26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Elektromobily budou chtít tři nové elektrárny

Zaplatíte za plnou baterii, ale ve skutečnosti ji budete mít nabitou jen z poloviny. Pokud budete v létě „krmit“ elektromobil rychlonabíječkou, musíte s tím počítat. Úskalí, spojených s tímto typem dopravy je však víc. Oficiální místa v Bruselu i Praze o nich ovšem mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 5.1.2021 17:36

Takže elektromobilem nejezdíte. Stačilo napsat NE a ne to okecávat.

J. Kouk 5.1.2021 12:23

Řekl bych, že nejlépe vychází pohon na plyn. Jenže o něm se nepíše vůbec.

R. Langer 5.1.2021 12:36

Dokonce na něj v Německu evidentně nejlépe vychází i výroba elektřiny. Ještě je dobré upřesnit, že zejména na RUSKÝ plyn. Ale prý to vůbec nikomu nepřipadá ani trochu divné... ;-)

V. Církva 5.1.2021 12:37

Myslíte zemní plyn? To je fosilní palivo, CO2 tedy vytváří.

Kdybychom šli do detailů, vznikl sice rozkládáním CO2, jenže za dobu milionů let, zatímco spálit ho dokážeme za několik desítek let.

V. Novák 5.1.2021 15:29

... Ukládáním, ne ROZkládáním...

P. Zinga 5.1.2021 11:57

Zde stručný a jasný soupis nesmyslností nucené elektrifikace mobilty.

Šoková terapie elektrickými auty.

„upřímně řečeno, je to jedna z nejvíce neliberálních a ekonomicky destruktivních politik, jaké Whitehall kdy viděl. Riskuje statisíce existencí a naléhavě potřebný vývoz bez sebemenšího užitku“.

Link: https://cornwallalliance.org/2020/12/electric-vehicle-shock-treatment/

A. Forman 5.1.2021 11:54

Děkuji za tento článek, lépe rozhovor. Jen taková malá poznámka - jeden můj známý, asi v náhlém pohnutí mysli, si pořídil elektromobil.... po měsíci provozu zjistil "výhody" tohoto vozítka a půl roku měl docela honičku se toho vozítka zbavit tak, aby moc netratil.....

J. Novák 5.1.2021 11:43

Vyprávějte to ale aktivistům a politikům chudým duchem.

R. Langer 5.1.2021 12:37

Oni jsou hlavně RUDÍ duchem... ;-€

V. Církva 5.1.2021 12:52

Ano to mi vadí nejvíc. Pracovat nějak na snižování emisí CO2, snižování spotřeby energie je smysluplné, ale nesmí u toho brečet příroda ještě víc, taky na tom nesmí bohatnout Čína, ale ti co to platí a vyžadují. Hlavně, nesmí to být hurá nerozmyšlené akce rudých magorů. Ty vždy udělaly víc škody než užitku

J. Jurax 5.1.2021 13:41

To je totéž.

R. Langer 5.1.2021 14:01

Všechny bych až tak nepodceňoval... ;-)

K. Tejkal 5.1.2021 11:40

Pokud se nepletu, tak automobil z dílny Járy Cimrmana díky technologii tzv. velejiskry mohl jezdit i na vodu. Předepsal bych automobilkám podíl vozů povinně využívající Járovu geniální myšlenku a mohlo by být vystaráno.

J. Jurax 5.1.2021 13:46

Neprovokujte!

Co kdyby se toho nějaký zelený veleblbec z brusele chytil! Paní z Leyna to vtělí do Green Dealu, putovní cirkus to odkejvá a budeme všichni v řiti!

J. Ganaur 5.1.2021 13:49

Aspoň by nadělali méně škod.Šli by rychleji do řiti.;-D

J. Jurax 5.1.2021 17:39

Jo.

Jenže my bohužel s nimi, pokud včas nezdrhneme.

P. Zinga 5.1.2021 10:55

Chce to trochu do hloubky: jde o koncentraci majetku a moci. Feudalismus je moc spojena s koncentrovaným vlastnictvím. Buržoazní (občanská) plíživá industriální revoluce znamenala roztříštění vlastnictví a tím i moci. Výsledkem byla demokracie. Nový zelený úděl : klimahysterie a hysterie pandemie s totální změnou vlastnictví vede opět ke koncentraci majetku a tím i moci. Ale rudozelení "woke" užiteční idioti si myslí, že usilují ( financováni miliardáři) o socialismus.

Zkratkovitě, ale snad pochopitelně...

P. Zinga 5.1.2021 10:48

Celá ekopolitika je pouze zástěrkou přerozdělování zezdola nahoru: dotace, úlevy, pro koho? Pro dolních 10 milionů?

Jestli má někdo na e-auto, nemá už na dálniční poplatek? Jak to souvisí? A to jsem četl, že nějaký rudozelený idiot požadoval jízdu e-aut v pruzích pro MHD.

P. Zinga 5.1.2021 10:42

Střední východ se stále více spoléhá na ropu a plyn, zatímco OSN varuje před „klimatickou krizí“

Během dvou týdnů od summitu OSN saúdskoarabský ministr energetiky 27. prosince oznámill objev čtyř nových ropných a plynových polí , včetně nekonvenčních zdrojů. Tyto objevy podpoří plány země na zvýšení její maximální udržitelné kapacity těžby ropy ze současných 12 milionů b / d [barelů denně] na 13 milionů b / d a rozvoj jejích plynových zdrojů k uvolnění více ropy na vývoz místo toho, aby ji spalovali za účelem výroby elektřiny

Zatímco politické elity na Západě varují před „hrozícími“ katastrofickými důsledky selhání snižování emisí, zbytek světa čelí potřebě činit tvrdá rozhodnutí o obnovení růstu a pracovních míst pro své občany postižené recesí uprostřed globální pandemie . Uhlovodíky tvoří téměř 85% celosvětové spotřeby energie, zatímco technologie „obnovitelné energie“, jako je vítr, slunce, moderní biopaliva a baterie, sotva 5%. Mohou tyto technologie“obnovitelné energie“ v dohledné budoucnosti dodat světu energii, kterou potřebuje?

Celý článek zde https://wattsupwiththat.com/2020/12/30/the-middle-east-doubles-down-on-oil-and-gas-as-the-un-warns-of-climate-emergency/

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/natural-gas/122720-saudi-arabia-announces-new-oil-and-gas-finds-including-unconventional-resources

I. Mertl 5.1.2021 10:24

Máte smůlu, uhlíři. Do deseti let a až do dotažení dalších nových technologií (H2), auto s klasickým spalovacím motorem bude na silnicích výjimkou, naprostá většina budou elektroauta.

L. Novák 5.1.2021 10:38

Napiš nám ještě nějakou blbost, meloune, ať se zasmějeme... ;-D

R. Langer 5.1.2021 10:39

To byste přáli, Zelenáči, co, ale máte smůlu... ;-D

P. Zinga 5.1.2021 10:43

Počet zelených debilů roste exponenciálně, na rozdíl od e-aut.

T. Hraj 5.1.2021 10:46

H2 - super malá molekula (obtížné ji udržet v kontejneru), nízká energetická hustota ve srovnání s naftou/benzinem i při stlačení či zkapalnění (ke kterému je třeba nezanedbatelná energie!), bezpečnost (velko-)skladování (vysoká výbušnost), vysoká korozivnost při stlačení/zkapalnění (veškerá infrastruktura musí být v nerezu), výroba elektrolýzou z vody velmi drahá (nejlevnější je z uhlovodíků). Zapomněl jsem na něco?

M. Rohovský 5.1.2021 10:53

No, při zkapalnění má výrazně vyšší energetickou hustotu, je to ale poněkud nepraktické.

L. Novák 5.1.2021 11:21

To je. ;-D R^

T. Hraj 5.1.2021 13:30

myslím, že nemáte pravdu: "hustota zkapalněného vodíku je pouhých 70 kg/m3, přičemž hustota benzinu je cca 750 kg/m3"

https://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv/zamysleni-nad-budoucim-rozvojem-automobilu-pohanenych-vodikem_15307.html

P. Zinga 5.1.2021 11:09

Jo, zapoměl: denně se - ať děláte, co děláte -ztrácí 3%.

T. Hraj 5.1.2021 13:33

No to jsou myslím úniky kvůli té malé molekule, ne?

K. Tomek 5.1.2021 11:31

Vodíková křehkost ocelí