Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
L14e72n22k65a 57V38i72c62e20n68í68k80o34v80á
Nejsem žádný znalec dané problematiky, ale jen logicky. Zelené zdroje jsou závislé na počasí a denní době a těžko se dá se regulovat výroba podle aktuální spotřeby. Vyrobená energie se tedy musí někde skladovat. Tohle ve výpočtu ještě chybí a myslím, že i to bude mít nezanedbatelný vliv.
L64a23d73i69s91l19a48v 94N98o78v58á31k
Skladovat elektrickou energii v energetice je prakticky nemožné. To, co je použitelné, je velmi drahé, a zásobní kapacita je velmi malá.
J91i69ř29í 65P32r57i19k56n57e55r
Toto jsou reálné potřeby. Výroby elektrické energie pro udržení konzistence sítě. Jen z tohoto pohledu je vidět absolutní nereálnost elektromobilů ty a pitomost "green" údělu v bruselkých plánech. Al je třeba se podívat na ty politiky, kteří tento směr finančně podporují proti možnosti technické realizace . V Bruselu v EP hlasují pro toto lidovci, piráti a liberálové. Ty jsme si tam zvolili a ti by měli v příštích volbách se zodpovídat za takovéto vyhazování peněz. Zvláště piráti nás vedou po falešných cestách vývoje výrobní základny v Evropě.
J32a74n 26S71i63n35n30r16e39i63c32h
Zeleni propagatori elektromobility se ale podobnymi vypocty vubec nezabyvaji. Jejich cilem totiz neni nahradit stavajici energetickou spotrebu, ale prizpusobit ji dosazitelnemu vykonu solarnich a vetrnych elektraren. Znamena to drasticke snizeni mobility, prumyslove produkce prakticky vseho a v dusledku toho poklesu zivotni urovne vsech lidi (s vyjimkou vybrane novodobe slechty). Navrat do stredoveku.
J60a42n 58V93i61n91t18r
Ovšem tento výpočet počítá s tím, že se výroba energie v solárních a větrných elektrárnách bude přesně krýt s časovou potřebou nabíjení elektromobilů. Což je opravdu jen teoretická možnost. Ve skutečnosti se spotřeba energie na nabíjení všech elektromobilů nikdy nebude krýt s momentálním výkonem těchto zdrojů a může ho někdy i několikanásobně převýšit. Pokud nebudou tyto zdroje mnohonásobně předimenzovány nebo spíš nebude k dispozici dostatečná a okamžitá záloha v jiných zdrojích na pokrytí těchto rozdílů, bude to znamenat přetížení energetické soustavy a její kolaps.
A to se tady vůbec neřeší přenosové schopnosti elektrické sítě, které představují ještě větší problém.
J73o43s17e36f 46P12o43k53o46u20t71n77ý
Berte tedy autorovy výpočty jako "optimistickou variantu". A pak už stačí jen přidávat ty průserové koeficienty.
L32a19d90i98s53l30a54v 22N74o91v48á93k
Údaje v článku jsou místy zjednodušené tak, že argumentace např. s "účinností, která u elektromotoru činí 90 %, kdežto u spalovacích motorů se pohybuje od 30 do 35 %." připomíná každodenní bláboly místního zeleného magora "Rada". Naštěstí se autor, na rozdíl od jmenovaného senilního agenta Greenpeace, zmínil o nutnosti přepočítat (korigovat) vysokou účinnost samotného elektromotoru vzhledem k účinnosti celého řetězce výroby a přenosu elektrické energie včetně nabíjení a vybíjení akumulátoru. Takže ta celková účinnost zase o tolik vyšší vůči nejmodernějším spalovacím motorům nebude. Navíc celá infrastruktura, která by měla umožnit "elektromobilizaci" v zelenými magory plánovaném rozsahu, vybudovaná není, a náklady na ni by zcela určitě dosáhly astronomických čísel, což je samozřejmě nutno k "účinnosti" používání elektromobilů započítat jako náklady, které rozhodně nelze v ceně elektromobilní dopravy zanedbat a taky je bude muset někdo zaplatit. Dodávka tekutých paliv pro spalovací motory je levná, pružná, distribuční síť a její články včetně tankovacích stanic mají své provozní zásoby dostatečně vysoké, umožňující za normálních okolností bezproblémové natankování během pár minut.
Teď skočím k problematice "účinnnosti OZE" především fofrníků a fotovoltaiky. Jak chcete počítat "účinnost přeměny" energie větru nebo slunečního záření, když tyto zdroje v podmínkách ČR jsou provozuschopné jen v řádu 10 až 20% celoročního času? Ekonomický rozbor těchto zdrojů jasně už pouhým pohledem ukazuje, že bez masívních dotací z klasických zdrojů zvyšováním cen elektřiny pro spotřebitele (aby bylo možno vyplatit extrémně předražené dodávky z OZE a umožnit tak jejich majitelům ekonomickou návratnost investice) by jejich výstavba zcela ztratila smysl. Bez klasických zdrojů v záloze (fosilní paliva) by tzv. OZE vůbec nemohly být připojovány do rozvodné soustavy. Tím, že klasické zdroje musí snižovat výrobu elektřiny zrovna když fouká nebo suníčko vyleze v létě z mraků, klesá účinnost.
L98a94d78i67s32l72a63v 57N63o48v80á88k
Takže výpočty energetické účinnosti i ekonomické efektivnosti v prostředí ideologicky zelenými magory řízené elektroenergetiky mají tolik zjevných úskalí, že porovnávat "účinnost elektromobilu" s účinností aut s moderními spalovacími motory naprosto ztrácí smysl. Vůbec bych se nedivil, kdyby nám vyšla účinnost přeměny energie v dopravě na kapalná paliva vyšší, než u ideologicky propagované elektromobility.
A každý, kdo má mozek cvičený na logické a technicky racionální myšlení, si naznačený rozpor v hlásaných "zelených" ideálech a praktických opatřeních nejspíš dobře uvědomuje. Stejně jako za totality komunistické, kdy jsme věděli, že komunismus je blbost vytlačená z rudých hlav. Teď se tlačí z hlav zelených...
F67r88a34n61t90i75š69e29k 91Ž53ů73r81e69k
Být trochu skromní. Zdař Bůh!
K43a14r73e16l 78P43a80v93l22i36k
Jak rikaval muj stryc: Pokud se kazdy zblaznil nemuzes byt normalni - budou te ukazovat jako blazna. Toto funguje vyborne i v kapitalizmu. S hruzou jsem se dival jak moji kolegove pracovali v sobotu a v nedeli aby dokoncili neco co jsem pokladal za naprostou pitomost. V pondeli dodelali to co jsem mel udelat ja (v sobotu a v nedeli). Sef podekoval za vybornou praci a na vec se zapomnelo.
No holt si vezmeme vlajky a budeme klacet k lepsim zitrkum tak jak jsem kracel ja(a vetsina ostatnich) kdyz mne bylo receno kdy dozeneme kapitalisty.
J51o33s74e31f 72P56a23v23l82i37k
Vzhledem k velmi casne ranni hodine jsem to necetl az tak moc pozorne, ale v kazdem pripade vysledek vicemene odpovida tomu vcerejsimu clanku od profesora Macka. Profesor to spocital na 6-7 bloku. kolega inzenyr Mroz na 8-9. Vzhledem k tomu, ze kazdy to pocital uplne jinou metodou, je az prekvapive, ze dosli k velmi podobnym vysledkum.
Ja bych k tomu jenom poznamenal to, ze elektromobil ma nejen podstatne lepsi ucinnost diky vyssi ucinnosti motoru (trojnasobek), ale navic dokaze rekuperovat nezanedbatelnou cast energie pri zpomalovani nebo brzdeni. Takze Mrozuv vypocet by bylo potreba korigovat timto smerem = bylo by potreba o desitky procent mene elektraren. Ale naopak, mam pocit, ze kolega Mroz zapomnel zapocitat to, ze auto se nedobiji 24 hodin denne, ale jenom rekneme 8 hodin. A just v noci (adios solary). A just vsichni soucasne. Takze je potreba trojnasobek elektraren. Tim bychom se dostali na radove 20. Trochu vic nez byl vysledek vcerejsiho clanku.
Solary a vetraky maji jeste jeden velky problem. Co kdyz nebude foukat nebo svitit, to pak zitra nepojedu do prace? Jaderna elektrarna nastesti jede furt, tam ten problem neni.
Hlavne bych chtel videt ty kabely, az se bude soucasne dobijet 50 aut v kazde ulici.
R12o40m63a95n 92L31a98n32g29e12r
Ta rekuperace je absolutní nesmysl. Je zcela ZANEDBATELNÁ.
D54r30a95h97o87m67í88r 51B84o15k98r
Musím zcela souhlasit s autorem tohoto článku. Jsem také elektroinženýr a také tvrdím, že elektromobilita je naprostá šílenost a zvrácenost. Dokonce si dovolím tvrdit, že to je naprostý technický analfabetismus. Bohužel Evropa a zejména její vrcholové instituce Evropské i národní jsou plné těchto analfabetů. Dnes a denně se to odráží v jejich prohlášeních i konkrétních krocích.
Už delší dobu prohlašuji, že současný svět se zbláznil. A to nejenom v té elektromobilitě.
J93i54n62d82ř38i25c53h 96S71t77r40a90k53o67š
Elektromobilitu, prosazovanou současnými způsoby bez ohledu na realitu, považuji také za cestu do pekel, o které se budou jednou děti učit v dějepisu a smát se, jako se my usmíváme při čtení o malých, vesnických pecích na železo v Číně.
Nicméně úplně bych elektromobilitu nezatracoval - pro některé specifické případy má podle mne smysl - viz např. lidé, kteří si dnes kupují nedotované el. skůtry. Takže pro cesty do zaměstnání na pár km, v případě, že máte garáž (nebo jinou přípojku), to může být alternativa.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz