Diskuse
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J54a46n 25E16f69f91e28n44b33e19r34g13e67r
JETE má jen dva bloky. Jeden výkonu 1086MW a druhý 1082 MW. Celkový výkon je sice shodný s Vámi uváděným, ale taková hrubá neznalost...
J29a72r49o34s64l83a44v 91M42a37k43o25v58e78c
Nicméně JETE je projektována na 4 bloky ale postavené a v provozu jen dva jak správně připomínáte...
M42i26r79o82s57l91a32v 77P88i58v12o94d16a
cituji z úvodu článku: "... nepřestávám se dívat na svět inženýrskýma očima ... " Výborně!
Já, jako někdejší strojní a systémový inženýr, později CSc. v oboru Teorie řízení, nyní už jen CSd (tzn. nyní už jen Celkem spokojený důchodce), doporučuji autorovi propočítat pro Evropskou unii (jejímž členem je také Česko) možné alternativy projektu Desertec. (https://en.wikipedia.org/wiki/Desertec).
J41a23n 10K21a19d80e90ř21á22b84e28k
Všechny ty výpočty jsou pro kočku. Ve skutečnosti bude potřeba 100x méně energie, protože elektromobily budou jen pro bohatou elitu. Panelákoví čučkaři si budou moci vybrat mezi MHD, HD, kolem nebo vlastními nohami. Pohádky o levných bateriích a levné elektřině se ovšem na ČT-D budou pouštět dětem dále. Všechny ty rychlonabíječky s přívodními kabely jako ruka Titána budou zcela zdarma stavět hodní mužíčci za kousek chleba a vodu z potoka.
M53i35r75o20s44l51a82v 89P31i68v76o49d76a
Kolik bude potřeba elektrické energie nedovedu sice momentálně spočítat, ale počet elektromobilů ve spojení s přicházejícími samořídícími systémy (tj. bez člověka řidiče) nutně podstatně poklesne.
Proč? Lidé začnou nakupovat dopravní službu. Není potřeba automobil vlastnit. Automobily budou tím pádem více vyžívány a poklesne také potřeba parkovišť.
Skok bez hlubokého zdůvodnění: Česko stále postrádá více demokracie, než více elektrické energie.
Ś81á62r82k31a 94S34v48o26b45o87d26o77v31á
Do každé vesnice jeden větrník!
M83i81r28o12s20l18a21v 35K63r73á33t39k55ý
Totální absenci zelenorudého Rady více než nahradil demagog Šejna - hezký večer -

M96i69r26o87s45l11a17v 47Š58e42j23n85a
No jistě,
jsem demagog, protože tvrdím, že v noci běžně fouká vítr.
Na politickém školení pro popírače fyziky se totiž hnusný večer Krátký dozvěděl, že v noci vítr foukat nemůže, a proto nefouká
J12a21r20o84s82l39a78v 74N25o98v49á75k
To je jen část problému. Ta méně podstatná. Mnohem důležitější je, kolik tun vzácných kovů budete potřebovat na výrobu těch solárních článků a akumulátorů. A jak a kde je získáte. Na fotovoltaice a akumulátorech je "čisté a zelené" pouze to, že suroviny pro ně nezbytné se netěží v surovinově chudé Evropě. Takže nic "čisté a zeleného" v nich není – spíš naopak, pouze se nám problém přesunul z Evropy pryč, čímž se závislost Evropy na Asii stává existenciální otázkou.
No a poslední problém je financování: veřejné rozpočty jsou financovány prostřednictvím DPH a spotřební daně. Kolik Kč bude stát ona MWh elektrické energie, pokud na ní uplatníme stejnou spotřební daň jako na ropná paliva? Takže až nás nevzdělanost ovládne úplně, budeme sice jezdit na elektřinu (takže budeme raději sedět doma), a topit a vařit budeme ropnými produkty...
Hlouposti, tvá barva je zelená!
Elektromobilita není nc jiného, než opojení vlastní nevzdělaností. Stačí pochopit učivo základní školy a jednoduchou úvahou dojdeme k závěru, že nahrazení spalovacích motorů v dopravě elektromotory je nesmysl z hlediska fyzikálního, ekonomického i ekologického Nic pozitivního přinést nemůže, pouze obrovské ekonomické a ekologické škody. A o ně asi propagátorům jde v první řadě.

V32l38a18d34i61m61í14r 97V35é34r79o50s66t15a
Taky si začínám myslet, že elektromobilita = ekologická katastrofa! :-)

L72a95d 97P10o34ř49i15c25k17ý
Ještě mi chybí dopočítat průměrnou spolehlivost a poruchovost zdrojů a s tím spojenou nutnost zálohovat jejich výkony. Odhadem, nových bloků by bylo potřeba postavit pět!
V96l10a50s80t43a 53M63o40k97r30ý
Pro ekológy/zelené spasitele světa, nepodstatná věc.

M49i65r17o92s82l85a95v 37Š24e59j77n40a
největším "obohacením" této diskuze je tvrzení místních ignorantů fyziky, že v noci nefouká vítr. Tak jim sem dávám pár odkazů:
https://www.denik.cz/z_domova/vichrice-rekord-orka...

P69r28o76k66o82p 75M24i73l98a70n
Tvrzení jste asi špatně pochopil. Vichřice může být i v noci, ale ve vichřici fofrníky nepracují.
Potřebují stálý vítr a ten je opravdu častěji ve dne, případně ráno nebo večer - to hlavně u moře.

T16r31o21u34b21a 80Z70l53e70s92a
Fakta zde prezentovaná by mohla naznačovat, že elauta jsou opravdu nesmysl. Také si myslím, že za současného stavu technologií je ten plán nereálný.
Ovšem v tom je ten háček. Budou ty technologie stejné i za 20, 30 let? Bude stejný způsob využívání aut?
Např. co když Němci, Dánové, Norové, Nizozemci budou mít postaveno 5x 7x více větrníků než je potřeba k běžné spotřebě a budou přebytky tlačit do Evropy za pakatel? Jako Rusové plyn. Např. co když se auta budou využívat jako automatické úložiště a bude většině lidí stačit mít nabito jen na dojezd do práce, třeba na dva dny? A ne jako nyní, kdy to máte na měsíc. Atd.
Že to NEJDE je pěkný, klasický závěr. Ovšem je tu ještě mnoho neznámých, aby to byla jistota. Ještě poznámka: PENÍZE jako argument nepoužívejte, protože když je ve hře zdraví, tak se na peníze nehledí...
V81l30a26s49t65a 13M25o24k38r22ý
To už dělají nyní, že přebytek el. proudu tlačí do Polska, ČR.
V89i65k38i 65H40u31m13b75l69e
Jeste bych dodal ze kompletni predelani cele elektricke prenosove soustavy je nevyhnutelne a velmi vysoke napeti zrejme bude muset byt dovedeno az ke koncovemu uzivateli zvlaste v mistech kde je vysoka hustota obyvatel a kazdy bude mit elektricke auto v nabijecce. Teda pokud nechcete tahat v prumeru metrove el. draty po meste.
R87o25m34a30n 78L59a85n81g57e73r
Ano, to totiž vůbec není tak jednoduchý problém, jako někam natáhnout prodlužovačku, jak si to ti techničtí analfabeti představují.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz