Diskuse
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J66a36n 26E98f64f98e72n92b60e98r24g39e10r
JETE má jen dva bloky. Jeden výkonu 1086MW a druhý 1082 MW. Celkový výkon je sice shodný s Vámi uváděným, ale taková hrubá neznalost...
J95a94r43o32s69l25a13v 97M61a46k94o42v95e92c
Nicméně JETE je projektována na 4 bloky ale postavené a v provozu jen dva jak správně připomínáte...
M49i97r19o46s44l58a42v 42P85i17v66o66d19a
cituji z úvodu článku: "... nepřestávám se dívat na svět inženýrskýma očima ... " Výborně!
Já, jako někdejší strojní a systémový inženýr, později CSc. v oboru Teorie řízení, nyní už jen CSd (tzn. nyní už jen Celkem spokojený důchodce), doporučuji autorovi propočítat pro Evropskou unii (jejímž členem je také Česko) možné alternativy projektu Desertec. (https://en.wikipedia.org/wiki/Desertec).
J46a75n 65K15a89d31e65ř67á15b32e94k
Všechny ty výpočty jsou pro kočku. Ve skutečnosti bude potřeba 100x méně energie, protože elektromobily budou jen pro bohatou elitu. Panelákoví čučkaři si budou moci vybrat mezi MHD, HD, kolem nebo vlastními nohami. Pohádky o levných bateriích a levné elektřině se ovšem na ČT-D budou pouštět dětem dále. Všechny ty rychlonabíječky s přívodními kabely jako ruka Titána budou zcela zdarma stavět hodní mužíčci za kousek chleba a vodu z potoka.
M50i61r78o79s67l63a19v 35P65i13v16o89d53a
Kolik bude potřeba elektrické energie nedovedu sice momentálně spočítat, ale počet elektromobilů ve spojení s přicházejícími samořídícími systémy (tj. bez člověka řidiče) nutně podstatně poklesne.
Proč? Lidé začnou nakupovat dopravní službu. Není potřeba automobil vlastnit. Automobily budou tím pádem více vyžívány a poklesne také potřeba parkovišť.
Skok bez hlubokého zdůvodnění: Česko stále postrádá více demokracie, než více elektrické energie.
Ś74á81r82k52a 96S97v67o11b20o87d96o81v76á
Do každé vesnice jeden větrník!
M42i18r41o40s71l69a43v 54K40r85á22t40k18ý
Totální absenci zelenorudého Rady více než nahradil demagog Šejna - hezký večer -

M48i23r70o17s63l92a40v 73Š81e96j89n36a
No jistě,
jsem demagog, protože tvrdím, že v noci běžně fouká vítr.
Na politickém školení pro popírače fyziky se totiž hnusný večer Krátký dozvěděl, že v noci vítr foukat nemůže, a proto nefouká
J24a50r64o14s13l98a92v 39N80o50v43á65k
To je jen část problému. Ta méně podstatná. Mnohem důležitější je, kolik tun vzácných kovů budete potřebovat na výrobu těch solárních článků a akumulátorů. A jak a kde je získáte. Na fotovoltaice a akumulátorech je "čisté a zelené" pouze to, že suroviny pro ně nezbytné se netěží v surovinově chudé Evropě. Takže nic "čisté a zeleného" v nich není – spíš naopak, pouze se nám problém přesunul z Evropy pryč, čímž se závislost Evropy na Asii stává existenciální otázkou.
No a poslední problém je financování: veřejné rozpočty jsou financovány prostřednictvím DPH a spotřební daně. Kolik Kč bude stát ona MWh elektrické energie, pokud na ní uplatníme stejnou spotřební daň jako na ropná paliva? Takže až nás nevzdělanost ovládne úplně, budeme sice jezdit na elektřinu (takže budeme raději sedět doma), a topit a vařit budeme ropnými produkty...
Hlouposti, tvá barva je zelená!
Elektromobilita není nc jiného, než opojení vlastní nevzdělaností. Stačí pochopit učivo základní školy a jednoduchou úvahou dojdeme k závěru, že nahrazení spalovacích motorů v dopravě elektromotory je nesmysl z hlediska fyzikálního, ekonomického i ekologického Nic pozitivního přinést nemůže, pouze obrovské ekonomické a ekologické škody. A o ně asi propagátorům jde v první řadě.

V66l95a40d75i42m66í95r 64V95é86r46o86s37t94a
Taky si začínám myslet, že elektromobilita = ekologická katastrofa! :-)

L35a65d 14P37o59ř21i50c14k57ý
Ještě mi chybí dopočítat průměrnou spolehlivost a poruchovost zdrojů a s tím spojenou nutnost zálohovat jejich výkony. Odhadem, nových bloků by bylo potřeba postavit pět!
V29l77a50s36t85a 28M10o36k97r78ý
Pro ekológy/zelené spasitele světa, nepodstatná věc.

M15i49r67o61s63l40a24v 11Š35e39j37n13a
největším "obohacením" této diskuze je tvrzení místních ignorantů fyziky, že v noci nefouká vítr. Tak jim sem dávám pár odkazů:
https://www.denik.cz/z_domova/vichrice-rekord-orka...

P77r75o17k73o37p 35M52i89l32a24n
Tvrzení jste asi špatně pochopil. Vichřice může být i v noci, ale ve vichřici fofrníky nepracují.
Potřebují stálý vítr a ten je opravdu častěji ve dne, případně ráno nebo večer - to hlavně u moře.

T61r48o21u97b91a 39Z20l45e95s59a
Fakta zde prezentovaná by mohla naznačovat, že elauta jsou opravdu nesmysl. Také si myslím, že za současného stavu technologií je ten plán nereálný.
Ovšem v tom je ten háček. Budou ty technologie stejné i za 20, 30 let? Bude stejný způsob využívání aut?
Např. co když Němci, Dánové, Norové, Nizozemci budou mít postaveno 5x 7x více větrníků než je potřeba k běžné spotřebě a budou přebytky tlačit do Evropy za pakatel? Jako Rusové plyn. Např. co když se auta budou využívat jako automatické úložiště a bude většině lidí stačit mít nabito jen na dojezd do práce, třeba na dva dny? A ne jako nyní, kdy to máte na měsíc. Atd.
Že to NEJDE je pěkný, klasický závěr. Ovšem je tu ještě mnoho neznámých, aby to byla jistota. Ještě poznámka: PENÍZE jako argument nepoužívejte, protože když je ve hře zdraví, tak se na peníze nehledí...
V47l17a32s54t67a 13M49o96k45r19ý
To už dělají nyní, že přebytek el. proudu tlačí do Polska, ČR.
V74i29k26i 98H74u29m21b89l74e
Jeste bych dodal ze kompletni predelani cele elektricke prenosove soustavy je nevyhnutelne a velmi vysoke napeti zrejme bude muset byt dovedeno az ke koncovemu uzivateli zvlaste v mistech kde je vysoka hustota obyvatel a kazdy bude mit elektricke auto v nabijecce. Teda pokud nechcete tahat v prumeru metrove el. draty po meste.
R87o28m50a65n 48L83a90n88g43e76r
Ano, to totiž vůbec není tak jednoduchý problém, jako někam natáhnout prodlužovačku, jak si to ti techničtí analfabeti představují.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz