25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hatina 9.2.2020 11:13

Víte, je poněkud nepravdivé tvrzení že ".. Lidé chytračí s životem na ekologický dluh.", protože toto řeší externalita, čili naopak za používání neobnovitelných zdrojů se finančně dopláci - a to (pokud to nevíte) vela.

Jistě můžete mít pravdu s oněmi konkrétními příklady - což je ale problém "těch druhých", právě ekologů, ekopolitiků a jejich eko-poradců, jak a na co ty získané peníze použijí. Jestli je chtějí mermomocí vrážet do dotací předražených foto-elektráten a elektromobilů, tak už jim zákonitě nezbudou peníze třeba na tu rekultivaci lesů a vodních zdrojů..

V. Braun 9.2.2020 7:33

Inu podíval jsem se na to tvrzení o Nizozemsku. Ano, snižují tam rychlost na 100 km/h, ovšem kvůli emisím NOx, proto to také platí jen přes den, v noci, kdy je menší provoz a celkové emise jsou nižší platí původní rychlost 130 km/h. Takže pan Wágner neví co mluví, když to dává do souvislosti s klimatem.

Ještě doplním, že pan Wágner dále pokračuje jakýmsi podivným výpadem proti adaptivním tempomatům v autech. Z osobní zkušenosti mohu takový tempomat jen doporučit, reaguje spolehlivě a to i v hustém provozu, a to mám už starší auto takže ty dnešní na tom budou ještě o něco lépe.

H. Paculová 9.2.2020 7:44

Takže potvrzujete, že rychlost byla omezena opravdu kvůli emisím.

O těch adaptivních tempomatech si může každý přečíst článek na iDNES:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/adaptivni-tempomaty-dopravni-zacpy-test-cvut.A200105_183507_automoto_vok

P. Grigar 9.2.2020 8:28

..to se v případě pana Brauna snažíte zbytečně.

V. Braun 9.2.2020 13:11

Ano, kvůli emisím, ale nikoli kvůli klimatu, jak naznačuje autor.

V. Braun 9.2.2020 13:16

Přečetl jsem to o tempomatech. Výsledek je podobný jako když řídí lidé, tedy co se týče dopravních zácp. Takže rozhodně nic nezhorsuji. Troufám si tvrdit že bezpečnost dokonce zlepšují.

M. Pivoda 8.2.2020 21:58

Náboženská víra autora Wagnera spočívá v následujícím tvrzení a vyvozování:

"... Tedy souborem různých opatření lze takovéto urychlení přibrzdit. Ale vlastní oteplování povrchu planety Země naše civilizace zastavit nemůže.

Tudíž „boj s klimatem“, proklamovaný nejrůznějšími alarmisty, není než nesmyslnou frází. ..."

Závěr:

Boj proti lidskému náboženství je vždy mnohem náročnější úkol, než technologický "boj" (tzn. technologické inovace) za zlepšení budoucích klimatických vyhlídek lidstva.

V. Petr 8.2.2020 22:22

To není nic nového, to věděl třeba Hitler...

R. Langer 8.2.2020 22:45

Dneska má naše malá hloupoučká UI asi zvýšené napětí, protože vodopád blábolů se dnes extrémně znásobil... ;-D

P. Hatina 9.2.2020 8:42

No, ono se to dá spíše definovat tak, že technologické změny začínají současně s tím ideologickými, ovšem probíhají mnohem rychleji,takže se taky mnohem dříve projeví jejich společenské nedostatky , čímž zpětně destruují ty souběžně běžící ideologické. |Jako příklad, nástup minulé? průmyslové revoluce je spjat s nástupem kapitalismu, resp, tedy demokracie. Ovšem, už na konci 19.století se ukázala její silná negativa (jak ostatně popsal pan Marx), vedoucí v řádě států ve 20.století k nástupu totalitních systémů.

Nebo - a jinak, rychlé technokratické změny v rámci perestrojky prakticky zničily ostatní reformy pana Gorbačova pro zavedení právního státu v SSSR - ten pokus prakticky během několika let zkrachoval do chaosu,,,

No a jak dnes i řada racionálně uvažujících politiků vidí, tak dnešní eko-průmysl se silně prodražuje a komplikuje - a je nadále udržitelný jen s mohutnou masovou propagandou, ale hlavně s mohutnou státní podporou, jak finanční tak ale i legislativní a tím i donucovací což se ale lidem - právě v demokracii už přestává líbit.....

H. Paculová 9.2.2020 10:45

dnešní eko-průmysl se silně prodražuje a komplikuje - a je nadále udržitelný jen s mohutnou masovou propagandou R^

V. Petr 8.2.2020 21:30

Militantní ekologisté vystupují už v románu Frederika Pohla Obchodníci s vesmírem, který vyšel časopisecky roku 1952 a knižně roku 1953!

R. Langer 8.2.2020 21:32

Ano, ale podle tehdejších klimatických modelů se ochlazovalo... ;-D

P. Rada 8.2.2020 23:03

Můžete nějaký "tehdejší klima. model" predikující ochlazení uvést?

R. Langer 8.2.2020 23:10

Proč já, já žádné prolhané zdroje nehledám, to máš znát ty, Zelený bolševiku. ;-D

V. Braun 9.2.2020 7:23

Takže jste si ten argument zřejmě vymyslel.

L. Novák 9.2.2020 9:15

Blbečku, je mnoho lidí, kteří jsou na světě podstatně déle jako ty, zažili už leccos včetně komunistického běsnění tolik připomínajícího vás, dnešní zelené magory a klimaalarmisty. Že ty jsi něco neviděl, neslyšel, nečetl na fakebooku, ještě neznamená, že to neexistuje nebo si to někdo vymyslel.

V. Petr 9.2.2020 11:07

https://cei.org/blog/wrong-again-50-years-failed-eco-pocalyptic-predictions

Už jsem to sem dával 3x!

J. Jurax 9.2.2020 13:12

Inu, o Římském klubu jste asi neslyšel.

Pamatuju i návrh, aby se ledovce sypaly uhelným mourem nebo vůbec něčím černým, aby se snížila odrazivost, zvýšila teplota a zabránilo se tak akutně hrozící ledové době. Možná na to dokážete najít i odkaz, i když tehdy internet pochopitelně nebyl. Naštěstí tehdy neměli zelení magoři takovou sílu, aby dokázali k tomu či něčemu podobnému zblbnout vypatlané politiky; ledaže by tehdy politici nebyli až tak vypatlaní.

Z. Lapil 9.2.2020 17:58

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_ochlazov%C3%A1n%C3%AD

P. Hatina 9.2.2020 7:52

Mimochodem stejně jako v románu Přetížení , z roku 1979, který napsal Hailey.

Ovšem a hlavně bych vyjádřil obdiv panu Neffovi za jeho povídku Největší vodvaz v dějinách svangu z roku 1985. To co tehdy tak hrůzně popsal o vlivu masových médií, (a ten závěr je skutečně brutální), se dnes v plném smyslu uskutečňuje...

H. Paculová 9.2.2020 8:11

R^:-)

Z. Lapil 9.2.2020 18:56

Tu mám taky rád.

H. Paculová 8.2.2020 21:25

Zde špičkové video - Medvídek Duracell stokrát jinak!

https://elektrika.tv/video/2020/new-mercedes.mp4

P. Grigar 9.2.2020 8:25

.. podařilo se jim vypíchnout základní problém elektromobility.. a pobavili mě velmi. R^

L. Novák 9.2.2020 12:13

Jo! Je to dokonalý! !! ;-D R^ V

V. Kain 9.2.2020 10:26

Tak si toho medvídka pouštějte před spaním.

P. Rada 8.2.2020 20:00

Pokud se týče jen elektromobility tak se autor dopustil velmi hrubých zjednodušení. Něco jiného je přeci elktromobilita na bási malých osobních pomocníků na kolech koloběžkách, jiou skupinou je elektromobilita hromadná, kolejová, podzemní atd.

Jen úzkou skupinou zato velmi konfliktně laděnou je její použití jako přímé náhrady dnešní městské už i tak neudrřžitelné osobní automobilové dopravy v jedno až dvotunových vozidlech. Ani u této úzské skupiny přitom není rozlišován takt využití a další okolnosti.

Podotýkám, že už dnes jsou na světě města kde si nelze zakoupit jakýkoli osobní automobil pokud není zajištěno parkovací místo.

"Trnem v oku" je tedy autorovi zřejmě reálná situace hrozící, že přestane být celospolečensky únosné tolerovat nerecyklovatelné externality a dokonce bude postihována nadlimitní spotřeba, omezována maximální povolená rychlost a další parametry provozu na veřejných komunuikacích. To vše se ale dělá právě proto aby se celek mohl dál - nikoliv už extenzivně ale intenzifikací rozvíjet. V uzavřeném systému s omezenými zdroji je přirozeně řada omezení součástí každého typu života.

Pravidelně jen ultraliberálové dětsky sní o nereálném světě neomezených možností. S ekologií má takovéto snění pramálo společného.

H. Paculová 8.2.2020 20:10

Pane vachmajstr, vy jste hlava! ;-D

R. Langer 8.2.2020 20:29

Klasické prolhané bláboly Zeleného bolševika absolutně odtržené od reality. :-P