Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky

Původně jsem předpokládal, že tento příspěvek vyjde jako obvykle v sobotu, ale rozhovor s prof. Ing, Janem Mackem, DrSc., uveřejněný včera na NP, mě přiměl uveřejnit příspěvek co nejdříve. Sice jsem pouze jen emeritní Ing., ale počítat ještě umím, takže to, co následuje, nejsou „nadsazená čísla“, aby mi „něco“ vyšlo. Nechť posoudí každý čtenář sám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

Po zákazu fosilních paliv jsou e-auta pouze vedlejším problémem.

Braune, čím budete topit a na čem vařit? Furt se mluví o elektrické energii, ale ta je pouze částí spotřeby energie PRIMÁRNÍ.

A spočítal už někdo nové anakondy kabelů, nutných k elektrifikaci ?

0 0
možnosti
Foto

Problém ovšem je, že by se jezdilo jen když svítí a fouká. Pokud by se mělo jezdit i když v noci nefouká, znamenalo by to k tomuhle všemu ještě záložní elektrárny, nejspíš plynové, protože jaderné nelze rychle zapnout/vypnout. Nebo obrovské, dosud nesestrojené (a drahé) baterie. Což se mi jeví jako přepych.

0 0
možnosti
Foto

Tuším, že obrovské baterie jsou větší ekologická katastrofa než uhelné elektrárny.

0 0
možnosti
VB

Nic proti takovému výpočtu, v podstatě je to shrnutí známých čísel. Když vezmeme cíle na uhlíkovou neutralitu, neplést s nulovými emisemi, do roku 2050 tak na přechod je více než 30 let. Za tu dobu by to neměl být zase takový problém, zejména pokud se z velké míry půjde cestou jaderných bloků a případně solárních panelů na střechách.

0 0
možnosti
PZ

Vyžadovat od Vašeho rudozeleného mozku rácio je marné.

0 0
možnosti
ŠH

Perfektní shrnutí problému!

Možno i klidně připustit nějakou chybku ve výpočtech, třeba v řádu deseti procent. Toho počítání je hodně, ale není až tak těžké.

I ta možná chybka nemění nic na tom, že jednoduché výpočty na úrovni maturanta technické školy jsou naprosto cizí zapálencům, hercům, učitelům kreativního myšlení, štrasbruselským komisařům, Hřibovi, ....... Taková Pekarová a Fiala odkejvají kdejakou hloupost. Planeta Země, bez jejich pomoci, by škobrtla.

SUV elektro do každé rodiny! Dotované!

0 0
možnosti
KZ

Ciwe to je vskutku otřesné! Fšude samej solár a fofrník a kam budeme chodit věnčit pejsky?

Taky mám jeden takovej hodnotnej výpočet: V Česku je cca 6,8 mil. osobních aut, dodávek, náklaďáků a busů. Česká silniční síť je dlouhá cca 55,7 tis. km, tam a zpátky tedy 111,4 tis. km. To je souzi skoro 61 aut na kilometr, na jedno auto 16,7 m! Oktávka má sice jen asi 4,5 m ale kamion s návěsem nebo přívěsem kolikrát i přes 20 m! Jak se chcete vejít? Jak chcete dodržovat bezpečné odstupy? Okamžitě začněte stavět tisíce km silnic nebo se ani nehnem!

0 0
možnosti
JH

No nazdar, ing umí násobilku. Ale o dimenzaci zdrojů, vedení a spotřebičů podle výkonu a soudobosti a ztrátách ani zmínka, zdař Bůh.

0 0
možnosti
VB

Zde se musím autora zastat, to nebylo předmětem článku. Článek se zabýval jen zdroji energie s započítáním účinností hlavních prvků.

0 0
možnosti
Foto

V Česku je necelých 6 milionů automobilů. Pokud by každý najezdil ročně 15 tisic km při spotřebě 7 litrů, byla by celková spotřeba ročně 630 mld. litrů.

Autor uvedl spotřebu přes 800 mld. litrů. Takže zhruba čtvrtina spotřeby pohonných hmot končí jinde, než v automobilech.

Jinými slovy - potreba nových elektraren bude nejspíš o čtvrtinu menší.

0 0
možnosti
LN

Nejde o to kolik automobilů napočítáte a znásobíte jakýmsi z prstu vycucaným průměrem ujetých km, ale o to, kolik se spotřebuje kapalných paliv pro spalovací motory. Přesnější je údaj o dodávkách nafty a benzínu na trh, protože je ověřitelný a představuje množství energie, která má být podle zelených fantasmagorií nahrazena energií elektrickou. ;-)

0 0
možnosti
JK

Ano, je to veselý výpočet, nezohledňuje ale:

1. organizační opatření - např. elektromobily do měst, do uzavřených areálů atd. prostě tam, kde se to už teď vyplatí. Nebo sladění harmonogramu nasazování nových zdrojů a zavírání starých.

2 zvětšování kapacit úložišť

3. zyyšování efektivity solárních panelů

4. intenzivní vývoj vodíkových palivových článků

Zcela souhlasím s navyšováním kapacit jaderné energie, ale bude jí třeba méně,

0 0
možnosti
LN

Na úložiště v energetickém rozsahu výroby elektřiny zapomeňte. Je to technický nesmysl.

Efektivita solárních panelů se zvyšovat moc nedá (max. teoretická účinnost přeměny záření slunce na elektřinu je někde málo přes 30%. Problém účinnosti fotovoltaiky je hlavně v nízkém procentu využití v průběhu celého kalendářního roku, a současně i ve stárnutí panelů a snižování účinnosti s přibývajícím časem od instalace.

Vodík je z praktických důvodů nepoužitelný (už se to opakovalo snad 100x !!)

0 0
možnosti
PS

A co vám pořád vadí. Vnutili nám solární elektrárny a zaplatíme to všichni hrstka se napakuje a vše je sluníčkově krásné. Vnutili nám bionaftu opět se někdo napakoval zelonorudí jsou spokojení a studie které dokazují že tento krok byl naprosté fiasko nikdo číst nebude. Teď tu máme elektroauta ale teď to ukočírujeme poručíme větru dešti a tentokrát to dopadne dobře.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz