10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Stirský 22.10.2018 16:01

Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

a jen jsem zíral. Čili buducnost je zde. Ať se to někomu líbí nebo ne. Stačí jen dát šňůru do zásuvky/do stojanu. Problémy? Zatím dojezd 200 km, relativně pomalé nabíjení, vysoká pořizovací cena. Ovšem cena za 1 km oproti nafťáku je neuvěřitelně nízká. Hluk skoro žádný, což je až nebezpečné pro chodce.

M. Prokop 22.10.2018 16:01

Re: A samice Tura domácího podporuje elektromobily...

Proč by měla Nanynka Netzer rozumět zrovna automobilům?

Že je něco principiálně nemožné, to bych netvrdil. Je to zatím nemožné, se současnými technologiemi.

J. Svoboda 22.10.2018 16:00

Re: Plyne z toho to, že ty Trabanty stály právě tolik, aby

To jako máte za to, že o té ceně rozhodovala neviditelná ruka trhu? :o):o):o)

Pěkný den.

J. Novotny 22.10.2018 16:00

Re: Tak mám jako příklad uvést Bugatti Veyron?

https://www.youtube.com/watch?v=9md9XqQiins

M. Prokop 22.10.2018 15:57

Re: Ženská od plotny

Platný je pouze ten poslední bod.

A ten taky zpochybňuje tu předchozí glosu.

R. Langer 22.10.2018 15:31

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

Ano, a rozdíl mezi automobilem a elektromobilem je v praxi pouze v motoru. Jinak to má 4 kola, volant, a jak tady všichni vychvalujete, jednodušší konstrukci. Tak kde se sakra bere ta cena?

R. Langer 22.10.2018 15:28

Re: Ženská od plotny

Co je jednoduché a spolehlivé bývá většinou levné.

V. Petr 22.10.2018 15:27

Tehdy to byla pravda a navíc při startu i teplého

motoru stouply silně emise!

V. Petr 22.10.2018 15:21

V USA spočetli, že roku 1900, kdy se kromě vlaků

používali téměř výhradně koně, bylo více úmrtí při dopravních nehodách, než dnes.

Ostatně v mnoha starších romantických filmech se hrdina seznámí s hrdinkou tak, že statečně zastaví její splašené koňské spřežení...

V. Petr 22.10.2018 15:05

Tak mám jako příklad uvést Bugatti Veyron?

V. Petr 22.10.2018 15:03

Plyne z toho to, že ty Trabanty stály právě tolik, aby

si je chudší lidé mohli dovolit. Jinak by je skoro nikdo nekupoval. Můj zesnulý tchán mi v té době vyprávěl jako KURIOZITU, že se v mototechně na Jarově poprali dva chlapi o Renaulta za tehdy neuvěřitelných 180000 Kč... To bylo mimo možnosti běžných lidí.

J. Novotny 22.10.2018 14:59

Re: To jako mé benzinové auto, co má 150 koní?

A co si tak představujete pod pojmem "výkon" chytráku.

V. Petr 22.10.2018 14:59

Je pravdou, že první elektrické osvětlení měly velké

banky na Wall Streetu. Protože elektrárny neexistovaly, bylo zdrojem proudu parou poháněné dynamo, umístěné ve sklepě, což určitě nebylo laciné. První elektrárnu vybudoval Edison ve středu New Yorku, proud mohl dodávat jen na vzdálenost 1-2 km (malé napětí).

Ovšem, prvé komerčně dodávaní žárovky NIKDO NEDOTOVAL, NAOPAK, byly prodávány se značným ziskem (ale ne pro Edisona, ten musel své patenty prodat, aby měl peníze na dokončení výzkumu).

M. Klas 22.10.2018 14:56

Re: Nemístná legrace

Takže podle Vás je elektrické energie dostatek, aby se vyrobilo dost vodíku k pohonu všech potenciálních automobilů? A jsme u toho, někomu budou elektrárny smrdět za domem, aby ve městech auta nesmrděla.

BTW, podle toho, co říká Wikipedie, účinnost je 60-70%: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrolýza

J. Novotny 22.10.2018 14:55

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

No a kromě trochu větší baterie u elektromobilů už tam moc rozdílu v komplexitě není.

K. Janyška 22.10.2018 14:47

Kdo chce v Evropě krvavou revoluci, podporuje EU na LS.

Kdo ne, podporuje její rozpad... Dzp.

J. Svoboda 22.10.2018 14:39

Re:

Ano, to je jedno.

J. Svoboda 22.10.2018 14:38

Re:

Aha, vy nestíháte porady u Zemana, v tom to bude.

Pěkný den.

J. Svoboda 22.10.2018 14:37

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

Elektromotor a elektromobil je rozdíl :)

Pěkný den.

J. Svoboda 22.10.2018 14:36

Re: Nezbývá, než vyrábět elektromobily bez baterií...

Trabanty byly ještě levnější a z toho jako plyne co? NIc.

Pěkný den.

M. Zima 22.10.2018 14:33

K tomu H2

Jsou i vodíkové spalovací motory, podobají se Ottovu motoru víc než Dieselovu.

S. Donát 22.10.2018 14:23

Re: Ženská od plotny

Akumulátory jsou navíc. Tak ten byl dobrej :)

V. Petr 22.10.2018 14:22

To jako mé benzinové auto, co má 150 koní?

A na jednu nádrž ujede 700 km?

M. Valenta 22.10.2018 14:22

Re: Jistě, ale postupně se prosadily bez dotací i bez zákazů

Prosadily se, protože někdo chytrý to na začatku podržel (zadotoval), jako ostatně vše nové.

V. Petr 22.10.2018 14:20

Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

Jinak, do toho elektromobilu je napráskána spousta elektroniky (tak jako k moderním spalovacím motorům) a tak moc jednoduchý není.

V. Petr 22.10.2018 14:16

Nezbývá, než vyrábět elektromobily bez baterií...

Mimochodem, za komunistů vyráběla Škodovka 100000 aut ročně a zas tak drahé nebyly!

Elektromobily se vyrábějí v luxusu proto, že kvůli těm akumulátorům vyjdou strašně drahé tak jako tak!

V. Petr 22.10.2018 14:13

To jste čerpal z nějakého materiálu o autech z doby

kolem roku 1920????

Účinnost spalovacího motoru je dost přes 30% a může dosáhnout až 40% (turbodiesel)!

Mimochodem, proto zelení ze začátku naopak prosazovali diesel, neb má o něco vyšší účinnost než benziňák.

Účinnost nejmodernějších paroplynových elektráren je sice 69%, ale zemní plyn pro tu výrobu stojí více, než je cena vyrobené elektřiny! Proto se vyplatí jen ve špičkách nebo jako rezerva.

Účinnost moderních uhelných elektráren je kolem 40%!

J. Novotny 22.10.2018 14:12

Re: Nanynka jde do Diesela.

Evidentně neumíte číst.

J. Novotny 22.10.2018 14:11

Re: Ženská od plotny

kumulovanou zkušenost posledních 100 let..

J. Novotny 22.10.2018 14:10

Re: Ženská od plotny

Elektromotor je jednoznačně jednodušší. Dokonce tak, že tím naprosto ničí výhodu klasických automobilek, které mají zkušenosti s vývojem spalovacích motorů, kde jde o kumulovanou zkušenost posledních let. Proto z toho mají Němci vítr.

Mícháte jednoduchost a spolehlivost s cenou.