2.6.2020 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 302, poslední: 16.2. 2020 9:12, přehled diskusí

L. Novák 8.2.2020 14:14

No co, bude mít fotovoltaickou střechu, ne? ;-D EU

V. Petr 8.2.2020 13:40

Boj proti zlému CO2 nemá se životním prostředím NIC SPOLEČNÉHO!

V. Petr 8.2.2020 13:41

Pro obnovu lesů je především nutná maximální ochrana kůrovceRv.

J. Vintr 8.2.2020 14:51

Prvním opatřením k nápravě by bylo vyběhnout se všemi klimaalarmisty a okamžitě zrušit všechna ta stupidní opatření, která jsou zdůvodňována "bojem proti změně klimatu".

V. Braun 8.2.2020 15:21

Jasně, zakažme oponenty a bude ráj na zemi. Jen se divím, že to za komunistú nefungovalo.

V. Petr 8.2.2020 15:45

Komunisté byli iracionální magoři, stejně jako zelení, jejich nové převtělení. Zelení jsou ovšem daleko horší!

J. Vintr 8.2.2020 15:49

Nejde o zakazování oponentů, ale o zrušení diktatury alarmistů, kteří žádnou oponenturu nepřipouštějí.

J. Jurax 8.2.2020 17:13

Vám patrně uniká rozdíl mezi výroky "zakázat oponenty" a "zrušit stupidní opatření".

V. Braun 8.2.2020 20:04

Hm, a jak si tedy představujete to "vyběhnutí"? Ta "stupidní opatření" totiž zavádějí volení politici.

R. Langer 8.2.2020 21:09

Jo jo, to koncentráky taky. :-P

V. Bok 8.2.2020 16:25

No, pane Rada, s tim by se dalo souhlasit bez vyhrad. Ale na to ekologové nemyslí. A pole bez organického hnojení .. copak to jde? Co by se stalo za par let. Když i ted uz jsou pole jako mlat a vodu nedrží a ziviny jsou dodavany ve velkem? Vite, ze strojena hnojiva davame v davce dvojnásobné nez ti komousi a tim vlastne jeste zijeme z jejich dob?

J. Jurax 8.2.2020 16:39

Ano.

Green Deal blbečků z brusele zajisté obnoví lesy, vodohospodářství, bonitu půd a další pozoruhodná a životadárná pozitiva krajiny, která je naší domovinou.

Jak se ostatně již osvědčilo a nadále osvědčuje na fofrnících, solárních panelech a biopalivech týmiž blbečky nám již oktrojovaných. Řepka je tak krásně žluťoučká, není-liž pravda?

P. Grigar 8.2.2020 19:15

.. inu, nápad bych měl! Prvním krokem budiž zrušení dotací čehokoli, vyjma péče o mladou generaci, která se bude v dospělosti starat o nás budoucí blahobyt a seniory, kteří se svou prací podíleli na našem současném blahobytu. Investice do budoucnosti a ocenění zásluh v minulosti. Nepodporovat záškoláky a neživit lenochy.. ;-)

J. Krásenský 8.2.2020 16:25

R^

I. Schlägel 8.2.2020 12:14

Uhlí a ropa patří pod zem, lithium a měď nad zem!!! Republice více píce, to je naše agitace. Čest práci, soudruzi!;-D;-D;-D

L. Novák 8.2.2020 12:24

;-D Greténi všech zemí, spojte se! "Rada" tomu bude velet... :-P

P. Rada 8.2.2020 12:38

Vždy velely a dál velet budou přírodní zákony a zákonitosti.

Životadárnost je o respektu života vůči nim.

V. Petr 8.2.2020 13:43

Stále očekávám, kdy zelení prohlásí za hodné ochrany třeba virus AIDS či koronavirus! Zasluhují si ochranu úplně stejně, jako kůrovec...

J. Lukavsky 9.2.2020 9:52

"Stále očekávám, kdy zelení prohlásí za hodné ochrany třeba virus AIDS či koronavirus! Zasluhují si ochranu úplně stejně, jako kůrovec..." no jen abyste neměl pravdu! Ta nová pandemie může vyřešit velmi elegantně a ekologicky největší současný problém - přemnožení lidstva. Španělská chřipka zabila víc lidí nežli celá 1. sv. válka. Problém je, kdo do toho spadne! J.L. end

M. Šejna 8.2.2020 12:08

Cena jedné kWh z domácí zásuvky se pohybuje mezi 2,60 až 5 kč. Pokud bude majitel elektromobilu používat auto denně na jízdu do práce, stačí mu domácí nabíjení a provoz elektromobilu se mu vyplatí.

Při cestě na dovolenou si bude muset připlatit, ale v součtu je provoz elektromobilu levnější. Navíc nemusíte měnit olej v převodovce, ani motorový olej, ani palivové a olejové filtry.

Jen ta pořizovací cena elektromobilu je zatím poněkud luxusní. Ale třeba Tesla model 3 se prodává už "jen" za cenu BMW řady 3 nebo Audi A4.

L. Novák 8.2.2020 12:11

Nesmysl. Ceny elektřiny vyletí nahoru a z přípojek pro domácnosti trvá dobíjení auta nízkým výkonem příliš dlouho, nehledě na nedostatečnou kapacitu elektráren.

