18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Elektromobily budou chtít tři nové elektrárny

Zaplatíte za plnou baterii, ale ve skutečnosti ji budete mít nabitou jen z poloviny. Pokud budete v létě „krmit“ elektromobil rychlonabíječkou, musíte s tím počítat. Úskalí, spojených s tímto typem dopravy je však víc. Oficiální místa v Bruselu i Praze o nich ovšem mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 6.1.2021 14:03

Pro P. Zingu

Einsteinova teorie relativity byla popsána jen 6 stránkách textu. Není to mnoho, ale je to přece jen více než povolený diskusní příspěvek na Neviditelném psovi.

Elektromobilů ve spojení s automatickým řízením automobilu (tj. bez člověka řidiče) bude podstatně méně. Tečka. Napřed musíte zajistit větší prostor pro prezentaci nových myšlenek. Jinak se nic podstatného zde nedozvíte.

Nejstručnější formu argumentace zde na NP asi zvolil (možná kvůli svému zanícenému žlučníku) Roman Langer.

T. Hraj 6.1.2021 13:45

Vím. Nízká. Ale v momentech, kdy má elektřina nulovou nebo i zápornou cenu, efektivita není tak podstatná.

A. Forman 6.1.2021 8:53

Když vidím ty prodlužováky se zásuvkami ležet na silnici, stačí déšť a mají po "žížalkách".....

R. Langer 6.1.2021 5:37

Nepochopila... ;-D

R. Langer 6.1.2021 5:33

A víte, jaká je účinnost výroby vodíku elektrolýzou, a proč se vlastně v podstatě nepoužívá? :-P

R. Langer 6.1.2021 5:30

Zase opakuješ dokola ty své 100x vyvrácené lži, pubertální Zelený bolševiku?

R. Langer 6.1.2021 5:27

Ty jsi ale prolhané hovado, Zelený bolševiku. Jaká tady byla technologická úroveň před 30 lety si tady ještě většina lidí moc dobře pamatuje osobně, ty "pneumatiko od Nokie". Ty nejsi v důchodu, tobě je 15, puberťáku, a děláš si tady z nás srandu... :-P

R. Langer 6.1.2021 5:21

To snad plánuje Zelený bolševik, ne? ;-D

R. Langer 6.1.2021 5:19

Hm, a k tomu dospěla naše malá hloupoučká UI mozkovým myšlením, nebo jak? Jo, počkat, naše malá hloupoučká UI vlastně žádný opravdový mozek nemá... ;-D

R. Langer 6.1.2021 5:16

Ano, takhle vědecky diskutoval, a měl evidentně naprostou pravdu, ty naše malá hloupoučká UI... ;-D

L. Novák 6.1.2021 0:59

Jasně. Dyť na televizi se dá koukat i při svíčce... ;-) EU

V. Mokrý 5.1.2021 22:58

;-D;-D;-D

No jak kde

V. Loula 5.1.2021 22:11

Ale to je přeci blbost. jaké tři elektrárny navíc. Elektrika je přeci v každé zásuvce.

L. Novák 5.1.2021 21:57

Porovnat akumulátor s nádrží na tekutá paliva lze velmi jednoduše. Samotná nádrž na palivo je velmi lehká a jak palivo postupně s ujetými kilometry ubývá, klesá i celková hmotnost vozidla.

U nabitého a vybitého akumulátoru je hmotnost stejná a vysoká, tzn. že po celou dobu provozu musí být vynakládáno zbytečně mnoho energie na samotný převoz její hmoty, které se jednoduše žádným myslitelným "vynálezem" zbavit nelze. A to je právě zásadní rozdíl v účinnosti v provozu oproti klasickým vozidlům se spalovacím motorem a nádrží na palivo 50 - 100 litrů. ;-)

L. Novák 5.1.2021 21:47

Samozřejmě, když dnes lidi jezdí ve funkčních opravitelných ojetinách v cenách i hluboko pod 100 tisíc Kč, a najednou je někdo začne nutit kupovat jakési nespolehlivé šmejdy na baterku s omezenou dobou života za milión... ;-D

L. Novák 5.1.2021 21:41

Před časem jsme tady měli v diskusi Německo a jeho projekt "nákladní elektromobily pro Německou poštu", který se měl rozvíjet dál a zásobovat i jiné zájemce. Vlastnosti elektromobilů určených především pro městský provoz byly natolik problematické, že celý projekt skončil nezájmem potenciálních zákazníků a německé automobilky s ním nic společného mít nechtěly. Omezený počet se vyrobil, jezdí možná dodnes, a hlavně slouží k dokumentaci, kolik problémů je s takovým provozem spojeno. V neposlední řadě i postoj zaměstnanců, kterým nutnost "hlídat baterku" bránila v bezproblémovém nepřerušovaném rozvozu zásilek. Utopené náklady? "Jen v roce 2019 tato ztráta dosáhla hodnoty asi 100 milionů eur (v přepočtu cca 2,5 miliardy korun)". Viz třeba tady:

Deutsche Post končí s projektem elektrické dodávky. Prodělávali na něm

https://www.auto.cz/deutsche-post-konci-s-projektem-elektricke-dodavky-prodelavali-na-nem-133518

A takhle ukázkově to dopadne vždy, když agresívní zelená ideologie zvítězí nad zdravým rozumem...

L. Novák 5.1.2021 21:24

Osel "Rada" myslí "lineárně". Proloží si stoupající křivku přímkou a hned vykřikuje o budoucí katastrofě... ;-D

L. Novák 5.1.2021 21:12

Ty už můžeš žvanit blbostí, kolik tě napadne, protože víš, že až se ukáže, jak jsi lhal a plácal nesmysly o tom, co nám hrozí v budoucnosti, bude z tebe jenom hrstka popela. A zadek už ti nikdo nenakope...:-P

P. Milan 5.1.2021 21:06

Vodík je zatím ještě slepější cesta, než baterky.

V. Novák 5.1.2021 20:30

Však se ten kovový vodík snad ještě na Zemi nepodařilo vyrobit. Ale kdesi hluboko pod mraky Jupiteru by snad prý mohl být...

V. Novák 5.1.2021 20:28

Už jste zkusil si to kuře ohřát mikrovlnami na kilometr daleko?

Š. Hašek 5.1.2021 20:11

Trefné poznámka. Máte pravdu:

1. Norsko má extrémně levnou elektrickou energii díky vodním elektrárnám (voda stále, výškové rozdíly horských jezer a říčních údolí).

2. Peněz jako šlupek z ropy. Může do jisté míry ignorovat "selské počty". I logické a postupné technické změny.

3. Dohromady to dává "blbnutí". Zdaní automobily se spalovacím motorem, řízené "užívání a koupě zboží podle politbyra".

V našem případě nepoužitelné. Nejen v našem. Většina zemí musí počítat postaru, má dáti - dal.

I. Schlägel 5.1.2021 19:56

HODNĚ špatně se skladuje. Kontrolní otázka, kde je více molekul vodíku, v kapalném vodíku nebo v benzínu?

J. Sinnreich 5.1.2021 19:51

Zatim se nikdo z vasnivych zastancu elektromobility nezminil o neslavnem konci elektromobilky NIKOLA v USA. Meli dodavat tisice nakladnich automobilu ( mestsky odvoz odpadku atd.) . Nedodali ani JEDEN. Vse pouze obrovsky podvod, kdy nadseni investori prisli o penize.

V. Pavelka 5.1.2021 19:43

Japonci vyrábějí pro formu , blbcům z EU pár elektro hrkačů ?! Ale jinak se soustředí na vodík !Šrásbruselská idiocie je hrozná !EUEUEU!

Š. Hašek 5.1.2021 19:28

Až mnozí zjistí, že vyhodili milion za klumpr, který musejí každé tři hodiny dobíjet po dobu třech hodin ....

Předpokládám, že v parlamentu budou řeže, kdo bude mít přednost u zásuvky. Zda hospodyně s pračkou, lokomotiva s vlakem, tramvaj, nemocnice ....... nebo elektromobilníci! Co spěchaj.

Mohou též jezdit jen ve dne a za slunce. S panelem na střeše, moderně. A nebo mít polovinu sklepa s druhou baterií.

Třeba to bude ..... technicky, pomalu, za šedesát let, a nebo nebude. Bude to jinak.

Zkráceno.

J. Jurax 5.1.2021 19:19

Možná proto, že při jejich ceně na ně lidí nebudou mít ... :-)

Ono se naší UI pletou elektromobily s automaticky řízenými vozidly a možná i s úvahami o automatických taxících ... je dosud nedokonalá ...

J. Jurax 5.1.2021 19:14

Nerozumíte česky a/nebo nechápete logiku.

To "ujedete-li" je podmínka, při jejímž splnění podle názoru autora platí jím formulovaný výrok. Nikde není zmíněno, že uvedené číslo by mělo být nějakým průměrem.

Nicméně pokud jezdíte denně autem do práce, můžete klidně najezdit i víc, ono holt záleží odkud a kam jezdíte. Já jsem najezdil denně 75 km jen do té práce, kolega cca polovic - bydlel blíž ... :-)

J. Jaroš 5.1.2021 19:05

Pane Novák začínáte od prostředka. Celý proces začíná přeměnou chemické energie na tepelnou dále na mechanickou dále na elektrickou dále na chemickou a chemickou na elektrickou a v konečně na mechanickou. Kotel, turbína, generátor,transformátor,usměrňovač, baterie, elektromotor. Pan Rada s účinností začíná na baterie elektromotor.

L. Novák 5.1.2021 18:57

Tupec jsi ty, rudý greténe "Rado", a LHÁŘ a DEMAGOG k tomu jako bonus. Před 30 lety (myšleno za komunistické totality) jsme v elektronice byli na KATASTROFÁLNĚ nízké úrovni v porovnání se zeměmi Západu i mnoha asijskými z východu.

A proto se k nám pašovaly elektronické součástky (i pro firemní vývoj) načerno z maloobchodních prodejen v Rakousku a Německu, abychom se vůbec k použitelné součástkové zákadně dostali. A navzdory nevýhodnému černému kurzu tvrdých měn vůči komunistické Kčs tyto dovozy vycházely v porovnání s cenovou hladinou v ČSSR neuvěřitelně levně! Něco málo o tom vím, na rozdíl od tebe, rudý lháři!!!