10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 22.10.2018 17:06

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

To mi tedy vysvětlete, jak se k velkým sériím dostala benzinová auta. Daní z koně a dotacemi to IMHO nebylo. A vůbec všechny vynálezy, které vytlačily předchozí technologie.

Promačkávat dotacemi a zákazy něco, o co důvodně není zájem, je praxe až poslední dobroserné doby. Celá staletí se nová technologie musela prosadit prostě tím, že byla lepší než ty předchozí.

A cena je jen část věci. Kdo má domek s garáží, může nabíjet přes noc. Kde budou nabíjet ti, kdo bydlí v činžácích? Kolik aut dokáže za hodinu obsloužit nabíjecí stanice (a na kolik km) a kolik benzinová pumpa?

O. Uživatel 22.10.2018 17:05

Uživatel požádal o vymazání
P. Götze 22.10.2018 17:05

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Ale on nikdo nikomu nakup elektrovozu nebrani. Aspon jsem si tedy nevsim, vam v tom nekdo brani?

J. Lepka 22.10.2018 17:03

Re: Nanynka jde do Diesela.

Jen vrozená slušnost mi brání poslat vás do míst která si zasloužíte, milá Nanynko Netzerová.

J. Novotny 22.10.2018 17:01

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

A on někdo tvrdí, že to stávající rozvodná soustava utáhne?

J. Lepka 22.10.2018 17:00

Re: Ženská od plotny

Jenže ta ženská od plotny, milý Hanuši, je renomovaná ekonomka a na problém elektromobility nahlíží z pohledu ekonomiky. Technicky jsou sice elektromobily jednodušší, ale jen pouze z pohledu na akumulátor jako na černou skříňku nebo jako na nádrž s benzínem u klasického auta. Stejně jako musela být vybudována infrastruktura těžby, zpracování a distribuce PHM, musí se vybudovat i posílená infrastruktura výroby a distribuce elektřiny. Jenže pokud svět blbne na kvadrát a funkční a fungující jaderky se nahrazují chimérami s názvem OZE nebude nikdy síť odolná proti nárazovému dobíjení tisíců elektromobilů. Už teď má každá nabíječka jen jeden rychlostojan a je-li obsazen, můžete se s nějakým odhadem doby cestování rozloučit. Že se budou rozvodné společnosti uchylovat k odpojování těchto bumbrlíčků v rámci ochrany stability sítě a zamezení blackoutu, na to vemte jed.

No a konstrukce, výroba, životnost a cena akumulátorů je téma na samostatnou úvahu.

J. Novotny 22.10.2018 16:50

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Tak velké série bez podpory nedáte. Bez velkých sérií se nedostanete na cenu. Cenově by se to mělo srovnat do 5ti let (podle trendu vývoje ceny baterií, jistota to není, ale cena kolem 100 USD/KWh by znamenala paritu v USA, kde není spotřebka na palivo).

https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh/

J. Lepka 22.10.2018 16:47

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

To je marné, zelení mašíblové nedělají rozdíl mezi mobilem a elektromobilem a vycházejí z představy, že se obojí nabíjí stejně snadno a rychle a ze stejné zásuvky.

J. Vintr 22.10.2018 16:31

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Už jsem to tady několikrát psal. Představa, že jen stačí dát šňůru do zásuvky je naprosto naivní. Kapacita baterií elektromobilů je od 50 kWh výše. Jestli bude elektromobilů hodně, tak je úplně jedno, jestli je budou lidé nabíjet doma ze zásuvky nebo v rychlonabíjecích stanicích. V každém případě to neutáhne současná elektrorozvodná soustava a nastanou obrovské problémy.

J. Novotny 22.10.2018 16:30

Re: Nanynka jde do Diesela.

Jistě, Vaše hlava to nepobere a tak se podvědomě brání čemukoli, co je pro ni nové.

R. Langer 22.10.2018 16:24

Re: Elektromobil patří do města.

Jo, a počkejte až tomu levnému vercajku začnou po pár letech odcházet hromadně akumulátory. To bude veselo...

M. Prokop 22.10.2018 16:23

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

V tom má pravdu, velké serie výrobu zlevňují. Problém je v tom, že cena baterií zatím spolehlivě snižuje zájem o drahou hračku, což zatím velké série neumožňuje. Problém (s nabíjením, cenou i dojezdem) je v těch bateriích, přes všechny kecy o jednoduchosti a pokroku.

Moderní už jsou jinde než olověné, ale efektivitu nádrže zdaleka nedosahují.

R. Langer 22.10.2018 16:21

Re: Nanynka jde do Diesela.

Neblíží se tomu ani náhodou, a žádné nové "vlastnosti" nejsou a nebudou.

J. Novotny 22.10.2018 16:21

Re: Pro Petra Vaňuru - Správná odpověď na špatnou otázku

Tak pokud vám jde o výkon, tak elektrický supersport pořídíte za desetinu cenu klasiky.

R. Langer 22.10.2018 16:18

Re: A samice Tura domácího podporuje elektromobily...

Nenabízí je kde kdo, je to v podstatě úplná novinka, a navíc velmi neekonomická.

J. Novotny 22.10.2018 16:18

Re: Nanynka jde do Diesela.

Nabíjecí stanice jsou u Autohofu jako součást normálního parkoviště. Vzhledem k tomu, že by měl mít člověk pauzu každé 2-3 hodiny řízení, tak se stávající auta tomuto blíží, ty novější pravděpodobně již budou mít přijatelné vlastnosti (za cca 20-30 minut nabít na cca 400 km).

A třeba Tesla dokáže naplánovat cestu i s tím, kde dobít.

M. Prokop 22.10.2018 16:18

Re: Elektromobil patří do města.

Tesla ještě nevydělala ani $. Pořád prodělává. Někde je chyba.

R. Langer 22.10.2018 16:16

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

Hm, tak určitě. Takže až se bude elektromobilů vyrábět tolik co normálních automobilů, tak budou podle vás levnější, ano?

M. Prokop 22.10.2018 16:16

Re: Prokop

Ano. Hlupáci jsou nejspokojenější.

M. Prokop 22.10.2018 16:15

Re: Kdyby P. Vaňura studoval inovace, pak by ...

Až pivodovina, to je vyšší stupeň.

M. Prokop 22.10.2018 16:13

Re: Nanynka jde do Diesela.

Evidentně nevíte co píšete. Domníváte se, že nabíjecí stanice obslouží za stejnou dobu stejně aut, jako benzinová pumpa? A že ta auta dojedou stejně daleko?

M. Prokop 22.10.2018 16:10

Re: Pro Petra Vaňuru - Správná odpověď na špatnou otázku

Takže je lidi nekupují jen z blbosti, nebo jste něco vynechal?

M. Prokop 22.10.2018 16:09

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

Produkce je dána zájmem, zájem je dán cenou. Přesto se benzinový automobil prosadil do velkých sérií.

To vás, takového odborníka, teda mohlo fakt trknout :o)

J. Novotny 22.10.2018 16:07

Re: Tak mám jako příklad uvést Bugatti Veyron?

Novější elektrika pak

https://www.youtube.com/watch?v=aQOQxQjgoI4

M. Prokop 22.10.2018 16:06

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Cena za 1 km je neuvěřitelně nízká proto, že elektřina pro elektromobily není zdaněna jako kapalná paliva (spotřební daň). Nebojte se, pokud se elektromobily více rozšíří, žádný stát tento zdroj peněz nezanedbá.

Až ta budoucnost bude pro mne výhodnější, rád si ji koupím. Do té doby by se státy a nadstáty neměly dobroserně snažit to lidem vnutit příkazy a zákazy.

Š. Hašek 22.10.2018 16:05

Re: Kdo chce v Evropě krvavou revoluci, podporuje EU na LS.

Hrůzně pravdivé.

Dodávám - kdo nechce krvavou revoluci a snese "mírný chaos" (až brusele zjistí, že vládne jen samo sobě) - ten podporuje rozpad štrasbrusele. Mimochodem - "mírný chaos" je dle mého známkou normální společnosti.

V případě brusele používám mluvnicky střední rod a malé písmeno, víc si nezaslouží.

J. Svoboda 22.10.2018 16:03

Re: Dát technologii čas .... tak kde je problém?

Vy máte jen hodně bujnou fantazii ohledně bezvýznamného tlačítka, to je tak všechno. :o)

Pěkný den.

J. Novotny 22.10.2018 16:03

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Navíc prašnost malá a emise NOx ve městech nulová.

M. Prokop 22.10.2018 16:03

Re: Ženská od plotny

Ano, je. Jenže baterie, navíc vysokovýkonná a s velkým počtem nabíjecích cyklů, je zase nekonečně složitější a dražší, než banda s benzinem nebo naftou. Jak je stále na cenách elektromobilů s bateriemi vidět.

J. Svoboda 22.10.2018 16:01

Re: Problém elektromobilu je jednoznačně AKUMULÁTOR!

V malé produkci. To vás, takového odborníka, teda mohlo fakt trknout :o)

Pěkný den.