Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
P42e84t34e79r 75Z54i31n14g73a
Po zákazu fosilních paliv jsou e-auta pouze vedlejším problémem.
Braune, čím budete topit a na čem vařit? Furt se mluví o elektrické energii, ale ta je pouze částí spotřeby energie PRIMÁRNÍ.
A spočítal už někdo nové anakondy kabelů, nutných k elektrifikaci ?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/060820204B7CF6C449E29F7733043259C52186B7.jpg)
P43r95o75k22o81p 44M94i83l86a18n
Problém ovšem je, že by se jezdilo jen když svítí a fouká. Pokud by se mělo jezdit i když v noci nefouká, znamenalo by to k tomuhle všemu ještě záložní elektrárny, nejspíš plynové, protože jaderné nelze rychle zapnout/vypnout. Nebo obrovské, dosud nesestrojené (a drahé) baterie. Což se mi jeví jako přepych.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122012/20122012167F9018909A4430E99BC63E85AA8AF0.jpg)
V15l92a74d90i57m32í79r 65V23é90r91o77s77t97a
Tuším, že obrovské baterie jsou větší ekologická katastrofa než uhelné elektrárny.
V23l58a80d79i16m16í97r 67B83r48a65u28n
Nic proti takovému výpočtu, v podstatě je to shrnutí známých čísel. Když vezmeme cíle na uhlíkovou neutralitu, neplést s nulovými emisemi, do roku 2050 tak na přechod je více než 30 let. Za tu dobu by to neměl být zase takový problém, zejména pokud se z velké míry půjde cestou jaderných bloků a případně solárních panelů na střechách.
P31e92t90e52r 30Z34i79n41g15a
Vyžadovat od Vašeho rudozeleného mozku rácio je marné.
Š43t64ě28p76á97n 33H63a25š77e80k
Perfektní shrnutí problému!
Možno i klidně připustit nějakou chybku ve výpočtech, třeba v řádu deseti procent. Toho počítání je hodně, ale není až tak těžké.
I ta možná chybka nemění nic na tom, že jednoduché výpočty na úrovni maturanta technické školy jsou naprosto cizí zapálencům, hercům, učitelům kreativního myšlení, štrasbruselským komisařům, Hřibovi, ....... Taková Pekarová a Fiala odkejvají kdejakou hloupost. Planeta Země, bez jejich pomoci, by škobrtla.
SUV elektro do každé rodiny! Dotované!
K46a18v36á34r39n15í62k 43Z29e10l49e57n53ý
Ciwe to je vskutku otřesné! Fšude samej solár a fofrník a kam budeme chodit věnčit pejsky?
Taky mám jeden takovej hodnotnej výpočet: V Česku je cca 6,8 mil. osobních aut, dodávek, náklaďáků a busů. Česká silniční síť je dlouhá cca 55,7 tis. km, tam a zpátky tedy 111,4 tis. km. To je souzi skoro 61 aut na kilometr, na jedno auto 16,7 m! Oktávka má sice jen asi 4,5 m ale kamion s návěsem nebo přívěsem kolikrát i přes 20 m! Jak se chcete vejít? Jak chcete dodržovat bezpečné odstupy? Okamžitě začněte stavět tisíce km silnic nebo se ani nehnem!
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
J10o49s27e97f 39H74r74u48š23k42a
No nazdar, ing umí násobilku. Ale o dimenzaci zdrojů, vedení a spotřebičů podle výkonu a soudobosti a ztrátách ani zmínka, zdař Bůh.
V33l77a59d66i92m70í73r 84B46r92a17u73n
Zde se musím autora zastat, to nebylo předmětem článku. Článek se zabýval jen zdroji energie s započítáním účinností hlavních prvků.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M57i26r79o67s41l70a10v 30Š83e69j31n33a
V Česku je necelých 6 milionů automobilů. Pokud by každý najezdil ročně 15 tisic km při spotřebě 7 litrů, byla by celková spotřeba ročně 630 mld. litrů.
Autor uvedl spotřebu přes 800 mld. litrů. Takže zhruba čtvrtina spotřeby pohonných hmot končí jinde, než v automobilech.
Jinými slovy - potreba nových elektraren bude nejspíš o čtvrtinu menší.
L38a64d44i45s89l34a74v 18N39o85v57á74k
Nejde o to kolik automobilů napočítáte a znásobíte jakýmsi z prstu vycucaným průměrem ujetých km, ale o to, kolik se spotřebuje kapalných paliv pro spalovací motory. Přesnější je údaj o dodávkách nafty a benzínu na trh, protože je ověřitelný a představuje množství energie, která má být podle zelených fantasmagorií nahrazena energií elektrickou.
J45a26r23o19s24l76a11v 20K91o36č91í
Ano, je to veselý výpočet, nezohledňuje ale:
1. organizační opatření - např. elektromobily do měst, do uzavřených areálů atd. prostě tam, kde se to už teď vyplatí. Nebo sladění harmonogramu nasazování nových zdrojů a zavírání starých.
2 zvětšování kapacit úložišť
3. zyyšování efektivity solárních panelů
4. intenzivní vývoj vodíkových palivových článků
Zcela souhlasím s navyšováním kapacit jaderné energie, ale bude jí třeba méně,
L11a27d71i43s13l48a92v 57N62o55v35á38k
Na úložiště v energetickém rozsahu výroby elektřiny zapomeňte. Je to technický nesmysl.
Efektivita solárních panelů se zvyšovat moc nedá (max. teoretická účinnost přeměny záření slunce na elektřinu je někde málo přes 30%. Problém účinnosti fotovoltaiky je hlavně v nízkém procentu využití v průběhu celého kalendářního roku, a současně i ve stárnutí panelů a snižování účinnosti s přibývajícím časem od instalace.
Vodík je z praktických důvodů nepoužitelný (už se to opakovalo snad 100x )
P36e38t93r 21S28k98ř44i70v68a15n
A co vám pořád vadí. Vnutili nám solární elektrárny a zaplatíme to všichni hrstka se napakuje a vše je sluníčkově krásné. Vnutili nám bionaftu opět se někdo napakoval zelonorudí jsou spokojení a studie které dokazují že tento krok byl naprosté fiasko nikdo číst nebude. Teď tu máme elektroauta ale teď to ukočírujeme poručíme větru dešti a tentokrát to dopadne dobře.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz