27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Baron 23.10.2018 17:32

Re:

Za levno to bude jenom do té doby než na to stát nezačne pálit spotřební daň. A aby se nedalo nabíjet na černo, do auta bude dohrán soft který rozpozná kde je auto připojeno, a pak budete platit i za elektriku kterou budete mít z vlastní solární elektrárny. Dnes potřebují e-mobilitu rozdýchat, tak slibují hory doly. Jak se říká , když ptáčka lapají , pěkně mu zpívají

J. Novotny 23.10.2018 9:25

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Hodně udělaly ty dvě světové války.

J. Novotny 23.10.2018 9:24

Re: No, oni si za komunistů mysleli, že je komín daleko

Emise NOx, SOx a TZL z velkých zdrojů jsou dnes úplně jinde, než za komančů.

Z. Lapil 23.10.2018 8:58

Re: Dát technologii čas ....

Čili vývoj nezastavíš a to, co popisujete, vypadá uživatelsky velmi přijatelně.

Děkuji za informace.

L. Novák 22.10.2018 23:21

Re: Dát technologii čas .... tak kde je problém?

To není jen tlačítko, ale celý systém, který je za tím tlačítkem a zákazník si jej musel koupit.

L. Novák 22.10.2018 22:58

Re: Tak mám jako příklad uvést Bugatti Veyron?

Za kolik milionů se v obchodech prodává? :-)

L. Novák 22.10.2018 22:35

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

A mrazivé zimy, kdy baterie zamrzají a musí se pro provoz zahřívat. :-P

I. Lyčka 22.10.2018 22:31

Re: Nanynka jde do Diesela.

Jako bych viděl do budoucnosti. Stát daruje lidem elektromobily s obrovskou dotací, lidé přijedou domů, zapnou kabel do zásuvky ať už elektrické nebo od nabíječky a budou čekat na noční proud, který bývá levnější. Řekněme v deset hodin večer, se rozsvítí dráty elektrického vedení, rozžhaví se, roztaví a konec na pár měsíců, než to elektrozávody dají do pořádku. Současně vyhoří nějaká VN trafa, dojde k přetížení rozvodné sítě, nějaké linky vypadnou a republika se ponoří do tmy. Dál pokračování podobné Neffovu románu Tma či jak se jmenuje.

M. Prokop 22.10.2018 21:45

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Jo, to by se dalo věřit. Na dobíjení startovací baterky, případně na nějaké udržování teploty motoru topným tělískem není třeba takový proud, jako pro dobíjení trakční baterie.

Pan Braun zřejmě není technicky vzdělán.

V. Petr 22.10.2018 21:27

No, oni si za komunistů mysleli, že je komín daleko

a nikomu nebude vadit. Jenže těch emisí bylo tolik, že tím komínem akorát zamořili hodně rozsáhlou oblast a to pořád do velké koncentrace škodlivin!

V. Petr 22.10.2018 21:24

Čtěte Mein Kampf, tam to všechno je...

Politici německé Výmarské republiky, ale také francouzské Třetí republiky byli stejní i=dioti, jako politici v Bruselu, protlačovali všelijaké skupinové zájmy či ideologické fantasmagorie ("Lidová fronta" s komunisty) a úplně kašlali na obyčejné lidi. Ti v Německu byli následně nahrazeni právě tím Hitlerem, který správně předpokládal, že ho v rámci své "politické činnosti" nakonec udělají kancléřem legální cestou. A ti francouzští dovedli zemi k ostudné porážce právě od toho Hitlera!

Kam nás zavedou ti v Bruselu se bojím domyslet!

P. Han 22.10.2018 21:23

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Tam je tolik elektromobilů? Jste si jistý, že ta přípojka slouží k jejich dobíjení? Byl jsem před několika lety v Kanadě (konkrétně Manitoba) a tam jsou ty přípojky na každém veřejném parkovišti také. Používají se v zimě. Přijedete a auto - obyčejné se spalovacím motorem - si připojíte. V místní Czenglish "zaplagujete". Každé auto má totiž pod kapotou jednoduchou dobíječku, připojenou k baterii a opatřenou kabelem se zástrčkou, čili "plagem". Protože po několika hodinách parkování bez dobíjení baterky byste nenastartoval. A ve Finsku, obzvlášť v severní části, jsou zimní teploty srovnatelné.

M. Prokop 22.10.2018 20:43

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Hustota obyvatel na km²: Česko 132,8, Finsko 15,8. Nepřipadáte si jako blb?

Z. Frys 22.10.2018 20:14

Letos

v létě jsem podnikl road trip (Octavií/na kole) po Francii. Projel jsem skoro 4000 km, přes Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Itálii, Monako, Azurové pobřeží od Nice po Marseille, Aix-en-Provence, kolem Lyonu, přes Ženevu a Německo zpátky do Česka. Vzhledem k vysokým letním teplotám jela klimatizace v autě prakticky pořád naplno. Troufne si někdo na něco podobného v elektromobilu?

V. Kotas 22.10.2018 19:48

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Aby ne, když komín uhelné elektrárny je 200m vysoký a za městem a tím pádem nám auta nečoudí pod nos - tak so to pochvaloval jeden " zelený " na ČRo.

V. Braun 22.10.2018 19:43

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Byl jsem před čtyřmi lety ve Finsku a prakticky u každého stání na veřejných parkovištích je přípojka na dobíjení. Tolik k vaší otázce, kde budou nabíjet lidi z činžáků, tedy alespoň ve Finsku.

V. Braun 22.10.2018 19:36

Re: Dát technologii čas ....

Start-stop systém v autě mám a není s tím problém. Za prvé, jen tlakem na brzdu se můžu rozhodnout, zda chci motor vypnout, vypíná se až po sešlápnutí brzdového pedálu značnou silou, v koloně s častým popojížděním není problém mechat moto běžet i bez mačkání nějakého tlačítka. Za druhé, než přendám nohu z brzdy na plyn tak motor běží, startuje okamžitě. A pokud si pamatuji pořad Autosalon, kde na start-stop věčně nadávají, tak jedno testované auto ukazovalo úsporu pohonných hmot díky start-stop, a i ten věčně hudrující chlapík pak vzal start-stop na milost.

J. Vintr 22.10.2018 19:04

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Natahat nové dráty a všechno, co k tomu patří, a vybudovat nové elektrárny bude trvat desetiletí a bude to stát obrovské peníze. Tohle by mělo být hotové dřív, než někdo začne podporovat masové rozšíření elektromobilů.

J. Svoboda 22.10.2018 17:52

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Jako vždy, zmagořený příspěvek. Ze všeho vyvěrá vaše blbost. Vy jste jel fiátkem - no a co? Prý stačí dát šňůru do zásuvky. V té zásuvce však musí být napětí, schopné vyvinout potřebný nabíjecí proud. Kde např. Makrela to napětí vezme? Jaderné elektrárny ruší, Moldan jí potřebné napětí nedá, když bude tma a bezvětří. Dalším problémem, který při své inteligenci bohorovně přehlížíte, je elktroinfrastruktura. K té vaší velejednoduché zásuvce je třeba nabíjecí příkon dopravit. Ale čím?

To asi podle vás zařídí někdo jiný, lhostejno, za jaké peníze.

V. Petr 22.10.2018 17:21

Jsem zvědav, kdy se Politbyro EU usnese kvalifikovanou

většinou, že voda teče do kopce a tomuto faktu uzpůsobí předpisy pro výstavby vodních elektráren...

M. Prokop 22.10.2018 17:20

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Tak daleko bych nešel. Musk svobodně podniká, ač na tom prodělává. To umělé zvýhodnění je, ale ne zásadní, jak je konec konců na výsledku onoho páně Muskova podnikání v tomhle oboru vidno.

Že je umělé zvýhodňování omyl, to jo.

V. Petr 22.10.2018 17:19

No, ona ta neviditelná ruka trhu rozhodovala přinejmenším

o poměru ceny toho Trabanta, Škodovky nebo Renaulta.

Nevšiml jsem si, že by za komunistů byl Mercedes někde levnější než Trabant a řekl bych, že POMĚR cen Fiat 127 - Renault - Mercedes byl dost podobný, jako v Německu.

Já jsem ale psal i vlivu ceny na prodej aut. Přes 90% lidí ten Renault automaticky vyloučilo, protože tolik peněz nemělo.

M. Prokop 22.10.2018 17:17

Re: Nanynka jde do Diesela.

Ne.

Předstíráte funkčnost něčeho, co ji ani zdaleka nemá.

O. Uživatel 22.10.2018 17:17

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 22.10.2018 17:17

Re: Nanynka jde do Diesela.

Takže, kolik aut na kolik km?

Kolik pumpa, kolik nabíjecí stanice?

M. Prokop 22.10.2018 17:15

Re: Pro Petra Vaňuru - Správná odpověď na špatnou otázku

Srovnáváte-li jen výkon motoru, tak jo. Ale celkem ne.

Já kupuju auto vždy celé.

M. Prokop 22.10.2018 17:12

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

V Německu ani stávající, když si musí pomáhat přetoky přes nás. A pořád ne a ne to vyřešit.

O. Uživatel 22.10.2018 17:11

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 22.10.2018 17:10

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

V tomhle se zájmem sleduji Muska a Teslu. Soukromý investor nepochybně je. Státy mu sice pomáhají zvýhodňováním elektromobilů, ale i tak ještě Tesla nevydělala ani $, zato jich hodně prodělala a prodělává. A to se do produkce elektromobilů až teď pouští velcí výrobci s neporovnatelně dokonalejší servisní i obchodní sítí. S těmi bude soutěž dost obtížná.

J. Lepka 22.10.2018 17:09

Re: Pro Petra Vaňuru - Správná odpověď na špatnou otázku

Elektromobil s 50kW motorem strčí do kapsy klasický osobák s 50kW spalovacím motorem? Jistě v akceleraci, pohodlnosti řízení, ale cestovním komfortu? dojezdu? topení v zimě či chlazení v létě?

To je asi stejně blbý argument, jako kategorické lpění na výroku, že brunetky jsou lepší kuchařky a umí lepší svíčkovou.