26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky

Původně jsem předpokládal, že tento příspěvek vyjde jako obvykle v sobotu, ale rozhovor s prof. Ing, Janem Mackem, DrSc., uveřejněný včera na NP, mě přiměl uveřejnit příspěvek co nejdříve. Sice jsem pouze jen emeritní Ing., ale počítat ještě umím, takže to, co následuje, nejsou „nadsazená čísla“, aby mi „něco“ vyšlo. Nechť posoudí každý čtenář sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 6.1.2021 12:49

No, zrovna ty náklaďáky jezdí prakticky od rána do večera, protože když stojí, tak nevydělávají, demagogu Šejno... ;-D

M. Šejna 6.1.2021 12:48

No jistě,

podle mentálně retardovaného demagoga Langra je v noci bezvětří. :-P

J. Nevrkla 6.1.2021 12:48

Cinkal bych klíči Bruselu, který prakticky nevolim.

Lidi to moc neřeší, protože ještě nezchudli, myslím, že si pak udělají názor.

Nedávno mě zaujal dokument, ve kterém uváděli, že v Polsku došlo k revolučnímu vreni se Solidaritou v čele poté, co bylo oznámeno zdražení masa o 30%, to stačilo jako poslední kapka. Pohár může být za nedlouho plný, domnívám se.

M. Šejna 6.1.2021 12:47

Tady bývá zvykem, že když někdo něco tvrdí, tak to dokazuje nebo odzdrojuje. Vy jste neučinil ani jedno.

Pokud jde o ČHMÚ, tak předpověď větru na dnešní noc je 1 až 4 m/s, na den pak 2 až 5 m/s.

Takže fouká i v noci.

A opravdu netuším, jak jste přišel na to, že v noci vítr nefouká. 8-o

R. Langer 6.1.2021 12:46

Ta rekuperace je absolutní nesmysl. Je zcela ZANEDBATELNÁ.

L. Novák 6.1.2021 12:43

Dokud je výstavba OZE vedena motivací "vytahat od státu dotace, když je tak hloupě nabízí", tak o nějaké rozumné návratnosti nemůže být řeč. Bez masívních dotací včetně uměle vysokých výkupních cen elektřiny by fotovoltaické panely nikdo na střechy nemontoval. Leda že by je zelení magoři prosadili jako podmínku k získání stavebního povolení. Blbec Brabec (MŽP) už něco podobného vytruboval v souvislosti s nádržemi na zachytávání dešťové vody. 8-o

J. Ganaur 6.1.2021 12:41

Vždyť už se tak děje, covidem to začíná....

J. Ganaur 6.1.2021 12:40

Nemusíte cinkat klíči, stačí je nevolit.Otázka je, proč se tak neděje.:-(

R. Langer 6.1.2021 12:39

Mixem čeho? Už jste si to zjišťoval? Já jo. ;-)

R. Langer 6.1.2021 12:38

No, to si k tomu ještě připočítejte... ;-D

R. Langer 6.1.2021 12:34

Ano, to je samozřejmě primárním cílem všech Zelených bolševiků jako je Rada a jemu podobní, přičemž ti ubožáci ani netuší, že by zrovna oni jako užiteční idioti byli první na řadě... ;-D

V. Humble 6.1.2021 12:29

Ciste teoreticky lze ocekavat nejake utlumeni vetru v noci vezmeme li v uvahu ze vetsina tepelne energie bude pochazet ze slunce ktere v noci nesviti. Jak je to smerodatne kdyz atmosfera se prolina na cele planete a cast je neustale pod slunecnim zarenim tot otazka.

R. Langer 6.1.2021 12:28

Jó, vy toho nevidíte, demagogu Šejno... ;-D

F. Brnušák 6.1.2021 12:25

Kde se bere jistota ze CO2 je pricina? Navic cim vice CO2 v atmosfere tim lepe se dari flore. Na to jsou dukazy ve forme obsahu CO2 v horninach, ktere se tvorili v teplejsich obdobi Zeme. Celkove tepla obdobi jsou pro zivot na Zemi priznivejsi nez studena. Nebyt teplych obdobi v minulosti. Nemeli bychom cim topit dnes.

S. Kneifl 6.1.2021 12:22

Jenže ten zbytek, co se protopí, bude taky třeba nahradit elektřinou, takže to vyjde nastejno. Jen tam bude jiná účinnost než u elektromobilů...

S. Kneifl 6.1.2021 12:20

Musí být ovšem z čeho mixovat. Nové zdroje na biomasu řádově produktivnější oproti současným určitě nebudou, hydroelektrárny u nás není kde stavět, do jádra daleko, takže si můžete vybrat, jestli postavit 3000 větrníků, 500 km2 panelů, nebo libovolnou lineární kombinaci těchto dvou zdrojů. A všechno zálohovat ruským plynem.

S. Kneifl 6.1.2021 12:16

Nevím, co bude za 30 let, ale jsem si naprosto jistý, že to nebude ani 2000 nových větrníků ani 500 km2 solárních panelů... ;-)

Já koupil jednoho z posledních vyrobených Sharanů a držím všechny palce, aby vydržel dost dlouho.

V. Braun 6.1.2021 12:07

Ano, článek je o zdrojích. Já jen doplnil, že se nečeká že změna proběhne okamžitě, ale že auta se spalovacím motorem budou jezdit nejméně 30 let a některá spíše déle. Jinak osobně mám auto na naftu a příští zřejmě bude taky spalovací.

V. Braun 6.1.2021 11:59

Ad 1, k fungování ideologických plánů jsme se nevyjadřoval, jen k reálnosti výroby dostatku el. energie pro elektroauta, tedy k problematice kterou nastavil autor článku.

Ad.2 Proč by si měl majitel nabíjet auto JEN ze své elektrárny? Zdroje el. energise se vždy uvažují v celém mixu zdrojů.

Ad.3 cesta jaderných bloků jistě není hladká, ale ani nemožná. Brusel ji nijak nepodporuje ale ani nijak výrazně neomezuje, je to rozhodnutí ČEZu a vlády ČR.

Ad.4 Uhlíkovou neutralitu do roku 2050 má v plánu i Británie, ta dokonce plánuje zakázat prodej aut se spalovacím motorem dříve než EU, a do roku 2060 třeba Čína, není tedy omezena jen na EU.

Jinak ano, vodní pára má silný skleníkový efekt a způsobuje pozitivní zpětnou vazbu, tedy zrychlování oteplování. Proto je třeba odstranit primární zdroj oteplování, což je růst koncentrace CO2.

J. John 6.1.2021 11:53

Asi jste zameškal dost na základní škole...

Máte google?

Zkuste se optat na čhmu.

P. Milan 6.1.2021 11:51

Neudivilo by mne to.

V. Vérosta 6.1.2021 11:50

Správně, domluvíme s bratry Poláky, ať ten Aušwyc apgrejdují a jedeméééé!! :-)

P. Milan 6.1.2021 11:49

Snaha o to je, ale nesmí se o ní mluvit nebo psát!

V. Vérosta 6.1.2021 11:49

Tuším, že obrovské baterie jsou větší ekologická katastrofa než uhelné elektrárny.

M. Šejna 6.1.2021 11:48

Já tam žádné noční ztišení větru nevidím.

A už vůbec tam nevidím využití turbín v průběhu dne.

V. Kolman 6.1.2021 11:43

Troleyi??? Neperspektivní řešení!

Indukční nabíjení má budoucnost!!! Neodymové magnety ve vrchní vrstvě vozovky! Při průjezdu by se v cívkách umístěných v podvozku indukovala tolik potřebná elektrická energie.

Zbývá už dořešit jenom pár malicherných a nepodstatných technických maličkostí.;-D;-D;-D

K. Křivan 6.1.2021 11:42

A nebylo by lepší, jistější a pro biosféru výhodnější zredukovat lidstvo na tu Římským klubem požadovanou dvacetinu ? Když by se rozumně vybírali ti, kteří budou i nadálet tvořit lidstvo, znamenalo by to úžasný rozkvět průměrné inteligence. Pro začátek by stačila redukce na polovinu. Pak by se vidělo jak dál.

V. Novák 6.1.2021 11:40

Na Krymu mají meziměstskou trolejbusovou trať Simferopol-Jalta o desítkách kilometrů a překonávající Krymské hory. Kdysi tam jezdily skoro výhradně česk(oslovensk)é trolejbusy.

Trolejová elektromobilita má smysl, i trolejově-akumulátorová pro překonání míst bez troleje.

P. Princ 6.1.2021 11:38

Jako lekce z aritmetiky a převádění jednotek dobré, ALE: půvab energetiky spočívá v tom, že je mixem.

J. John 6.1.2021 11:36

Podívejte se na využití větrných turbín v průběhu dne.

Jistěže má masa vzduchu nějakou setrvačnost, ale např. u nás se vítr večer standardně ztiší. Přehrajte si animaci např. na:

https://www.ventusky.com/?p=49.88;13.34;6&l=wind-10m