Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
J38i20ř38í 35P83t84á57č11e75k
Být pod článkem podepsaný ministr průmyslu a obchodu a taky dopravy, získal bych pocit, že jsou obě ministerstva ve správných rukou. Doufám, že si pan premiér přečte příspěvek a sáhne, konečně šťastnou rukou, po personální změně.
L63a48d60i94s29l26a18v 50N58o96v16á79k
Blbce Brabce (MŽP) si Babiš vzít nenechá...
K70a87r62e83l 20K33ř72i48v36a10n
A nebylo by lepší, jistější a pro biosféru výhodnější zredukovat lidstvo na tu Římským klubem požadovanou dvacetinu ? Když by se rozumně vybírali ti, kteří budou i nadálet tvořit lidstvo, znamenalo by to úžasný rozkvět průměrné inteligence. Pro začátek by stačila redukce na polovinu. Pak by se vidělo jak dál.
P91r52o55k48o68p 10M12i11l50a64n
Snaha o to je, ale nesmí se o ní mluvit nebo psát!
P67a28v28e38l 52P11r70i26n42c
Jako lekce z aritmetiky a převádění jednotek dobré, ALE: půvab energetiky spočívá v tom, že je mixem.
S69t44a21n48i66s67l32a75v 50K72n60e83i62f48l
Musí být ovšem z čeho mixovat. Nové zdroje na biomasu řádově produktivnější oproti současným určitě nebudou, hydroelektrárny u nás není kde stavět, do jádra daleko, takže si můžete vybrat, jestli postavit 3000 větrníků, 500 km2 panelů, nebo libovolnou lineární kombinaci těchto dvou zdrojů. A všechno zálohovat ruským plynem.
J63a55r17o48s80l57a17v 47K56a55l50i21n51a
problém s dobou dobíjení a autobateriemi bych vyřešil natažením trolejí nad každou cestou a výrobou osobních mini trolejbusů. Možná by odpadlo i nebezpečné předjíždění všude tam, kde by byla jen jedna trolej tam a druhá zpět. Ještě by se mělo vyřešit dobíjení elektro letadel a vrtulníků bez nutnosti přistání.
V68í34t41ě19z62s56l15a65v 64N80o14v87á79k
Na Krymu mají meziměstskou trolejbusovou trať Simferopol-Jalta o desítkách kilometrů a překonávající Krymské hory. Kdysi tam jezdily skoro výhradně česk(oslovensk)é trolejbusy.
Trolejová elektromobilita má smysl, i trolejově-akumulátorová pro překonání míst bez troleje.
V46l34a61d38i89s80l15a78v 64K81o44l61m88a68n
Budoucnost mají elektromobily se zabudovaným atomovým reaktorem, vyrábějícím potřebnou elektrickou energii!
Kromě mobility se tím konečně vyřeší i neustálý růst počtu obyvatel planety Země!
M34i32r87o64s97l55a25v 62Š51e19j63n97a
Ach ta matematika.
O kus níž jsem napsal, že máme asi 6 milionů aut, která by při nájezdu 15 tisíc km ročně a spotřeběbě 7 litrů na sto km měla spotřebovat 630 mld. litrů.
Ten můj výpočet je blbost, protože jsem udělal chybu. Zapomněl jsem vydělit výsledek číslem 100, protože spotřebu jsem uváděl v litrech na 100 km.
Takže můj správný výpočet měl být 6,3 mld. litrů.
Podle asociace petrolejářského průmyslu měla spotřeba PHM v roce 2019 hodnotu 8,1 mld. litrů, z toho 6 mld litrů je nafta a 2,1 mld. je benzin.
M36i56r81o97s74l13a59v 10Š20e82j84n28a
Teď jsem se dočetl, že v železniční dopravě byla v roce 2019 spotřeba 0,98 mld. litrů nafty, takže po odečtení železníční dopravy byla spotřeba PHM v jiných oblastech včetně automobilismu okolo 7,1 mld. litrů.
Pokud odečtemě ještě lodní dopravu a naftu na topení, pak možná těch 6,3 mld. litrů v automobilové dopravě bude skoro správně.
P65e69t16r 72K14u51b95á56č
Ve svém předchozím článku jste psal, že ekologisti mají charakter sekty, která hledá ztracený ráj cestou od technické civilizace zpět do zaostalosti.
Dneska jste si drobný aspekt této hypotézy názorně číselně potvrdil.
J72i87ř80í 43J76o25h15n
Ještě pohled z jiného úhlu:
J42i64ř82í 82J52o73h90n
Ještě je třeba zohlednit energetické špičky a sedla. Nabíjení by se neuskutečňovalo ve špičkách, ale většinou v noci, kdy bývá přebytek energie (zatím- v noci ale nesvítí a většinou nefouká).
M53i57r95o66s17l41a11v 87Š57e51j46n68a
v noci sice nesvítí, ale fouká. A někdy víc, než ve dne.
J98i37ř49í 51N58e98v22r17k34l48a
Technicky dobré, ojedinělé, díky za to.
Vidím to ovšem ještě smutneji. Celé to elektrické šílenství není zduvodnitelne. Na klima nemá vliv, ekologicky sporné, nepraktické a drahé. Lidi na to nebudou mít, přijde krize a chudoba. Jediným řešením je zacinkat klíči a svrhnout ty elitarske fanatiky, kterým na názorech a způsobu života většiny lidí nezáleží.
J75. 48G30a58n96a27u45r
Nemusíte cinkat klíči, stačí je nevolit.Otázka je, proč se tak neděje.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz