17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky

Původně jsem předpokládal, že tento příspěvek vyjde jako obvykle v sobotu, ale rozhovor s prof. Ing, Janem Mackem, DrSc., uveřejněný včera na NP, mě přiměl uveřejnit příspěvek co nejdříve. Sice jsem pouze jen emeritní Ing., ale počítat ještě umím, takže to, co následuje, nejsou „nadsazená čísla“, aby mi „něco“ vyšlo. Nechť posoudí každý čtenář sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 6.1.2021 13:53

No tak to jste ale napsal šílenou drzost. ;-D

Za chvíli budete označen za demagoga s velkým šulínkem, který neumí hledat na googlu. ;-D

M. Šejna 6.1.2021 13:49

Takže mi tvrdíte, že mám víc pozorovat, abych zjistil, že se večer vítr utíší, abyste nakonec sdělil, že noci asi opravdu vítr fouká.

No nic, hlavně že máte vždy pravdu, protože podle vás sice vítr v noci fouká, ale večer se uklidní.

;-D

Hlavně když příjde večer bouřka, tak je vítr úplně uklidněnej a bouřka probíhá za úplněho bezvětří.

;-D

P. Hatina 6.1.2021 13:48

No především tím že ještě pořád fungují svobodné volby, takže je voliči velice rychle z toho řízení státu vypoklonkovali. Tedy u nás. Jiná je situace v bohatých západních státech, kde lze voliče zatím přesvědčovat v bludu, že "zdroje pro všechny jsou".

Jenomže, kdo zná aspoň podrobněji historii fašismu v Evropě minulého století, tak ví, co se stane, až ty zdroje pro všechny dojdou.

F. Brnušák 6.1.2021 13:46

Mohla by se ele energie pro dobijeni e-aut nacenit jako vykupni cena ele. energie z OZE. (Ostatne EON na rychlonabijeckach ma podobnou cenu jiz dnes) Jako bonus by tam byl i ten samy nabijeci vykon co dokaze poskytnout OZE. Tim by se dostatecne zviditelnila vyhodnost OZE zdroju.

T. Zlesa 6.1.2021 13:46

Fakta zde prezentovaná by mohla naznačovat, že elauta jsou opravdu nesmysl. Také si myslím, že za současného stavu technologií je ten plán nereálný.

Ovšem v tom je ten háček. Budou ty technologie stejné i za 20, 30 let? Bude stejný způsob využívání aut?

Např. co když Němci, Dánové, Norové, Nizozemci budou mít postaveno 5x 7x více větrníků než je potřeba k běžné spotřebě a budou přebytky tlačit do Evropy za pakatel? Jako Rusové plyn. Např. co když se auta budou využívat jako automatické úložiště a bude většině lidí stačit mít nabito jen na dojezd do práce, třeba na dva dny? A ne jako nyní, kdy to máte na měsíc. Atd.

Že to NEJDE je pěkný, klasický závěr. Ovšem je tu ještě mnoho neznámých, aby to byla jistota. Ještě poznámka: PENÍZE jako argument nepoužívejte, protože když je ve hře zdraví, tak se na peníze nehledí...

M. Šejna 6.1.2021 13:44

Protože v noci fouká vítr i bez těch vašich odkazů na internetu.

M. Šejna 6.1.2021 13:42

Nováku,

největšího šulínka máte samozřejmě vy. A to tak velkého, jako je v noci bezvětří.

:-P

J. Makovec 6.1.2021 13:41

Podle této logiky bychom problém nejlépe vyřešili tak , že bychom osobní auta úplně zrušili a nahradili je hromadnou dopravou nebo tak propagovaným carsharingem (Zelení to tak explicitně i deklarují, generace "Z" přece nechce nic vlastnit :-) ...Ale ono to tak skutečně i bude ...je zjevné, že při současné "zelené" politice EU bude elektřiny nevyhnutelně nedostatek , spotřeba díky EV stoupne a stabilní zdroje se nestaví, z lithia do baterií se stane strategická surovina jakou je dnes ropa a bude ho také nedostatek ... Auta tak budou drahá na pořízení i provoz a nebudou už pro každého . A to je to něco co opravdu chceme , a opravdu věříte, že díky tomu zachráníme planetu ?

M. Šejna 6.1.2021 13:38

tady to máte černé na bílem (tedy spíš barevné na barevném ;-) )

https://www.siemens.cz/press/elektrifikovana-dalnice-v-nemecku

Ukradli Vám nápad. ;-)

L. Novák 6.1.2021 13:29

A čím se zelení magoři liší od zanícených marxistů? ;-)

J. Novotny 6.1.2021 13:24

Čistě prakticky, měřená data Vaši teorii nepotvrzují. Snad až pár mimořádných lokací. Většina větru pro výrobu z VE je u nás z vyrovnání tlaků mezi tlakovými nížemi a tlakovými výšemi, které pohybují a přelévají, ale nepodléhají výkyvům den/ noc. Ty níže tedy přináší větru víc, ve středu výše bývá bezvětří.

L. Novák 6.1.2021 13:23

Na to je zbytečné se ptát zeleného zabedněnce "Brauna". :-P

J. John 6.1.2021 13:21

Proč jste si nepřečetl odkaz a nenašel ještě jiné info?

Z. Lapil 6.1.2021 13:20

V noci je vítr způsoben nerovnoměrným ochlazováním povrchu.

V. Novák 6.1.2021 13:19

Krymčané si už vyrábějí elektřinu sami. I z uhlí, pochopitelně - A Rusko staví jaderné elektrárny jak na běžícím pásu.

Z. Lapil 6.1.2021 13:18

Určitě?

Ptám se, protože to je MŮJ nápad. Fakt :-).

V. Novák 6.1.2021 13:17

Sice jsem neviděl, ale rád uvěřím. Němci dokázali v Drážďanech zavést nákladní tramvaje dovážející do fabriky v centru města materiál - tak proč ne kamiony na dálnicích?

J. Novotny 6.1.2021 13:15

A dováží elektřinu z uhlí, případně sami vyrábí v diesel generátorech.

J. Novotny 6.1.2021 13:14

Aby se ale neredukovala ta špatná polovina..

L. Novák 6.1.2021 13:14

Šejno, už zase vykřikujete, že máte většího šulínka?

Budování "větrných elektráren" v Česku je nesmysl právě kvůli malému využití v průběhu roku (kolem 15%, výjimečně 20%). Takže ten vítr fouká málo a je to dostatečně zdokumentováno.

Z. Lapil 6.1.2021 13:10

Nejste vy trochu hazardér? Přece lepší Brabec v hrsti...

M. Šejna 6.1.2021 13:10

Na německých dálnicích budují troleje pro elektrické kamiony

J. Dostál 6.1.2021 13:09

Doporučuji víc pozorovat a míň psát. Vždy jsem byl mile překvapen jak se i dost silný vítr okolo západu slunce ztišil a jaké krásné bezvětří, kdy je hladina jako zrcadlo dokáže být při východu slunce. To nevylučuje, že v noci nefouká, ale i bouřky, kroupy atd. jsou v noci mírnější. Tato pozorování se dají lehce zdůvodnit i fyzikálně, ale pro začátek bych doporučil to sledovat. Život to obohatí a zlepší.

M. Šejna 6.1.2021 13:08

Čistě prakticky pokud přechází přes nějaké území cyklón, pak navzdory místním teoretikům nepřestane foukat ani přes noc.

Zdá se, že proudění vzduchu v cykloně má na háku místní teoretiky, co se odvolavaji na google.

;-D

L. Novák 6.1.2021 13:07

Podstatné je, že stavět v Česku fofrníky na výrobu elektřiny s ročním využitím mezi 10 - 20% je ekonomický nesmysl.

L. Novák 6.1.2021 13:04

Blbce Brabce (MŽP) si Babiš vzít nenechá... :-P

L. Novák 6.1.2021 13:01

Hlavní otázkou zůstává, proč vlastně tohle všechno dělat. Je to naprosto nesmyslné zasahování ideologicko-náboženských zelených ;-O vypatlanců do hospodářství a racionálního využití přírodních zdrojů.

Očekávaný efekt ve změně klimatu se stejně nedostaví. Rv :-P

V. Humble 6.1.2021 12:54

Jeste bych dodal ze kompletni predelani cele elektricke prenosove soustavy je nevyhnutelne a velmi vysoke napeti zrejme bude muset byt dovedeno az ke koncovemu uzivateli zvlaste v mistech kde je vysoka hustota obyvatel a kazdy bude mit elektricke auto v nabijecce. Teda pokud nechcete tahat v prumeru metrove el. draty po meste.

J. Ptáček 6.1.2021 12:52

Být pod článkem podepsaný ministr průmyslu a obchodu a taky dopravy, získal bych pocit, že jsou obě ministerstva ve správných rukou. Doufám, že si pan premiér přečte příspěvek a sáhne, konečně šťastnou rukou, po personální změně.

R. Langer 6.1.2021 12:50

Že by první nesmělé pokusy... ;-D