Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
J77a65n 40E84f57f53e85n97b86e66r41g82e59r
JETE má jen dva bloky. Jeden výkonu 1086MW a druhý 1082 MW. Celkový výkon je sice shodný s Vámi uváděným, ale taková hrubá neznalost...
J48a84r22o95s10l83a80v 83M30a24k72o46v89e73c
Nicméně JETE je projektována na 4 bloky ale postavené a v provozu jen dva jak správně připomínáte...
M55i53r91o47s37l38a10v 57P29i29v64o26d68a
cituji z úvodu článku: "... nepřestávám se dívat na svět inženýrskýma očima ... " Výborně!
Já, jako někdejší strojní a systémový inženýr, později CSc. v oboru Teorie řízení, nyní už jen CSd (tzn. nyní už jen Celkem spokojený důchodce), doporučuji autorovi propočítat pro Evropskou unii (jejímž členem je také Česko) možné alternativy projektu Desertec. (https://en.wikipedia.org/wiki/Desertec).
L73a24d27i21s43l71a50v 73N94o46v36á34k
Pivoda má zase průjem.
J28a19n 56K51a67d47e66ř79á39b53e93k
Všechny ty výpočty jsou pro kočku. Ve skutečnosti bude potřeba 100x méně energie, protože elektromobily budou jen pro bohatou elitu. Panelákoví čučkaři si budou moci vybrat mezi MHD, HD, kolem nebo vlastními nohami. Pohádky o levných bateriích a levné elektřině se ovšem na ČT-D budou pouštět dětem dále. Všechny ty rychlonabíječky s přívodními kabely jako ruka Titána budou zcela zdarma stavět hodní mužíčci za kousek chleba a vodu z potoka.
M28i14r53o59s89l65a91v 40P82i24v86o19d16a
Kolik bude potřeba elektrické energie nedovedu sice momentálně spočítat, ale počet elektromobilů ve spojení s přicházejícími samořídícími systémy (tj. bez člověka řidiče) nutně podstatně poklesne.
Proč? Lidé začnou nakupovat dopravní službu. Není potřeba automobil vlastnit. Automobily budou tím pádem více vyžívány a poklesne také potřeba parkovišť.
Skok bez hlubokého zdůvodnění: Česko stále postrádá více demokracie, než více elektrické energie.
Ś95á61r13k28a 32S81v58o54b20o13d20o89v11á
Do každé vesnice jeden větrník!
V76l61a26s59t88a 63M30o29k98r17ý
N I K D Y ! ! !
M88i21r59o17s12l16a53v 19K41r10á50t55k16ý
Totální absenci zelenorudého Rady více než nahradil demagog Šejna - hezký večer -
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M43i48r56o57s93l49a17v 11Š43e68j88n88a
No jistě,
jsem demagog, protože tvrdím, že v noci běžně fouká vítr.
Na politickém školení pro popírače fyziky se totiž hnusný večer Krátký dozvěděl, že v noci vítr foukat nemůže, a proto nefouká
J40a23r33o35s32l88a86v 96N53o24v16á71k
To je jen část problému. Ta méně podstatná. Mnohem důležitější je, kolik tun vzácných kovů budete potřebovat na výrobu těch solárních článků a akumulátorů. A jak a kde je získáte. Na fotovoltaice a akumulátorech je "čisté a zelené" pouze to, že suroviny pro ně nezbytné se netěží v surovinově chudé Evropě. Takže nic "čisté a zeleného" v nich není – spíš naopak, pouze se nám problém přesunul z Evropy pryč, čímž se závislost Evropy na Asii stává existenciální otázkou.
No a poslední problém je financování: veřejné rozpočty jsou financovány prostřednictvím DPH a spotřební daně. Kolik Kč bude stát ona MWh elektrické energie, pokud na ní uplatníme stejnou spotřební daň jako na ropná paliva? Takže až nás nevzdělanost ovládne úplně, budeme sice jezdit na elektřinu (takže budeme raději sedět doma), a topit a vařit budeme ropnými produkty...
Hlouposti, tvá barva je zelená!
Elektromobilita není nc jiného, než opojení vlastní nevzdělaností. Stačí pochopit učivo základní školy a jednoduchou úvahou dojdeme k závěru, že nahrazení spalovacích motorů v dopravě elektromotory je nesmysl z hlediska fyzikálního, ekonomického i ekologického Nic pozitivního přinést nemůže, pouze obrovské ekonomické a ekologické škody. A o ně asi propagátorům jde v první řadě.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122012/20122012167F9018909A4430E99BC63E85AA8AF0.jpg)
V73l56a48d66i92m78í89r 59V31é55r82o20s41t15a
Taky si začínám myslet, že elektromobilita = ekologická katastrofa! :-)
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/022020/10022020BB7F0E2C4E75211388912313D5B2B622.jpg)
L35a78d 90P16o54ř51i70c28k70ý
Ještě mi chybí dopočítat průměrnou spolehlivost a poruchovost zdrojů a s tím spojenou nutnost zálohovat jejich výkony. Odhadem, nových bloků by bylo potřeba postavit pět!
V91l29a83s18t20a 62M58o61k29r41ý
Pro ekológy/zelené spasitele světa, nepodstatná věc.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M83i83r47o10s49l17a64v 78Š38e66j84n40a
největším "obohacením" této diskuze je tvrzení místních ignorantů fyziky, že v noci nefouká vítr. Tak jim sem dávám pár odkazů:
https://www.denik.cz/z_domova/vichrice-rekord-orkan-kyrill-20200224.html
https://www.ihlinsko.cz/hasici-v-pardubickem-kraji-celou-noc-bojovali-s-nasledky-silne-vichrice
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/060820204B7CF6C449E29F7733043259C52186B7.jpg)
P23r92o27k63o17p 15M47i68l63a11n
Tvrzení jste asi špatně pochopil. Vichřice může být i v noci, ale ve vichřici fofrníky nepracují.
Potřebují stálý vítr a ten je opravdu častěji ve dne, případně ráno nebo večer - to hlavně u moře.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102020/1610202078F4807313854B2C57FB6FD9928CD193.jpg)
T54r84o56u47b19a 69Z79l96e72s92a
Fakta zde prezentovaná by mohla naznačovat, že elauta jsou opravdu nesmysl. Také si myslím, že za současného stavu technologií je ten plán nereálný.
Ovšem v tom je ten háček. Budou ty technologie stejné i za 20, 30 let? Bude stejný způsob využívání aut?
Např. co když Němci, Dánové, Norové, Nizozemci budou mít postaveno 5x 7x více větrníků než je potřeba k běžné spotřebě a budou přebytky tlačit do Evropy za pakatel? Jako Rusové plyn. Např. co když se auta budou využívat jako automatické úložiště a bude většině lidí stačit mít nabito jen na dojezd do práce, třeba na dva dny? A ne jako nyní, kdy to máte na měsíc. Atd.
Že to NEJDE je pěkný, klasický závěr. Ovšem je tu ještě mnoho neznámých, aby to byla jistota. Ještě poznámka: PENÍZE jako argument nepoužívejte, protože když je ve hře zdraví, tak se na peníze nehledí...
V63l77a56s31t86a 78M51o97k89r72ý
To už dělají nyní, že přebytek el. proudu tlačí do Polska, ČR.
V41i61k85i 60H16u89m89b55l55e
Jeste bych dodal ze kompletni predelani cele elektricke prenosove soustavy je nevyhnutelne a velmi vysoke napeti zrejme bude muset byt dovedeno az ke koncovemu uzivateli zvlaste v mistech kde je vysoka hustota obyvatel a kazdy bude mit elektricke auto v nabijecce. Teda pokud nechcete tahat v prumeru metrove el. draty po meste.
R23o59m76a82n 38L61a53n12g96e93r
Ano, to totiž vůbec není tak jednoduchý problém, jako někam natáhnout prodlužovačku, jak si to ti techničtí analfabeti představují.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz