zase namítnu, že spousta aut jezdí jen o víkendu nakupovat, ale jasně - spekulovat můžeme do alelujá.

I vám pěkný den.

J. Jurax 5.1.2021 19:14

Nerozumíte česky a/nebo nechápete logiku.

To "ujedete-li" je podmínka, při jejímž splnění podle názoru autora platí jím formulovaný výrok. Nikde není zmíněno, že uvedené číslo by mělo být nějakým průměrem.

Nicméně pokud jezdíte denně autem do práce, můžete klidně najezdit i víc, ono holt záleží odkud a kam jezdíte. Já jsem najezdil denně 75 km jen do té práce, kolega cca polovic - bydlel blíž ... :-)

P. Skřivan 5.1.2021 8:50

Fáze jedna nasadit fyzikálním zákonům odporující požadavky na provoz vozidel. Fáze dvě finančně zatížit vozidla jenž nesplnitelné nároky nesplňují. Fáze tři dotovat naše vize. Fáze čtyři dotovat dotovat dotovat.

Podpůrné programy(zajistí neziskovky): očernění majitelů SUV. Protlačení systémů jenž automobil zdraží(kontrola tlaku, e-call). Znepříjemnit/špehovat majitele aut(online kontrola rychlosti). Inicializovat síť užitečných idiotů přesvědčit že auto je zbytečný luxus.

Důležité !!! Zamlčovat negativa. Nepřipustit diskusi. Nezapomeňte na slova expertky EU: "Samozřejmě je třeba zvážit, co je žádoucí a co je reálné a splnitelné. Někteří lidé určitě řeknou, že to nejde a že těžké je už snížit emise na 40 procent. V této věci, která je důležitá pro nás pro všechny, je ale nutné být rozhodný. A doufat, že s touto rozhodností přijdeme i na způsob, jak toho dosáhnout"

Tedy nevíme jak to udělat ale o to více musíme být rozhodní a neústupní.

P. Pepax 5.1.2021 9:22

R^

P. Rada 5.1.2021 9:41

Omylem jste podsunul jiné pořadí. Fosilní "dotace"přeci přišly jako prvé!

Dokonce byly tak vlivné, že navodily změnu struktury výroby a vykořenily tím tisíceletý feudalismus. Ještě v období komun. totality byl horník velenen jako prapůvodní vůdce aktivity společnosti. Externality s toho dlouhodobě působící se však nikdy nikomu nechtělo důsledně zohlednovat.

Se sametovým odpopílkováním a odsířením se sice trochu snížila ziskovost procesů ale ta byla a je doposud enormní proto, že nikdo nezapočítává reálné dopady přílišné produkce CO2.... Ty totiž mohou dokonce násobně převýšit celosvětové HDP. To by nutně navodilo konec civilizace.

Na začátku tedy bylo ono pohádkové zneužití bohatství pokladů ležících pod zemí těmi nejvíce moci-chtivými, které ani další lidé nedokázali zavčas efektivně proměnit za dlouhodobě životaschopnější technologie. Dnes máme sice enormě rozvinutou informatiku - ale ta jen tím důrazněji říká, že jako druh jsme se nestihli za poslední století rozvinout. Rozvinuli jsme jen konzum, svou četnost a tu a tak poznání, že pomíjením širších dopadů jsme se dostali do slepé uličky.

T. Hraj 5.1.2021 10:08

"...reálné dopady přílišné produkce CO2.... Ty totiž mohou dokonce násobně převýšit celosvětové HDP ...nutně...konec civilizace".

Nemyslím si, že je v lidských silách tuto smělou implikaci kdy dokázat. Empirie ji navíc (alespoň zatím) nepotvrzuje neboť bohatneme. Je to tedy výrok spíše religiózní.

J. Novotny 5.1.2021 10:56

Pane Rada, plácáte hlouposti. Uhlí (a ropa) vedly k rozvoji technologií, životní úrovně a s tím související délky a kvality života. Zásadním problémem je přelidnění a to elektromobily opravdu nevyřeší.

V. Novák 5.1.2021 11:04

To by mě zajímalo, kdo dotoval těžbu uhlí v Británii, když tato táhla průmyslovou revoluci.

Dtto u těžby ropy v USA kolem roku 1900...

R. Langer 5.1.2021 12:41

Asi tak. Ale realita Zeleného bolševického sedmilháře pochopitelně nezajímá... ;-D

Z. Lapil 5.1.2021 13:28

Přinejmenším v Anglii začali uhlím topit chudí, protože dřevo z ubývajících lesů začalo být drahé. Že by jim to uhlí (smrad, saze; smog začal být problém až později) v 18. století někdo dotoval?

V. Novák 5.1.2021 11:02

jenž – Wikislovník (wiktionary.org)

Nevím jak vás, ale mě špatné použití jež/jenž/již apod. tahá za oči tak, že to nemůžu dočíst...

D. Zítko 5.1.2021 8:40

Co na to naši zelení???

V. Mokrý 5.1.2021 8:56

Ty to nezajímá !

Stejně jako je to nezajímalo se zaváděním plastu ( jeho recyklace, likvidace ).

" Sibiřská " zima tak měsíc dlouhá, by je možná trochu probudila. Ve dne tak - 10/15°C a v noci -25/30°C.

Z. Lapil 5.1.2021 13:31

Plast je ekologickou náhradou papíru ze dřeva. Papír ze dřeva je ekologickou náhradou oslí kůže (pergamen).

R. Langer 5.1.2021 14:12

Samozřejmě. Ropa je přirozeně též přírodní surovina...

M. Kanda 5.1.2021 8:29

Jsem rád, že začínají být publikovány názory o tom, jak elektromobilita zatěžuje infrastrukturu. Článek pojednává o zdrojích (elektrárnách) a nízkonapěťových pžípojkách.

Mezi nimi ještě existuje přenosová soustava tvořená sítěmi vysokého a vemi vysokého napětí. Bez jejího posílení (staveb mnoha nových vedení) není rozšiřování elektromobility možné.

V. Vérosta 5.1.2021 8:02

Elektromobily musí být výrazně menší a lehčí než stávající obludy a na střeše musí mít sluneční panely na plynulé dobíjení baterií a je to ne??? :-)