V. Církva 8.2.2020 12:17

Tak jistě, nemůžeme vše jen negovat. Elektromobilita nějak fungovat může. Jenže 1) Nelze to uspěchat a jen buzerovat výrobce automobilů, v USA je třeba taková struktura elektřiny, že Tesla vyrobí víc CO2 než dieselové BME 2) Je třeba si uvědomit, že evropská osobní auta znečišťují ca 2 procenta světových CO2. Tak jestli se nezaměřujeme na to méně podstatné, vzhledem k nákladům. 3) Místo oleje budou baterie, i ty budou potřebovat nějakou recyklaci.

Jen bych apeloval právě na to okamžité rozšiřování elektrické sítě i elektráren. V našich podmínkách pak větrníky ani přehrady nejsou dostatečné, navíc drahé řešení. Bude se muset ještě na pár desetiletí zkusit jádro.

L. Novák 8.2.2020 13:44

Problémů kolem provozu elektromobilů bude mnohem víc, "méně CO2" je zcela nepodstatnou složkou, byť zelenorudou propagandou vynášenou do médií zcela bez znalostí podrobností jako hlavní cíl...

Z. Lapil 9.2.2020 19:33

Doufám, že nekecám: ředitel ČEPS pravil, že TEĎ je schopen uživit zhruba milión elektromobilů. Jediným a celkem slušně řešitelným problémem je rozvod elektřiny "z trafostanic do garáží".

Nechci a ani neumím být konkrétní a vlastně jen doufám, že nekecám, ale když si nasmlouváte někoho, kdo vám na veřejném parkovišti udělá místo s nabíječkou za sto tisíc (včetně dopravního značení a takové té zarážky, aby auto tu nabíječku neurazilo), tak ten někdo nejspíš prodělá kalhoty.

I. Schlägel 8.2.2020 12:18

Cenu určuje mimo jiné hlavně poptávka v kombinaci s regulačním úřadem poplatným politickým a lobistickým tlakům. Na stabilní ceny po zavedení elektro"mobility" bych nevsadil ani svoji ojetinu. Jistě, cena se dá zadotovat. Z peněz cizích lidí, co ještě jsou schopni a ochotni platit politikům výpalné.

V. Petr 8.2.2020 13:38

No, ale až budeme mít elektřinu z OZE, "příslušně" se zdraží. Nezapomeňte ovšem na to, že polovinu ceny benzinu tvoří daň! Pokud se přejde na "elektromobilitu," bude muset stát zatížit provoz elektromobilů podobnou daní, protože nevěřím, že by se té dabě vzdal!

H. Paculová 8.2.2020 14:19

ČEZ od března zdražuje cenu elektřiny ve své základní produktové řadě, do níž spadá většina domácností. Běžná domácnost tak musí počítat se zdražením o bezmála osm procent. Tedy oproti dosavadní situaci si za elektřinu připlatí ročně o více než tisícikorunu více. S takovým zdražením elektřiny ani ČNB ve svých prognózách nepočítala. To je jeden z důvodů, proč nakonec může být inflace v jarních měsících ještě vyšší, až poblíž hodnoty čtyř procent.

A o tom, že zdražování elektřiny bude nadále pokračovat, snad nikdo nepochybuje.

J. Mucha 8.2.2020 14:46

Vloni jsem zaznamenal nápad stanovit paušální měsíční platbu za elektřinu podle příkonu jističe. Nevzpomínáte si na podrobnosti? Jen si pamatuji, že okolo toho byla spousta protestů a nakonec od toho distributoři ustoupili. Pro dobíjení elekrických posouvadel si s nízkým příkonem nevystačíte; ale v případě většího rozšíření počítejte, že se toto navýšení paušálu tentokrát konat bude.

J. Vintr 8.2.2020 14:57

"Elektromobilita" je z hlediska možnosti výroby elektřiny a přenosové kapacity rozvodné sítě udržitelná jen za předpokladu, že se vlastnictví elektromobilů příliš nerozšíří. Toho se nejlépe dosáhne drastickým zdražením elektrické energie. Zatím jen ve veřejných nabíjecích stanicích, ale časem nepochybně dojde i na elektřinu pro domácnosti. To ovšem vyvolá nepředvídatelnou řetězovou reakci, protože zdražení elektřiny se promítne do všech oblastí lidského života a do všech ekonomických aktivit.

J. Jurax 8.2.2020 17:01

Ano, "cena jedné kWh z domácí zásuvky se pohybuje mezi 2,60 až 5 kč. Pokud bude majitel elektromobilu používat auto denně na jízdu do práce, stačí mu domácí nabíjení a provoz elektromobilu se mu vyplatí.".

Jenže majitel elektromobilu musí mít možnost dobíjet ze své zásuvky. U desetipatrového paneláku to může být trošku problém. A taky nesmí dojíždět moc daleko.

A bude-li díky masám elektromobilů stoupat spotřeba elektřiny, jak dlouho se udrží Vámi uvedené ceny? A když stát díky masám elektromobilů přijde o spotřební daň z paliv takto ušetřených, navalí nejspíš tuhle daň na elektřinu. A zároveň ovšem bude muset elektroauta dotovat, aby si je někdo koupil. Dokonalé!

Rozdíl ceny mezi elektro a klasickým autem téže třídy se zaplatí - pokud by se dobíjelo výhradně levně ze zásuvky doma - za cca 200 000 ujetých kilometrů. Pravda, záleží nakolik bude cena dotována. A taky z čeho se na ty dotace bude brát. A jestli si to lidi nechají líbit ...