Diskuse
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P22e23t26e60r 68Z98i62n77g61a
Po zákazu fosilních paliv jsou e-auta pouze vedlejším problémem.
Braune, čím budete topit a na čem vařit? Furt se mluví o elektrické energii, ale ta je pouze částí spotřeby energie PRIMÁRNÍ.
A spočítal už někdo nové anakondy kabelů, nutných k elektrifikaci ?

P52r92o31k73o11p 13M83i62l68a64n
Problém ovšem je, že by se jezdilo jen když svítí a fouká. Pokud by se mělo jezdit i když v noci nefouká, znamenalo by to k tomuhle všemu ještě záložní elektrárny, nejspíš plynové, protože jaderné nelze rychle zapnout/vypnout. Nebo obrovské, dosud nesestrojené (a drahé) baterie. Což se mi jeví jako přepych.

V50l66a95d23i64m75í83r 23V25é22r61o86s52t88a
Tuším, že obrovské baterie jsou větší ekologická katastrofa než uhelné elektrárny.
V34l65a95d37i70m48í79r 60B38r80a59u76n
Nic proti takovému výpočtu, v podstatě je to shrnutí známých čísel. Když vezmeme cíle na uhlíkovou neutralitu, neplést s nulovými emisemi, do roku 2050 tak na přechod je více než 30 let. Za tu dobu by to neměl být zase takový problém, zejména pokud se z velké míry půjde cestou jaderných bloků a případně solárních panelů na střechách.
P16e37t22e21r 63Z64i12n40g68a
Vyžadovat od Vašeho rudozeleného mozku rácio je marné.
Š46t64ě98p65á49n 41H49a45š16e56k
Perfektní shrnutí problému!
Možno i klidně připustit nějakou chybku ve výpočtech, třeba v řádu deseti procent. Toho počítání je hodně, ale není až tak těžké.
I ta možná chybka nemění nic na tom, že jednoduché výpočty na úrovni maturanta technické školy jsou naprosto cizí zapálencům, hercům, učitelům kreativního myšlení, štrasbruselským komisařům, Hřibovi, ....... Taková Pekarová a Fiala odkejvají kdejakou hloupost. Planeta Země, bez jejich pomoci, by škobrtla.
SUV elektro do každé rodiny! Dotované!
K90a29v84á89r37n24í63k 86Z68e56l11e13n58ý
Ciwe to je vskutku otřesné! Fšude samej solár a fofrník a kam budeme chodit věnčit pejsky?
Taky mám jeden takovej hodnotnej výpočet: V Česku je cca 6,8 mil. osobních aut, dodávek, náklaďáků a busů. Česká silniční síť je dlouhá cca 55,7 tis. km, tam a zpátky tedy 111,4 tis. km. To je souzi skoro 61 aut na kilometr, na jedno auto 16,7 m! Oktávka má sice jen asi 4,5 m ale kamion s návěsem nebo přívěsem kolikrát i přes 20 m! Jak se chcete vejít? Jak chcete dodržovat bezpečné odstupy? Okamžitě začněte stavět tisíce km silnic nebo se ani nehnem!

J73o80s92e37f 73H86r75u15š17k73a
No nazdar, ing umí násobilku. Ale o dimenzaci zdrojů, vedení a spotřebičů podle výkonu a soudobosti a ztrátách ani zmínka, zdař Bůh.
V55l78a88d11i45m72í25r 37B83r42a16u12n
Zde se musím autora zastat, to nebylo předmětem článku. Článek se zabýval jen zdroji energie s započítáním účinností hlavních prvků.

M80i36r21o41s95l20a79v 14Š65e89j75n63a
V Česku je necelých 6 milionů automobilů. Pokud by každý najezdil ročně 15 tisic km při spotřebě 7 litrů, byla by celková spotřeba ročně 630 mld. litrů.
Autor uvedl spotřebu přes 800 mld. litrů. Takže zhruba čtvrtina spotřeby pohonných hmot končí jinde, než v automobilech.
Jinými slovy - potreba nových elektraren bude nejspíš o čtvrtinu menší.
L42a69d59i93s68l34a97v 50N33o13v66á50k
Nejde o to kolik automobilů napočítáte a znásobíte jakýmsi z prstu vycucaným průměrem ujetých km, ale o to, kolik se spotřebuje kapalných paliv pro spalovací motory. Přesnější je údaj o dodávkách nafty a benzínu na trh, protože je ověřitelný a představuje množství energie, která má být podle zelených fantasmagorií nahrazena energií elektrickou.
J27a47r60o13s70l35a19v 79K66o78č22í
Ano, je to veselý výpočet, nezohledňuje ale:
1. organizační opatření - např. elektromobily do měst, do uzavřených areálů atd. prostě tam, kde se to už teď vyplatí. Nebo sladění harmonogramu nasazování nových zdrojů a zavírání starých.
2 zvětšování kapacit úložišť
3. zyyšování efektivity solárních panelů
4. intenzivní vývoj vodíkových palivových článků
Zcela souhlasím s navyšováním kapacit jaderné energie, ale bude jí třeba méně,
L10a62d54i79s93l37a68v 25N64o12v35á67k
Na úložiště v energetickém rozsahu výroby elektřiny zapomeňte. Je to technický nesmysl.
Efektivita solárních panelů se zvyšovat moc nedá (max. teoretická účinnost přeměny záření slunce na elektřinu je někde málo přes 30%. Problém účinnosti fotovoltaiky je hlavně v nízkém procentu využití v průběhu celého kalendářního roku, a současně i ve stárnutí panelů a snižování účinnosti s přibývajícím časem od instalace.
Vodík je z praktických důvodů nepoužitelný (už se to opakovalo snad 100x )
P74e23t30r 68S59k43ř64i78v77a69n
A co vám pořád vadí. Vnutili nám solární elektrárny a zaplatíme to všichni hrstka se napakuje a vše je sluníčkově krásné. Vnutili nám bionaftu opět se někdo napakoval zelonorudí jsou spokojení a studie které dokazují že tento krok byl naprosté fiasko nikdo číst nebude. Teď tu máme elektroauta ale teď to ukočírujeme poručíme větru dešti a tentokrát to dopadne dobře.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz