29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Paculová 8.2.2020 14:35

Vodíková technologie není ekologičtější variantou syntetických paliv. Prostudujte si alespoň ten odkaz z článku: Tedy si plánované „dosažení klimatických cílů“ kromě elektromobility žádá i další řešení.

Klikněte na to řešení.

R. Langer 8.2.2020 21:31

Copak tankovat, ale jak ho budete vyrábět... ;-)

J. Vavrochová 8.2.2020 9:57

R^R^R^

H. Paculová 8.2.2020 9:18

Česká vláda zatím podle ministra dopravy Karla Havlíčka nechystá zákazy aut se spalovacími motory. Považuje to za předčasné. „My dneska rozhodně takhle neuvažujeme, jsme velmi obezřetní v těchto opatřeních," uvedl Havlíček k otázce možného zákazu. „Z našeho úhlu pohledu je nejenom předčasné, ale troufám si tvrdit i velmi zavádějící, abychom zde začali sdělovat termíny, kdy by se měly ukončit spalovací motory," řekl Havlíček ve středu českým novinářům v Berlíně, kde jednal i se svým protějškem Andreasem Scheuerem. R^[>-]

V. Církva 8.2.2020 9:26

Naprosto rozumné řešení. Přesto by zároveň měli začít stavět Temelín 2.

J. Lukavsky 9.2.2020 10:21

jenomže ten Temelín 2 tak akorát nahradí dosluhující reaktory v Dukovanech. takže pouhopouhá výměna. J.L.

V. Církva 8.2.2020 9:11

Tak pravda je někde uprostřed. Trochu jsem to začal studovat a závěr je že k oteplování vlivem antropogenní činnosti dochází. Je třeba se přizpůsobovat ale i s tím něco dělat.

Člověk i bez nadprůměrné inteligence pochopí že hysterici a fanatici a magoři kteří nám Evropě přinesli potratismus, pěstují Islám a středověk, nic dobrého nevymyslí. A že nejvíc hrůzy nadělá tupý dav, navíc vedený psychicky postiženými.

Co se týká elektřiny, nabíjecích boxů atd., místo lamentování je třeba začít budovat jak dobíječky, tak stavět nový blok v Temelíně. Jinak si ale myslím, že bude třeba rozvíjet především kvalitu hromadné, především vlakové dopravy což je v souladu s tímto článkem. Hlavně ale způsob života. Do toho nás ale nemusí nutit neomarxisté. K tomu můžou lidé dospět s použitím logiky.

Omezení rychlosti v Holandsku, záměrné zesložitění automobilové dopravy ve velkých městech je ze soudku těch co nám nosí Islám, potratismus a sebevražedné sklony (Piráti, Praha "sami a pro sebe"..), tlak na elektromobily a zákazu spalovacích motorů jsou šílenost. Osobní automobily v Evropě vytvoří ca 2 procenta celosvětových emisí. Trendem tak jako tak bude konec spalování fosilních. Ale nikdo neví které technické řešení bude to nejlepší. To nejlíp vyřeší technický pokrok, konkurence, pluralita ne příkazy křiváků pod tlakem tupého vypatlaného komunistického davu.

I. Lyčka 8.2.2020 9:02

Elektromobilitu odnese každý člověk, který má doma elektrickou zásuvku. Protože elektřiny nebude dost a její cena poroste stále výše do neúnosných hodnot. Takže nejen elektromobily, ale i elektřina bude jen pro vyšší příjmové skupiny. Napadá mne sice výroba malých kogeneračních jednotek, kdy se ze zemního plynu doma vyrobí elektřina a teplo, ale to by mělo jiné nevýhody.

V. Církva 8.2.2020 9:19

Ano násilně tlačená elektromobilita toto způsobí. Na druhé straně každý rozumný stát by věděl, že místo zákazu spalování nafty má podporovat rozšiřování elektrické sítě, a elektrickou vlakovou dopravu. Na dlouhé vzdálenosti velkou rychlostí je totiž kvalitní pohodlná vlaková doprava skvělým a co se týká spotřeby energií ideálním řešení. Na kratší vzdálenosti pak elektromobily které ale potřebuji připojení.

Takto by se snížily emise víc než zákazy a nejmíň by to stálo chudé občany. Nakonec, pokud je pravda že většina kapitálu je v rukou velmi malé menšiny, je třeba je zapojit do budování infrastruktury.

I. Lyčka 8.2.2020 11:24

Naprosto s vámi souhladím. Jenže u nás budování nových elektráren je běh na maratonskou trať a elektřiny bude dostatek v době, kdy už bude vynalezeno perpetum mobile (a zelení budou zavřeni v rezervacích) ;-)

J. Jurax 8.2.2020 17:45

Kdybyste zavřel zelené do rezervaci jižž dnes a ještě líp včera, tak by bylo levné elektřiny dostatek už dnes.

P. Grigar 9.2.2020 20:20

.. u těch rezervací by taky mohl být prodej povolenek k odstřelu. Teď kdesi v Africe budou regulovat počty přemnožených slonů. ;-D

K. Wágner 8.2.2020 8:22

Jak svého času konstatovala i sama Evropská komise: „Jednou z hlavních překážek pro větší rozšíření elektrických vozidel je nedostatek dobíjecích stanic s jednotným typem zástrčky. Dobíjecí stanice by lidé museli mít doma, na pracovišti, a musely by být i na veřejných místech. V současné době většina členských států nemá dostatečný počet veřejně přístupných dobíjecích stanic a neoznámila ani žádný program rozvoje odpovídající sítě dobíjecích zařízení.“ EU

V. Církva 8.2.2020 9:25

Jestli vytváření sítě a infrastruktury pro elektromobilitu EU plánuje či podporuje nevím, nečetl jsem, že by ano. Protože EU umí hlavně buzerovat, asi ne.

V každém případě souhlas. Místo obstrukcí, zákazu spalovacích motorů by měli dělat toto. Zbytek by pak nechat technologickému vývoji i trhu. Nemá cenu nařizovat která technologie se má používat, když třeba v USA Tesla ve skutečnosti spálí víc fosili, a syntetické palivo může být lepší než akumulátory.

D. Polanský 8.2.2020 8:11

Je zajímavé, že ještě v nedávné minulosti se technologický a technický pokrok ubíral svými cestami, bez politikaření. Co se osvědčilo zůstalo, případně se rozvíjelo, co ne, zaniklo. Je zvláštní, že politici chtějí tvrdě řídit technologie a techniku, proč ne umění, sport, kulturu i samotnou politiku? V takovém sportu by mohli některé sporty zakázat, některé dotovat. V umění zakázat jisté autory, jiné propagovat. Zavřít některá divadla, jiné podpořit atd.

V. Církva 8.2.2020 9:29

Skvělé pane Polanský. Ano je to absurdní. Oni politici na dnešním Západě se nejvíc zabývají změnou fyzikálních zákonů (norma na vzsavače) a změnou/výměnou občanů, místo změny sebe sama a práce pro občany.

F. Houžňák 8.2.2020 7:54

Výroba syntetického paliva "šetrného k životnímu prostředí", to jsou všechno takové kydy zelených komsomolců. Vyrobit se dá všecko, ale musím k tomu někde vzít ENERGII. A tu mi dodají v dostatečném množství a kvalitě jenom stávající elektrárny, uhelné, plynové a jaderné. To jenom komsomolci si představují, že se udělá simsala bim a syntetická nafta je tady.

H. Paculová 8.2.2020 9:23

To jenom komsomolci si představují, že se zruší uhelné elektrárny a zakážou ty atomové, a bude hafo laciné elektřiny pro auta. Proto taky Německo pro rok 2030 počítá s deseti miliony elektroaut, tedy necelou čtvrtinou všech osobních vozů. ;-)

J. Kovaříček 8.2.2020 7:45

I elektrická auta mají mnoho problémů, proto jediným řešením jsou autička šlapací. Namísto letadel balóny! A příště bude Gerta do Ameriky pádlovat. Takže vše vyřízeno a jak to bylo snadné! Jen přemýšlet a hlavně nechodit v pátek do školy.

D. Rajninec 8.2.2020 7:42

Myslím , že treba nadviazať na čiastočne úspešný boj klímou , ktorú začali sovietskí súdruhovia . Napríklad ich boj s Aralskám morom sa zapíše zlatým písmom do Svetového dedičstva úspechoch VDNCH .

J. Cimbálník 8.2.2020 7:36

Obávám se, že vaše úvaha (vše uvedené tvrdím dávno, děkuji za perfektní shrnuti) je příliš logická a racionální na dnešní dobu. Chybí v ní něco zeleného.. :-)

L. Písařík 8.2.2020 7:32

Konečně někdo s rozumným názorem. Ostatně výroba elektroaut a hlavně baterií zatěžuje životní prostředí CO2 více, než výroba klasického auta. Kdo nevěři - viz wiki.

A kde by se vzalo tolik elektřiny?

D. Rajninec 8.2.2020 7:44

To je pravda , že zaťažuje , ale to znečisťovanie sa presunulo do odľahlejších oblastí ,kam človek až tak často nechodí a preto ho z toho tak "srdce nebolí" !

L. Novák 8.2.2020 0:52

Dobře shrnuto. Problémem "alternativ" k ropným palivům je zdroj energie, který by byl schopen zásobovat výrobu syntetických paliv. Protože samotná voda a CO2 nám žádnou energii ke spalování neposkytuje, syntéza organických paliv je enormně na energii náročný proces a takový rozsah energetické spotřeby nelze pokrýt (při rozumných nákladech na MWh) jinak, než z jaderných elektráren, což platí i pro samotnou elektromobilitu v rozsahu dnešního provozu spalovacích motorů.

Idiotské nápady prosazené hloupými vládami pod vlivem zelenorudých fanatiků narazí na realitu, jakmile budou občané násilím státní moci nuceni utrácet peníze za nesmysly, které nutně začnou omezovat jejich rodinné rozpočty, ale nepřinesou očekávaný užitek. V Česku už jsme zažili předvolební "stranu "STOP BURSÍK", která poukazovala na gaunerské praktiky politického byznysu jmenovaného. Podobné aktivity mohou výrazně zesílit a na politické scéně se objeví subjekty, které vyhlásí odpor proti zelenému fanatizmu a blbnutí a stáhnou na sebe voliče partají, které se vezou na klimahysterické či pseudoekologické vlně. Což jsou v podstatě všechny hlavní strany politického spektra v dnešní době.

K. Wágner 8.2.2020 15:08

K těm zdrojům energie. V případě nových technických řešení a rychlejšího vývoje technologií je přínosem vojenské využití. V článku je odkaz na společnost Carbon Engineering, a pokud na něj kliknete, dostanete se ke všeobecným informacím, kde je pak odkaz na vojenské využití - Malé jednotky umístěné kdekoli. Tam je pak „Abychom je dramaticky snížili, chce naše armáda nasadit malé jaderné reaktory.“ Pokud kliknete na ty reaktory, dostanete se na text o malých modulárních reaktorech (SMR). Ty reprezentují nový vývoj cenově dostupných elektráren, které vyrábí elektřinu pomocí malého modulárního reaktoru. Podobně ale už uvažuje i Společnost pro průmyslovou technologii Rolls-Royce, která vede konsorcium, jež hodlá roku 2029 začít instalovat malé modulární reaktory (SMR) ve Velké Británii, ke postaví 10 až 15 takovýchto malých elektráren. Každý jejich reaktor má vyrábět 440 MW elektřiny (najde na netu), což podle Rolls-Royce stačí i pro město jakým je Leeds.

L. Novák 8.2.2020 16:40

Vím, že se o zdrojích tohoto druhu píše/mluví už několik let. Potíž je ovšem jinde. Zkuste vyhlásit, že v nějakém městě umístíte "malou jadernou elektrárnu" a pár týdnů počkejte, až zelení magoři zorganizují první protestní akci s pozadím v Greenpeace... Schválení takového projektu úřady EU v běžné české [>-] praxi mi přijde téměř utopické... ;-)

K. Wágner 8.2.2020 18:39

Tak oni už se i v tom Bruselu úředníci shodli, že atomová energie patří mezi energie "čisté". ;-)

P. Grigar 8.2.2020 20:21

ÚJV Řež nedávno patentoval první malý modulární reaktor s označením Energy Well. No a já jsem se nedávno v diskusi na NP vyjádřil, že bych si něco takového klidně nechal umístit na za humny nebo na zahradu. Marjapanno, to jsem si to vychytal..

H. Paculová 8.2.2020 20:36

Inu, schytal jste to od "znalců", co jsou chytřejší a vzdělanější než autoři toho reaktoru. Tihle "znalci" si často pletou Energy Well s Temelínem ;-)

P. Grigar 9.2.2020 10:03

.. oni to tak nějak šikovně odkláněli k problematice zajištění bezpečnosti takového zařízení před nějakým úmyslným poškozením zvenčí. Objekt velikosti dvou velkoprostorových kontejnerů. Marginální problémy světového významu.. ;-D